Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Pruge se obnavljaju, vozovi se kupuju a ZS postaje nesigurnija... :( :(
Poginule dve osobe u sudaru vozova
Sremski Karlovci -- U železničkoj nesreći na pruzi Beograd-Novi Sad večeras su poginule dve osobe, pet povređenih.

Do nesreće je došlo oko 18 časova, između stanica Karlovački vinogradi i Čortanovci. Kako je agenciji Beta istražni sudija na licu mesta Zoran Keser kazao, u direktnom sudaru lokomotive i teretnog voza povređeno ukupno pet osoba.

U Kliničkom centru je rečeno da su kod svih povređenih koji su dopremljeni u bolnicu konstatovane teže telesne povrede.

Vojvođanski sekretar za zdravstvo Miloš Lučić večeras je izjavio da su svi povređeni van životne opasnosti. Tri osobe imaju teže telesne povrede, a dve osobe teške povrede, kao i da su u stanju šoka, kazao je Lučić agenciji Beta i dodao da su povređena četiri muškarca i jedna žena.

Zajedno s Lučićem, povređene je večeras obišao i predsednik Izvršnog veća Vojvodine Bojan Pajtić.

Na licu mesta mogu se videti dve lokomotive su "prilepljene" jedna uz drugu, od siline udara.

Pruga na tom pravcu do daljnjeg će ostati zatvorena, kazali su Beti u Železnici Srbije.

Šef Medija centra Železnica Srbije Mile Lokas kazao je Beti da je saobraćaj u prekidu, ali da se očekuje da će uskoro biti uspostavljen. On je dodao da na pruzi nema velikog oštećenja.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=24&nav_category=16&nav_id=260661
 
Uzas....ali nije ni cudo kad na jednom takvom koridoru kakav je NS-BG vozovi idu samo jednim kolosekom!!!!!! Bilo je samo pitanje kad bi se ovako nesto desilo.
 
Без обзира што има само један колосек, овако нешто не би смело да се деси, јер је немогуће да су оба воза имала отворен сигнал или је неко нешто гадно зезнуо! То је деоница која је скоро реконструисана, све је потпуно ново, не верујем да је у питању квар на техници. У сваком случају, неко мора да одговара.

Све у свему, у свакој нормалној држави би директор железнице поднео оставку, али нешто ми се чини да то овде неће да се деси...
 
Slazem se naravno sa tobom da ovo nije trebalo da se desi, ali sam naveo to iz razloga sto je resavanjem takvog problema otklanja svaka mogucnost da ljudski faktor moze da gadno zezne. Na toj deonici je ogroman rast prometa i robe i ljudi, broj vozova je povecao nekoliko puta. A ovo je samo pokazalo da to treba da se uradi ako ne zbog brzine i protocnosti onda bar zbog bezbednosti.
 
Михаило":2qllbm5u je napisao(la):
Све у свему, у свакој нормалној држави би директор железнице поднео оставку, али нешто ми се чини да то овде неће да се деси...
:lol: Haha, pa zasto bi?!?! Kad nije pobogu on upravljao tim vozovima!
Ja se zaista ne secam kada je poslednji put neko podneo ostavku jer je tako obecao, ili zato sto je nesto zaje*******ao. Sa ovako neke javne-politicke funkcije, mislim da je to bio Djilas, kad je podneo ostavku na mesto predsednika gradskog odbora DS. Ali neka drzavna, ne, ne mogu da se setim...
Putuj Evropo! :(
 
U pitanju je ljudska greska posto je deonica skoro rekonstruisana i ima sve savremene sisteme ranog upozoravanja.
 
Evo i saopstenja...
Ljudski faktor uzrok sudara vozova
Beograd -- Uzrok sinoćnjeg sudara lokomotive i teretnog voza, na pruzi Beograd - Subotica, je ljudski faktor, kaže Milanko Šarančić,

Do nesreće je došlo sinoć oko 19 sati između stanica Karlovački Vinogradi i Čortanovci. Poginuli su Živko Topalović i Milan Ivančević, mašinovođe Železnica Srbije iz Novog Sada, saopšteno je iz tog preduzeća.

