Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Propusna moc dvokolosecne pruge nije toliko velika koliko dosta ljudi moze da zamisli, zato treba preci na cetvorokolosecnu prugu tamo gde je moguce da bi se izdvojili gradski saobracaj od ostalog koji ce kad bude isao punim kapacitetom sa 5 linija i jedno 50 garnitura na svakih 15 minuta predstavljati problem ostalim vozovima.
 
Pa, laički, ako ide po jedan voz svakih 15 minuta onda mogu proći četiri za sat. Matematski može i više ali važno je da li ta pruga ima ukrštanja sa drugim vidovima saobraćaja u nivou. Mislim da je 15 minuta dovoljno da se u slučaju zaustavljanja 1 voza na otvorenoj pruzi zaustavi onaj iz njega i tako iuzbegne sudar.
 
@dedinje, moze ona da primi vise od cetiri para na sat ali treba imati u vidu da kad bi radile sve 5 linije na svakih 15 minuta kao sto ce ici jednog dana kada se budu nabavile nove garniture, onda bi svaki od 3 kraka koji cine ulazne koridore u Beograd imali po 2 do 3 linije koje bi ga koristile. Sto znaci da bi se interval smanjio na 7,5 minuta u slucaju da ga opsluzuju 2 linije i 5 minuta u slucaju da ga opsluzuju 3 linije.

U ovom slucaju, dvokolosecna pruga dolazi do svoje maksimalne propusne moci. Nema vise mesta za ostale vozove.
 
Da li je moguće da u velegradovima sa ogromnom mrežom metro linija na glavnim pravcima idu po jedna kompozicija svaka 2 do 3 minuta. Zar to nije suviše rizično? Ako, iz bilo kojih razloga, kompozicija stane na otvorenoj pruzi udariće je ona kompozicija koja ide 3 minuta posle nje. Verujem da ukoliko kompozicija nepredviđeno stane odmah se pali crveno svetlo iza nje. Takođe pretpostavljam da vozači međusobno imaju radio vezu kao i da postoji centralna kontrola saobraćaja. Ali i pored svega mislim da razmak između kompozicija mora biti veći od 2 do 3 minuta.
 
Ако би могло да буде 8 пролаза на сат, нови чвор би можда и могао да буде довољан. Градски воз на 15 минута и 4 поласка са Прокопа према сваком од три правца на сат би било доста.
 
dedinje":19ywe6eh je napisao(la):
Da li je moguće da u velegradovima sa ogromnom mrežom metro linija na glavnim pravcima idu po jedna kompozicija svaka 2 do 3 minuta. Zar to nije suviše rizično? Ako, iz bilo kojih razloga, kompozicija stane na otvorenoj pruzi udariće je ona kompozicija koja ide 3 minuta posle nje. Verujem da ukoliko kompozicija nepredviđeno stane odmah se pali crveno svetlo iza nje. Takođe pretpostavljam da vozači međusobno imaju radio vezu kao i da postoji centralna kontrola saobraćaja. Ali i pored svega mislim da razmak između kompozicija mora biti veći od 2 do 3 minuta.
веруј ми, све тече к'о подмазано. једном су Лондону, на станици Ковент гарден дошла 4 воза у размаку од 1 минута један иза другог
 
dedinje":3ei1a8vv je napisao(la):
Da li je moguće da u velegradovima sa ogromnom mrežom metro linija na glavnim pravcima idu po jedna kompozicija svaka 2 do 3 minuta. Zar to nije suviše rizično? Ako, iz bilo kojih razloga, kompozicija stane na otvorenoj pruzi udariće je ona kompozicija koja ide 3 minuta posle nje. Verujem da ukoliko kompozicija nepredviđeno stane odmah se pali crveno svetlo iza nje. Takođe pretpostavljam da vozači međusobno imaju radio vezu kao i da postoji centralna kontrola saobraćaja. Ali i pored svega mislim da razmak između kompozicija mora biti veći od 2 do 3 minuta.
Moguce je. Nova signalizacija CBTC (communication based train control) dozvoljava razmak vozova manju od minuta. Ova signalizacija se instalira na svim novim metro linijama, a stare linije se postepeno renoviraju. Na primjer linija 1 u Parizu ce se polako automatizovati i signalizacija ce biti tipa CBTC (Siemensova) razmak vozova ce biti oko 110s.

