Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Sta je jos sve potrebno da se izgradi (i koliko kosta) da bi se zavrsio beogradski zeleznicki cvor? Sta se tacno dobija zavrsetkom te investicije?

Kada se to zavrsi, da li moze slobodno da se ukine stari zeleznicki most kao i dve trase koje polaze od/ka njemu kao i pruga oko Kalemegdana?
 
shmeksi":24gip7zp je napisao(la):
Sta je jos sve potrebno da se izgradi (i koliko kosta) da bi se zavrsio beogradski zeleznicki cvor? Sta se tacno dobija zavrsetkom te investicije?

Kada se to zavrsi, da li moze slobodno da se ukine stari zeleznicki most kao i dve trase koje polaze od/ka njemu kao i pruga oko Kalemegdana?
Koliko košta ne znam ali da bi se završio beogradski železnički čvor potrebno je još dosta toga.
Najpre je potrebno da se završi Beograd Centar tj. Prokop što se tiče železnice. U Prokopu trenutno postoje kompletno izgrađena dva koloseka od planiranih 10. Za ostalih 8 koloseka treba postaviti gornji stroj, kontaktnu mrežu i signalno - sigurnosne uređaje. Potrebno je urediti i perone i prostorije za službe železnice kao i prilaze stanici.
Da bi ovakva stanica Beograd Centar mogla da funkcioniše neophodna je i izgradnja tehničko - putničke stanice u kojoj bi se sastavljale garniture vozova i dopremale kao gotov voz u stanicu Beograd Centar. U TPS se vrši i dnevni pregled vagona, čišćenje, pranje, predgrevanje i dr. TPS-a je planirana da se izgradi u Zemunu. Pored ovoga, treba da se kompletira 2-kolosečna pruga do Pančeva i da se izgradi depo za putničke vagone i lokomotive,
Kada se ovo izgradi i svi polasci i dolasci putničkih vozova premeste u Beograd Centar tada se može premestiti putnički saobraćaj sa Beograd Glavna-e.
Da bi se premestio i teretni saobraćaj iz SA potrebno je izmestiti kontejnerski terminal i pristanište sa Save kao i železničke magacine. Ovo će verovatno čekati izgradnju kontejnerskog terminala koja je predviđena kod Bubanj potoka. Neophodna je i izgradnja železničke obilaznice od Makiša preko Vinče do Pančeva. Kada se izmeste i koloseci za teretni saobraćaj može se ukinuti i pruga oko Kalemegdana i kompletno osloboditi SA.
Završetkom ove investicije Beograd dobija rešen problem železničkog saobraćaja i novu putničku stanicu Beograd Centar.
Od toga kako će se sve ovo odvijati zavisi i da li će se ukidati stari železnički most i pruge koje idu sa njega i Beograd Glavna u potpunosti. Ne zna se da li će železnica zadržati Beograd Glavnu u funkciji i koliko. Ako ne bude zadržala pruga se može ukinuti a most će nečemu služiti a ako zadrži funkciju BG u neokj meri, most i pruga ostaju.
 
Zeleznicar, hvala ti puno na ovako detaljnom odgovoru. Znaci, imace jos dosta da se radi za otvaranje savskog amfiteatra. Moram opet da te smorim jednim pitanjem posto vidim da poznajes oblast. Sta je to ranzirna stanica? (ovo pitam ko totalni duduk, ali stvarno nemam pojma sta je)
 
Ranžirna stanica u BG se nalazi u Makišu, i jedna je od većih u Evropi, i nalazi se na skoro idealnoj lokaciji, relativno blizu budućeg savskog pristaništa. Ranžirna stanica služi za sortiranje teretnih kompozicija i njihovo priključivanje na lokomotive, kao i za utovar i istovar tereta. Izgledaju slično kao i normalne žel. stanice, ali imaju mnogo više koloseka. Takođe mogu da posluže i za odlaganje vagona. Ako sam negde pogrešio, neka me Železničar ispravi :kk:;)
Inače, drago nam je da si se priključio, postovi su ti fenomenalni! :kk:
 
Sreca da smo imali takvog direktora! :violina:
Direktori železnica planirali utaju
Beograd -- Bivši šef Hrvatske železnice planirao je sa smenjenim direktorom Železnica Srbije Milankom Šarančićem utaju 3 miliona evra, saznaje novinar Drago Hedl.


Železnice Srbije (Beta)
Davorin Kobak, bivši predsednik Uprave Hrvatske železnice, planirao je s takođe smenjenim Šarančićem utaju tri miliona evra u složenoj operaciji vraćanja duga Srpskih železnica Hrvatskoj železnici, tvrdi novinar hrvatskog Jutarnjeg lista Drago Hedl, koji se ovom temom bavio u saradnji sa B92.

