@sizif: Koliko sam razumeo, 70ih je voz putovao otprilike isto - 4 sata.
@jovanovm: U proteklih godinu i po, taj put sam prošao nekih 20tak puta. I moja zaključivanja (uz neke informacije sa railserbia i zeljeznice.net su sledeća:
- kad se ide od Beograda do Zagreba, prosečna brzina je nešto veća u Hrvatskoj - ali, se radi na popravljanju, dosta - mada presporo, i mrcvari se isto tako - deo od Tovarnika do Vinkovaca se radi već dve-tri godine;
- kad se ide od Zagreba do Beograda, prosečna brzina je nešto veća u Srbiji - ali, tokom poslednjih par godina ubrzano opada, naročito je spor bio ulazak u Beograd, koji bi trebalo da se sredi sad za BG voz i dobije nekih 15-20 minuta - za koje mislim da više znače psihološki, nego realno.
(Ovo sam u svojoj dosadi sam računao - mogu ponovo kad se smorim, nemam tačno, ali može se videti po redu vožnje i kilometraži.)
Što se tiče granične kontrole, ona se u Hrvatskoj obavlja u vozu, od Tovarnika do Vinkovaca, i obratno, a u Srbiji se obavlja u Šidu, za vreme zamene lokomotiva - zimi se kontrola obavi pre nego što se zamene lokomotive, leti, kad je voz prepun, kontrola zna da traje dosta duže, naročito ako ima neki problem (pretprošlo leto sam čekao 20 minuta duže jer nisu mogli da utvrde da je jedan kofer pripadao nekom nesrećnom japancu)
Najgore deonice su od Golubinaca do Šida (samo u tom smeru - u od Šida do Golubinaca je 100, moglo bi i 120, ali koliko sam shvatio ukradena je neka oprema, i ima dosta pružnih prelaza pred kojim voz staje - što je SULUDO), ulazak u Beograd (koji će valjda biti bolji) i deo od Novske do Zagreba, gde je jednokolosečna pruga i ide se max 80km/h (ranije je bilo 130), kao i od Tovarnika do Vinkovaca, kuda se išlo 60km/h (zbog radova često i 30), a kad se završi moći će 160km/h, s tim što se to razvlači užasno dugo, jer Italijani su loše uradili posao, pa su radili ponovo, pa sad nisu plaćeni betonski pragovi, pa se sude, tuže itd.
Kod nas dodatno usporava to što nema dovoljno lokalnih vozova, pa međunarodni staju kod svake bandere, a i da ne staju tako, opet staju kod svake druge bandere, u Hrvatskoj previše, a i u Srbiji, često staje na stanicama na kojima se razmeni ispod 10 ljudi, i to pored toga što usporava, stravično izluđuje.