Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620489#p620489:13s5a9m8 je napisao(la):
glasumasi » Ned Maj 05, 2019 11:42 am[/url]":13s5a9m8]Nije problem sto ste protiv zicare vec sto ste generalno protiv SVEGA sto se radi.

To samo upucuje na to da kritika nije objektivna vec subjektivna i ostrascena, sa politickom pozadinom ili teskim kompleksima.
Ne , nego je problem što kada kažeš da si protiv nečega , automatski postaješ protiv svega. Čak i u situaciji kada kažeš da se slažeš sa nečim , ali da smatraš da je trebalo da se (u)radi drukčije. Ko hoće i želi da vidi ovo što sam napisao , on će videti. Da je samo ovde to slučaj (mislim na forum), pa ni po jada , nego se to širi svuda , i gde treba i gde netreba , i gde je opravdano i gde nije. Želju pojedinaca da sve živo politizuju , nikada neću razumeti. Ako mi se nešto ne sviđa , to ću i reći , isto kao što ću reći i da mi se nešto sviđa , kada je to slučaj.
 
U Nemačkoj je pre nekoliko decenija isto postojala jedna grupacija, tačnije čitava garnitura, koja je delila ljude na: 1) one koji će da slave sve što oni rade 2) izdajnike i nepoželjne elemente koji su svi u zaveri protiv države i naroda.


Nisam ja za džabe kačio onu fotomontažu na temi o zatvaranju ulica uoči SNS mitinga prošlog meseca.
 
Čik neka Vesić, Vučić i ostali sitni mešetari naprave gondolu na Šar Planini da nam pokažu kako se brani Kosovo.

Sa sve operativom i zastavom Skijališta Srbije, tri sajle, posetom gradilištu i svečanim otvaranjem.

Čik.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620671#p620671:1fdexxyn je napisao(la):
zidar » Pon Maj 06, 2019 12:02 am[/url]":1fdexxyn]Čik neka Vesić, Vučić i ostali sitni mešetari naprave gondolu na Šar Planini da nam pokažu kako se brani Kosovo.

Sa sve operativom i zastavom Skijališta Srbije, tri sajle, posetom gradilištu i svečanim otvaranjem.

Čik.
Vec postoji žičara!
I da, izgradila su je Skijalista Srbije i ona upravljaju ski-centrom.

:fijasko:
Debakl stavova
 
Пратим ову тему од самог насатнка, а жичаром сам се возио два пута у животу. Једном давно, у Сарајеву и пре две године у Халштату, Аустрија. Обе ове инсталације воде далеко у брдо и уопште нису део неког јавног превоза, а још мање субституција за мост или пасарелу. Гледао разне пројекте по јутјубу, па мипаде на памет да снимим Москвоску

За први мај било лепо време те супруга и прошетасмо. Снимио сам неколико видеа, али пошто први пут правим такву репортажу нисам умео да спојим па има 11 делова. Ето ако је неком интересантно:

https://youtu.be/OOCU2Ko8aeg
https://youtu.be/yVlMlDDvM2Q
https://youtu.be/LiimZWNNlNY
https://youtu.be/15dzflaoLS8
https://youtu.be/nM2WgE1n0_Y
https://youtu.be/qmPm1wjyP6o
https://youtu.be/_gdD7JfDbFY
https://youtu.be/uhh9vokPcBQ
https://youtu.be/gAfW8qgeDsw
https://youtu.be/EGny05gTwio
https://youtu.be/KtgpUO8nPZI

Прошли смо од подножја до врха пешака, коментарисао сам техничке аспекте. Извините за формат и аматерски приступ.
 
solecar » Ned Maj 05,
Želju pojedinaca da sve živo politizuju , nikada neću razumeti. Ako mi se nešto ne sviđa , to ću i reći , isto kao što ću reći i da mi se nešto sviđa , kada je to slučaj.