Kobak i Šarančić o tome su razgovarali u više navrata, a u planiranju operacije učestvovalo je i nekoliko posrednika, piše list Jutarnji list.

Policije Srbije i Hrvatske imaju o tome mnoštvo podataka. Novac je trebalo da bude prebačen na račun "of šor" kompanije "Fajnenšel ejndžels" u američkoj državi Delaver, ali operacija je propala jer se hrvatska vlada nije saglasila s načinom na koji je menadžment Hrvatske železnice nameravao da zatvori dug Železnica Srbije.

Prema ovim navodima, u čitav posao kao posrednik uključila se beogradska filijala, odnosno savetnička kancelarija bečke banke "Mejnl kapital advajzors AG"
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=02&dd=20&nav_category=11&nav_id=346032
 
Ovo uopste nije senzacija... I tada je bilo, kao sto je danas jasno da se radi o arhigangsteru. Naravno, kao sto je i to dosad bila praksa, malo ce se dici prasine u javnosti a za nekoliko meseci nikom nista :kafa:
 
Vazno da je taj kriminalac kupio stan od milion kvadrata za smesne pare preko zeleznice. E pa stvarno bruka. I nikom nista, naravno.
 
Bruka mi smrtnici da ukrademo 3.5 grama salame išli bi na robiju. :rolleyes:
 
KimIlSin":3izp224a je napisao(la):
Ranžirna stanica u BG se nalazi u Makišu, i jedna je od većih u Evropi, i nalazi se na skoro idealnoj lokaciji, relativno blizu budućeg savskog pristaništa. Ranžirna stanica služi za sortiranje teretnih kompozicija i njihovo priključivanje na lokomotive, kao i za utovar i istovar tereta. Izgledaju slično kao i normalne žel. stanice, ali imaju mnogo više koloseka. Takođe mogu da posluže i za odlaganje vagona. Ako sam negde pogrešio, neka me Železničar ispravi :kk:;)
Inače, drago nam je da si se priključio, postovi su ti fenomenalni! :kk:
U pravu si. Ranžirna stanica služi za prijem, preradu i otpremu teretnih vozova po pravcima. Obično se sastoji iz tri grupe koloseka. Iz prijemne, ranžirne i otpremne. Vozovi se primaju i u ranžirnoj grupi koloseka rastavljaju i sastavljaju po pravcima (za Niš, Novi Sad, Vršac, Suboticu i td.). Ranžirna u Makišu ima 5 grupa koloseka i najveća je u Jugo-Istočnoj Evropi.
U ranžirnim stanicama se vozovi prerađuju a depoi služe za odlaganje vagona i oni su obično izdvojeni od ranžirne stanice. U ranžirnim stanicama postoje depoi za lokomotive koje se tu namiruju, pregledaju, popravljaju i čekaju na vozove.
Pozdrav
 
I kako sada covek da sacuva svoje nerve? Bahatosti nema kraja. Zivimo u potpuno moralno posrnulom svetu.

Kako je Šarančić dobio stan?
Beograd -- Novi direktor Železnica Srbije zatražio od pravobranilaštva da proveri kako je bivši direktor tog preduzeća Milanko Šarančić otkupio službeni stan, saznaje B92.

Iako je smenjen pre četiri meseca, Šarančić i dalje prima direktorsku platu. Nakon što je u javnosti pokrenuto pitanje kako je moguće da još prima platu, Šarančić je danas podneo zahtev za sporazumni raskid radnog odnosa.

Milanko Šarančić nije direktor Železnica Srbije već četiri meseca, ali se to na njegovom bankovnom računu ne primećuje. Šarančić i dalje svakoga meseca primi 150.000 dinara plate kao generalni direktor.

U Železnicama navode da Šarančić nema privilegije poput vozača i službenog automobila, ali da je istina da prima celu direktorsku platu.

“Iskoristio je sve zakonske i pravne mogućnosti da mu se plata ne smanji. Koristio je godišnje odmora za ovu i prethodnu godiini, bolovanje. Očekuje se da će po završetku godišnjeg odmora biti potpisan sporazumni raskid radnog odnosa na lični zahtev“, kaže direktor Medija centra Železnica Nenad Stanisavljević.

Šarančić je tokom svog direktorovanja uspeo da otkupi i službeni stan na Vračaru od 108 kvadratnih metara.

“Što se tiče stana, direktor je tražio da se pokrene postupak leganosti dodele i otkupa i izdao je nalog stučnim služabama da se pokrene postupak“, objašnjava Stanisavljević.

I bivši Šarančićevi zamenici Peđa Vukadinović i Miroljub Jeftić takode primaju plate kao da su još na funkciji.

U Železnicama kažu da su i oni, poput svog bivšeg šefa, bili na odmorima i bolovanjima, ali da će uskoro dobiti nova radna mesta.

