Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Evo, slušam min.Ilića kako priča o tim šinobusima i kaže da

oni nisu ni plaćeni, a da će platiti ako bude para .. a, ako ne bude

srediće se nekakvim međudržavnim ugovorom sa Švedskom ?!
 
Pa zar ih nisu kupili na lizing???


Evo malo vesti iz Zeleznica!

Rekonstrukcija 20 spavaćih kola
Petak, 19. Oktobar 2007.

Upravni odbor Železnice Srbije doneo je odluku da se 20 spavaćih kola uputi na rekonstrukciju i modernizaciju, kako je i predviđeno planom poslovanja za ovu i narednu godinu – rečeno je danas Medija centru u Sektoru za vuču vozova.
Rekonstrukcija bi, pored ostalog, obuhvatila ugradnju najsavremenije opreme, moderan dizajn, klima uređaje i vakum toalete, kako predviđaju evropski železnički propisi, za vagone u međunarodnom saobraćaju.
Izvođač radova biće određen po završetku postupka javne nabavke usluga, a vrednost projekta se procenjuje na 935 miliona dinara. Posao bi trebalo da se završi do kraja 2008. godine.
Železnice Srbije, inače, raspolažu sa 60 spavaćih kola, od čega su 11 već duže van saobraćaja. Prosečna starost ovih vagona je preko dve decenije, a poslednji put su nabavljena 1983. godine.
Izvor: Zeleznice Srbije
Link: http://www.zeleznicesrbije.com/syst...iewsingle/_params/newsplus_news_id/14280.html
 
Ala smo nisko pali... prvo nezakonito kupe drtave mrcine stare 25 godina, a onda nemaju kesha ni da ih plate.
 
Evo par kracih vesti iz Zeleznice:

Primena zakona o zabrani pušenja u vozovima
Petak, 07. Decembar 2007.
Od 1. januara 2008. godine u svim međunarodnim vozovima srpskih železnica, ali i u kompozicijama drugih železničkih uprava, koje saobraćaju preko naše zemlje, počeće da se primenjuje Zakon o zabrani pušenja u zatvorenim prostorijama – odluka je koju je doneo menađžment "Železnica Srbije".

Zabrana se, međutim,ne odnosi na vozove koji saobraćaju između Železnica Srbije i Željeznica Crne Gore.

Menađžment "Železnica Srbije" obavezao je vozopratno osoblje i pratioce kola za spavanje i kola sa ležajevima, da strogo poštuju i sprovode ovu odluku, tako što će putnike koji ne poštuju zakon, posle jedne usmene opomene, imati pravo novčano da kazne. Ako ova kazna ne bude delovala, železničko osoblje je dužno da protiv tog prekršioca podnese prijavu sudiji za prekršaje.
Izvor: Zeleznice Srbije
Link: http://www.zeleznicesrbije.com/syst...iewsingle/_params/newsplus_news_id/15079.html

Otvara se stajalište u Barajevu
Četvrtak, 06. Decembar 2007.
Novoizgrađeno stajalište dugačko 400 metara u stanici Centar Barajevo, biće otvoreno u subotu 8. 12. 2007 godine u 14 časova – rečeno je danas Medija centru u Sektoru za građavinske poslove.

Tokom 2002. godine u Stanici Barajevo Centar izgrađen je peron dužine 110 metara, ali samo za prigradsku železnicu „Beovoza“.

Tokom ove godine Opštine Barajevo i JP „Železnice Srbije”, zbog velikog interesovanja putnika, dogovorili su da se postojeće stajalište dogradi i uredi, kako bi se stvorila mogućnost za prihvat i najdužih vozova koji saobraćaju između Beograda i Bara.

