Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Ne znam kako to mislite da će Putin da završi taj kredit za železnicu? Da neće možda on za vreme svoje posete da nam završi neophodne projekte pa da nam na osnovu njih odobri sredstva?
Shvatite da ako nemamo gotove projekte za gradnju neće nam ni Putin pomoći da dobijemo pare! Uostalom, nije problem samo u parama od ruskog kredita. Mnogi su odobreni a čekaju godinama da budu realizovani jer se nema para da se urade projekti. A projekti se ne finansiraju iz kredita nego je to naš deo posla.
 
U pravu si.Ima li neko insajderske informacije kako idu nasi sa projektima?Da znamo da li da bar malo gajimo nadu?
 
Mrka kaze mart, a drzavni sekretar u njegovom ministarstvu da nema sanse da projekti budu gotovi pre juna i da se do tada mogu voditi samo tehnicki pregovori o kreditu. Ko laze ? (ovo je retoricko pitanje)....
 
ја Мрки одавно ништа не верујем, а ко му је секретар немам појма
 
Сигурно неки лезилебовић што живи од пара пореских обвезника, ко сваки политичар и провизијаш уосталом.
 
Malo prenaglašavate značaj gotovih projekata za odbrenje kredita.

Cenim, da ne bi sporili da su Zapadnjaci, naročito EU,EBRD itd daleko skloniji od Rusa, birokratiji,procedurama i pravilima,izvođenju radova u roku , po standardima itd

Pitam vas:

Da li je ceo projekat za most preko Ade bio urađen pa su nam EU banke na osnovu tih projekata odobrile kredit?
Da li smo prvo imali kompletne projekte za koridor X pa smo tek onda dobili kredite od EU banaka i Svetske banke?

Naravno, znate da je odgovor na oba pitanja NE!
Isto je slučaj i sa praktično svim kreditima sa Zapada, ali i sa Kineskim kreditom.

Da li verujete da su Rusi izuzetak i jedino oni poštuju proceduru, jedino oni hoće da se tačno u cent zna koliko će šta koštati, koliko će se graditi i sve ostale detalje do najsitnijih stavki.

Problem nije u tome, već što su braća naumila da nam daju kredit po komercijalnim uslovima, a da pri tome njihove firme grade.
Ako to nije dovoljno još su pride oni hteli da uslove da se njihova oprema ugrađuje pa čak i da oni odrede koliko će ta oprema koštati.
Naravno,cena bi bila veća nego da sami uzememo kredit od poslovnih banaka i da sami kupimo šta hoćemo.


Srećom,naša vlada nije pristala na to.

Putin, može da preseče i da kaže kredit će biti približno povoljan kao EU ili Kineski kredit.
Čim se to uradi lako će se dogovoriti oko fazne izrade projekata i brzo će Rusi postati fleksibilni.

Rusi su u međuvremenu popustili oko nekih zahteva i sad ostaje da Putin to ozvaniči ili pak da se odustane od cele priče jer je jako loša za nas.
 
Bila je vest danas,ne mogu je naci da ce etapno odobravati kredit mic po mic jer ovi nasi balvani nemaju gotove projekte.
 
моје неко виђење ствари: што даље од Руса када мора неки пос'о да се заврши
 
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/238146/Putin-rasplice--zeleznicki-cvor

I netacna mapa

120248_mapa_origh.jpg
 
sta treba izgraditi: Prokop 108,5 miliona evra
:bash:

svaka cast na preciznosti, znaci potrebno je tacno tricavih 108,5 M € da bi se konacno zapusila jedinstvena crna rupa na Balkanu koji su astro fizicari nazvali Prokop i koja vec decenijama guta sve sto se u nju ulozi a nikako da poraste i razvije se do svog teoretskog potencijala. Pa dobro zavrsice se Prokop i sta smo onda dobili? nista novo, ta stanica sa svojim kolosecima ionako danas vec postoji, a propusna moc cvora nece biti povecana tako da cemo ubrza imati konflikt medjunarodni/regionalni vozovi VS gradsko/prigradska zeleznica. Uz to je potrebno izgraditi i prilaznu infrastrukturu. 108,5 M€ da bi se dobilo: nista. A naredne generacije ce to ceo zivot da otplacuju.

A za te pare mozemo da dobijemo novu Zeleznicku stanicu na NBGD sa mostom do hipodroma i Topciderske doline i dugotrajno resavanje zeleznickog saobracaja u Beogradu.
To moze da ispadne i jeftinije ako se umesto pravljenja komplet novog pravca duplira sadasnji kolosek NBGD-stari Zeleznicki most, Stari most zameni novim, a dalje pruga preko sajma i Topcidera postoji. Za ustedjen novac zidamo novu autobusku stanicu uz Z.St. NBGD.
Ili barem par kilometara metroa za pocetak...

uloziti i jedan dodatni evro u Prokop je kriminalno, narocito ako novac nemamo, i nema izgleda da cemo ga nekako i steci, nego je na veresiju i vraca se sa kamatom.
 
Zidar,mozes li postaviti ponovo tvoju ideju za taj novi most ili staviti link da se setim te tvoje ideje?
 
Odustati od izgradnje Prokopa bi bilo glupo sad kad je zavrsen 80 posto, to se mora odraditi i tacka.