Ti koji okacis link sa pozivom na protest zute patkice nikad neces razumeti politizovanje? Pa ti si hit ti si sampion licemerja
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620682#p620682:21qog7dy je napisao(la):
lepi » 05 May 2019 11:56 pm[/url]":21qog7dy]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620671#p620671:21qog7dy je napisao(la):
zidar » Pon Maj 06, 2019 12:02 am[/url]":21qog7dy]Čik neka Vesić, Vučić i ostali sitni mešetari naprave gondolu na Šar Planini da nam pokažu kako se brani Kosovo.

Sa sve operativom i zastavom Skijališta Srbije, tri sajle, posetom gradilištu i svečanim otvaranjem.

Čik.
Vec postoji žičara!
I da, izgradila su je Skijalista Srbije i ona upravljaju ski-centrom.

:fijasko:
Debakl stavova

Naravno da postoji žičara na Brezovici, to joj je prirodno stanište kao i gondoli, a ne Kalemegdan.

Naravno da Skijalista Srbije upravljaju ski centrom Brezovica, tu im je i mesto, a ne na ski centru Kalemegdan.

Naravno da se Vučić i Vesić skijaju na Brezovici i brane Kosovo tamo gde još ima Srba, a ne palamude uz kapućino u Savanovi.
 
Vračarac":2zlpwn1x je napisao(la):
solecar » Ned Maj 05,
Želju pojedinaca da sve živo politizuju , nikada neću razumeti. Ako mi se nešto ne sviđa , to ću i reći , isto kao što ću reći i da mi se nešto sviđa , kada je to slučaj.
Ti koji okacis link sa pozivom na protest zute patkice nikad neces razumeti politizovanje? Pa ti si hit ti si sampion licemerja
Ne nego si upravo ti šampion licemerja i izvlačenja iz konteksta. Jer da nije tako , ne bi ti smetalo obaveštenje o protestu. Dal patka , Vučić , pederi , borci za legalizaciju marihuane , borci za Valjevsku Gračanicu , taxisti , studenti , 1 od 5 miliona , maraton ili neka od milion propratnih "K" trka , parada ili obeležavanje negog značajnog istorijskog datuma , ili neko deseti najavi da će tog i tog dana da blokira određeni deo grada od toliko i toliko sati , ja ću da okačim obaveštenje. Meni je potpuno svejedno ko je i šta je organizator , dokle god to ima za posledicu onemogućavanje normalnog funkcionisanja (kretanja po gradu). Hvala bogu pa na forumu ima i onih neostrašćenih , kojima ovakve informacije zaista znače , da mogu da organizuju svoj život , tj. da usklade svoje obaveze sa dešavanjima u gradu , bilo da ih ja ili neko drugi okači.
Za razliku od nekih , ja se ne šetam "spontano" posle protesta opozicije i "spontano" fotografišem mesta gde su izlepljene njihove parole , pa ih onda "spontano" kačim ovde u svakoj temi koja mi padne na pamet , niti osobe koje kažu da im se ne sviđa kako su odrađeni Skadarlija i Kosančićev venac nazivam osobama koje imaju nešto protiv SNS - a , niti osobe koje su za drukčiju pešačku zonu u centru , nazivam nezahvalnim snobčinama iz kruga dvojke kojima je jedino njivova sopstvena zadnjica bitna i da ih boli uvo za druge , niti one koji su protiv izgradnje gondole nazivam subjektivnim i ostrašćenim protivnicima svega što se radi u gradu , sa političkom pozadinom...

P.S.

Ja lepo napisah da onaj ko hoće da vidi , on će da vidi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620670#p620670:1tmzaxpy je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Maj 05, 2019 11:57 pm[/url]":1tmzaxpy]U Nemačkoj je pre nekoliko decenija isto postojala jedna grupacija, tačnije čitava garnitura, koja je delila ljude na: 1) one koji će da slave sve što oni rade 2) izdajnike i nepoželjne elemente koji su svi u zaveri protiv države i naroda.


Nisam ja za džabe kačio onu fotomontažu na temi o zatvaranju ulica uoči SNS mitinga prošlog meseca.

Kao sto opozicija i njihove pristalice dele ljude na: 1) one koji su protiv vlasti i svega sto ista radi; 2) botove, krezube, matore i neobrazovane? Jel o tome pricas?