Na istoj lokaciji sanirani su podporni zidovi, montirana nova rasveta i ostale pogodnosti za putnike, ali je postgnut i veći stepen bezbednosti saobraćaja. Biće ukunuta dugogodišnja lagana vožnja, a po otvaranju stajališta vozovi će „ići“ brzinom od 50 km/č.
dscn1366l_no1.jpg

Vrednost ovog projekta iznosi 22.000.000,00 dinara.
Izvor: Zeleznice Srbije
Link: http://www.zeleznicesrbije.com/syst...iewsingle/_params/newsplus_news_id/15060.html

Ako ima nekih forumasa iz Barajeva, bilo bi lepo da slikaju novo stajaliste :)
 
INVESTICIJE U INFRASTRUKTURU
BEOGRAD , 7. januara - Ove godine počeće radovi na rekonstrukciji i izgradnji dela pruge od Batajnice do Golubinaca, a vrednost tih radova, koji će biti finansirani iz sredstava Evropske investicione banke, je procenjena na oko 25 miliona evra, rekao je generalni direktor "Zzeleznica Srbije" Milanko Ssarančić.

Iz kredita te banke biće finansirana i izgradnja nove dvokolosečne pruge na magistralnoj niškoj pruzi od Gilja do Chuprije, a na toj deonici je planirana i izgradnja novog mosta, kazao je Ssarančić.

Planirani su i radovi na adaptaciji i modernizaciji železničkih stanica u Vršcu, Valjevu, Paraćinu, Novoj Pazovi, Kraljevu, Kragujevcu, Batajnici, Brasini i Staroj Pazovi, remont pruge Kruševac - Kraljevo čime će biti stvoreni uslovi za normalizaciju saobraćaja na relaciji Stalać - Kruševac i nastavak elektrifikacije pruge Ccačak - Kraljevo, od Zablaća do Kraljeva.

Biće uređena železnička stanica "Dimitrovgrad", u funkciji zajedničke pogranične stanice sa Bugarskom, a vrednost ugovorenih radova, koji će biti finansirani sredstvima iz donacije Evropske agencije za rekonstrukciju, je 2,5 miliona evra, istakao je Ssarančić.

Prema poslovnom planu za 2008. godinu, trebalo bi da bude prevezeno oko 16 miliona tona robe i ostvaren transportni prihod od robnog saobraćaja od oko 10,8 milijardi dinara.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
KVALITETNIJI PUTNIČKI SAOBRAĆAJ
22.1.2008 10:20 SMEDEREVSKA PALANKA - Zamenik generalnog direktora ''Železnica Srbije'' dr Miroljub Jevtić izjavio je Tanjugu da 2008. treba da bude godina preporoda u železničkom putničkom saobraćaju.
''Krajem prošle godine obavili smo temeljno čišćenje svih vagona. Pripremili smo tehničku dokumentaciju i već počeli raspisivanje prvih tendera za nova vozna sredstva. Za 10 dizel-motornih vozova tender je već raspisan. U postupku su novi tenderi i verovatno će već u februaru biti raspisan tender za modernizaciju 10 spavaćih kola i 10 kušet kola iz kredita EUROFIME, namenjenog za vozna sredstva u ukupnom iznosu od 60 miliona švajcarskih franaka'', rekao je Jevtić.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Srpske železnice i dalje u lošem stanju
Potrebno 10 milijardi evra za obnovu
ekonomija1_1.jpg
Modernizacija Železnice Srbije može se očekivati tek za dve decenije
Beograd - Da li nedavno poskupljenje železničkog saobraćaja za 20 odsto može, bar donekle, omogućiti popravljanje veoma lošeg stanja na srpskim železnicama, pitanje je koje muči sve one koji redovno putuju vozom. Koliko je stanje alarmantno najbolje potvrđuje podatak da na pojedinim delovima pruge nije dozvoljena veća brzina od 10 kilometara na sat. Zbog nedostatka novca Železnice Srbije popravke obavljaju u fazama.

U tom preduzeću tvrde da je za revitalizaciju postojećih pruga neophodno izdvojiti tri milijarde evra čime će se omogućiti maksimalna brzina vozova od 120 kilometara na sat. Međutim, za izgradnju kompletno novih koloseka, pre svega na koridoru 10 i na pruzi Beograd - Bar kao i kupovinu novih lokomotiva i vagona potrebno je 10 milijardi evra. Kada se to ostvari prosečna brzina vozova bila bi između 160 i 200 kilometara na sat. U Srbiji postoji 3.808 kilometara pruga, a ono što kvari prosek brzine srpske železnice je 429 kilometara ili nešto više od 11 odsto pruga na kojima je prosečna brzina manja od 30 kilometara na sat. Reč je o ulaganjima koja treba realizovati u narednih 15 do 20 godina. Samo za obezbeđivanje jednog pružnog prelaza potrebno je oko 15 miliona dinara i taj posao sami, bez pomoći države i lokalne samouprave, ne možemo da realizujemo - poručuju iz Železnica Srbije.

