Ево и моје фоторепортаже са радова у улици Војводе Степе. Сликано 15.8.2014.
Испред Високе електротехничке школе струковних студија, са обе стране је разлупан и однесен горњи баластни и газећи слој бетона са асфалтом, а колосеци уклоњени. Доњи носећи слој бетона је разлупан само са једне стране, за сада. Иначе, ради се само у једној смени, што никако не разумем, са оволиком незапосленошћу и због штета због повећаних трошкова саобраћаја и пада промета у продавницама. По свему, пад промета у продавницама ће бити преко 50.000.000 евра, више од двоструке цене радова.
Од Трошарине до испред Саобраћајног факултета је скинут горњи слој пута, али је припремљено за уградњу новог пута и колосека само од студентског дома 4.април до раскрснице са Љубе Вучковића, само на левој половини улице. По свему, највећи део инсталација би требао бити испод десне коловозне траке и испод тротоара. Широка површина испред Саобраћајног факултета је место где се налази највећи део радничких контејнера, и где се паркира механизација која се тренутно не користи.
Испред саме Аутокуће Застава, са леве стране је започето, најпре сабијање земље ваљком, затим, тампон шљунка 20-25цм целом ширином леве стране, затим камен ситније гранулације испод места где треба да се поставе бетонска плоча и колосек. Занимљиво је да централну канализациону инсталацију, која иде средином улице, уопште не дирају! То ми улива неверицу, јер захваљујући смањивању зелених површина у приватним двориштима, знатно већи део кише заврши на улици приликом обилних пљускова него некад на Вождовцу.
Од Трошарине до студентског дома 4.април се поставља и топловодна инсталација са леве стране, али бочна мањег капацитета од топловодне инсталације са десне стране.
Сама стара окретница Трошарина је почела да се раскопава, али остављени су стари стубови, и све се ради на истомместу где је некада била окретница. Та окретница је минималног полупречника, и зато ми није јасно задржавање исте позиције окретнице као да су колосеци на истом месту у централном делу улице. Можда ће се открити мистерија у наредних пар месеци.
У близини раскрснице са Мите Ценића је на једном месту врло дубоко одкопано између колосека уз канализациони отвор. На том месту је могуће видети технику којом је некада рађена улица Војводе Степе: Камен крупне неправилне гранулације око 20-30цм, шљунак око 15цм, гранитна коцка, и на крају асфалт. Пад ка ивици коловоза је већи од стандардних 4% уз ивицу, јер су тадашњи градитељи путева предвидели потоке, који настају од Вождовачких пљускова, а и поред тога улица је често била на кратко поплављена. Интересантно је да такав коловоз нигде није пропадао и поред безброј прелазака са претовареним грађевинским камионима и аутобусима, изузев на местима где се раскопавало због инсталација, а после траљаво сабијало.