TGV-i na liniji Paris Lyon voze na svakih 5mn (sto je svjetski rekord).
 
Na stanici Novi Beogradu su, kako sam ja sugerisao da je prilaz stanici previše uzak, sklonili kapiju i one rampice kroz koje se prolazi. Sviđa mi se to.
 
dedinje":38h5go4v je napisao(la):
Da li je moguće da u velegradovima sa ogromnom mrežom metro linija na glavnim pravcima idu po jedna kompozicija svaka 2 do 3 minuta. Zar to nije suviše rizično? Ako, iz bilo kojih razloga, kompozicija stane na otvorenoj pruzi udariće je ona kompozicija koja ide 3 minuta posle nje. Verujem da ukoliko kompozicija nepredviđeno stane odmah se pali crveno svetlo iza nje. Takođe pretpostavljam da vozači međusobno imaju radio vezu kao i da postoji centralna kontrola saobraćaja. Ali i pored svega mislim da razmak između kompozicija mora biti veći od 2 do 3 minuta.
Izgleda da moze i svaku minutu.
Ovako izgleda dio rasporeda dolazaka (IZ JEDNOG SMJERA) u stanicu Warszawa Śródmieście koja je tik uz glavnu stanicu (Warszawa Centralna) i na nju dolaze samo gradski, lokalni i regionalni vlakovi. Ima 3 perona odnosno 2 kolosjeka

http://i53.tinypic.com/16awegj.jpg
 
Мислим да су приче да нови чвор нема довољан капацитет претеране. Ако двоколосечна пруга може да пропусти 8 до 10 возова на сат по правцу, онда је овакав, какав је сада, сасвим довољан за дужи период.
Прокоп има 10 колосека, и ако се 3 користе за градски воз, остаје 7 за приградски, међуградски и међународни. Имало би још више места ако би ЕМВ-ови (који су кратки), који из Прокопа полазе на супротне стране (запад и југ/север), могли да деле колосек у станици (у ово нисам сигуран).
Наравно, све ово под условом да теретни саобраћај не иде кроз центар, и да постоји метро линија са станицама Сајам, Прокоп, Клинички центар, Славија, Теразије.
 
Alo ljudi ako imate po 2, 3 linije gradske zeleznice po kraku, to vise nije interval na 15 minuta, vec na 7,5 do 5 minuta kao sto sam objasnio ranije. To je vec pun kapacitet dvokolosecne pruge, a gde su ostali vozovi?

A one varijante da prolazi voz na 110 sek i da vozovi idu jedan iza drugog vazi za metro.
 
@spatiotecte
Зашто мора да буде 2-3 линије градског воза по краку? Две линије са тактом од 15 минута би могле да буду довољне (Батајница-Борча и Ресник-Прокоп). Градски воз не може да замени метро, и због ретких станица, и због њиховог положаја. Остале линије би могле да крећу са Прокопа (до Новог Сада, Панчева, Младеновца/Плане, Лазаревца/Ваљева). Њима би такт био 45-120 минута. Овако би проласци били на 5-10 минута на крацима.