Nadležni u tom preduzeću planiraju da sredstva dobijena zahvaljujući višim cenama karata utroše na nabavku goriva, repromaterijala, ali i održavanja 220 putničkih vagona u vlasništvu Železnica Srbije. Biće nabavljeno nekoliko novih kompozicija kako bi se putnicima obezbedila kvalitetnija vožnja. U planu je i nabavka više stotina novih teretnih vagona što će unaprediti teretni saobraćaj koji Železnicama Srbije donosi oko 85 odsto prihoda. U tom preduzeću ističu da im je međunarodna železnička banka Eurofima odobrila kredit od oko 37 miliona evra za modernizaciju voznih sredstava. Kredit Eurofime trebalo bi da bude dostupan u prvoj polovini ove godine i omogućiće nabavku takozvanih višesistemskih lokomotiva kojih sada nema na našim prugama.

Stručnjaci procenjuju da bi konkurencija mogla da podigne kvalitet usluga na železnici. Prvi korak u tom pravcu je organizovanje Železnica Srbije kao holdinga. Taj proces mogao bi biti okončan do kraja 2008. Danas je preduzeće podeljeno na dve celine (na infrastrukturu i prevoz), a kompletna reorganizacija železnice sprovodiće se etapno - saobraćajni deo preduzeća pripremiće se za privatizaciju, dok će infrastruktura ostati u vlasništvu države.
G. Vlaović
izvor Danas
link http://www.danas.co.yu/20080227/ekonomija1.html#1
 
ŽELEZNICE SRBIJE KUPIĆE KARGO SAOBRAĆAJ U CRNOJ GORI
23.4.2008 17:20 VRNJAČKA BANJA - Železnice Srbije planiraju da kupe kargo saobraćaj Željeznice Crne Gore, čime će srpska privreda dobiti šansu da izađe u barsku luku, izjavio je danas u Vrnjačkoj Banji generalni direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić.
On je na konferenciji za novinare rekao da do kraja ove godine Železnice Srbije treba da promene svoju organizacionu strukturu i da postanu holding preduzeće, ali da ostanu jedinstven sistem, kao što je to slučaj i sa železničkim preduzećima u okolnim zemljama.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Kompanija IRS preuzela niške proizvođače vagona
Autor: Beta | 12.05.2008 - 18:31

Međunarodna kompanija IRS (International Railway Systems) saopštila je danas da je zajedno sa strateškim investitorom preuzela kontrolni paket akcija u tri preduzeća iz Niša koja se bave proizvodnjom vagona i lokomotiva.

Kako se navodi u saopštenju, najveći evropski proizvođač teretnih vagona IRS preuzeo je od italijanske kompanije Friuleksprt i srpskog Upiga 49 odsto kapitala u srpskom preduzeću Friuleksport, većinskom vlasniku MIN vagonke, MIN lokomotive i MIN specijalnih vozila iz Niša.
Predsednik kompanije IRS Kristijan Burči kazao je da će preuzimanje tri preduzeća u Nišu omogućiti kompaniji IRS da počne proizvodnju u Srbiji, proširi proizvodne kapacitete za teretne vagone i započne proizvodnju lokomotiva, ocenjuje se u saopštenju.
Kako se naglašava, preuzete fabrike nalaze se na strateškoj železničkoj raskrsnici panevropskog transportnog Koridora 10, najvažnijeg koridora u regionu koji povezuje Tursku i Grčku sa Austrijom preko Bugarske, Makedonije, Srbije, Hrvatske i Slovenije. U saopštenju se dodaje da je dogovorom o preuzimanju kompaniji IRS omogućeno da preuzme i preostalih 51 odsto Friuleksporta, osnovanog u Srbiji.
Preduzeća za remont šinskih vozila koja su poslovala u okviru MIN holdinga Vagonka, Lokomotiva i Specijalna vozila prodata su u januaru 2007. godine za oko 123 miliona dinara italijanskom trgovinskom preduzeću Friuleksport.

