Šta je novo?

Војводе Степе

Znao sam da ćeš kao primer pomenuti Resavsku. Međutim, Resavska je prava kao strela, nema ni najmanje krivine od Bulevara preko Kralja Milana do Nemanjine. Tramvaj tom ulicom bi trebalo dalje produžiti sve do kruga bolnica i dalje preko Autoputa do prokopa. U blizini Resavske se ne nalazi ni jedan trg kao Slavija. Međutim, ti i neki drugi forumaši BEZ IKAKVOG RAZLOGA (samo da bi se nešto menjalo) selite tramvaj sa jedinog trga koji ima izvanrednu perspektivu za razvoj i ulepšavanje Beograda. Svakom mogu pasti na pamet kojekakve ideje. Zašto ne predlažete da se i trolejbus preseli u okolne ulice? Zašto na Slaviji ne bi bila petlja kao što je "Mostarska". Postojeći projekat je po mom mišljenju odličan a i vi koji ste protiv složićete se da pretstavlja ogroman korak napred u osnosu na postojeće stanje.
 
Prvo ja tezim ka necm boljem zasto slavija nebi postala pjesacki trg recimo ima i takv projekat , tramvaj , kroz kralja milutina ,bircaninovu , kola ispod ,pjesaci iznad po velikom trgu ,Samim tim ce beograd biti uljepsan i trg mnogo bolji ,i nije bez ikakvog razloga vec sa razlogom jer ce baciti moje poreske pare na rekonstrukciju i onda ce poslije par godina to morati raditi ponovo kad uvide promasaj koji su napravili .,Trolejbus ce uskoro postati istorija .Za petljom kao mostarska nema potrebe to bi bilo zesce bacanje para , plus je 1979 bilo planirano izmjestanje tramvaja iz kruznog toka ,sve imas u temi salvija ,nije uradjeno jer je ponestalo para ,da jestew danas nebi vodili ovu rapsravu .Nebih reko da predstavlja korak napred osim sto ce tucovica konacno sahraniti na groblju , i napraviti tu fontanu do koje nece moci da se dodje ,ako bude uopste bilo para, i ako se nesfusari
 
A zašto da Slavija postane pešački trg. Misliš da bi onda bila lepša? Saobraćaj joj daje određenu živost. Pešački trg treba da postanu Terazije ali da se vrate one fontane od pre WWII. Od vozila na Terazijama bi dozvolio samo trolejbuse koji ne bi smetali šetačima, kao što ni tramvaji ne smetaju na Jelačić Placu u Zagrebu. Trolejbus neće skoro postati istorija. On ima niz prednosti, ne zagađuje, ne pravi buku, odlično se ponaša na usponu.Seti se samo vožnje autobusom uz onu strmu ulicu Pilota Mihajla Petrovića od nadvožnjaka u Rakovici. Autobus, pogotovu ako je pun, jedva ide uz ogromnu buku i oblak izduvnih gasova. Lepo je što težiš nečem boljem, svi mi težimo nečem boljem ali nismo uvek u pravu. Kako ne pretstavlja korak napred pa uporedi onaj grob (Dimitrije nije kriv) do koga se i ne može doći sa onom impresivnom fontanom. Prema psiholozima voda u pokretu deluje pozitivno na čoveka i Beogradu, pogotovu novom, treba više fontana. Davno sam primetio (na forumu sam biše od 7 godina) da forumaši imaju potrebu da obezvrede sve što je građeno od WWII do danas. Pri tom upotrebljavaju strašan i neumesan rečnik. Oni neće reći da im se nešto ne sviđa već će napisati da je to sramno (potpuno neadkvatan izraz) grozno, jezivo, užasno, očajno itd. To je tipično za ljude koji o nekoj temi ne znaju mnogo a hoće da pretstave kao da znaju sve. Pljujući o delima naših poznatih arhitekata oni smatraju da sebi dižu cenu. Dok budu stariji i ozbiljniji to će ih proći. Da si samo pročitao s kakvom mržnjom su pisali o bivšoj zgradi robnih kuća Beograd koja je podignuta 1960. To je bilo pre nekih 6 godina. Pokušao sam da ih urazumim ali naravno nisam uspeo. Ima još gorih primera. Za zgrade podignute posle rata pisali su da su "komunjarske". Verovao ili ne ali su pisali da je i upotreba crvene cigle posledica komunjarskog uticaja. Moram reći ima i sjajnih postova ali su retki.
 