Resorni ministar Milutin Mrkonjić, međutim, kaže da ne zna ništa o platama u Železnicama.

I pored više pokušaja, B92 nije uspeo da dobije komentar Milanka Šarančića, jer se nije javljao na telefon.

Za ime Milanka Šarančića vezuje se nekoliko afera - od nabavke polovnih lokomotiva iz Švedske bez tendera, preko kupovine službenih automobila, do natpisa da je sa hrvatskim kolegom planirao da utaji tri miliona evra.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=03&dd=09&nav_category=11&nav_id=349179
 
Koliko ima samo takvih Sarancica sto primaju direktorske plate i bonuse mesecima i godinama od razresenja. Naravno da posle nema novca nizasta, ali cemu nerviranje?! Tako je bilo, a kako stvari stoje, tako ce i biti...
 
Zato nam je železnica danas tu gde jeste :mad: . Sa lošim prugama, manjkom vagona i lokomotiva i ... A dok god je ovakvo vreme tako će nam biti i sa železnicom i sa drugim javnim preduzećima :mad: !
 
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/SHtrajk-zbog-lagane-voznje.sr.html

Штрајк због „лагане вожње”
Београдски чвор спорији је од трамваја „двојка“, Прокоп се гради као Скадар на Бојани, па зато „Брзим пругама Србије“ прети тотални колапс

Zeleznica-pruga-foto-D-JEVREMOVICH.jpg

Половина пру га до зво ља ва во зо ви ма да се кре­ћу бр зи ном ма њом од 60 километара на сат (Фото Д. Јевремовић)

Три репрезентативна синдиката Железнице (Синдиката железничара Србије, Уније синдиката српских железница и Независног синдиката железничара Србије) са 15.000 запослених најавили су на јучерашњој конференцији за новинаре штрајк, уколико се на њихове бројне позиве не одазове Влада Србије или представници ресорних министарстава.
„’Беовоз’ је спорији од трамваја ’двојка’, а Прокоп се гради као Скадар на Бојани”, чуло се јуче.
С обзиром на стање Железница, јасно је зашто се грађани окрећу другим видовима превоза, а ово јавно предузеће трпи губитке.
– Наши захтеви се не односе на висину зарада, већ на стање у овом јавном предузећу, маћехински однос државе и игнорисање железница, што може имати последице на безбедност саобраћаја – истакао је Бранислав Петровић, председник Независних струковних синдиката машиновођа Србије, и упозорио да због таквог стања трпи и целокупни металски комплекс земље, преко 2.000 домаћих и страних предузећа и неколико стотина хиљада оних чији посао директно или индиректно зависи од функционисања железнице. – Не оспоравамо статус и плате запослених у осталим јавним предузећима, већ за „жилу куцавицу“ домаћег саобраћаја тражимо исти третман.
Милорад Вемић, заменик председника Синдиката железничара Србије, рекао је да су просечне зараде 32.000 динара, али да има и сектора где су зараде од 13.000 до 18.000 динара. Вемић је најавио скори генерални штрајк, који ће бити организован уз поштовање минималног процеса рада у путничком и теретном саобраћају.
„Брзе пруге Србије“, због стања инфраструктуре, на половини пруга дозвољавају возовима да се крећу брзином мањом од 60, а на само 95 километара колосека брзином већом од 100 километара на сат. Стога су Железнице принуђене да уведу тзв. лагане вожње са брзином од 10 до 30 км на сат, због безбедности путника и терета.
Мрежа пруга у Србији дуга је 3.809 километара и стара више од једног века. Преко 30 година старо је 60 одсто вучних и путничких и 40 одсто теретних возила. За потребе привреде потребно је 5.500 теретних, али су железнице имале у саобраћају 3.110 вагона. Зато су у три претходне године изгубиле око 90 милиона евра. Разумевање владе и ресорних министарстава за модернизацију железница и изградњу Коридора 10, може покренути целу српску привреду, убеђени су синдикалци.
За отпремнине 9.742 запослена утрошено је 45.756.518 евра, па је на име зарада које им нису исплаћене, директно уштеђено 200 милиона евра, што је пет пута више од средстава утрошених за отпремнине.
Фирме-ћерке (Друштво за одржавање објеката, ЦИП, Завод за заштиту здравља железничара), чија делатност није уско везана за железнице, продате су, али паре нису добиле ни „ћерке“, ни железнице. Пошто нису самостално пословале, још су део Железница Србије. У овом замешатељству једино профитира држава јер наплаћује свој ПДВ.
Ниједна држава у свету се не одриче своје националне железнице, нити је оставља да сама решава своје проблеме, па се то не може десити ни у Србији, јер финансијска консолидација железница није могућа без директне помоћи државе, истакли су синдикалци.
С. Богдановић

