Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće



A mogli su samo da vrate ovakav izgled...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614400#p614400:27odugnk je napisao(la):
astrodule » 06 Apr 2019 12:22 pm[/url]":27odugnk]GSS-ovci valjda (sa speleo iskustvom, mada imamo i speleologe obučene za ovo).

A i da se postavi ovakvo pitanje nadležnim, rekli bi da imamo službe koje bi to mogle da odrade.
Što nije tačno. Jer obučenost u najmanju ruku podrazumeva da je neko bar jednom probao da to izvede na nekom uporedivom objektu. I da ima odgovarajući helikopter za teške vremenske uslove i pilote obučene da lete pri takvom vremenu. Sem toga, pećine ne vise na kraju štapa koji onda još i sam visi na 400m slobodnog kabla, niti sve to zajedno košava vitla unaokolo.
 
Ne znam zašto insistiraš na helikopteru?
Visina nije problem što se tiče tehnike (speleo)spasavanja.
Gondola neće ni raditi kada duva jak vetar, tako da neće biti tih dramatičnosti tipa landaranja kablova i kabine.
Ista će biti tehnika spašavanja kao na skijaškim žičarama, a GSS to zna da radi plus što je dosta članova iz Beograda, a opreme ima dosta u Beogradu (kod speleo klubova sigurno, a verovatno i u GSS prostorijama)

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока

Edit: znam bar tri osobe koje bi znale da spasu ljude sa žičare (vode tu akciju) i minimum 20 koji bi mogli da asistiraju u tome i svi su iz Beograda i iz mog bivšeg speleo kluba i oprema za to postoji.

A tu je još dosta speleo klubova čije su članove obučavali Francuzi, i naravno GSS koji bi što se toga trebalo da bude još jači.
 
1. Iznad Save. Probaj da malo konkretnije objasniš kako bi taj speleolog bez helikoptera došao do kabine pune ljudi koja stoji zaglavljena iznad reke i zatim bezbedno evakuisao ljude iz nje.

2. Kvar se može desiti u bilo kom trenutku, i žičara staje u bilo kom trenutku, to je nepredvidljivo. Grom može udariti i iz neba koje na prvi pogled ne izgleda previše opasno da bi se stalno zaustavljao saobraćaj.

3. Žičara će pokušavati da radi što duže da bi što manje gubila novac. Što znači da iako verovatno neće raditi pri baš jakom vetru, radiće pri umerenom vetru. A to je već dovoljno da spašavanje zaglavljenih ljudi bude veoma opasan posao. Računaj. Razmak između stubova iznad reke ne može da bude mali (da bi se smanjilo pomeranje kabla na vetru) kao kod isključivo "kopnenih" žičara. Razmak stubova je iznad reke čak 400 metara, a kabl se na toliko velikom rastojanju znatno lučno spušta nadole (jer ne može biti savršeno prav i zategnut do kraja). Neka se vrh tog luka (gde je kabina) zbog umerenog vetra i niza kabina koje služe kao "jedra" u stranu pomera samo 5%, pa to već znači da će mesto gde je kabina pričvršćena šetati čitavih 20 metara levo-desno. Na to dodaj klaćenje kabine i njenog dugačkog držača oko mesta privršćenja na kabl. Neverovatno je teško prići nečemu što se toliko pomera u svim pravcima iz helikoptera koji se i sam takođe pomera zbog vetra. A ne znam kako bi drugačije mogli da priđu tački koja je desetinama metara iznad reke.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614454#p614454:118vyvsk je napisao(la):
Zuma » Sub Apr 06, 2019 8:18 pm[/url]":118vyvsk]1. Iznad Save. Probaj da malo konkretnije objasniš kako bi taj speleolog bez helikoptera došao do kabine pune ljudi koja stoji zaglavljena iznad reke i zatim bezbedno evakuisao ljude iz nje.
Zakači se specijalnim užadima za žicu gondole , i njome se spusti kao da je na zip - line , naravno samo sporije , dođe do kabine , uđe u istu , i sa specijalnim užadima i sl. zakači jednou osobu za sebe , izađe iz gondole i polako se spušta ka Ušću. To bi otprilike tako trebalo da funkcioniše. Nešto slično je i kada se radi skok padobranom u paru.
 