dedinje":ujcbmarg je napisao(la):
Karlo, nisi znao odakle da počneš a nisi znao i da nastaviš ali si znao da završiš i to katastrofalno. Post je po običaju konfuzan i teško je na njega odgovoriti. Kažeš tramvajska i trolejbuska mreža su "isprepletane". To je čisto tehničko pitanje, misliš da se ono ne može rešiti?
Управо укрштаји водова су најслабија тачка, а у овом случају их има безброј. Оштећења најчешће изазива тролејбус, али све једно и трамваји испаштају, а блокирају се и аутобуси, приватни аутомобили, таксисти силним тролејбусима и трамвајима који стоје.
dedinje":ujcbmarg je napisao(la):
Krivine su neizbežne kada je kružni saobraćaj u pitanju. Po novom rešenju one su mnogo blaže što će i omogućiti "špancima" da idu preko Slavije. Nadam se da znaš razliku između "prave" i "kruga".
Вршио сам конкретна мерења и утврдио да је средња брзина трамваја преко Славије невероватних 6км/с.

Хајмо упрошћено логички. Имамо две шеме колосека за деснострани саобраћај. Центар раскршћа у оба случаја је означен црвеном бојом, а краци плавом. Покушајте да у једном и другом случају ставите једну тачку, као један прекид рада система. У другом случају ће систем увек функционисати макар на два крака. Први случај нема укрштаје, као скуп елемент за одржавање, али зато је погодан за широке површине без утицаја друмског саобраћаја. Следећа анализа је анализа утицаја кривина, односно успорења из техничких разлога. Наравно, и скретничко подручје утиче на смањивање брзине. Дакле, успорења из техничких разлога у првом случају 2,5, у другом, 1,6.
hv894p.jpg

То није све, по фикс идеји канцеларијске аутомобилске секте, предвиђен је исти број конфликтних тачака трамвајског и аутомобилског саобраћаја као сада, просечно 3,5. Друго решење (трамвајска трокрака раскрсница на крају Немањине), то је 2,5 у просеку. Иначе, уместо нефункционалног помоћног терминуса на Славији, сугерисао сам функционалан помоћни терминус у парку код Тиршаве, сличан Ташмајданском.

Све у свему, са уштедама од око 2 минута по трамвају (не рачунајући хаваријске прекиде) друго решење штеди око 3.000.000 евра годишње у односу на прво, са грешком око 25%. За прецизније анализе и моделе, потребно је на стотине истраживачких сати, што никако не бих радио бесплатно.

Наравно, ово је међу јефтиним решењима. Постоје скупља, ефикаснија и дугорочно исплатива решења са подземним трамвајем, са тим да то мора бити повезано са метро пројектом.
dedinje":ujcbmarg je napisao(la):
Koliko km. biciklističkih staza ima u BG. Pa čak su podignuti liftovi uz mostove da bi se olakšalo biciklistima. Pre nekoliko godina BG nije imao ni metar biciklističke staze. Ja sam pristalica biciklista ali treba reći da i oni često smetaju šetačima, pogotovu sa malom decom.
Утолико добро планирање значи да се пешаци и бициклисти требају плански раздвајати. А џаба пар лифтова и стаза у приобаљу, када нема целовита мрежа. Сваки транспортни систем најбоље описују његове слабе тачке. Аутомобил описује недостатак простора за кретање, паркирање, стресност и прескупост таквог превоза, па представља тек око 20% кретања у Београду. Трамвај описује мала транспортна мрежа и тотална научно-техничка запостављеност, у коју спада и ова актуелна фикс идеја канцеларијске аутомобилске секта. Решавањем слабих тачака тог подсистема, а Славија је једна од најслабијих, у великој мери се побољшава овај подсистем.
dedinje":ujcbmarg je napisao(la):
Inače, što si i sam pomenuo tramvaj je ovim rešenjem potpuno izvučen na obod kružnog toka Slavije tako da je ići uz sam trotoar. Ovo je smanjilo oštrinu krivine tramvajskog kružnog toka i pogodno je za tramvajske stanice. I ja sam razmišljao o mogućnosti da se tramvaj potpuno izbaci sa Slavije i usmeri u okolne ulice. Ipak, to nije dobro rešenje, stvorila bise gužva u tim ulicama a i Beograđani su navikli na Slaviju sa tramvajem.
У суштини друмски саобраћај је концетрисан у главним улицама попут Београдске, Кнеза Милоша, и утолико је у Ресавској много мање проблема и поремећаја трамваја него у Београдској. За попречну везу ка Булевару није преко потребно користити баш Краља Милутина. Може се размотрити и Књегиње Зорке, или плитко подземно испод Београдске. Да су стајалишта уз тротоаре најуљуднија стоји, али аутомобилске гужве од возила која излазе из кружног тока (конфликтне тачке) су оно што јако гуши и успорава, а и мешање са аутобусима.

