Šta je novo?

Železnice - svaštara

20240305_192741.jpg

Ovo bi trebalo da je u krugu mina
 
Инспирисан сјајним репортажама које је радио @Jelancha одлучио сам да боравак и слободно време код куће искористим да покушам да направим нешто слично.

Према железничкој станици Сомбор крећемо од градске болнице, 5-10 минута лаганог хода.
Десно је Карађорђева улица, лево фудбалски и тениски терени.
1001515562.jpg

Долазимо до железничког парка који је био и први градски парк, засађен и уређен 1870. године убрзо по отварању железничке станице.
Данас се у склопу парку налази омање, доста пристојно уређено игралиште за децу.
1001515263.jpg

1001515421.jpg

Пошто је парк убрзо по формирању постао омиљено место људи за шетњу као и због близине железничке станице својевремено се јавила идеја о изградњи угоститељских објеката.
После више неуспелих покушаја 1898. године у парку у непосредној близини станице саграђен је павиљон у коме се налазио ресторан са летњом баштом.
Током времена објекат је претрпео више измена а данас је напуштен и руиниран.
1001515262.jpg

1001515416.jpg

Долазимо до железничке станице.
Станична зграда, лево од кадра је амбуланта Завода за здравствену заштиту радника железнице Србије а десно од кадра још напуштених, риунираних и "привремених" објеката.
1001515059.jpg

1001515103.jpg

1001515177.jpg

У позадини парна локомотива и водоторањ.
Стање водоторања и приступ не делују обећавајуће па се нисам приближавао.
У позадини још мало напуштених индустријских објеката.
1001515102.jpg

Улаз у станичну зграду и детаљи са фасаде.
Сам улазни део са терасом дограђен је између 1941. и 1944. чиме је зграда изгубила свој првобитни изглед.
Најблаже речено, станица је видела и боље дане.
1001515058.jpg

1001514961.jpg

Излаз на пероне и шалтери за продају карата.
У функцији је један шалтер и то не током читавог дана.
1001514929.jpg

Чекаоница којој се приступа након што се из зграде изађе на пероне.
Комфор није нарочит али бар је окречено и чисто.
1001514960.jpg

Поглед са "перона" у правцу Суботице.
1001514928.jpg

Идемо на излаз са перона, враћамо се према парку.
Закатанчени објекат са натписом фирме Фершпед и зграда амбуланте.
1001518462.jpg

1001518687.jpg
 
Poslednja izmena:
1709808165141.png


1709808173824.png


Železnička stanica Priboj pre izgradnje Barske pruge i ukidanja uskog koloseka i trase Priboj - Uvac - Međeđa- Sarajevo.

Ovo su odavno poznate slike, limam nešto novo izvučeno sa negativa pa ću objaviti ovih dana.
 
Bilo bi dobro da za nas što nismo toliko upoznati sa železničkom topografijom navodite i gde se to nalazi.

44.23293437028615, 19.871365313181762

Malo pre stanice Valjevski Gradac iz pravca Valjeva.

Nekoliko fotogtafija 3 mosta na tom delu pruge, fotografisano iz reke, isti dan.

Ko je voljan, postoji staza uz Gradac. Od stanice u Valjevu do vrela Gradca i nazad ima oko 27km.

20230916_161335.jpg


20230916_161449.jpg


20230916_162140.jpg


20230916_162345.jpg


20230916_162430.jpg


20230916_162533.jpg


20230916_162611.jpg


20230916_163827.jpg


20230916_163916.jpg
 
Svaka čast na slikama i Severa i Kaktusu!

Ja sam inače odrastao u Somboru i upravo u tom paviljonu u parku jedan dobar drug je pravio proslavu 18. rođendana i to 2011. godine. Tad još je restoran bio uljudan, sad kad vidim slike čini mi se kao da je zapušten od 90ih.

Planiram sa ženom na proleće ići vozom svaki koji vikend do nekog od gradova uz barsku prugu, na osnovu slika posle Valjeva verujem da je to fin užitak. Ako imate neke preporuke po pitanju železnice, nekih slabo napornih pešačkih tura ili neke dobre klope pišite. Probaću napraviti neke reportaže za vas, ali i za moju dušu.
 
Što se tiče Valjeva, može se tom stazom uz Gradac, u blizini staze je manastir Ćelije, ispod njega ima restoran, a kod Belića ima i ranč Harmonija gde se mogu jahati konji.

Iz Ražane možete otići do vodopada i jezera u Rosićima. Nema nekih sadržaja, ali je lepo.

20240120_133132.jpg


20240120_131315.jpg


20240120_124539.jpg


20240120_122959.jpg


20240120_122808.jpg


20240120_120545.jpg


Iz Kosjerića se možete popeti na Subjel.

Užice ima tvrđavu, stazu starom trasom pruge uz Đetinju, kupališta na Đetinji, vidikovac na Zabučju i naravno komplet lepinju kod Šuljage.

20230901_150603.jpg


Mala plaža, lokalitet Picin vir (tišina tamo u poslednjoj klupi)

20230623_162951.jpg


20230623_170829.jpg


Možete uz presedanje i do Ovčar banje, stanica je na dobrom mestu za uspon na Kablar, a dok čekate vezu obiđete Železnički muzej - Odeljenje uzanih pruga Požega. Vidikovac ka meandrima je nažalost zatvoren.

