Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

ova ideja sa stazom na donjem delu nosača Brankovog je fenomenalna! svaka čast stvarno!
 
To je predlozeno odavno samp pitanje sta ce da kazu cime iz mostogradnje kacio sam to resenje svojevremeno
 
"Nije dovoljno reći da je gondola tek neki proizvod „naprednjačke“ banalnosti. Ona je najpre jedno sasvim neskriveno otelotvorenje državnog kriminala, deo procesa kojim se planski ubija grad, i tek je u tom kontekstu moguće tumačiti svako njeno, pa i estetsko, značenje."

Po završetku sastanka, srušiti laž
 
jthTC3.jpg


Evo jedan primer "multifunkcionalnog" mosta iz ne tako dalekog inostranstva, u pitanju je Reichsbrücke (carski most) u Beču.

Kroz "unutrašnjost" mosta ide metro, gore je kolovoz sa 3+3 trake, a sa obe strane mosta pešačka i biciklistička staza.
 
Ni jedna vlast u Srbiji nece da da pare za pesacko, biciklisticki most. Koji nije jeftin. Od bicikala se ne uzima akciza za gorivo i ne sluze za nove tajkunske kvadrate. Politicari nisu sluzbenici gradjanja, vec jahaci na daskama para i interesa. Narod je samo prepreka koja se lakse ili teze preprodi.

Ima sjajnih ideja da se napravi okaceni dodatak na mostu. To je izvodljivo ali tehnicki za Srbe vrlo problematicno, sto zbog izgradnje, sto zbog koriscenja, a najvise zbog odrzavanja. Mi imamo problem sa jednim wc-om i jednim liftom i nijihovim odrzavanjem.

Postoji i trece resenje - reorganizacija saobracaja na mostovima u postojecem profilu. Na primer. ostaviti jednu od 6 traka na Gazeli i Brankovom mostu za bicikliste, postojece pesacke-za pesake. Uz to bi morali da se urede prilazi i rute do vaznih tacaka.
Ovom trecem resenju bi opozicija bila skoro cela populacija ( kakva danas jeste ) tako da je politicki skoro neizvodljivo.

Problem je ovde sto je neko imao fix-ideju o gondoli, kao i o jarbolima jelkama, kulama ( to je mozda materijal za analizu licnosti ) i spreman je da za to da potrosi tudje pare i unisti tudju imovinu. I to je vrlo laka opcija jer ne pogadjate vozace, taksiste, a mozete i da imate podrsku od vlasnika TC Usce. Ovi sto se bune za rusenje tvrdjave ionako su sterlni. Oni nikad nisu zaustavili saobracaj kao taksiti.
 
Политичка бахатост која полако прераста у насиље. Показују да не постоје рационални и објективни аргументи који могу да промене њихове одлуке.
 
Ali nema baš NI JEDNE autoritarne vlasti koja funkcioniše i odluke donosi na osnovu racionalnih i objektivnih argumenata. One uvek razmatraju samo odnose snaga. Da li se neki izraz sopstvene volje u praksi može izvesti ili ne može? Ko je tu jači? To je čitava osnova njihovog razmišljanja i delovanja. Čak i samo ime to kaže. "Autoritarno", ono što deluje na osnovu autoriteta, dakle pozicije u formalnoj hijerarhiji, što je po definiciji sistem odnosa moći, a ne na osnovu snage argumenata.

