Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

jlaki":ls6cpyl0 je napisao(la):
Ne znam koliko ovo može biti značajno, ali shodno tome da sam već nekoliko puta pisao prijave putem sajta Komunalnoj inspekciji za Novi Beograd i shodno tome da se zapravo na prijave odazivaju i delaju, to sam uradio i ovoga puta.

Možda im dajem preveliki zalogaj, ali videćemo u ovom trenutku koliko su snalažljivi.
Danas je stiglo i obaveštenje. Pretpostavljam da treba da očekujem i zaključak slučaja?

Predmet: Obaveštenje

U vezi vaše prijave koja je upućena Komunalnoj inspekciji Uprave gradske opštine Novi Beograd, a koja se odnosi na nedostatke uočene na železničkoj stanici Novi Beograd u ul. Antifašističkih borbi bb. na Novom Beogradu, obaveštavamo vas da je komunalni inspektor , izvršio inspekcijski pregled i na osnovu svojih ovlašćenja i nadležnosti doneo rešenje kojim je naloženo JP-u "ŽELEZNICE SRBIJE", iz Beograda, ul. Nemanjina br.6, da o svom trošku na železničkoj stanici Novi Beograd otkloni nedostatke koji se odnose na osvetljene, lepljene plakate, ispisane grafite, pokretni i nepokretni mobilijar. Po pitanju investicionih i konstrukcijskih nedostataka koje ste naveli u prijavi nadležno je Ministarstvo za infrastrukturu ul. Nemanjina br. 22-26 kojima se možete obratiti radi otklanjanja nedostataka.

KOMUNALNI INSPEKTOR
Ko će da piše Ministarstvu?
 
Železničar":165ebjet je napisao(la):
Матеја Бељан":165ebjet je napisao(la):
Na glavnoj stanici video sam gomilu remontovanih vagona, koji sasvim dobro izgledaju, imaju ugradjena automnatska vrata i potpuno su sredjeni. Ima i 1. i 2. klase. Ali stoje tamo, neki su isarani grafitima... Za li neko zasto nisu u saobracaju?!
Ako si mislio na sive vagone koji stoje ograđeni moram te razočarati da oni nisu remontovani. A razočaraću te još više kada ti kažem da su to relativno novi vagoni za naš pojam, stari su 12 godina. To su Z1 vagoni građeni u GOŠI Smed. Palanka 1998. i 1999. godine. Tada su bila a i sada su naši najsavremeniji vagoni. Pravljeni su za brzine do 200 km/h, sa avionskim sedištima, vakuum toaletom, kliznim vratima, klimom i td. Proizvedena su 23 vagona a od toga 6 prvog razreda, 14 drugog razreda i 3 vagon - restorana. Vagoni su viskog komfora namenjeni prvenstveno međunarodnom saobraćaju. Većina vagona je delimično ispravna tj. istekla im je revizija i nedostaje im statički pretvarač. Statički pretvarač je kompjuter vagona i kompletna dijagnostika svih uređaja vagona. Taj deo jhe neispravan na većini tih vagona i on treba da se zameni. Sa tim se počelo na jesen 2010. godine i urađen je jedan vagon koji je u saobraćaju i ispituju se karakteristike jer je ugrađen manji statički pretvarač. S` obzirom na godinu izgradnje statički pretvarači su danas manji pa su morale da budu promenjene određene karakteristike vagona i zato su trenutno na ispitivanju. Kada se vidi da li je sve u redu ugrađivaće se i na ostale vagone. Na vagonima na kojima je taj deo ispravan treba da se uradi revizija i mogu u saobraćaj. Svi Z1 vagoni će dobiti i novu šemu farbanja na kojoj je zastupljenija bela boja u odnosu na ranije sivu. Kada svi budu u saobraćaju biće pravih vagona za međunarodni saobraćaj da se više ne brukamo ;)
Ja sam se pre nekih 7-8 godina vozio tim vagonima i moram priznati da su zaista bili udobni i na zavidnom nivou obzirom na to sta se kod nas koristi. Znam samo da je bilo leto i da je bio panorama vagon... a klimica samo prede... uh milina.
 