Prema podacima internet enciklopedije Vikipedija, IRS je kompanija registrovana u Luksembrugu, a kontroliše je biznismen Kristijan Burči.
IRS je najveći evropski proizvođač teretnih vagona kojih godišnje proizvede oko 7.000, posluje u Češkoj, Nemačkoj, Rumuniji, Slovačkoj i Švajcarskoj, navodi Vikipedija. Javno preduzeće Železnica Srbije ugovorilo je u februaru ove godine kupovinu 750 teretnih vagona za 56 miliona evra od kompanije IRS.

Izvor:Blic
http://www.blic.co.yu/ekonomija.php?id=41331
 
Znaci, juce sam popizdeo :mad: Na pruznom prelazu u Zelezniku cekalo se ravno POLA SATA da bi na kraju prosao teretni voz brzinom ne vise od 5 kmh. Neka se onda ne cude zasto ljudi masovno zaobilaze rampe.
 
Imao sam priliku da se pre kratkog vremena vozim nemackim brzim vozom ICE-om, prva klasa. Moram reci da je jako fino i brzo (pogledaj sliku) a stvarno se nadam da cemo jednog lepog dana to videti i na nasim prugama.

Evo oznake voza:

Photo0176.jpg


A evo i trenutne brzine:

Photo0185.jpg
 
Dvoumio sam se gde da ovo strpam, na kraju sam zaključio da mu je ipak mesto ovde, jer ima potencijalno velik uticaj na prigradsku železnicu kao i Lastu.

Tojotino vozilo za puteve i pruge
I autobus i voz
Autor: E.B. | 01.06.2008 - 00:02

autobus-v.jpg


Šta dobijete kad ukrstite autobus i voz? Vozilo kao autobus, brzo kao laka železnica, a uz to i štedi gorivo. „Tojota“ i njen sektor za proizvodnju kamiona „Hino“, zajedno sa japanskom železničkom kompanijom „Hokaido“, izrađuju novi model polivalentnog vozila od koga očekuju da bude, pre svega, ekonomski isplativo.

„Hokaido“ je 2004. počeo da razvija projekat „vagon-autobusa“, staru ideju koju su pre više desetak godina istraživali i u Velikoj Britaniji i Nemačkoj, ali bez opipljivih rezultata. „Hokaido“ je, međutim, na šine uspeo da postavi funkcionalni model vozila.
Novi tip vozila koji je nastao „ukrštanjem“ kamiona i autobusa moći će da poveze 25 putnika i potrošiće samo četvrtinu goriva koje autobus inače potroši za istu destinaciju. Japanska železnica počela je da testira vagon-buseve pre 18 meseci, a partnerstvo sa „Tojotom“ bi moglo da ubrza razvoj i komercijalizaciju vozila koje bi u bliskoj budućnosti moglo da se koristi kao vozilo za široke narodne mase.
„Vagon-autobus“ ima četiri gume za vožnju putevima i četiri čelična točka za prugu. Potrebno mu je samo 15 sekundi da se „prešaltuje“ sa puta na prugu i obrnuto. Vožnja je identična vožnji busom, a hidraulika podiže gume i spušta čelične točkove u isto vreme dok vozač upravlja vozilom prebacujući ga s puta na prugu.
Njegovi tvorci očekuju od „vagon-busa“ da donese znatne infrastrukturne uštede jer će se na područjima bez dobre putne mreže koristiti na železničkoj pruzi, i obrnuto. On je i ekološki mnogo bolji jer ga pokreće dizel-motor, a izbegavaće saobraćajne „čepove“ vožnjom po pruzi.
Vozilo bi trebalo da bude gotovo do sredine juna i javnosti predstavljeno u julu.
Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/slobodnovreme.php?id=43864