20231028_145201.jpg


20231028_144332.jpg


Južnije od Užica malo teže jer van sezone prvi voz Beograd - Prijepolje kreće oko pola jedan popodne. Nedeljom prvi jutarnji iz Beograda ide do Priboja, ostalim danima do Užica.

Mala promocija turizma u mestima sa železnicom.
 
Зна ли се нешто конкретно о том музеју?
 
Колосечна шема железничког чвора Сомбор на свом врхунцу.
1001567502.jpg

Десно:
- Колосек ка Суботици.
Пруга Суботица - Сомбор грађена је од 1864. до 1869. отворена за саобраћај 11. септембра 1869. а 1870. отворена и деоница Сомбор - Богојево.
Пруга у експлоатацији.
- Колосек ка Врбасу.
Пруга отворена 1912, саобраћај због лошег стања колосека обустављен 2022. године.
- Колосек ка Оџацима преко Стапара.
Пруга отворена 1895. ван експлоатације од 1978. године.

Лево:
- Колосек ка Риђици
Пруга отворена 1895. ван експлоатације од 1978. године.
- Распутница Стрилић - Бачки Брег
Пруга отворена 1895. ван експлоатације од 1978. године.
- Распутница Стрилић - Апатин - Сонта
Пруга отворена 1912. путнички саобраћај на деоници Сомбор - Апатин - Апатин фабрика обустављен 2005, пруга ван експлоатације од 2009.
- Распутница Стрилић - Богојево
Пруга отворена 1870. године.
Тренутно у експлоатацији.
 
Poslednja izmena:
- Колосек ка Оџацима преко Стапара.
Пруга отворена 1895. ван експлоатације од 1978. године.
Ово је била катастрофална грешка и били су протести кад је укидано, јер је то најдиректнија веза са Оџацима и тиме са Новим Садом. Мост преко Тисе би требало још да стоји.
 
Ово је била катастрофална грешка и били су протести кад је укидано, јер је то најдиректнија веза са Оџацима и тиме са Новим Садом. Мост преко Тисе би требало још да стоји.
Мостови преко Великог бачког канала код Сомбора и ДТД код Оџака, мислим да оба још постоје.
Мислим да је након укидања пруге колосек од ЖС Сомбор до Великог бачког канала постао индустријски колосек, колосек индустријске зоне али се ни он не користи деценијама.
Веза преко Богојева иако неповољнија због промене смера у Богојеву изабрана је јер је правац Суботица - Сомбор - Богојево - Осијек грађен као главни правац док су остало биле споредне пруге које су имале много мање дозвољено осовинско оптерећење.
 
Poslednja izmena:
ДТД, да, откуд Тиса тамо... Наравно, пруга преко Богојева је због терета. Али нема резона не мислити и на путнике...
 
1709982810382.jpeg


Jedna skenirana sa negativa iz arhive FAP-a. ŽS Priboj neposredno pred izgradnju Barske pruge. Magacin sa fotografije se i dalje nalazi u sklopu "nove stanice" koja je sagrađena 70ih.godina. Trebalo bi da je bio u vlasništvu zadruge Poljopromet ili firme Bratstvo - Jedinstvo. Stara stanična zgrada je srušena.

Autor fotografije je najverovatnije Murat Jukić , poznati pribojski fotograf čija je većina negativa u arhivi
 
ДТД, да, откуд Тиса тамо... Наравно, пруга преко Богојева је због терета. Али нема резона не мислити и на путнике...

Slazem se. Cesto sam koristio prugu Novi Sad - Sombor preko Bogojeva i mogu potvrditi da je DMV-711 poprilicno pun za svaki polazak. Ovoj pruzi najvise fali elektrifikacija i dizanje brzine na 100km/h. Sela zapadno i severozapadno od Novog Sada su poprilicno bogata i zasluzuju brzu vezu sa NS'om kao neki vid prigradske zeleznice.
 
Slazem se. Cesto sam koristio prugu Novi Sad - Sombor preko Bogojeva i mogu potvrditi da je DMV-711 poprilicno pun za svaki polazak. Ovoj pruzi najvise fali elektrifikacija i dizanje brzine na 100km/h. Sela zapadno i severozapadno od Novog Sada su poprilicno bogata i zasluzuju brzu vezu sa NS'om kao neki vid prigradske zeleznice.
То је међу бољим пругама и регионалним линијама.
Викендом је пун због студената и средњошколаца, радним данима највише од Каравукова до Новог Сада.
За релативно мало новца може додатно да се унапреди тако да потпуно парира друму.
Све што је потребно је триангла испред станице Богојево како би се избегла промена смера, улазак и излазак из станице.
Тиме се време путовања скраћује за 20 минута и чак и са брзином која је од Сомбора до Богојева пала на 50 добија се време од 2 сата што је одлично време идентично аутобусу и тек 15ак минута дуже од путовања аутомобилом.
 
E ovo vam je umetnost, na ograničenu brzinu nalepljena lagana.
U istom sosu Redovna 40 km/h koja je Ograničena na 30 km/h i koja je smanjena laganom na 20 km/h.

received_955655435998346.jpeg

received_1775087306345260.jpeg


A danas samo tri putnika iz Bora ka Majdanpeku, svo troje samo do Leskova idu zajedno.
A kada se setim pre 6 godina znalo je i 70 da bude, na tolike je niske grane spala železnica da me duša boli.


P.S. @Igor zeznuo sam temu.
 
Poslednja izmena:
Vrh