Greška je očekivati nešto drugo. Argumenti se koriste za ubeđivanje drugih, onih koji su izvan hijerarhije autoriteta, ili bar postoje šanse da je u nekim aspektima ignorišu ili napuste. Što znači da već po prirodi stvari odnos prema svakom autoritarnom sistemu jednostavno mora da sadrži obe komponente: i razum i snagu. Samo jedna nije dovoljna. Da sluša samo argumente sistem ne bi ni bio autoritaran, a oni izvan sistema snagu bez argumenata ne mogu ni imati jer se bez njih ne mogu organizovati. E sad, "snaga" onih koji su suprotstavljeni takvom sistemu, što u ovom slučaju znači politička snaga neke vrste, može imati ogroman broj raznih oblika. Koja će se tačno vrsta političke snage razvijati je komplikovano i zavisi od mnogo stvari, ali ovde je poenta da uz razum neka vrsta snage MORA da postoji i da se uporno i svesno razvija, jer samo argumeniti nikada i nigde nisu bili dovoljni. To je iluzija. Iz istorije je bar toliko sasvim jasno. I to važi za sve oblasti života, od sasvim malih i svakodnevnih stvari, preko urbanizma i života u gradu, politike u užem smislu, pa sve do velikih i sudbinskih nacionalnih pitanja. Objektivni, na razumu zasnovani razlozi i praktični kapaciteti za društveni uticaj su nerazdvojni i jedno bez drugog nema smisla.
 
Mogu da zamislim vožnju žičarom po ovakvoj košavi kao što duva poslednjih dana....
 
Ako je Gondola toliko isplativa,zašto je nisu dali pod koncesiju,pa da se ne izdvajaju državne pare za megalomansku glupost??
Odgovor znate, potrebno je minimum 20 godina, da se povrati novac, a u međuvremenu je potreban kapitalni remont, koji opet produžava period otplate.
Gondola ovakva kakva je, sa jako kratkom trasom, ograničena da radi 4 meseca godišnje,kada su vremenski uslovi iznad reke najbolji,odnosno da turista želi posetu po lepom vremenu, apsolutno je NEISPLATIV projekat.
Turistima treba da omogućimo takvu turu, da u što kraćem vremenu vide ono što je najzanimljivije.
1.Tvrđava:vojni muzej,Titovi mercedesi...
2.Etnografski muzej :mumija....
3.Muzej kinoteke:kamera braće Limijer ,štap Čarli Čaplina.....
3.Narodni muzej:Nadežda petrović,Stojan Aralica,Pikaso,Van Gog.....
Sve ovo je u jednoj ulici,na jednom potezu, i tu treba uložiti novac.Na jednu veoma posebnu, kratku, ali izuzetno sadržajnu prezentaciju naše zemlje, i prestonice.
Mi treba time da se bavimo, a ne da se bavino perifernim stvarima, i bacanjem desetina miliona evra u dunav.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614132#p614132:tec343z1 je napisao(la):
relja » Pet Apr 05, 2019 11:40 am[/url]":tec343z1]Mogu da zamislim vožnju žičarom po ovakvoj košavi kao što duva poslednjih dana....
Imam terasu koja je uvučena , i biljke koje mi stoje uz prozor. Sve do jedne sam morao da spustim na pod terase , koliko jako duva vetar , jer je počeo da mi obara saksije , koje nisu baš lagane da može povetarac da ih obori. Inače , kraj u kome živim ima ružu vetrova. E sad , zamislite šta bi tek bilo sa gondolom , koja bi bila na otvorenom , i to na mestu gde takođe postoji ruža vetrova. Inače , na TV - u su javili da su udari vetra u Beogradu oko 60km/h , a u južnom Banatu oko 100km/h (udari orkanske jačine).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614132#p614132:35ufw3yd je napisao(la):
relja » 05 Apr 2019 10:40 am[/url]":35ufw3yd]Mogu da zamislim vožnju žičarom po ovakvoj košavi kao što duva poslednjih dana....
Ne mora da se zamišlja, može da se vidi. Na youtubu ima dosta primera. Takođe, ovde se ne govori o vetru na površini zemlje, niti u relativnoj zavetrini visoke zgrade, nego o vetru na savršeno otvorenom i brisanom prostoru na visini od 40 metara, iznad reke i iznad parka u Novom Beogradu gde nema prepreka koje bi mu smanjile brzinu na ono što smo mi navikli na tlu.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HSaXEOgSTts[/youtube]

Čak i kad je vetar slab, žičara nije za svakoga.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MkaRSul2gKI[/youtube]

Zatim, morali bi stvore, obuče, održavaju i iz svoje zarade plaćaju ekipu za helikopterska spasavanja. Naprimer kvar ili iznenadna letnja oluja i udarac groma. Što zahteva zaustavljanje. Kako bi inače spasili ljude zaglavljene iznad reke? A koliko bi TO koštalo?