Ovo predstavlja još jednu intresantnu alternativu, na ovoj adresi (http://blog.wired.com/cars/2008/05/half-bus-half-t.html) je ceo članak, ja prenosim sličice. Znam da je ružan, ali to je prototip. :)

image.html

[url]http://blog.wired.com/.shared/image.html?/photos/uncategorized/2008/05/27/dmv01.jpg[/url][ /img]
[img]http://blog.wired.com/.shared/image.html?/photos/uncategorized/2008/05/27/dmv03.jpg
image.html
 
Ovakve stvari ce se na zalost sve cesce i cesce desavati jer se saobracaj "oporavlja", a obim povecava, a neverovatno je da na glavnom koridoru kroz Jugoistocnnu Evropu i dalje postoje prelazi koji nisu denivelisani!

RTS:NA PRUŽNOM PRELAZU POGINULI BRAT I SESTRA IZ JAGNJILA
9.6.2008 8:02 BEOGRAD - Na neobezbeđenom pružnom prelazu u Rabrovcu između Mladenovca i Smederevske Palanke dogodila se večeras, oko 20.40 časova, teška saobraćajna nesreće u kojoj je prilikom sudara teretnog voza i automobila ''mercedes'' poginulo dvoje dece M. Popovića iz Jagnjila kod Mladenovca, devojčica od 11 i njen brat od devet godina, javila je RTS.
Njihovi roditelji su povređeni, majka teško i prebačena je u Urgentni centar u Beogradu, a otac je van životne opasnosti. Za volanom ''mercedesa'' bio je Popović M.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Projekat za transportni sistem, zasnovan na maglev tehnologiji, proizvodiće struju a ubiraće i tranzitne takse za struju, vodu itd...

Solar + Hydrogen Power Interstate Rail coming to Michigan!
by Mahesh Basantani

intltraveler0.jpg


What do you get when you combine the innovation of MagLev technology with solar power, hydrogen fuel, and a futuristic aesthetic? The Interstate Traveler Hydrogen Super Highway, or the Traveler- a ground-breaking solar powered, hydrogen-fueled, zero emission mass transit system that would carry everything from people to cars in sustainable style and carbon neutral function. The construction is set to begin this year, and would connect Ann Arbor and Detroit.

intltraveler1.jpg



The highway is made up of a slew of systems called the rail conduit cluster and will provide a comprehensive integrated system of the public/private transit system and municipal infrastructure network. It would serve as public transport system AND distribute electricity, potable water, liquid waste, fiber optics, hydrogen, oxygen, and fuels.

The public transit component would combine high speed magnetically levitated (MagLev, which we’ve seen in wind turbines before) cars running on parallel magnetic rails, laminated solar cells, and the conduit cluster that would be used to distribute electricity, water, fuels, etc. (It has been projected that each mile of rail would produce about 844,800 watts of electricity per hour at peak time using the solar energy). As for fuel, hydrogen would be used in fuel cells, internal combustion engines, micro turbines and other energy conversion devices to generate power.

The entire conduit cluster operations would be managed by TCP/IP technology. The Traveler Stations would be built to provide easy access to the Interstate Highway, solutions to overcrowding, urban sprawl, public utility failures, traffic jams, car accidents, etc.

The Interstate Traveler Project is the brainchild of NEWTY Award recipient Justin Eric Sutton. The construction for the first phase would start in Michigan in 2008, and would link the cities of Ann Arbor and Detroit.

intltraveler2.jpg

intltraveler3.jpg

intltraveler4.jpg

intltraveler6.jpg

intltraveler7.jpg

intltraveler8.jpg

intltraveler9.jpg


Izvor: Inhabitat
http://www.inhabitat.com/2008/02/13...lti-utility-high-speed-rail-system/#more-8072
 
Ma daj,ko zna kada cemo mi ovo imati,ako i budemo ikada imali.Da li zna mozda neko koliko onih Svedskih vozova saobraca nasim prugama,posto su to najbrzi vozovi u Srbiji ako se ne varam.Idu najbrze oko 130km/h.Ako niste upoznati s ovim idite na sajt zeleznica Srbije i videcete.
 
uaau, e ovo je jedan jako lep napredak covecanstva... voleo bih da dozivim da se pocne po svetu praviti ovo, pa da konacno obezbedimo zdrav i kvalitetan zivot na ovoj rajskoj planeti
 
Na svim glavnim koridorima ukrstanje sina i puteva mora da bude denivelisano. U Srbiji ima vise od 2.000 neobezbedjenih prelaza, tako da je verovatnoca da se nesto desi u svakom slucaju vrlo visoka.
 