Nije baš uticaj na razvoj grada, ali kad se nisam šlogirao. Verovatno većina neće videti sledeći link, http://www.railserbia.net/forum/download/file.php?id=30211&mode=view , ali to je red vožnje iz 1932, na relaciji Beograd - Zagreb. Ima 7 vozova dnevno, od toga jedan ekspresni, tri brza i tri putnicka. Ekspresni (verovatno Orijent ekspres) iz Beograda polazi u 21.15, a u Zagreb stiže u 4.30, što će reći putuje 7 sati i 15 minuta. Danas, 11.2.2011. iz Beograda za Zagreb imaju 4 voza dnevno, a voz 314 iz Beograda kreće u 21.40, a u Zagreb stiže u 4.53, znači putuje 7 sati i 13 minuta, što je svega 2 minuta brže nego u 1932!! Doduše, taj tada nije nigde stajao, osim u Vinkovcima, Rumi i Slavosnkom Brodu, ali ipak... Brzi (koji je stajao kao ovaj sada što ide) je putovao 8 sati i nešto.
 
Ambassador":18osm7m3 je napisao(la):
Voz 314 iz Beograda kreće u 21.40, a u Zagreb stiže u 4.53, znači putuje 7 sati i 13 minuta, što je svega 2 minuta brže nego u 1932!!.
Ovaj danasnji kasni bar pola sata do Sida zbog laganih voznji...
 
па шта си очекивао од брзих пруга Србије? 1884. је воз до Ниша ишао око 5 сати, данас иде око 5,5 сати
 
Ambassador":z802uj1h je napisao(la):
Nije baš uticaj na razvoj grada, ali kad se nisam šlogirao. Verovatno većina neće videti sledeći link, http://www.railserbia.net/forum/download/file.php?id=30211&mode=view , ali to je red vožnje iz 1932, na relaciji Beograd - Zagreb. Ima 7 vozova dnevno, od toga jedan ekspresni, tri brza i tri putnicka. Ekspresni (verovatno Orijent ekspres) iz Beograda polazi u 21.15, a u Zagreb stiže u 4.30, što će reći putuje 7 sati i 15 minuta. Danas, 11.2.2011. iz Beograda za Zagreb imaju 4 voza dnevno, a voz 314 iz Beograda kreće u 21.40, a u Zagreb stiže u 4.53, znači putuje 7 sati i 13 minuta, što je svega 2 minuta brže nego u 1932!! Doduše, taj tada nije nigde stajao, osim u Vinkovcima, Rumi i Slavosnkom Brodu, ali ipak... Brzi (koji je stajao kao ovaj sada što ide) je putovao 8 sati i nešto.
Хе-хе... То није све што се тиче железнице у "трулој Краљевини". Негде 1938-39. пуштен је у промет између Београда и Загреба пословни воз "Матош" (име добио по чувеном песнику који је живео у оба града). Све до избијања рата, возио је строго по реду вожње - округло 4 сата и 0 минута.

Крајем осамдесетих (опет пар година пред рат :D) обновљен је воз под истим именом, који је имао пројектовано време вожње 3 сата и 55 минута (да би била краћа од предратне). Нажалост, прва вожња је трајала 4 сата и 05 минута, да би се потом све до половине 1991. вожња овим пословним возом усталила на 4 сата и 15 минута. Што је само по себи било супер, јер си у току истог дана могао да одеш од једног до другог великог града, обавиш посао, ручаш и увече се вратиш. Брзо и удобно. Имао сам среће да више пута путујем истим.
 
Pa da, to je nešto preko 400 kilometara - 430. Znači za to je dovoljno da konstantno ide malo preko 100km/h - što je u suštini smešno, toliko mogu sve naše matore lokomotive, a 89te si imao jugoslovenske lokomotive koje su išle 160km/h, tako je moglo da se vozi oko Novske, valjda, na jednokolosečnoj kod Zagreba se išlo oko 130-140km/h, što znači da si imao delove pruge koji su bili u katastrofalnom stanju.