Evo i malo statistike.

The Emirates Air Line cable car was closed 354 times in its first two-and-a-half years of operation, Transport for London figures showed today.
Critics claim the closures, from a few minutes to over nine hours, demonstrated the inefficiency of the controversial £61 million project.
Most closures — 249 — were a result of high winds, while technical issues, lightning risk, port authority and police requests were other factors.
https://www.standard.co.uk/news/transpo ... 19265.html
 
Meni ulazenje u to sranje nikad nije ni dolazilo u obzir znajuci kako kvalitetno rade i koliko se brinu o stvarima kao sto su bezbednost, a ne samo o tome kako da sto vise natrpaju u dzep.
 
Јуче се овај билборд на Зеленом венцу толико клатио од ветра да сам мислио да ће да пукне, жао ми је што не могу снимци да се каче на форум. И још је исти у заветрин целог низа зграда у Бранковој. Е сад замислите кабине на жици изнад Саве.
 
Kada čovek obiđe tvrđavu i park može da uoči i nabroji puno pozicija koje prosto vape za izmenama, popravkama, dovođenju u red...
Iako je do sada dosta toga urađeno, to se skoro i ne primećuje, jer:
- vidikovac kod Vojnog muzeja sa kojeg puca pogleda na Savu i Novi Beograd, tamo gde stoje tenk T-34 i Kaćuša, je već godinama zatvoren
- ulaz u park kod Biblioteke grada je zakrčen tezgama sa suveririma. Te tezge zaklanjaju špalir bisti velikana srpske kulture. Nešto što je bilo zamišljeno kao najveća moguća počast i što treba da budi ponos i da nadhnjuje je pretvoreno u - vašar.
- skele i daske na bedemu kod Sahat kule, iznad muzeja tvrđave
- fasada Vojnog muzeja sa koje otpada malter
- stanje eksponata Vojnog muzeja u eksterijeru je posebna priča
- Despotova kapija
- bedemi i šančevi prema Savi koji prosto vape za rekonstrukcijom (deo koji nije rađen u prethodnoj turi)
- pola Gornjeg grada je pusto i neuređeno
- Kapija Karla VI koja se raspada
- razni prolazi, stepeništa i dr. koji su zapušteni i zamadaljeni
- delovi tvrđave koji deluju kao otpad iskorišćenih rekvizita, panoa..
itd, itd...

Ali njima je prioritet- žičara....
 
Njima je prioritet i jedini politički program da svaki mogući deo grada postane fabrika za proizvodnju para, sasvim nezavisno od bilo kojih drugih potencijalnih vrednosti ili ljudskih potreba, kulturnih, urbanističkih, istorijskih, zdravstvenih, socijalnih, psiholoških. Ako nešto od toga može usput da se provuče kao sekundarni cilj, a da se istovremeno tu zarađuju i pare, pa, to još i može. Ali da bilo šta "drugo" bude na PRVOM mestu, pošto recimo to negde i JESTE najznačajnije, to je njima nezamislivo.
 
Daske na mostu su samo prefarbane vracene iste nisu nove cak i one koje su napukle nisu zamnenili
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614365#p614365:1ia3xbss je napisao(la):
Zuma » 06 Apr 2019 09:47 am[/url]":1ia3xbss]Njima je prioritet i jedini politički program da svaki mogući deo grada postane fabrika za proizvodnju para, sasvim nezavisno od bilo kojih drugih potencijalnih vrednosti ili ljudskih potreba, kulturnih, urbanističkih, istorijskih, zdravstvenih, socijalnih, psiholoških. Ako nešto od toga može usput da se provuče kao sekundarni cilj, a da se istovremeno tu zarađuju i pare, pa, to još i može. Ali da bilo šta "drugo" bude na PRVOM mestu, pošto recimo to negde i JESTE najznačajnije, to je njima nezamislivo.

