A ovo je ulaz u stanicu "Beograd Centar".Nenad":3vsj8ehg je napisao(la):Prvi susret stranaca (onih koji u grad dolaze vozom) sa Beogradom..
[url]http://img529.imageshack.us/img529/6636/128444648346dfb61603a42lc8.jpg[/url]
Nenad":1g7l9bxh je napisao(la):Otvarajući rekonstruisanu stanicu u Valjevu, Šarančić je naveo da će u rad uskoro biti pušteni novi putni prelaz kod Bajmoka i rekonstruisane železničke stanice u Valjevu i Kikindi.
Pa ovaj je lepsi od onog..onako, ima dushuvrachar":3fuozx1e je napisao(la):A ovo je ulaz u stanicu "Beograd Centar".Nenad":3fuozx1e je napisao(la):Prvi susret stranaca (onih koji u grad dolaze vozom) sa Beogradom..
[url]http://img529.imageshack.us/img529/6636/128444648346dfb61603a42lc8.jpg[/url]
http://i127.photobucket.com/albums/p135/vassilevs/prokop2.jpg
Izvor: B92Beograd -- Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić najavio rekonstrukciju svih železničkih stanica u Srbiji do 15. septembra sledeće godine.
Na taj dan se obeležava Dan železničara Srbije, a Ilić je rekao i da Ministarstvo namerava da železničke stanice pretvori u velelepna zdanja u svakom gradu, kao što su to nekad bile. "Da to budu najlepši objekti u svakom gradu i da s ponosom kažemo da su Železnice Srbije izuzetno važna privredna grana", kaže Ilić.
On kaže da su Železnice Srbije jedno od najvažnijih privrednih preduzeća jer u svom sistemu vezuju čitav metalski kompleks za sebe. "Naravno, železnice su uvek pod subvencijama države u svakoj zemlji sveta, ali se mi trudimo da subvencije budu svake godine sve manje i tako je i sada", rekao je Ilić.
"Putevima Srbije ni dinar iz budžeta"
Takav slučaj nije s putevima jer je generalni direktor Puteva Srbije Branko Jocić izjavio da to javno preduzeće poslednjih 13 meseci nije dobilo ni dinar iz budžeta, a da je samo šteta na putevima zbog visokih temperatura bila tri milijarde dinara.
"Putevi Srbije se finansiraju isključivo iz prihoda od putarine, koji će u ovoj godini dostići oko 210 miliona evra", rekao je Jocić. On je dodao da će Putevi Srbije ove godine poslovati bez gubitka ili dobitka, odnosno da će godinu završiti na nuli.
Izvor: B92Brisel -- Evropski parlament usvojio zakon kojim je predviđeno da od 2009. putnici dobiju pravo na novčanu nadoknadu za kašnjenje vozova.
Cilj te odluke je poboljšanje rada brze železnice, koja pokušava da konkuriše cenom i kvalitetom evropskim avioprevoznicima. Predlog o zaštiti prava putnika upućen je Evropskom parlamentu u sklopu "železničkog paketa", koji je parlament odobrio posle dugogodišnjih mukotrpnih pregovora među članicama EU.
U sklopu "železničkog paketa" predloženo je i da se najtraženije međunarodne pruge ponude od 2010. godine konkurentskim kompanijama iz svih evropskih država, a ne samo kompanijama iz države kroz čiju teritoriju put prolazi.
Predlog o pravima putnika trebalo je da se odnosi isključivo na međunarodna putovanja, ali članovi parlamenta su preneli delove tog predloga i na domaća putovanja.
Novčana nadoknada za kašnjenje zbog pogranične kontrole iznosiće od 25 odsto vrednosti karte za jedan sat kašnjenja, a za dva sata polovinu.
Železničke kompanije su u obavezi da učine sve što mogu kako bi izašle u susret invalidima i starijim ljudima. Pravo na unošenje bicikla u železnicu trebalo bi da bude ostvareno u narednih 15 godina jer iziskuje značajnija ulaganja.
Inače, predlogu o liberalizaciji domaćih linija najžustrije su se suprotstavile države u kojima dominiraju državne kompanije, poput Francuske, Belgije i Austrije.
