Šta je novo?

Železnice - teretni saobraćaj

Na ŽS Priboj ponovo počeli da se gomilaju teretni vagoni van upotrebe, a primetio sam da su i na Užice teretna.

Tako nešto poslednji put sam video 90ih, gotovo da nije bilo stanice koja nije imala gomili starih vagona, koji su početkom 2000ih isečeni.
 
Ima brener da radi i gde treba i gde ne treba i ono što može u opravku otići će u furdu
 
Na ŽS Priboj ponovo počeli da se gomilaju teretni vagoni van upotrebe, a primetio sam da su i na Užice teretna.

Tako nešto poslednji put sam video 90ih, gotovo da nije bilo stanice koja nije imala gomili starih vagona, koji su početkom 2000ih isečeni.
Кола за угаљ?
 
Uskoro testiranje Smartrona na prugama Srbije.

Foto: Slobodan Jovanović
FB_IMG_1715793086951.jpg

FB_IMG_1715793413454.jpg
 
Вектрони су покварени сад купујемо нове смартроне?
 
Вектрони су покварени сад купујемо нове смартроне?
Piše na lokomotivi Bulmarket. Ovo je privatnik iz Bugarske. Ima ih i Pimk. Smartron lokomotive su veoma jeftine lokomotive jer imaju vrlo malo opreme, drugačiji pretvarač i imaju samo PZB. Zato ih kupuju privatnici iz Rumunije i Bugarske kojima nova Rumunka (Softronic Transmontana) nije potrebna. Jeftina i dovoljno snažna lokomotiva da povuče kontejnere, automobile... Ne znam zašto je SKG kupio skuplje Vektrone, ako ne mogu da voze preko granice.
 
A gde je kompanija SKG u inostranstvu? Za osnivanje u inostranstvu i angažovanje svih mašinovođa potrebno je ukupno do pet godina. SKG Vektroni su stari oko pet godina, uskoro će morati na reviziju (7-8 godina ili milion kilometara). Još uvek je pokvareno 10 lokomotiva? Gde će naći novac za reviziju ako je i servis problem. Zato ne mogu i neće moći još dugo u inostranstvo. Ne znam da li SGK može da se takmiči sa drugima u ovakvom stanju. U narednim godinama biće još više privatnika kada se koridor X sredi. Ovde nema monopola, kao u SV. Ko zna da vozi u nekoliko zemalja, dobiće posal. Švajcarci (SBB, BLS) voze sami od Holandije do Italije. Znaju da niko neće voziti vozove do švajcarske granice i pitati da li biste ga odvezli do sledeće granice.
Dobro, mogu da se SKG Vektrone pozajme i drugima u inostranstvu, ali znam da je to za mnoge tabu tema.
 
KONAČNO!

 
Баш сам се питао шта се дешава кад сам видео пре неки дан шаторе и шлепере. Лепе вести, надам се да ће стварно почети са радом у септембру.
 
I M-Rail je postao novi železnički kargo prevoznik u Srbiji. Oni će voziti Metransove kontejnerske vozove.
 
Da li je poznato koliki udeo imaju prevoznici u prevezenom teretu?
 
U 2022. godini, ukupno je ostvareno 5,97 milijardi bruto-tonskih kilometara od strane svih prevoznika za prevoz robe, uključujući i prevoznike za sopstvene potrebe. Učešće u ostvarenim bruto-tonskim kilometrima za 2022:

Србија Карго“ а.д. 65,02 %
Комбиновани Превоз 11,47 %
PIMK 6,45 %
Трансагент оператор 5,37 %
RTL 2,82 %
Eurorail Logistic 2,61 %
Деспотија 2,28 %
S Rail 2,09 %
Pannon Rail 0,93 %
Sinhron 0,50 %
Локотранс 0,38 %
OBL 0,03 %
ЗГОП Нови Сад 0,01 %
ATM 0,00 %
ТЕНТ 0,00 %
NCL -
Srbija Karga je 2021 imala 75 %.


Izvor: Direkcija za železnice, izveštaj o reguIisanju tržišča železničkih usluga.
 
Vrh