A i sad je to moguće, samo imaš malo manje vremena u Zagerbu, kreneš isto jutarnjim - koji ima odličan vagon restoran, u Zagrebu si u 13 (on ne kasni), juriš šta ti treba do kraja radnog vremena, i možeš da hvataš popodnevni - oko 5, ili se zabiješ u neku kafanu i čekaš noćni u 23.55.
A sva sreća da noćni iz Beograda kasni, naročito ako uzmeš ležaj, - inače dolaziš u Zagreb prerano i ništa ne radi - osim jednog fast-food/ekspres restorana na Dolcu.

edit: Inače, mislim da je simptomatično za većinu železnica da posleratni vozovi imaju mali problem da stignu vremena predratnih, ne toliko zbog razaranja pruge, već i zbog prelaska sa parnih lokomotiva (koje su mogle i 160km/h i više) na električne, koje su morale malo da se uhodaju i razviju do TGV-a. (Mislim da je to i dalje primetno u Velikoj Britaniji, gde su ondašnji vozovi bili jezivo brzi.)
 
Ambassador":1no1ya7q je napisao(la):
Mislim da je to i dalje primetno u Velikoj Britaniji, gde su ondašnji vozovi bili jezivo brzi.
четири компаније: London, Midland and Scottish Railway (ЛМС), Great Western Railway (ГВР), London and North Eastern Railway (ЛНЕР), Southern Railway (СР), од којих су прве три се такмичиле која ће брже од Лондона до Шкотске, што је довело да ЛНЕР избаци класу А4 4-6-2 локомотиву број 4468 Малард, који држи рекорд за највећу брзину за парне локомотиве од 202 км/х. иначе, прва парњача која је пробила границу од 100 мпх је ЛНЕР-ов А3 4472 Летећи Шкотланђанин 1934. године. прва локомотива која је пробила 100 км/х је ГВР-ов Челични Војвода под називом Велика Британија 1850. године.
да упростим, наша железница је 160 година иза британске и око 140 иза остатка Европе ;)
 
4.50 from Paddington :)
Inače, sad nešto šnjufam po vozovima Beograd-Zagreb i obrnuto, izgleda da je ipak postojao voz koji je išao 4 sata, i to ranije, Emona ekspres, Beograd-Zagreb-Ljubljana, krenuo početkom 70ih, dizel-motorna garnitura, uveo ga ŽTP Ljubljana, jer je putovanje do Beograda trajalo predugo zbog promena lokomotive itsl.
 
Ambassador":3eccp6km je napisao(la):
, a 89te si imao jugoslovenske lokomotive koje su išle 160km/h,
"Brene" (JZ 442, sada HZ 1142) mogu postici brzinu 160 km/h, ali u stvarnosti se tada najvise moglo postici mozda 120 km/h. Ali i stanje iz '89 je bilo bolje nego sada :(
 
Ма, сигурно су локомотиве могле да постигну брзину која би путовање од ЗГ-а до БГ-а спустила испод 4 сата, али је пруга пред Други светски рат била квалитетнија од оне 40 година касније. У међувремену, Хрвати су доста добро средили своју деоницу до границе са Србијом, али наши мрцваре. А ту је и царина. Права ствар ће бити када се заврше деонице кроз Срем и када, можда, цариници и полиција буду формалности обављали у току вожње од Шида до Винковаца и обратно.
 
Moje iskustvo putovanja BG-ZG (dva najveća urbana centra bivše Jugoslavije) je da vozu treba isto toliko od Beograda do granice koliko od granice do Zagreba. Razlika u kvalitetu pruga i vožnje je osetna.
 
@sizif: Koliko sam razumeo, 70ih je voz putovao otprilike isto - 4 sata.

@jovanovm: U proteklih godinu i po, taj put sam prošao nekih 20tak puta. I moja zaključivanja (uz neke informacije sa railserbia i zeljeznice.net su sledeća:
- kad se ide od Beograda do Zagreba, prosečna brzina je nešto veća u Hrvatskoj - ali, se radi na popravljanju, dosta - mada presporo, i mrcvari se isto tako - deo od Tovarnika do Vinkovaca se radi već dve-tri godine;
- kad se ide od Zagreba do Beograda, prosečna brzina je nešto veća u Srbiji - ali, tokom poslednjih par godina ubrzano opada, naročito je spor bio ulazak u Beograd, koji bi trebalo da se sredi sad za BG voz i dobije nekih 15-20 minuta - za koje mislim da više znače psihološki, nego realno.
(Ovo sam u svojoj dosadi sam računao - mogu ponovo kad se smorim, nemam tačno, ali može se videti po redu vožnje i kilometraži.)