Izvor: DanasBeograd - Generalni direktor Železnice Srbije Milanko Šarančić izjavio je juče da će to javno preduzeće do kraja 2008. godine biti organizovano kao holding s podelom na sektore za prevoz i infrastrukturu. Šarančić je na prvom sastanku članica Zajednice evropskih železnica (CER) u Beogradu rekao da je u Železnici Srbije u toku restrukturiranje u okviru kojeg je do sada izdvojeno 10 preduzeća. Kako se navodi u saopštenju Železnice Srbije, evropski železničari će na dvodnevnom skupu u Beogradu razgovarati o propisima iz bezbednosti železničkog saobraćaja i socijalnom dijalogu u procesu restrukturiranja. Sednici Zajednice evropskih železnica prisustvuju predstavnici Srbije, Češke, Slovačke, Rumunije, Velike Britanije, Francuske, Nemačke, Austrije, Bugarske, Crne Gore i Španije.
Izvor: B9210. oktobar 2007. | 17:16 -> 17:29 |
Beograd -- Dok su u svetu vozovi sve brži, samo u Srbiji voze sve sporije. Građani Srbije danas se voze sporije nego pre 17 godina.
Brzi voz od Beograda do Požege 1990. godine putovao je dva sata i 10 minuta, a danas, 17 godina kasnije putuje, u najboljem slučaju dva sata i 50 minuta. Slična je situacija i na ostalim relacijama, gde je put duži u proseku za tridesetak minuta, ne računajući kašnjenja koja su u proseku od 30 do 60 minuta.
Da su vozovi u Srbiji su u 21. veku sporiji nego što su bili i u 19. veku pokazuje i red vožnje na relaciji Beograd-Niš.
Naime, 1. maja 1884. godine, kada je počeo saobraćaj na toj liniji, voz je od Beograda do Niša putovao pet sati i 35 minuta, pri brzini od 45,5 kilometara na čas.
Godine 2007. tu istu relaciju srpski vozovi prelaze za šest sati i pet minuta a prosečna brzina je 44,7km na čas.
Koliko je železnica zaostala možda najbolje pokazuje i razlika u prosečnim brzinama vozova u EU, Japanu i u Srbiji. U zemljama EU prosečna brzina vozova je između 200 i 300 kilometara na sat, u Japanu brzina je 300, dok je u Srbiji 44,15 kilometara na sat.
Železnicom rukovodi Milenko Šarančić, poznat po nabavci švedskih polovnih lokomotiva bez tendera. Lider njegove stranke Velimir Ilić često hvali Šarančića da je najbolji direktor koga je železnica ikada imala.
I sam Šarančić u mnogobrojnim intervjuima se ne libi da kaže da je tek tokom njegovog mandata mandata podignut kvalitet prevoznih usluga.
Direktor direkcije za prevoz JP Železnice Srbije, Dragan Grujić, za B92 kaže da su potrebna ogromna finansijska sredstva kako bi se srpska železnica približila standardima koje propisuje EU.
"Jedan savremeni putnički vagon, klimatizovan i s vakuum toaletima, automatskim vratima, košta bilizu milion evra. Savremeni elektromotorni voz košta između četiri i pet miliona evra", kaže on.
Izvori B92 iz ŽTP-a tvrde da je više od 55 posto svih pruga u mreži izgrađeno još u 19. veku. Ugrađena elektrotehnička oprema je iz 70-ih godina prošlog veka, a za poslednjih 25 godina izvršen je remont samo na 30 odsto magistralnih pruga.
Penzionisani otpravnik vozova Miroslav Đerasimović smatra da je i golim okom vidljivo da država ne ulaže u železnicu i da nije ništa neuobičajeno da se voz krivi u jednu stranu.
"Nekada smo imali i po 50-60 vagona u putničkim kompozicijama i po više desetina vagona u poslovnim kompozicijama, a sada svega nekoliko za putničke, a često samo jedan vagon u putničkoj kompoziciji, što je zabrinjavajuće", kaže Đerasimović.
Za Železnicu Vlada Srbije je iz tekućeg budžeta izdvojila 10 i po milijardi dinara, odnosno nešto više od 125 miliona evra.
Izvor: Politika OnlineУговор о куповини дизел локомотива закључен супротно одредбама Закона о јавним набавкама, наводи се у пресуди Другог општинског суда у Београду, којом се Железницама Србије налаже да врате на посао отпуштеног синдикалца Милана Цвејића
Citajte dalje u Politici...