Све у свему, пошто је ово тема о реконструкцији Војводе Степе, ни она неће имати праву вредност ако остане ова слаба тачка, Славија са мешањем трамваја са друмским саобраћајем и серпентинама (серпентине=кривине полипречника испод 90 метара за трамвај са метарским колосеком) (по садашњем, полупречник кривине 30 метара, по новом 40 метара).
 
E ajde stvarno prebacite se na temu "Slavija", jeste da mi je ovo tek drugi post ovde, ali ja zelim da cujem vesti o rekonstrukciji Vojvode Stepe. :)


Sent from my iPad
 
Karlo, odgovaram ti sa zakašnjenjem. Kažeš ukrštaji vodova su najslabija tačka. Nisam stručnjak ali mislim da to nije problem koji se ne može rešiti. Istina, tu su u pitanju jake struje ali uz uredno održavanje ne bi trebalo da bude problema. Koliko sam puta prošao Slavijom i video česte gužve ali ne pamtim kad sam video da je problem nastao zbog ukrštanja vodova. Brzina tramvaja preko Slavije je 6 km/h. Nakon rekonstrukcije sigurno će biti barem dvostruko veća. Što se tiče crteža (šema) koje si priložio iz njih se jasno vidi nepodesnost skretanja tramvaja iz Nemanjine u Kralja Milutina. Na istom mestu, pod pravim uglom javljaju se dve krivine od kojih jedna seče(dupli kolosek) levu stranu Nemanjine a druga desnu stranu. Tu će tramvaji morati da uspore zbog oštre krivine i skretnice i naravno postaće prepreka ostalom saobraćaju tako da će se svaki čas formirati kolone. Inače tramvajski saobraćaj će tu sigurno biti gust. Sa kružnim tokom tramvaja i uz podzemni pešački prelaz ulaz sa Slavije u Nemanjinu biće neprekidno slobodan.
 
Kakav kvalitet gradnje što se tiče izolacije je obećavan stanarima?
 
Mogu li da pitam, koja je razlika izmedju ulice i bulevara (u nazivu)? Treba li bulevar da zadovolji neke kriterijume i koje? Da li je to do Komisije za imenovanje ulica i trgova, pa je razlika samo semantička?

Recimo, Bulevar Mihaila Pupina i Ulica Jurija Gagarina.

Hvala!

Sent from my M8 pro using Tapatalk
 
Pravila postoje ali ih niko nepustuje inace nebi imali tablu ulica savski trg
 
Auu upravo sam provalio da su postavljena 5 pitanja za redom u 5 postova od 5 razlicitih forumasa. :shock: :p
 
Koliko ja znam razlika je dosta velika. Bulevar je velika, prava ulica sa obaveznim drvoredom. Ne može biti bulevar ako nema drvoreda i to naravno kvalitetnog bez praznih mesta (mesta bez drveta).Krivudava ulica sa mnogo krivina ako i ima drvored teško se može nazvati bulevarom. Najpoznatiji bulevar na svetu su beć vekovima čuvena "Jelisejska polja" u Parizu. Ulica Jurija Gagarina je velika, dugačka dosta pravilna, ali bez drveća. U beogradu je najlepši bulevar po mom mišljenju ( a svi ga zovu ulica) Bulevar Kneza Miloša. U mnogim bulevarima u svetu zbog lepšeg izgleda i manjeg zagađenja zabranjeno je kamionima da voze bulevarima. Ali to nije uvek moguće izvesti pošto je bulavar nekad jedina veza između dva dela grada.
 
Разговарали смо са познаницима из Урбанистичког завода, везано за Војводе степе, и ставови су им овакви.
- Повећање капцитета Булевара ослобођења је лакши захват, али у Булевару ослобођења малтене немамо градске садржаје. Нама је 2+2 аутомобилске траке потребно баш због градских садржаја.
- Свим плановима је предвиђен наставак градње, рушење уџерица, прављење шестоспратница. Очекује се повећање саобраћаја за 30% и зато нам треба 2+2.
- Дужност станара је да се паркирају у оквиру своје парцеле, а не улице. Имаћемо 680 паркинг места намењених првенствено корисницима садржаја у тој улици, а не станарима. (ја сам пре неколико година избројао око 1200 паркираних аутомобила)(на мој коментар да је паркирање већи проблем од профила коловоза)
- Решења раскрсница Аутокоманда и Трошарина нису дефинитивна, а само решење на Аутокоманди ће бити подређено УМП-у.