U nesreći je teže i lakše povređenio pet osboba, od kojih su četiri zaposlene u preduzeću Železnice Srbije.

Svi povređeni su smešteni u klinički centar u Novom Sadu. Kod njih su konstatovane teže telesne povrede, koje nisu opasne po život.

Direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić je za B92 izjavio da je, po prvom nezvaničnom izveštaju, do nesreće došlo zbog nedovljno dobre signalizacije između otpravnika vozova i mašinovođe lokomotive koja se kretala iz Novog Sada prema Beogradu.

On kaže da će imati kompletnu informaciju o tome šta se dogodilo kad se dobiju izjave od učesnika nesreće. "Kada budemo imali to, u odnosu na sve činjenice i dokaze koji su prikupljeni na terenu, onda ćemo moći da ustanovimo pravi, stvarni uzrok ovog događaja", kazao je Šarančić.

On je rekao i da Železnice Srbije prihvataju svoj deo odgovornosti. "Naravno da prihvatamo odgovornost. Sve indicije, za sada, ukazuju da je došlo do greške u ljudskom faktoru, dakle do greške zaposlenih u Železnici Srbije. I naravno, da ćemo svi mi, odnosno oni koji su učestvovali u ovome morati da snose posledice za ono što su uradili", kaže Šarančić.

Po rečima Šarančića, intenzivno se radi na ponovnom uspostavljanju saobraćaja na tom pružnom pravcu. "Međutim, zbog toga što se još uvek izvlači jedna od lokomotiva imamo još uvek obustavljen saobraćaj", rekao je on i dodao da očekuje da će pruga tokom dana biti osposobljena za saobraćaj.

Direktor Železnica Srbije kaže da su pruge u zemlji bezbedne. "U odnosu na pruge okolnih zemalja naše pruge nisu ništa ni više, ni manje, bezbedne. Ono što nam je pravilo jeste da saobraćaj održavamo što sigurnijim i bezbednijim", rekao je on.

"Zbog nedostatka sredstava ne možemo da remontujemo sve pružne pravce u onim periodima za kada je to predviđeno Zbog toga postoje i česte pritužbe na račun Železnica Srbije zbog kašnjenja zbog smanjenja brzina. Mi smanjujemo brzinu i time održavamo najbezbedniji saobraćaj", objašnjava Šarančić.

Priveden otpravnik vozova

Otpravnik vozova iz stanice "Karlovački Vinogradi" Miroslav Antić priveden je danas, u okviru ostrage sinoćnje železničke nesreće, saopštila je dežurni istražni sudija Tatjana Đurašković.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=25&nav_id=260694
 
pitanje kako je moguce da na bukvalno najvaznijom delu najvaznije pruge u zemlji (Novi Sad-Beograd) nemamo dva koloseka
I to je trebalo da se odradi odavno
 
Milance":3nocrx16 je napisao(la):
Evo i saopstenja...
Ljudski faktor uzrok sudara vozova
On je rekao i da Železnice Srbije prihvataju svoj deo odgovornosti. "Naravno da prihvatamo odgovornost. Sve indicije, za sada, ukazuju da je došlo do greške u ljudskom faktoru, dakle do greške zaposlenih u Železnici Srbije. I naravno, da ćemo svi mi, odnosno oni koji su učestvovali u ovome morati da snose posledice za ono što su uradili", kaže Šarančić.
Da nije tragicno, bilo bi komicno...
 
HenkMan":1enmpmpy je napisao(la):
pitanje kako je moguce da na bukvalno najvaznijom delu najvaznije pruge u zemlji (Novi Sad-Beograd) nemamo dva koloseka
I to je trebalo da se odradi odavno
Ima li uopšte planova da se tako nešto uradi ? Ili to ne upada u onih 3 mlrd. €...
 
Ovakve greske se na zalost desavaju svuda u svetu. Ovde u Nemackoj su pre par meseci testirali onaj vazdusni voz, a neko je na dan testiranja zaboravio da skloni neku dizalicu sa sina tako da su se slupali samo tako.