E sad istog misljenja sam kao Zidar da ce vrlo brzo pustanjem u promet novog cvora doci do konflikta izmedju prigradske linije Beovoza, BG:Voz-a i ostalih linija jer je propusna moc dosta mala, te ce morati da razmisljaju o prelasku na cetvorokolosecne koridore tamo gde je moguce da bi odvojili gradki saobracaj od ostalog.
 
Zidar,odusevljen sam planom ponovo jer pokriva sve tacke sireg dela Beograda.

Taj novi most za zeleznicu bi bio prava stvar jer bi oslobodio Savski amfiteatar i sajam.A i spasao bi da jedna metro linija bez razloga ide do prokopa.

Podrzavam tvoju ideju za denivelisani tramvaj slican belamu u bulevaru jer on veoma dobro radi svoj posao u bulevaru posle rekonstrukcije.

Steta je sto je prokop promasena investicija,ali nazalost tako je.Mada znajuci one koji odlucuju pre ce punom brzinom se sjuriti niz liticu nego zastati i okrenuti kola u drugom pravcu.

Zanima me kako bi se uradila stanica sajam za BG Voz-Beovoz po tvom planu jer je ipak na ogromnoj visini u odnosu na zemlju?
 
Ja i dalje ne razumem zasto neki forumasi negiraju zeleznicki cvor koji nam je ostavljen skoro pa zavrsen. Mislim da je prioritet zavrsetak zeleznicke obilaznice kao i zavrsetak prokopa naravno i sredjivanje pancevackog mosta i osposobljavanja drugog koloseka itd. Ceo sistem ima sasvim solidan kapacitet a imajuci u vidu da bi tranzitni teretni saobracaj isao obilaznicom komplet centralni deo sistema bi bio dodatno rasterecen i oslobodjen za lokalni inace slab saobracaj i bg voz.
 
ja se samo nadam da neće postojati šine koje prolaze kroz SA i naravno da ne prolaze preko kalemegdana.....
 
Igore,niko ne kaze da je ista promasaj osim prokopa.

Milisave,moracu da te razocaram,u zadnjem broju pruge govore o rekonstrukciji pruge oko kalemgedana i u savskom amfiteatru jer ne vide da ce skoro biti izgradnja zeleznickog mosta u vinci.
 
U konkursnoj dokumentaciji za konkurs beton hale se zadrzava tunel koji je sastavni deo hale tako da planiraju da oko Kalemegdana ostane neki vid sinskog prevoza, jer kako kazu beton hala waterfront centar treba da postane neka vrsta Hub-a.
 
@Igor

Zeleznicki cvor je sjajno zamisljen i na svu srecu glavni deo (tuneli i denivelisana petlja kod prokopa) je uradjen, fali jos samo obilaznica Beli Potok - Vinca - Pancevo sto i nije neki veliki zalogaj naspram tunelima kroz grad. Ti tuneli danas nam omogucavaju funkcionisanje pristojne prigradske zeleznice koja ima ogroman potencijal za rast.

Ipak, posto Prokop nije na vreme zaista postao Zeleznicka Stanica Beograd Centar mislim da je suludo i dalje forsirati tu ideju kada se 40 godina kasnije grad promenio i postoje drugacija resenja. Lokacija za Zeleznicko/autobuski Hub na NBGD ima daleko veci potencijal, narocito u pogledu raspolozivog gradjevinskog zemljista u neposrednoj okolini koje omogucava stvaranje guste urbane celine radi maksimalnog iskoriscavanja mogucnosti koje pruza komunikacioni cvor.

Previse je novca utroseno na Prokop, umesto da se ta praksa nastavi u nedogled bolje je prestati odmah.

Sto se mene tice Prokop je zavrsen i nema sta vise tu da se radi, ima koloseke, perone i rasvetu. Dovoljno za prolaznu stanicu. Sta ce biti na ploci, park, stadion, shoping mall ili kancelarije, to je pitanje za onoga ko tu zeli da investira svoj novac i nesto da zida. Nema to veze sa zeleznicom i zaduzivanjem drzave.
 
vucko":1dv8pm3h je napisao(la):
Zanima me kako bi se uradila stanica sajam za BG Voz-Beovoz po tvom planu jer je ipak na ogromnoj visini u odnosu na zemlju?
visina u gradjevini nikada nije problem, jedina kocnica su finansije :)

moze cela stanica da bude na stubovima, jeftinije, ili na jednom stubu, skuplje :p

u svakom slucaju sjajno bi izgledala razapeta preko bulevara V. Misica, sa liftovima i pokretnim stepenicama ka nebesima.
 
Hoces da kazes da bi ostavio prokop ovako nedovrsen sa dva tri koloseka. Prokop u stanicnom delu jednostavno treba poputno zavrsiti jel investicija u njega je manja nego pravljenje novog mosta koji predlazes a koji nije lose resenje samo po sebi ali ga ne bih stavio kao prioritet. Ostala zeleznicka infrastrukuta koja je planirana je u cilju osposobljavanja kompletnog sistema bez obzira da li je "glavna" stanica nbg ili prokop premda mislim da prokop svojim kapacitetom predvidjenim to vise zasluzuje. Takodje treba imati u vidu da i za pravljenje neke nove glavne stanice na nbg takodje treba izdvojiti neka sredstva. U principu ja sam za zavrsetak postojecih projekata i prokopa naravno dok sta ce biti na gornjoj ploci i nije bas predmet moga interesovanja sadrzajno vise onako arhitektonski.
 
Колико возова на сат, у једном правцу, може да издржи двоколосечна пруга којом иду само путнички возови?
 
Vrh