Daj bre, opste poznata cinjenica da na ovom forumu ljudi imaju duple naloge jer ne mogu da izraze bilo kakvo pozitivno misljenje, a da im neko ne zalepi etiketu bota.

Evo cujem danas je problem sto su Milojka hapsili jer je vozio pijan, s obzirom da podrzava opoziciju, mora da je neka drzavna zavera protiv njega :).
 
Pogledajte prilog 1Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 3

par fotki iz barselone, njihova gradska zicara. iz par uglova vide se visina i pozicija stubova u marini kao i trasa kojom gondole idu iznad marine. zicara spaja marinu i obliznje brdo monzuik uz jednu medju stanicu. kruzna voznja (mogucnost da izadjete na medjustanicama i kasnije nasatvite voznju i zavrsite tamo gde ste krenuli) kosta 16 evra dok je karta za jednu voznju 11 evra. pogled iz gondole je spektakularan, vidi se citav grad kao na dlanu, ceka se pozamasan red a obzirom sta se sve nelazi u neposrednoj blizini stanica zicare turistima je potreban ceo dan da vidi i obidju barem najznacajnije atrakcije na ovoj prilicno kratkoj ruti.

u svakom smislu neuporedivo sa ovim sto se planira u beogradu ali neka stoji ovde kao primer kako je slicna stvar uradjena u gradu koji zaista zivi od turizma, uz sve ono dobro i lose sto horde turista nose
 
U Beogradu se planira ono kao što je u Londonu , kao uostalom i mnoge druge stvari. Od tolkih gradova po svetu koje su obilazile delegacije , odlučili su se za sistem implementiranja stvari kao što je u Londonu , jer savršenijeg grada na kugli zemljasoj nema. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620815#p620815:2xd5rpbc je napisao(la):
solecar » 06 May 2019 06:58 pm[/url]":2xd5rpbc]U Beogradu se planira ono kao što je u Londonu , kao uostalom i mnoge druge stvari. Od tolkih gradova po svetu koje su obilazile delegacije , odlučili su se za sistem implementiranja stvari kao što je u Londonu , jer savršenijeg grada na kugli zemljasoj nema. :)

Evo mala jedna (novinarska) analiza londonske žičare:

http://gondolaproject.com/2018/01/1...d-for-londons-first-and-only-urban-cable-car/

Uglavnom, dovoljno se ljudi vozi (u proseku 4.000 dnevno) da pokriju troškove održavanja i poslovanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620749#p620749:3x5fivl3 je napisao(la):
zidar » Pon Maj 06, 2019 12:50 pm[/url]":3x5fivl3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620682#p620682:3x5fivl3 je napisao(la):
lepi » 05 May 2019 11:56 pm[/url]":3x5fivl3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620671#p620671:3x5fivl3 je napisao(la):
zidar » Pon Maj 06, 2019 12:02 am[/url]":3x5fivl3]Čik neka Vesić, Vučić i ostali sitni mešetari naprave gondolu na Šar Planini da nam pokažu kako se brani Kosovo.

Sa sve operativom i zastavom Skijališta Srbije, tri sajle, posetom gradilištu i svečanim otvaranjem.

Čik.
Vec postoji žičara!
I da, izgradila su je Skijalista Srbije i ona upravljaju ski-centrom.

:fijasko:
Debakl stavova

Naravno da postoji žičara na Brezovici, to joj je prirodno stanište kao i gondoli, a ne Kalemegdan.

Naravno da Skijalista Srbije upravljaju ski centrom Brezovica, tu im je i mesto, a ne na ski centru Kalemegdan.

