Pa nije baš tako. Ja apsolutno svaki put na autoputu vozim iznad ograničenja (nekad manje, nekad više) osim kada je velika gužva, a i tada volim da potopim gas kad god mi se ukaže prilika.
Međutim kazne za prosečnu nekad dobijem, nekad ne, tako da po nekom ličnom osećaju zaključujem da oni šac metodom uzmu, recimo top 10% vozača sa najvećim prekoračenjima tog dana i njima šalju kazne.
Ima i jedna fora da je otkrijem, a to je, pošto sadašnji sistem radi merenje po sektorima, a ne između naplatnih rampi, što praktično znači da na prvoj deonici na koju izađete nećete biti u problemu jer nema ulaznog merenja (ulazni portal je pre uključenja na autoput).
Npr. ako se na autoput uključite u Velikoj Plani, prvo sektorsko merenje imate tek na sledećem izlazu. To sam testirao mnogo puta, jer tu potopim gas i vozim koliko god uslovi puta dozvoljavaju, pa kada prođem prvi portal usporim na 160 i tako peglam dokle god uslovi puta (mislim na potencijalnu gužvu) dozvoljavaju.
Ja kroz Hrvatsku retko kada vozim ispod 160-170. Nekad me uhvate nekad ne.
Inače u Srbiji se vozi ubedljivo najsporije na autoputevima, i to ne od kada je sistem za prosečnu uvedem već oduvek.
U Mađarskoj, Sloveniji, Italiji, Hrvatskoj se vozi znatno brže u proseku nego kod nas, jer su vozači bolji i iskusniji.
A ove naše jade kad vidim na autoputu da voze u levoj traci 100 na sat bez da im padne na pamet da pogledaju retrovizor, oduzeo bi im dozvolu.