Мислим да би Београдски чбор морао да пређе на сатни систем полазака који користе Немци. Доста људи је изгубило интерес за БГвоз када је чуло да више не иде на тачно 15/30 минута.

beogradsiplinije.jpg
 
trenutno Beovoz ima 5 linija koje u centralnoj zoni beograda koriste 3 kraka, kad budu nabavljene nove garniture, sve te linije ce funkcionisati sa intervalom od 15 minuta sto znaci da na svakom kraku ce biti od 2 do 3 linije tako da ce interval biti jako kratak.
 
spatiotecte":2npemdz2 je napisao(la):
trenutno Beovoz ima 5 linija koje u centralnoj zoni beograda koriste 3 kraka, kad budu nabavljene nove garniture, sve te linije ce funkcionisati sa intervalom od 15 minuta sto znaci da na svakom kraku ce biti od 2 do 3 linije tako da ce interval biti jako kratak.
Откуд ти та информација?
Две од тих 5 линија можеш да отпишеш као градски воз јер иду као Цефалексин или ређе. Остале три морају да буду пролазне кроз центар док се не заврши Прокоп, после не морају.
 
Arnorian":ufwtluof je napisao(la):
spatiotecte":ufwtluof je napisao(la):
trenutno Beovoz ima 5 linija koje u centralnoj zoni beograda koriste 3 kraka, kad budu nabavljene nove garniture, sve te linije ce funkcionisati sa intervalom od 15 minuta sto znaci da na svakom kraku ce biti od 2 do 3 linije tako da ce interval biti jako kratak.
Откуд ти та информација?
Две од тих 5 линија можеш да отпишеш као градски воз јер иду као Цефалексин или ређе. Остале три морају да буду пролазне кроз центар док се не заврши Прокоп, после не морају.
Pa 2 linije su retke zato sto 9 garnitura opsluzuje ceo sistem, dakle 5 linija + 4 garniture za sad na BG vozu, to je 13 vozova.
Da imamo 30 garnitura, bilo bi vozova na 15 minuta na svakoj liniji. Grad namerava da kupi (kad tad) 20 kompozicija da normalizuje stanje. Tada ce sistem pokazati svoj limit kad bude bilo 30 garnitura u sistemu, propusna moc ce biti mnogo manja za ostale vozove.

Inace i sa zavrsetkom Prokopa ce linije biti prolazne, ne planiraju da pocetna bude Prokop. Jer da su hteli da imaju pocetnu stanicu za prigradske vozove, uradili bi to vec na glavnoj.
 
spatiotecte":8f5vvupp je napisao(la):
Pa 2 linije su retke zato sto 9 garnitura opsluzuje ceo sistem, dakle 5 linija + 4 garniture za sad na BG vozu, to je 13 vozova.
Da imamo 30 garnitura, bilo bi vozova na 15 minuta na svakoj liniji. Grad namerava da kupi (kad tad) 20 kompozicija da normalizuje stanje. Tada ce sistem pokazati svoj limit kad bude bilo 30 garnitura u sistemu, propusna moc ce biti mnogo manja za ostale vozove.

Inace i sa zavrsetkom Prokopa ce linije biti prolazne, ne planiraju da pocetna bude Prokop. Jer da su hteli da imaju pocetnu stanicu za prigradske vozove, uradili bi to vec na glavnoj.
Да ли мислиш да је потребно да воз иде на 15 минута за Панчево или Младеновац? Организација са Прокопом као хабом има своје предности јер су онда линије које крећу из њега независне, па ако се воз из Панчева поквари, линија до Батајнице не трпи. Такође, крацима може да не треба иста фреквенција, па је организовање ефикасније. Ако се поласци добро испланирају, онда ни преседање није проблем.
Управи железнице планирање и није боља страна. То што су планирали може лако да се промени. Најбоље што може да се деси је да управа у Немањиној изгори и да се крене од почетка. Ја овде износим како ја мислим да би градска и приградска железница могла и треба да изгледа. Нисам овде да преносим њихове планове. Они су више него доказали колико су способни.
 