Подсетићу само на текст петиције, која за сада има око 700 потписа (наставићемо да скупљамо још када се смири друштвооко поплава, циљ нам је да има преко 1000 потписа).
http://www.peticije24.com/tramvaj_za_kumodraz_i_stepu
Ми, доле потписани грађани, тражимо од Скупштине града Београда и надлежних градских тела, с обзиром на повећање броја становника Општине Вождовац, а у складу са принципима одрживог развоја:

- Да се направи нови крак трамвајске мреже од Трошарине до Кумодража, тако да траса нове трамвајске пруге буде између будуће саобраћајнице Спољна магистрална тангента и Насеља Степа Степановић, а даље према Кумодражу уз десну ивицу Кумодрашке улице. Захтевамо трамвај, јер то је једини превоз који може заобићи застоје на петљи Аутокоманда, а који су све гори са сваким новим станаром Вождовца. То ће омогућити и везу са планираним новим садржајима у Насељу Степа Степановић и Кумодражу (две школе, дом здравља, пијаца, итд).

- Да након реконструкције улице Војводе Степе трамвај на свим раскрсницама има предност.

- Да се приликом реконструкције улице Војводе Степе додају дрвореди свуда где је она довољно широка.

- Да улица Војводе Степе од Аутокоманде до Трошарине не буде магистрала, већ да остане 1+1 саобраћајна трака за аутомобиле, због безбедности, а и зато што се загушење од Аутокоманде према центру ионако не може избећи.

- Да се уз десну ивицу коловозних трака обележе траке за кретање бициклиста.

- Да се не шире паркинг места на рачун тротоара, уколико није могуће обезбедити тротоар ширине минимално 1,6 m.
Наставићу увече :wink:
 
Vesić: Za mesec i po dana počinje rekonstrukcija Ulice vojvode Stepe


Rekonstrukcija Ulice vojvode Stepe će početi u narednih mesec i po dana, a potpisano je i rešenje o izboru najpovoljnijeg izvođača koji je prošao na tenderu, izjavio je gradski menadžer Goran Vesić gostujući u Jutarnjem programu Studija B.

- Sada predstoji zakonska procedura oko potpisivanja ugovora i očekujemo da ćemo u roku od 45 dana početi sa rekonstrukcijom ove ulice. Taj posao će trajati oko godinu dana i uskladiće se sa početkom radova na Trgu Slavija, koji je planiran za početak marta sledeće godine, tako da će ceo taj potez u naredne dve godine dobiti potpuno novo ruho. Zajedno sa Slavijom biće rekonstruisan i Bulevar oslobođenja sve do Autokomande, osim same Autokomande koja će biti završena kada se bude radio tunel ispod Topčidera. Dakle, kompletna trasa biće na drugi način uređena - precizirao je Vesić.

Izvor:BLIC
 
Mala ispravka vesti iz Blica: Tunel neće ići ispod Topčidera već ispod Topčiderskog Brda.
 
Da li će se u okviru rekonstrukcije V. Stepe, rekonstruisati i ulice oko nje? Prvenstveno mislim na Kostolačku (pogotovo početak ulice) koja više liči na ruglo, puno rupa, uništenog asfalta, automobila na sve strane, nego na ulicu. Rečeno nam je da će se popravak ulice raditi kada se bude radila V. Stepe i da će se promeniti ulaz u ulicu (umesto onog malog sokačeta!). Ima li neko više informacija o ovome?
 
Rekonstrukcija Vojvode Stepe u osam koraka
Radmila Bulatović | 16. 06. 2014. - 18:45h | Foto: Đ.Kojadinović, D. Živančević | Komentara: 0 .
Voždovčani će za nešto više od godinu dana moći da se pohvale da imaju jednu od najlepših ulica u Beogradu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
482231_vojvode-stepe-01rasfoto-djordje-kojadinovic_f.jpg


Za to će se pobrinuti Beograđani i Slovenci, kompanije JV “Ratko Mitrović - niskogradnja” i SŽ ŽGP Ljubljana, kojima su povereni radovi na obnovi Ulice vojvode Stepe.

