Šta je novo?

Železnice - svaštara

@Boki123

Овај пост као да је Весић писао. Упореди са осамдесетим, деведесетим, и почетком двехиљадитих. Не могу са сигурношћу да ти кажем зашто је први ред вожње био такав (то би могао само неки железничар из тог доба), али колико се сећам, пруга је електрифицирана пар година након отварања, тако да могуће да је то разлог. Слабија вуча дизел локомотива, недовољан број за већи број полазака. Такође могуће и да нису рецимо били заварени спојеви или пруга није у потпуности грађевински завршена па се ишло смањеном брзином. Свакако, 80-их се Београд - Бар путовало 7 сати, а 90-их и 2000-их је било и по 7 полазака на дан из Србије за Бар.
Ne shvatam poentu ovog komentara "kao da je Vesić pisao"? Šta ti to uopšte znači? Lepo pitam zašto je tako i ti si lepo odgovorio, mogao si bez tog komentara ispao bi zreliji. S obzirom da nemam kod sebe redove vožnje iz 80ih, 90ih itd nemam sa čime da uporedim, kod sebe imam red vožnje 76/77 i kad sam ga pogledao došao sam do ovih zaključaka. Ako imaš ostale redove vožnje slobodno pošalji (ako ne planiraš da dodaješ neke komentare, ako planiraš bolje se ne oglašavaj)
 
Bukvalno prvi red vožnje kako je pruga otvorena. Daj još neki pa da upoređujemo po godinama.
 
20240201_112225.jpg
20240201_112609.jpg
 
Nadam se da vidi dovoljno.
Veliko je i po malo nezgrapno za slikanje.
U oči pada sezonski poslovni voz
Beograd-Bar u zoru. On je tad nekako
i ukinut tih godina kao navodno
nerentabilan.
Tu su i neka dva brza voza
Beograd-Prijepolje teretna koji su vozili
nekoliko dana u godini u vreme praznika.
Ima putnički Zemun-Bijelo Polje i
Užice-Bijelo Polje koji su vozili do
odvajanja Crne Gore.
Ima tu i lokala Zemu-Valjevo...
 
Ne shvatam poentu ovog komentara "kao da je Vesić pisao"? Šta ti to uopšte znači? Lepo pitam zašto je tako i ti si lepo odgovorio, mogao si bez tog komentara ispao bi zreliji. S obzirom da nemam kod sebe redove vožnje iz 80ih, 90ih itd nemam sa čime da uporedim, kod sebe imam red vožnje 76/77 i kad sam ga pogledao došao sam do ovih zaključaka. Ako imaš ostale redove vožnje slobodno pošalji (ako ne planiraš da dodaješ neke komentare, ako planiraš bolje se ne oglašavaj)

Извињавам се. Сам си написао једном да "не могу ја да знам колико ти можеш да знаш", па сам аутоматски помислио да познајеш и редове вожњи 80-их и 90-их (који се уз мало труда нађу на интернету), те сам ово схватио као покушај дискредитовања неоспорних тврдњи да је барска пруга у најгорем стању икада, што је дефинитивно Весић стајл.
 
Извињавам се. Сам си написао једном да "не могу ја да знам колико ти можеш да знаш", па сам аутоматски помислио да познајеш и редове вожњи 80-их и 90-их (који се уз мало труда нађу на интернету), те сам ово схватио као покушај дискредитовања неоспорних тврдњи да је барска пруга у најгорем стању икада, што је дефинитивно Весић стајл.
Gde mogu da pronađem redove vožnje iz tih godina? Ako možeš pošalji link.
Poznato mi je da 80ih i 90ih železnički saobraćaj bio u vrhuncu, stoga je lako zaključiti da je broj polazaka bio najveći tad, što je logično. Mada nigde nisam ništa spomenuo ni za te redove vožnje ni za današnji red vožnje već sam samo komentarisao red vožnje 76/77 i uporedio ga sa današnjim, to je to.
 
U monografiji o željeznici u CG se može
pročitati da je pruga Beograd-Bar svoj
maksimum doživela 1987. kad je
prevezeno skoro 2 miliona putnika i
4 miliona tereta.
Zadnjih godina ima pad u broju
prevezenih putnika od 75 % na 10ogodišnjem nivou.
 
Nisu kompletni redovi vožnje i nema svih za sve godine ali ima dosta informacija o sastavu vozova, sjajan sajt:

VagonWEB
 
Бугари набављају 70 половних путничких вагона (за 200 км/ч) од Немачких железница и ремонтују 133 путничких вагона (капитални и средњи ремонт). Слике су од немачких вагона које набављају. Приватни оператер Пимк је недавно добио лиценцу за путнички превоз у Бугарској, па се спремају за конкуренцију.

https://www.economic.bg/bg/a/view/bdj-kupuva-70-vagona-vtora-ryka-ot-deutsche-bahn
https://www.economic.bg/bg/a/view/bdj-objavi-tyrg-za-remont-na-133-pytnicheski-vagona

thumb_1160x653_1.jpg


thumb_1160x653_2.jpg


thumb_1160x653_3.jpg


thumb_1160x653_4.jpg
 
Kad smo već kod vagona imam
i stu iz 2000/2001.
Kolski depo u Baru ima tada čak 50
putničkih vagona i svi su sa sedištima.
Kola sa ležajevima i spavaća tad aman
nisu ni imali i malo kasnije su ih kupili
polovne od sncf-a i db-a.
 
Vrh