To vazi i za koridore,ili samo za sporedne puteve?Mislis i da prelazi i na koridorima nisu obezbedjeni?
 
Železnice Srbije postavljaju automatske rampe na 11 najrizičnijih putnih prelaza
Za obezbeđivanje crnih tačaka potrebno 350 miliona evra
Kompletno opremanje jednog prelaza košta oko 200.000 evra!

Statistika je neumoljiva. Ona kaže da je za sedam godina u 669 nesreća na ukrštanjima pruga i puteva u Srbiji , poginulo 120 a povređene 274 osobe. I mada su analize pokazale da su u 99 odsto slučajeva za nesreće krivi pešaci i vozači automobila nadležni u Železnicama Srbije odlučili su da intenziviraju posao postavljanjem automatskih rampi na najrizičnijim putnim prelazima a pokrenuta je i medijska akcija "Nisi brži" koja će trajati najmanje godinu dana i obuhvatiće emitovanje spotova na televizijama i radiju kojim se građani pozivaju na opreznost.
Prema rečima Mileta Lokasa, direktora Medija centra Železnica Srbije ovih dana počelo je obezbeđivanje i postavljanje kompletne signalizacije na još 11 putnih prelaza uključujući i onaj u Rabrovcu na kojem je nedavno poginulo dvoje dece. Osim u Rabrovcu obezbeđuju se još dva prelaza u Kragujevcu, Milan Blagojević i Grošnica, kao i prelazi u Kniću, Mladenovcu, Kovačici, Mateševcu, Tomaševcu, Stepojevcu, Lazarevcu i Francuskoj ulici u Beogradu. Podaci Železnica Srbije pokazuju da na na 5.500 kilometara pruga u Srbiji ima 2.354 putna prelaza u nivou puta, od kojih je 20 odsto obezbeženo branicima ili polubranicima. Preostalih 80 odsto obeleđeno je znacima saobraćajne signalizacije kao što su Andrejin krst ili znak "stop". Naš sagovornik podseća da je u 2007. godini zamenjeno 2.700 branika na prelazima koje su slomili nesavesni vozači ili drugi učesnici u saobraćaju, što znači da se dnevno na srpskim prugama lomi osam branika.
Da bi se svi putni prelazi u Srbiji obezbedili branicima, neophodno je 350 miliona evra, s obzirom na to da kompletno opremanje jednog košta oko 200 000 evra. Osim obezbeđivanja sredstava neophodna je i odgovarajuća tehnička i urbanistička dokumentaciju, stoga je to relativno dugotrajan proces. Do kraja godine, automatskim rampama biće obezbeđeno još 14 putnih prelaza, a procedura za obezbeđivanje još 100 kritičnih tačaka je u toku.
U Železnicama kažu da država u skladu sa mogućnostima izdvaja finansijska sredstva za te namene. Od lokalnih samouprava očekuje se da snose polovinu troškova održavanja putnih prelaza ali je broj opština koje to u praksi zaista i čine mali, pa kompletne troškove obezbeđivanja i kasnijeg održavanja putnih prelaza snosi isključivo železnica, tvrde u Železnicama Srbije.
U tom preduzeću naglašavaju da je pored savremenijeg obezbeđivanja putnih prelaza, za šta su potrebna znatna finansijska sredstva, važno unaprediti i saobraćajnu kulturu, kao i disciplinovati i strože sankcionisati sve učesnike u drumskom saobraćaju. G. Vlaović
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Novi toaleti na Železničkoj stanici
U narednih desetak dana biće otvorena i sala namenjena za informisanje putnicima. – Garderoba će i dalje ostati zapuštena, jer se očekuje rušenje

„Beograde, po mirisu te poznajem”, prva je misao stranih turista koje, po izlasku iz voza, nužda pritera do toaleta na Glavnoj železničkoj stanici. Neuredan i zapušten, godinama je slao najlošiju poruku svim posetiocima glavnog grada. Tako će biti još mesec ili dva, do kada bi trebalo da bude završeno uređenje sanitarnog čvora. Očekuje se da će tada muški i ženski toaleti konačno dobiti pristojan izgled.