Čudi me kako je (u polemici) g. Marcus napisao da broj stanica nema veze sa propusnošću pruge! Pa kad je dupli kolosek vozovi koji idu u suprotnim pravcima mogu se mimoići. Ali stanice (prosečne) imaju 6 do 10 koloseka. U njima je moguće da brzi voz pretekne Beovoz koji stoji. Stanica u Rakovici je samo prva faza. ona će se dalje proširiti u pravcu topčidera otprilike do onog mosta preko topčiderske reke (ulica Pere Velimirovića). Obronak košutnjaka preko koga sada ide onaj stari put jednosmerni (zvali su ga nekad "Kolorado"), biće jednostavno odsečen i odbačen i tu će se produžiti železnički koloseci. Ko želi da se uveri nek pažljivo pogleda sliku ž.st. Rakovica, satelitski snimak, skoro je objavljena na ovom forumu.
 
за Панчево и Младеновац је довољна фреквенција на сваких пола сата у шпицу и сат времена ван шпица. а и Младеновац има одличну везу са Ластом (мислим да иде на сваких 15 минута што преко Авале што ауто-путем)
 
Добро, наравно да има везе, али није то бог зна какво решење.
Није то само један Беовоз који стоји. Прво, он стојећи лако крши своје време, па долази 15+ минута касније од претходног, а 15- пре следећег итд. Такође, од путничких је то воз најнижег ранга, што значи да би морао да се уклони готово сваком путничком возу којем је на путу. А шта ако неко буде хтео да направи исто тако тактну везу на сат с Новим Садом? Па још и све остало.

То може да ради као неко прелазно решење, да не кажем привремено, пошто некако у Србији ако је "привремено" мање од 20 година, не рачуна се ни да је било.

А ЖС за развој града много више може учинити рецимо овако:
- Сређивањем сајта. Мало кога занима да је изашао нови број железничког листа, или да су они одржали прес конференцију и сл. На средини ваљда треба да стоји слика неке девојке пресрећне што пије кафу у спаваћим колима ЖС или неког насмејаног ћалета и детета којима је исто тако свануло, пошто се возе возом, или слике неких примамљивих градова и уз то нека понуда да се привуку путници итд.
- Превођењем целог интерфејса барем и на енглески и ту у центру да буду некакве понуде за Србију и Београд из иностранства.
- Омогућавањем прегледа сцих цена за све релације он-лајн, ако не већ и куповину карата преко сајта или барем преко мејла.
- Сарадњом са туристичким организацијама, у овом случају ТОБ-а, и отварањем њихове пословнице на станици или дељењем неког материјала у међународним возовима који стижу.
-На крају, обезбеђивањем у реалности свега горе написаног.

Није страшно да у вагону нестане воде, па путници морају у суседни у тоалет или да воз ПОНЕКАД закасни (Дешава се и много бољима), али је страшно што не постоји ништа од горе наведеног, што на један исти воз данас ставе овај, а сутра онај вагон, или га нема уопште (за шта се плаћају казне у међнар. саобраћају, узгред речено) и што се вози ритмом 10-20-30-40-(50 изузетно) и опет.

Ето, тако нешто могу Град и ЖС и неко из Републике да ураде, туризам доноси огроман новац, па онда, после 10-20 година, ако се почне сада, биће пара и за приградску железницу каква ваља, вероватно и за метро и шта ти ја знам.

Али, ко ће тиме да се замајава, уосталом, ево иду избори, имају они паметнија посла. Треба одштампати плакате, платити лагање на реклама и тако то...
:grand: :violina:
 
Mislim da se cela tvoja priča svodi na tvrdnju da je Beovoz improvizacija jer nema budućnosti pošto će u budućnosti kapaciteti čvora biti zauzeti. Sigurno je da će ubuduće obim saobraćaja biti veći. Ali tada će i Bg. čvor biti završen. On je sada završen samo oko 55%. Beovoz na stanici neće stajati 15 minuta već 5 minuta. Čim ga prestigne neki brzi on polazi za njim. Teretni vozovi će ići obilaznicom direktno ili će se uključivati na Makiš zbog ranžiranja.
 
Vrh