Naravno da se Vučić i Vesić skijaju na Brezovici i brane Kosovo tamo gde još ima Srba, a ne palamude uz kapućino u Savanovi.
Najgore sto si mogao da uradis je da pravdas ispalu.
Ovako si 2x ispao "bzv"

Lepo napisi Vucicu ped**u, ne pametuj
:lol:
 
Kad se priča o klasifikacijama, ljudi se dele na one koji poštuju argumente i redovno ih ne preskaču kao da ništa nije rečeno, i na one koji imaju samo neobrazloženi "stav" ("Navijam za Partizan"), a svejedno traže ravnopravnost u prezentaciji i odlučivanjima zasnovanim na razumu kao osnovnom kriterijumu ( = upravljnje državom). Prvi su za poštovanje ma kakvo mišljenje imali, a drugi su botovi (ili navijači). Prvi su dobri za forume i inteligentan razgovor, drugi su za stadion.
 
@glasumasi molim da iznesete duple naloge to je protiv pravila foruma pa da se isti ugase od strane moderatora...
@ink bjese ovdje tekst da je londonska zicara u dubiozi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620888#p620888:2dnwtqop je napisao(la):
direktor » 07 May 2019 01:50 am[/url]":2dnwtqop]
@ink bjese ovdje tekst da je londonska zicara u dubiozi...

Mislim da generalno nije preterano popularna ta londonska žičara i na netu ima dosta članaka koji ukazuju na razne probleme. Ovaj tekst sam postavio jer pokazuje da je, barem sa čisto komercijalne strane, ipak uspevala da pokrije troškove (ali pretpostavljam da to ne uključuje troškove izgradnje koje je - koliko sam ja razumeo - pokrio "dil" sa Emiratima).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620935#p620935:193kmbj9 je napisao(la):
ink » 07 May 2019 10:25 am[/url]":193kmbj9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=620888#p620888:193kmbj9 je napisao(la):
direktor » 07 May 2019 01:50 am[/url]":193kmbj9]
@ink bjese ovdje tekst da je londonska zicara u dubiozi...
Mislim da generalno nije preterano popularna ta londonska žičara i na netu ima dosta članaka koji ukazuju na razne probleme. Ovaj tekst sam postavio jer pokazuje da je, barem sa čisto komercijalne strane, ipak uspevala da pokrije troškove (ali pretpostavljam da to ne uključuje troškove izgradnje koje je - koliko sam ja razumeo - pokrio "dil" sa Emiratima).
Taj članak je sa sajta GondolaProject koji i postoji zbog promovisanja žičara kao urbanog transporta. Finansira ga grupa Creative Urban Projects koja i sama projektuje žičare, pa je pitanje koliko su objektivni. Iako se žičari kao delu javnog transporta tamo gde je ona stvarno najbolje rešenje (brdoviti ili inače teško dostupni delovi grada) ništa ne može prigovoriti, ona nije za svako mesto, a definitvno narušava vizure i ambijent gde god da je. Takođe, žičara bi ipak morala ne samo da pokrije tekuće troškove i povremene popravke, nego i da otplati samu sebe, i još da preko toga zaradi za kamatu na decenijama vezana sredstva. I tek je onda "na nuli" što se tiče novca. Sumnjam da je to slučaj kod Londonske.

A što se tiče poređenja, niti mi imamo stanovnika kao London, niti je broj turista čak i u istom redu veličine, a još manje je ekonmska moć lokalnih stanovnika Beograda i Londona uporediva, IAKO su očekivane cene karata slične. Pa onda ni cena karte ne bi predstavljala iole sličan procenat prihoda Beograđanina i stanovnika Londona. Prosečna godišnja zarada u Londonu je 40.000 funti. To bi ispalo da oni imaju na raspolaganju kućni budžet od 400.000 dinara mesečne plate da bi kupili kartu za žičaru slične cene kao i u Beogradu (5,3 prema 3,6 evra). Pa i dalje imaju silnih problema sa rentabilnošću. I još je kapacitet njihove žičare 2500 putnika na sat, a naše 3000. Očigledno imamo i više turista i više stanovnika nego London. A sad još neće biti na jednoj žici za šta su rađene kalkulacije, nego na bitno skuplje TRI žice! Čitava finansijska procena za našu žičaru je obična budalaština. To će da bude novi Rimski bunar u kome naše pare samo nestaju u nepoznatom pravcu. Da ne spominjemo sad još i Kalemegdan, šetalište, privatne kafane a la Savanova na travnjaku u jednom od prvih parkova u gradu, vidikovac, kršenje zakona, vizure, istoriju, kulturu, Unesko ...