Preuređenje očekuje i čekaonicu drugog razreda. Ova prostorija provincijskog izgleda, opremljena drvenim klupama, već za desetak dana biće pretvorena u salu namenjenu za pomoć putnicima. Sa Železničke stanice poručuju da će to biti kraj mukama koje su godinama imali sa beskućnicima. Oni su, naročito u zimskom periodu, ovu čekaonicu koristili kao prenoćište i na taj način dodatno ružili ionako ne previše urednu stanicu, za koju nadležni tvrde da je redovno održavaju.

Jedan od najboljih primera zapuštenosti Železničke stanice je garderoba. Smeštena u samom ćošku „štajge”, u svojevrsnoj baraci na samo nekoliko metara od kioska u kome se prodaje takozvana brza hrana, ova prostorija odaje utisak da su od nje svi digli ruke. Da bi do nje došli kada pada kiša putnici su prinuđeni da gacaju po blatu. Ukoliko, greškom, produže prema nedavno preuređenoj Autobuskoj stanici, naći će se u mračnom ćorsokaku u kome im „dobrodošlicu” mogu poželeti „prijateljice noći”.

Veselin Kostić, šef stanice, naglašava da je taj deo predviđen za rušenje, i zbog toga ga ne uređuju.

– Ceo taj prostor nalaziće se u okviru budućeg Savskog amfiteatra, što znači da će garderoba morati da bude srušena. Postoji ideja da se, umesto nje, u drugom delu stanice postave kasete u kojima će putnici koji se u Beogradu kratko zadržavaju moći da čuvaju stvari. One bi se otvarale i zatvarale tako što se unutra ubace kovani novčići – objašnjava Kostić i napominje da se još ne zna kada bi kasete mogle da budu postavljene.

U sklopu preuređenja Glavne železničke stanice, sagrađene još u pretprošlom veku, odnosno 1884. godine, u proteklih godinu i po dana uređene su pojedine službene prostorije, a radovi u nekima i dalje traju. Postavljene su i dvojezične table radi lakšeg snalaženja putnika, a ostatak posla očekuje se u narednim mesecima. Nadležni, međutim, smatraju da obnova „štajge”, kao i radovi koji se povremeno obavljaju, predstavlja samo privremeno rešenje. Oni očekuju da Glavna železnička stanica bude izmeštena odmah po završetku izgradnje „Prokopa” koja je počela pre bezmalo 30 godina.

N. Miković
[objavljeno: 29/07/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Novi-toaleti-na-Zeleznichkoj-stanici.lt.html
 
Novi brzi voz, AGV, automotrice a grande vitesse, 7-14 vagona, komercijalna brzina 360 km/h, prima do 650 putnika, troši 30% manje struje od TGV-a.
agvnr3.jpg


AGV na testiranju u Češkoj, u maju ove godine.
800pxalstomagvcerheniceiw0.jpg


Ova država bi trebalo da razmisli da prilagodi bar prugu Niš - Beograd i kupi JEDAN ovakav voz. Možemo da se igramo sa matematikom, ali činjenica je da ovo prima isti broj putnika kao 10 autobusa a brže je 4,5 puta od njih. O cenama goriva neću ni da govorim. Za relaciju Niš - Beograd je potrebno nešto malo više od SAT vremena. Beogradu uvek treba nova radna snaga. Nišlijama treba posao. Neće biti bitno da li se na posao na npr. Novi Beograd dolazi iz Niša ili iz Rakovice.

Posle lagano dodavati Novi Sad, Suboticu, Leskovac, Pirot, Užice, Čačak, Kragujevac, Kraljevo i Kruševac.


btw. Italija je već kupila jedan kontigent vozova.
 
Vrh