Rok za završetak je godinu dana, a prve mašine trebalo bi za zatutnje u najprometnijoj voždovačkoj ulici za otprilike mesec dana. Radiće se u fazama, a u Agenciji za investicije objašnjavaju da će ulica biti podeljena na osam deonica i da će u skladu sa tim biti regulisan i gradski prevoz.

Radovi po deonicama

Kružna raskrsnica Autokomanda
Autokomanda - Triše Kaclerovića
Triše Kaclerovića - Pukovnika Purića
Pukovnika Purića - Vitanovačka
Vitanovačka - Nikšićka
Nikšićka - Ljube Vučkovića
Ljube Vučkovića - Save Maškovića
Save Maškovića – okretnica „Banjica“

482232_vojvode-stepe-02rasfoto-dejan-zivancevic_f.jpg


Kako je ranije najavljeno, Voždovčani ne treba da brinu, jer ni u jednom trenutku saobraćaj neće biti potpuno obustavljen. Umesto tramvaja, autobusi će prevoziti putnike Bulevarom oslobođenja, Crnotravskom i Paunovom, do okretnice „Banjica 2“.

Kredit i novac iz budžeta

Na konkurs za izvođača radova prijavilo se osam firmi i konzorcijuma. Radovi će biti finansirani iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj i donacija Evropske investicione banke u iznosu nešto više od 1,8 milijardi dinara, bez PDV-a. Iz budžeta grada biće izdvojeno 376 miliona dinara.

Tramvajske šine biće izmeštene na sredinu kolovoza, kao u Bulevaru kralja Aleksandra, da bi se povećala bezbednost pešaka i ubrzao protok saobraćaja, a vozila će se kretati po jednoj traci u oba smera.

482230_vojvode-stepe-03rasfoto-dejan-zivancevic_f.jpg


- Tramvajskom bašticom će voziti i ostali gradski prevoz i interventna vozila. U zoni stare okretnice tramvaja na Trošarini projektovana je i dodatna saobraćajna traka za desna skretanja ispred raskrsnice Vojvode Stepe i Save Maškovića - kažu u Agenciji za investicije.

Pronalazak parkinga od sredine 2015. ne bi više trebalo da bude razlog za glavobolju jer je u planu gradnja 275 mesta.

- Biće rekonstruisana i pruga u Bebelovoj i Baštovanskoj ka TC “Banjica”, duga 1.180 metara. Bebelova, kojom sada prolaze samo tramvaji, a desnom trakom i autobusi za podavalska naselja, biće proširena, a radovi će obuhvatiti i obnovu raskrsnice Bebelove i Bulevara oslobođenja - kažu u Agenciji za investicije.

Na red će doći i obnova okretnice tramvaja na Banjici, a projekat duž cele Ulice vojvode Stepe predviđa i zamenu semafora, obnovu trotoara, zelenila, kompletne vodovodne, kanalizacione infrastrukture i elektromreže.

Izvor: Blic
 
Nadam se da će izgraditi još jedan, rezervni kolosek na okretnici Banjica.
 
Cemu jos jedan kolosek. Pored banjicke na trosarini je mala okretnica vise nego dovoljno za manevrisanje
 
Mislim da ce okretnica na trosarini biti ukinuta ,na banjici svakako nedostaje kolosjek
 
Vesić, menađer.

Говорећи о реконструкцији Булевара војводе Степе, градски менаџер је најавио да радови почињу 10. јула и трајаће годину дана.

– Биће направљен план посебног режима саобраћаја, тако да грађани Вождовца у сваком моменту могу несметано да функционишу.
Очекујем да ће то бити један од најлепших булевара у граду – рекао је Весић.

Према његовим речима, радови на реконструкцији Трга Славија почеће 1. марта следеће године. Очекује се да крајем августа или почетком септембра овај план детаљне регулације буде усвојен на седници Скупштине града.

– После тога креће тендер за ивођача главних радова, средства су обезбеђена из буџета односно Европске банке за обнову и развој. Очекујемо да се тендер заврши до краја године и у марту следеће почну радови – најавио је Весић.

Izvor: Grad Beograd
 
Slazem se da na banjici ne dostaje kolosek, posebno zbog toga sto ako tramvaj stigne pre vremena on nema soluciju nego da krene odmah jer blokira saobracaj, pa je tako ne moguce vrsiti selekciju tramvaja. Ako stignu 3 devetke jedna za drugom tako moraju i da krenu, sto je van svake pameti.
 
Vrh