Izvini, ali moram da te ispravim

Njima je prioritet i jedini politički program da svaki mogući deo grada postane fabrika za pranje para, sasvim nezavisno od bilo kojih drugih potencijalnih vrednosti ili ljudskih potreba, kulturnih, urbanističkih, istorijskih, zdravstvenih, socijalnih, psiholoških. Ako nešto od toga može usput da se provuče kao sekundarni cilj, a da se istovremeno tu zarađuju i pare, pa, to još i može. Ali da bilo šta "drugo" bude na PRVOM mestu, pošto recimo to negde i JESTE najznačajnije, to je njima nezamislivo.

Za "proizvodnju" para je potrebna neka konkretna proizvodnja, a to je kod nas gotovo mrtvo.
Ugostiteljstvo: preskupi klubovi, kalorični roštilj i smeštaj za niskobudžetne strane turiste ne mogu biti, niti su osnova bilo koje privrede, pa ni naše.
Ovde se peru pare od droge, prostitucije, korupcije u privatizacijama, u građevinarstvu i od šverca (mnogo toga je postvljeno u pravi kontekst sa objavljivanjem u medijima detalja slučaja prodaje hotela Šumadija).

I kada se tako posmatraju stvari, onda se i ova žičara savršeno uklapa u širu sliku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614350#p614350:3nyfllyr je napisao(la):
Дошљак » Sub Apr 06, 2019 9:34 am[/url]":3nyfllyr]жао ми је што не могу снимци да се каче на форум.
Okačiš snimak na youtube , pa prekopiraš link i staviš ga pod "youtube" tagove. To je jedino moguće.
 
U normalnom svetu ovakva gondola je Prvoaprilska šala



Edinburgh gets its own arial gondola to ease congestion

Scottish architecture practice ISA revealed plans to build a gondola route through Edinburgh. Called the Apex Grasshopper, the cable car would stretch from a hotel to the historic Edinburgh Castle.

ISA promised the new transport system would help ease congestion and allow visitors with only a short time in the city to make the most of their stay.

https://www.dezeen.com/2019/04/01/april ... re-design/

Naš život je izgleda 1. april :bash:
 
Moram da ponovim pitanje koje mi nikako nije jasno. Kako će se obezbediti novi, trajno aktivni i BRZI servis spašavanja ljudi zaglavljenih na žičari, recimo iznad Save?

Jasno mi je da vojska i policija imaju pilote koji su u retkim situacijama spašavali ljude sa krovova tokom poplava, međutim ovo je nešto sasvim drugo i DALEKO teže. Ako žičara sa ljudima naglo stane zbog kvara ili udara groma u nekom, u početku naizgled bezopasnom nevremenu, imate kabl žičare dugačak neverovatnih 400 metara iznad Save, koji se divlje klati na vetru, a ispod njega se još mnogo više i po drugom pravcu, klati sama kabina. I sad neko treba da pri takvom njihanju KROZ PROZOR proturi staru ženu od 100 kila, pa da je zatim digne u helikopter koga takođe vetar baca u nekom širem krugu oko tog mesta!? Zajedno sa spasilačkim kablom ispod njega koji landaraju unaokolo sa još jednim čovekom-spasiocem na njegovom kraju!? A da pri tome niko ne padne sa 40 metara visine u Savu (12. sprat) što je kao pad na beton. Za to je potrebna posebna, obučena i DEŽURNA služba. To će teško izvesti neki policajac koji je pre deset godina spasavao nekog sa krova u poplavi. I poseban helikopter. I da cela ekipa i sva oprema budu stalno u dežurstvu. Da se ne desi da se jedinom za to pogodnom helikopteru policije ili vojske upravo čisti karburator, ili da će glavni pilot doći čim se otrezni pošto trenutno ženi sina u Makedoniji? A neko svo to vreme visi iznad Save i klati se? Pa vojska već 7 godina NE SME da postavi relativno lak rešetkasti vrh na mostu na Adi zato što su shvatili da je to previše opasno sa helikopterima koje imaju. A pilon se još pri tome nigde nije mrdao, za razliku od ovoga. Ko će takav gradski ili privatni servis dakle da kupi, obuči, organizuje i zatim REDOVNO GODINAMA PLAĆA? Ili će svako pri ulasku u žičaru da potpiše "odricanje od odgovornosti", čisto da vlasnicima bude jeftinije pošto su sa siromašnim Srbima ionako u finansijskom problemu?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Aqq73Q8EHbM[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HSaXEOgSTts[/youtube]
 
GSS-ovci valjda (sa speleo iskustvom, mada imamo i speleologe obučene za ovo).