[објављено: 23/04/2009]
 
Da samo nadopunim prethodnu vest; stanje na našoj železnici je katastrofalno! Recimo, u KSR-u (Kola za spavanje i ručavanje), plate kasne već DVA meseca, a imaju ukupno 7 ispravnih vagon-restorana, i nekoliko spavaćih kola. I ta "ispravna" kola su u takvom stanju da predstavljau blamažu za ovu državu, jer oni voze isključivo na međunarodnim linijama. Čak nemaju ni za redovno snabdevanje hranom, tj. catering! Da stvar bude još gora, ono malo modernih putničkih vagona, oni Gošini, koje je Zloba slovodobitno predstavio na otvaranju žel. mosta u Novom Sadu posle bombardovanja su uglavnom neispravni, jer se ne održavaju. Nedostaje i dizel-motornih vozova, na većini pruga saobraćaj se odvija minimalnim brzinama, ukratko, železnica nam je mrtva! U Beovozu je ispravno samo nekoliko garnitura EMV 412, poznatijih kao "Gorbačova". Ni onih, gromko najavljivanih 1200 teretnih vagona nije proizvedeno. Ukratko, železnice, koje su deo rešenja trenutne ekonomske situacije zemlji, koje bi mogle da saobraćajnu logistiku učine jednim od zamajaca ekonomije Srbije, su praktično pred raspadom. TREBA UČINITI NEŠTO DOK NIJE PREKASNO!
 
:kk: Svaka im čast na tom štrajku.

"Maćehinski odnos države prema železnici." :laugh:
 
little lightning":12t69ez6 je napisao(la):
:kk: Svaka im čast na tom štrajku.

"Maćehinski odnos države prema železnici." :laugh:
Svaka im čast, samo ne vidim šta je tu smešno... :mad:
 
Železnici 43 mil. franaka kredita
09:07 | Izvor: Beta
Beograd -- Međunarodna železnička banka Eurofima odobrila je Železnici Srbije kredit od 43 miliona švajcarskih franaka za nabavku novih dizel-motornih vozova.


Brza železnica, za Srbiju, daleka budućnost
Kako se navodi u saopštenju, tačan broj garnitura sa dizel motorima koji će biti nabavljen iz kredita koji u evrima iznosi 28,3 miliona evra, znaće se nakon okončanja tendera, ali je u Železnici Srbije procenjeno da bi za taj novac moglo da se nabavi deset vozova.

Priprema tenderske dokumentacije je počela, navodi se u saopštenju i dodaje da bi tender mogao da bude završen do kraja 2009. godine.

"To znači da bi prema procenama, krajem 2010. godine, odnosno najkasnije sredinom 2011. godine, srpskim prugama trebalo da saobraća 10 novih dizel-motornih kompozicija", naveli su u Železnici Srbije.

Kako se dodaje, Železnica je od Eurofime zatražila ukupno 60 miliona franaka, a ako bude odobreno preostalih 17 miliona kredita biće nabavljene još četiri kompozicije.


http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=07&dd=16&nav_id=371571
 
Meni izgleda kao regionalni raspored (Kosovo: 6x, Srem 1x, Bačka 3x, Jug 8x i 9x...)
 
JohnnyLee":sdz8kt1x je napisao(la):
ljudi, jeli ove cifre na karti predstavljau maksimalnu brzina vozova po deonicama?
Nema logike, jer ka Zagrebu pretežno vozovi piče 120, ili ns pojrfinim fronivsms 120. Hrvati njihvo deo podižu na 160 - perverzija dobro izgleda, i voz piči samo tako. Iskreno se nadam da će i našu stranu uskoro tako srediti, i sa onim nadvožnjakom kod skretanja.. Biće milina. Fascinantno je da se samo pola sata izgubi ulazeći u Beograd, pruga od Batajnice do grada je u očajnom stanju. Onaj deo od Batajnice do Golubinaca sređuju, i to će biti do jaja. ONo što je super, izgleda da se u Novoj i Staroj pazovi rade normalni viooki peroni, sa podzemnim prolazom - tako da će Beovoz i lokalci moći da staju tu, a kroz sredinu stanice bezbedno da "projuri" ekspress vozić.. :)

edit: Ovo što je rekao GOJE ima logike. :)
 
Stara & Nova Pazova sa podzemnim prolazima??? Wow, tu privilegiju su do sada u Srbiji imali samo gradovi sa preko pola miliona stanovnika! Bas sam se obradovao!

Koridor X mora pod hitno da se kompletno denivelise od sveg moguceg saobracaja. Samo na teritoriji Beograda ima dosta posla, na zalost, sve zahvaljujuci "novim" (nelegalnim) i divljim naseljima (favelama).
 
Vrh