GDCI-Map.jpg

london.png
 
Zanimljivo poređenje iz komentara čitaoca na članak iz Politike. Restauriranje čitave Golubačke tvrđave na mestu gde ni koze ne mogu da prođu koštalo je Evropsku Uniju 8,5 miliona evra. A mi dajemo 15 miliona evra za jednu žičaru koja će usput praviti samo gubitke i uništiti zaštićeni prostor oko sebe. I to je bilo za žičaru sa jednom žicom, a ne sa tri. Da te silne pare daju na temeljnu restauraciju Kalemegdanske tvrđave, pa da turisti nagrnu u Beograd da vide nešto što retko gde ima. Jer prošle godine je indirektna zarada Beograda od turizma bila 800.000 evra (Zoran Radojičić)! Da li bi turisti radije gledali žičaru do tržnog centra ili mnogo novih bedema restaurirane Tvrđave, sa zidinama još iz Rimskog i srednjevekovnog perioda? I još bi ostalo para za mnoge druge stvari. To nije samo nemar ili neznanje, to je već za krivične prijave.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621031#p621031:11od6buu je napisao(la):
Zuma » Uto Maj 07, 2019 7:58 pm[/url]":11od6buu]Zanimljivo poređenje iz komentara čitaoca na članak iz Politike. Restauriranje čitave Golubačke tvrđave na mestu gde ni koze ne mogu da prođu koštalo je Evropsku Uniju 8,5 miliona evra. A mi dajemo 15 miliona evra za jednu žičaru koja će usput praviti samo gubitke i uništiti zaštićeni prostor oko sebe. I to je bilo za žičaru sa jednom žicom, a ne sa tri. Da te silne pare daju na temeljnu restauraciju Kalemegdanske tvrđave, pa da turisti nagrnu u Beograd da vide nešto što retko gde ima. Jer prošle godine je indirektna zarada Beograda od turizma bila 800.000 evra (Zoran Radojičić)! Da li bi turisti radije gledali žičaru do tržnog centra ili mnogo novih bedema restaurirane Tvrđave, sa zidinama još iz Rimskog i srednjevekovnog perioda? I još bi ostalo para za mnoge druge stvari. To nije samo nemar ili neznanje, to je već za krivične prijave.

Bravo. Voleo bih da dozivim da vidim Kalemegdan restauriran. Samo se na to nikome ne daju pare, na Donjem Kalemgdanu iza Barutane izgleda kao kamenolom. :(

Za sredjivanje jednih pisljivih stepenica im treba 100 godina, a tek ovo... :bash:
 
Evo nam i Ptičičića

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... ju-gondole

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić izjavio je danas da UNESKO nema eksplicitan stav o tome da li bi izgradnja gondole na Kalemgdanu uticala na to da li će se Beogradska tvrđava naći na listi svetske kulturne baštine i ocenio da bi izgradnja žičate bila dobra za Beograd, kao i da je taj projekat politizovan.

''Razgovarao sam sa predstavnicima UNESKO-a koji kažu da niko ne može sa sigurnošću da tvrdi da li će žičara uticati na to da li će Tvrđava ili bilo koji drugi deo Kalemegdana biti pod zaštitom UNESKO-a. Nema eksplicitnog stava o tome'', rekao je Radojičić novinarima u rezidenciji ambasade Finske gde je učestvovao na seminaru o pametnim gradovima.
 
Treće odeljenje akademika protiv rekonstrukcija u Beogradu koje nose "rizik nepopravljivih promašaja"
Izvršni odbor SANU podržao kritičare gondole na Kalemegdanu


Izvršni odbor Srpske akademije nauka i umetnosti (SANU) podržao je kritike akademika na račun izgradnje gondole na Kalemegdanu i narušavanja kulturno-istorijske celine Beogradske tvrđave.