A i da se postavi ovakvo pitanje nadležnim, rekli bi da imamo službe koje bi to mogle da odrade.
 
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... spredmetna

Tanjug | 06. april 2019. 13:32 | Komentara: 0
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije saopštilo je danas da je građevinsku dozvolu za izgradnju gondole od Kalemegdana do ušća u Beogradu izdalo u skladu s važećim propisima

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije saopštilo je danas da je građevinsku dozvolu za izgradnju gondole od Kalemegdana do ušća u Beogradu izdalo u skladu s važećim prostornim planom i planskim aktima grada.

U saopštenju Ministarstva ističe se da je zato bespredmetna krivična prijava poslanika opozicionih stranaka okupljenih oko Saveza za Srbiju protiv potpredsednice Vlade Srbije i ministarke Zorane Mihajlović i njenih saradnika zbog izdavanja građevinske dozvole za pripremne arheološke radove na izgradnji gondole.

Kako se navodi, dozvola je izdata u skladu s rešenjem Zavoda za zaštitu spomenika kulture i odnosi se na pripremne arheološke radove na Kalemegdanu koji treba da budu izvedeni, i ističe da Ministarstvo ne pita kome će da izda, a kome neće da izda građevinsku dozvolu, već nju može da dobije svako ko ispuni zakonom propisane uslove.

"Zato smatramo da je ova krivična prijava bespredmetna i predstavlja samo još jedan pokušaj politizacije projekta gradnje gondole, u čemu Ministarstvo ne želi da učestvuje", zaključuje se u saopštenju.

Ministarstvo je navelo u Rešenju o građevinskoj dozvoli da je rešavalo po zahtevu investitora Republika Srbija- JP Skijališta Srbije za izvođenje pripremnih radova za izgradnju stanice gondole ''''Kalemegdan''''.

Uvidom u dostavljen Sporazum o saradnji na realizaciji projekta „Izgradnja gondole u Beogradu" (kabinska žičara Ušće- Kalemegdan) od 01.10.2018. godine, čiji su potpisnici Republika Srbija, koju zastupa vlada, a koju predstavlja potpredsednik vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija, Rasim Ljajić, Grad Beograd Skijališta Srbije, utvrđeno je da strane potpisnice ovog Sporazuma potvrđuju zajednički interes da se izgradi kabinska žičara- gondola Ušće- Kalemegdan u Beogradu.

Kao i da su, između ostalog, strane potpisnice ovog sporazuma saglasne da građevinska i upotrebna dozvola glase na ime Republika Srbija - JP „Skijališta Srbije" i Grad Beograd, a sve u skladu sa odredbama člana 135a. stav 1. Zakona o planiranju i izgradnji.

Iz navedenog proizilazi da je investitor pružio odgovarajući dokaz o pravu na zemljištu u skladu sa članom 137. stav. 4. a u vezi sa članom 135. Zakona o planiranju i izgradnji.

Kada je reč o izvođenju pripremnih radova za izgradnju stanice gondole ''''Kalemegdan'''', navedeno je da će sve biti na katastarskoj parceli broj 64/17 KO Stari grad na osnovu člana 6. Zakona o ministarstvima, člana 136. Zakona o opštem upravnom postupku, člana 135. i člana 137. Zakona o planiranju i izgradnji, člana 107. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o planiranju i izgradnji, člana 22. Pravilnika o postupku sprovođenja objedinjene procedure elektronskim putem, a na osnovu ovlašćenja sadržanog u rešenju ministra broj: 031-01-17/2018-02-2 od 26.11.2018.