To lepo zvuči, ali je teško izvesti. Čovek koji visi na konopcu na sredini savijenog kabla raspona 400 metara, koga udaraju naleti košave koja stalno i naglo menja i brzinu i smer, dok se i sam noseći kabl žestoko trese zbog ostalih kabina u koje divljaju zbog udara vetra u njih, najviše bi izgledao kao jesenji list koji lejuja na vetru. Pa ako bi profesionalac to na kraju i uradio i došao do kabine, on posle treba da potpune amatere ili možda stare i fizički nejake ljude da izvuče istim putem, preko žice na obalu. Pa onda tako ponovo za sve zaglavljene. Na youtoube-u ima dosta snimaka spašavanja sa žičara, i SVI su pomoću helikoptera i NIJEDAN izvlačenjem preko žice.
 
Што се тиче хеликоптера, ускоро стижу нови Еурокоптери и за МУП и за Војску и то неколико примерака специјално опремљених за спасилачке мисије. Иначе, мени у овој причи око жичаре највише смрди ЈП скијалишта, Динкићева творевина.
 
Zuma":11a427yl je napisao(la):
To lepo zvuči, ali je teško izvesti. Čovek koji visi na konopcu na sredini savijenog kabla raspona 400 metara, koga udaraju naleti košave koja stalno i naglo menja i brzinu i smer, dok se i sam noseći kabl žestoko trese zbog ostalih kabina u koje divljaju zbog udara vetra u njih, najviše bi izgledao kao jesenji list koji lejuja na vetru. Pa ako bi profesionalac to na kraju i uradio i došao do kabine, on posle treba da potpune amatere ili možda stare i fizički nejake ljude da izvuče istim putem, preko žice na obalu. Pa onda tako ponovo za sve zaglavljene. Na youtoube-u ima dosta snimaka spašavanja sa žičara, i SVI su pomoću helikoptera i NIJEDAN izvlačenjem preko žice.
Da li si nekada gledao spašavanje na TV - u ili samo na youtube? Ja sam gledao ovakve primere koje sam naveo i slične , što ljudi , što životinja , što po izuzetno opasnim vremenskim uslovima , što po mnogo opasnijim mestima od naše Save.
 
Kakvog to ima značaja? Snimci na Youtubu su slučajan i zato verovatno dovoljno reprezentativan izbor iz koga se može izvući statistika učestalosti raznih metoda spašavanja. Ako je odnos snimaka takav, to verovatno znači da je u opštem slučaju helikopter lakši metod za izvlačenja putnika od onog preko žice. Tj po putnike jedan je loš, a drugi je gori.

Ali čak ni to ovde nije previše bitno. Neka ih izvlače i preko žice. Poenta je bila pitanje da li su kod nas ljudi svesni i tog neprijatnog aspekta žičare po njih kao putnike koji će eventualno biti objekat ovakvih spasilačkih egzibicija, uz sve druge njene mane i problematične prednosti. A zatim da i tu dežurnu spasilačku ekipu, preko žice ili preko helikoptera, neko treba da organizuje i obuči, drži spremnom i plaća, dok će sve potencijalne mušterije ubrzo postati svesne da im se i TAKVO iskustvo može desiti ako kupe kartu. Pa bi prihod i po tom osnovu bio malo manji, a troškovi malo veći. A nisam baš siguran da je i to uračunato u kalkulaciju ekonomičnosti, niti u listu prednosti i mana.
 
Ako misliš na naš TV u Srbiji, nije. To su kontrolisani mediji čija uređivačka politika ima određeni cilj koji se koordinira iz jednog, ili bar sa malo mesta, pa sadržaji nisu slučajni kao što na Youtbu jesu. Zato sadržaji na TV-u nisu reprezentativna predstava stvarnosti, a na Youtbu jesu, ili su to bar mnogo više, jer tu autori nisu u međusobnom dogovoru niti u značajnoj meri imaju zajedničke stavove po bilo kom pitanju.
 