Nakon što su Odeljenje istorijskih nauka i Odeljenje za jezik i književnost SANU izrazili kritike i zabrinutost zbog namere da se stanica za žičaru Kalemegdan-Ušće gradi na zaštićenom spomeniku kulture, ovaj stav podržalo je i Odeljenje likovne i muzičke umetnosti SANU.

To odeljenje održalo je skup 4. aprila 2019. godine, kako se navodi sajtu SANU, gde je vođena rasprava o događajima koji se odnose na rekonstrukciju javnih prostora u Beogradu, pre svega radove u centralnoj istorijskoj zoni, kao i na građevinske intervencije (uz seču brojnih stabala) u Kalemegdanskom parku, zbog planiranja izgradnje gondole, na potezu Kalemegdanska tvrđava – Ušće.

„Odeljenje je zauzelo stav da SANU ne može ravnodušno ostati po strani, jer ovakva praksa, osim što izaziva nezadovoljstvo građana, objektivno nosi velike rizike teških i nepopravljivih promašaja. Odeljenje smatra da je potrebno predočiti javnosti stav SANU o neslaganju i neprihvatanju prakse „svršenog čina“ pri donošenju izvršnih odluka kod ovakvih i sličnih pitanja, koja imaju ključni značaj za urbanu fizionomiju gradova i oblikovanje javnog prostora u njima“, navodi se u saopštenju koje je nedavno objavljeno.

Na reagovanje ova tri odeljenja odgovorio je i Izvršni odbor SANU ističući da su odboru „dobro poznate dimenzije problema“ na koji su akademici upozorili.

„Osvrnuvši se na nedavno reagovanje Odeljenja istorijskih nauka na planiranu izgradnju gondole, kao i pridruživanje Odeljenje jezika i književnosti, Izvršni odbor je podržao angažovanje članova SANU na rešavanju različitih društvenih problema“, istakli su akademici.

Akademik Matija Bećković, član Odeljenja jezika i književnosti, nakon reakcije tog dela SANU, rekao je za Danas da veruje da će se u okviru cele Akademije pokrenuti rasprava o projektu gondole i „diletantizmu i degradiranju celog grada“.

Nakon toga, sa predsednikom SANU Vladimirom Kostićem sastala se grupa međunarodnih stručnjaka za zaštitu kulturnog nasleđa iz organizacije Evropa nostra, kako su oni naveli na konferenciji koja je održana povodom projekta žičare ove nedelje. Predstavnica Evropa nostre Sneška Kvadvlih-Mihailović naglasila je i da im je predsednik SANU Vladimir Kostić rekao nam da cela Akademija stoji protiv ideje da se gondola izgradi na ovom važnom spomeniku kulture.

Bez reakcije države na kritike struke

"Niko od zvaničnika i predstavnika vlasti nije se osvrtao na mišljenje Srpske akademije nauka i umetnosti, a povodom izgradnje gondole insistira se na tvrdnjama da ona neće narušiti izgled same Kalemegdanske tvrđave. Obustavljanje pripremnih radova za izgradnju stanice na Beogradskoj tvrđavi naložio je Upravni sud u Beogradu osporavajući građevinsku dozvolu dok se ne utvrdi razmera mogućih negativnih uticaja, a Ministarstvo građevinarstva saopštilo je da će poštovati ovaj stav. Ipak, ubrzo je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio da „sud nije zaustavio gradnju gondole“ i da će ona biti u funkciji do kraja godine."

Izvor: https://www.danas.rs/drustvo/izvrsni-od ... lemegdanu/
 
Poštovani,
Pošto je vodeni saobraćaj najekonomičniji jer nam "izgradjeni" put daje priroda, pravljenje feri/trajekt sistema javnog saobraćaja, u gradu oko dve velike reke, mi, kao slabo-upućenom laiku, zvuči racionalnije od gondola, mostova i tunela ispod reka. Pogledajte dobre primere Budimpešte ili Bangkoka.
Dr
 
Postoji adekvatna tema vec su te culi i prave pristaniste novo u zemunu
 
Vrh