Foto D. Milovanović


"Dozvoljava se investitoru Republici Srbiji - JP „Skijališta Srbije“, Bulevar Milutina Milankovića broj 9, Novi Beograd i sufinansijeru Gradu Beogradu, ul. Dragoslava Jovanovića br. 2 Beograd izvođenje pripremnih radova za izgradnju stanice gondole ''''Kalemegdan'''', koji obuhvataju postavljanje gradilišne ograde, postavljanje instalacija i opreme privremenog karaktera za potrebe izvođenja radova, zemljane radove i radove na stabilizaciji terena i osiguranja iskopa prema susednim parcelama bušenim šipovima, sve na kat. parceli broj 64/17 KO Stari grad, na teritoriji grada Beograda", navedeno je u rešenju.

Predračunska vrednost radova iznosi 143.610.645 dinara.

Obavezuje se investitor da pre početka izvođenja radova prijavi početak građenja objekta Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Takođe, obavezuje se investitor da obezbedi stručni nadzor u toku građenja objekta odnosno izvođenja radova za koje je izdata građevinska dozvola.

Sastavni deo ovog rešenja su: Lokacijski uslovi Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture br. 350-02-00033/2019-14 od 14.02.2019.godine.

Takođe, Projekat za građevinsku dozvolu koji čine: 0 Glavna sveska i 1 - Projekat pripremnih radova, koje je izradio „DEL ING“ d.o.o. Beograd, Omladinskih brigada br.43.

Zatim Elaborat o geotehničkim istraživanjima terena koji je izradio „ZAPIS PRO“ d.o.o. Beograd, Ul. 27. marta br. 37.

Građevinska dozvola prestaje da važi ako se ne izvrši prijava radova u roku od tri godine od dana pravnosnažnosti ovog rešenja.

Investitor Republika Srbija- JP „Skijališta Srbije“ podneo je Ministarstvu građevinarstva kroz CIS, preko ovlašćene Mirjane Ševo iz Beograda, ul. Milice Šuvaković broj 14, dana 22.03.2019, zahtev za izdavanje građevinske dozvole za izvođenje pripremnih radova za izgradnju stanice gondole ''''Kalemegdan''''.

Pripremni radovi obuhvataju postavljanje gradilišne ograde, postavljanje instalacija i opreme privremenog karaktera za potrebe izvođenja radova, zemljane radove i radove na stabilizaciji terena i osiguranja iskopa prema susednim parcelama bušenim šipovima, sve na katastarskoj parceli broj 64/17 KO Stari grad.

Utvrđeno je da je priložena sva potrebna dokumentacija odnosno da su ispunjeni formalni uslovi za postupanje po zahtevu propisani članom 16. i 17. Pravilnika o postupku sprovođenja objedinjene procedure elektronskim putem.

Članom 19. stav 1. Pravilnika predviđeno je da, ako su ispunjeni formalni uslovi za postupanje po zahtevu, nadležni organ, po službenoj dužnosti, bez odlaganja, pribavlja od organa nadležnog za poslove državnog premera i katastra izvod iz lista nepokretnosti za nepokretnost koja je predmet zahteva.

Uvidom u dostavljeni Zaključak Vlade RS 05 broj: 464-8804/2018 od 20.09.2018. godine utvrđeno je da je vlada odlučila da se pribavi, putem zajedničke izgradnje investitora i sufinansijera Republike Srbije i sufinansijera grada Beograda, nepokretnost koju čini kabinska žičara- gondola Ušće- Kalemegdan, čija se izgradnja predviđa na, između ostalih, kat. parceli br. 64/17, upisanoj u LN. Br. 1828 KO Stari Grad, te da je vlada saglasna da Javno preduzeće „Skijališta Srbije“, u ime i za račun Republike Srbije, kao vlasnika nepokretnosti - zemljišta, preuzme prava i obaveze investitora izgradnje kabinske žičare - gondole Ušće- Kalemegdan u Beogradu, iz člana 3. ovog zaključka.
 
Vrh