Ne nego na satelitski. Na našem ne znam da li sam to ikada i video.
 
Neću ni da pokušam da objašnjavam kako se osoba bez iskustva može spasiti iz kabine, ali verujte mi da bih ja to znao da uradim sa osnovnom obukom sutra iako nisam bio na užetu desetak godina.


Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Као да се знало. Ја сам мислио да је ово фикс идеја без реализације попут облака.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0zP7wrETmB0[/youtube]
 
Usput, izgleda da je potsećanje na košavu i činjenicu da na Youtubu ima puno upečatljivih snimaka sa žičarama na vetru urodilo plodom. Jer najbitnija razlika između žičara sa jednim i sa tri kabla nije toliko sigurnost, kao što je rečeno, nego je sistem sa tri kabla za velike kapacitete (što nam ionako ne treba) i pre svega otporniji na vetar. Dakle na za putnike krajnje neprijatno njihanje kabine pošto se ona sada oslanja u dve tačke, tj na dva noseća kabla, dok je treći vučni. Monokablovski sistem se obično opisuje kao najeftiniji, za manje zahtevne primene, a onaj sa tri kabla kao najmoderniji i najbolji. Na nesreću, to za nužnu posledicu ima i dva puta veću cenu. Pa ona njihova i ranije očigledno nemoguća tvrdnja o vraćanju uloženog za 6 godina za najjeftiniju žičaru sa jednim kablom, sada postaje skoro besmislena ako se sve menja pa idemo na skuplji sistem sa tri kabla. Tako da mi od ovoga pare videti nećemo. Pitanje je da li će ikada i samo povratiti uloženi novac, a kamoli zaraditi. A na stranu niz drugih i mnogo važnijih šteta po Kalemegdan i grad.

Monocable Detachable Gondolas (MDG) are likely the most common CPT system you’ll encounter as their low cost has made them an attractive addition to public transit systems in the developing world. MDG systems have been installed in cities in Bolivia, Colombia, Venezuela, Algeria, England, Singapore, and Brazil.
Cost: Although cost is very dependent on location, situation, and customization, generally the cost for an MDG is between $5-20 million (US) / km.

The 3S is a fast, modern gondola technology. The term 3S derives from the phrases drei Seile or drei Seil in German which translate directly to three ropes or three rope in English because cabins run along 3 cables. Two of the cables provide support while the third is for propulsion. Similar to an MDG or BDG, detachable grip cabins run in a continuous loop. The extra cables (as opposed to the MDG or BDG) allow for increased wind stabilization and additional capacity (because more cables can support more weight, aka more riders.)
Cost: Although cost is very dependent on location, situation, and customization, generally the cost for a 3S is between $10-24 million (US) / km, the highest for all gondola technologies.
http://gondolaproject.com/mdg/
http://gondolaproject.com/3s/
 
Pa Vucic je naredio zameniku zamenika gradonacelnika da to sve bude stabilno i da kosava ne moze nista zicari i tim potezom je spasio nekoliko desetina zivota. Hvala mu!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614631#p614631:o1veuvtw je napisao(la):
Arahne » 07 Apr 2019 05:56 pm[/url]":o1veuvtw]Proširena verzija
https://www.youtube.com/watch?v=MsGdfAtmz5Q

Hvala sto si podelio link. Odlicna vest. Nadam se sto skorijoj izgradnji gondole i da radovi zbog tvrdjave nece morati da traju jako dugo.
Gondola je prava stvar i na pravoj je lokaciji. Stvarno iz sveg srca zelim da se sto pre izgradi!

Licno planiram da obidjem lokacije na Uscu i Kalemegdanu pocetkom maja pa cu postaviti fotografije na forumu.

Voznja gondolom u Beogradu je definitivno jedan od top prioriteta na mojoj bucket list.
 
Nadamo se da ce prioritet neke buduce vlasti, biti rusenje iste ukoliko se izgradi!

Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk
 
Vrh