Što se tiče granične kontrole, ona se u Hrvatskoj obavlja u vozu, od Tovarnika do Vinkovaca, i obratno, a u Srbiji se obavlja u Šidu, za vreme zamene lokomotiva - zimi se kontrola obavi pre nego što se zamene lokomotive, leti, kad je voz prepun, kontrola zna da traje dosta duže, naročito ako ima neki problem (pretprošlo leto sam čekao 20 minuta duže jer nisu mogli da utvrde da je jedan kofer pripadao nekom nesrećnom japancu)

Najgore deonice su od Golubinaca do Šida (samo u tom smeru - u od Šida do Golubinaca je 100, moglo bi i 120, ali koliko sam shvatio ukradena je neka oprema, i ima dosta pružnih prelaza pred kojim voz staje - što je SULUDO), ulazak u Beograd (koji će valjda biti bolji) i deo od Novske do Zagreba, gde je jednokolosečna pruga i ide se max 80km/h (ranije je bilo 130), kao i od Tovarnika do Vinkovaca, kuda se išlo 60km/h (zbog radova često i 30), a kad se završi moći će 160km/h, s tim što se to razvlači užasno dugo, jer Italijani su loše uradili posao, pa su radili ponovo, pa sad nisu plaćeni betonski pragovi, pa se sude, tuže itd.
Kod nas dodatno usporava to što nema dovoljno lokalnih vozova, pa međunarodni staju kod svake bandere, a i da ne staju tako, opet staju kod svake druge bandere, u Hrvatskoj previše, a i u Srbiji, često staje na stanicama na kojima se razmeni ispod 10 ljudi, i to pored toga što usporava, stravično izluđuje.
 
@Sizif

Meni se čini da su poslovni vozovi su putovali 3h 50min BG-ZG i mislim oko 4h i 30min ZG-BG krajem osamdesetih. Mislim da je razlog bio to što su kolosek ka Zagrebu rekonstruisali, a prema Beogradu su tek trebali da rade
Kao klinac - pubertetlija sam išao u Zagreb i to koliko me sećanje služi nekim vozom između 15 i 16h,mislim u 15h.

U vožnji do Ljubljanje mi je u sećanju jedan paradoks. Menjali su lokomotive u Dobavi (prvo mesto u Sloveniji). Za ovo nisam 100% siguran jer sam sam par puta išao u Ljubljanu pa me možda sećanje vara, a možda to i nisu radili uvek.
 
Ako je voz bio sa električnom lokomotivom, menjali su. Ako nije, onda nisu - to je ta Emona ekspres, odnosno komforan dizel voz, koja je 70ih išla oko 4 sata.
 
у Словенији је друга волтажа, па се зато мењала локомотива (код нас и у Хрватској је 25 кВ, а у Словенији је 3000 В). а после у Аустрији трећа - 15 кВ
 
500px-Europe_rail_electrification_en.svg.png
 
Некад је Раковица била велики индустријски центар, па је требало товарити моторе, тракторе и гуме. А потпуно си у праву да је данас бесмислено слати тамо теретне возове.
 
Danas sam čuo od jednog činovnika naše drage Vlade da su najverovatnije zavšili pregovore oko Železničkog kredita tako da će možda Vladimir Putin to iskoristiti tokom svoje najavljene posete.


Naravno, ovo mi zvuči kao i svaka druga vest.
Nadam se da sam bez razloga skeptičan i da će ove godine ozbiljno Prokop početi da se radi.
 
ја сам увек скептичан када се спомиње тај кредит и цела прича са нашим железницама
 
Realno receno jedino putin moze da potera celu stvar,ako se ne zavrsi kredit kad on dodje nece nikad.
 
Vrh