To sto pravac Bg-Subotica i dalje nije dvokolosecan je jedna jako tuzna cinjenica i ne razumem da se za to para nema, ali ocigledno je tako! U Zeleznicu predugo nije ulagano tako da trenutno imamo polu-zavrsene pravce sirom zemlje (jednokolosecne) od kojih je velika vecina u jednom giga-mega krs stanju! Ako se na to doda javasluk i fuseraj pri radovima na "obnovi", dobija se jedna vrlo uznemirujuca situacija...
 
Nenad":1jg7aj6h je napisao(la):
Ovakve greske se na zalost desavaju svuda u svetu. Ovde u Nemackoj su pre par meseci testirali onaj vazdusni voz, a neko je na dan testiranja zaboravio da skloni neku dizalicu sa sina tako da su se slupali samo tako.

To sto pravac Bg-Subotica i dalje nije dvokolosecan je jedna jako tuzna cinjenica i ne razumem da se za to para nema, ali ocigledno je tako! U Zeleznicu predugo nije ulagano tako da trenutno imamo polu-zavrsene pravce sirom zemlje (jednokolosecne) od kojih je velika vecina u jednom giga-mega krs stanju! Ako se na to doda javasluk i fuseraj pri radovima na "obnovi", dobija se jedna vrlo uznemirujuca situacija...
Nije vazdusni nego je magnetni. On lebdi tako sto koristi magnetno polje. Tehnologija je super a steta sto nije zazivela jer ima puno prednosti u odnosu na obicne vozove. Problem je sto je pocetno ulaganje veliko ali kad se jednom izgradi trasa i kupi voz odrzavanje je verovali ili ne manje nego npr. odrzavanje ICE voza (brzi vozovi nemacke). Cak i manje struje trose a dosta su brzi. Englezi su imali projekat da citavu Englesku ispreplecu infrastrukturom magnetnih vozova medjutim nisu jos dosli do realizacije.
http://www.transrapid.de/cgi-tdb/en/basics.prg?session=acb1adb046d16924
Ta nesreca na poligonu za testiranje u Nemackoj je na zalost dodatno poljuljala poverenje u tu tehnologiju. Medjutim to je opet bila ljudska greska i nije ostavljena dizalica nego tehnicki vagon na trasi na koji je naleteo probni voz. Steta! Inace naravno da se nesrece vozova desavaju svuda u svetu jedino je pitanje posle odgovornosti ljudi. Nadamo se da ce ovi nasi izgurati to do kraja...
 
Šarančić: Dug ŽS 269 miliona evra
Beograd -- Ukupan dug Železnica Srbije iznosi 269 miliona evra, izjavio generalni direktor tog javnog preduzeća Milanko Šarančić.

Šarančić je kazao da su u toku pregovori sa Ministarstvom finansija da otplatu tog duga nasleđenog iz prethodnih decenija preuzme država, kako bi Železnica sav prihod mogla da ulaže u modernizaciju. On je naveo da su u toku i pregovori sa međunarodnim finansijskim institucijama o uzimanju dva kredita za modernizaciju Železnice.

Kako je rekao, reč je o zajmu od 150 miliona dolara Svetske banke, a pre mesec dana su počeli pregovori sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj o kreditu od 100 miliona evra za nabavku vozova.

Prema rečima Šarančića, za kompletno modernizovanje železničkog saobraćaja u Srbiji potrebno je više od tri milijarde evra.

U ovogodišnjem budžetu Srbije izdvojeno je 10,6 milijardi dinara, odnosno 132 miliona evra za subvencije Železnici, a ukupna imovina tog javnog preduzeća procenjena je na tri milijarde evra.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=26&nav_id=260780
 
Milance":2s514sjn je napisao(la):
Nenad":2s514sjn je napisao(la):
Ovakve greske se na zalost desavaju svuda u svetu. Ovde u Nemackoj su pre par meseci testirali onaj vazdusni voz, a neko je na dan testiranja zaboravio da skloni neku dizalicu sa sina tako da su se slupali samo tako.

To sto pravac Bg-Subotica i dalje nije dvokolosecan je jedna jako tuzna cinjenica i ne razumem da se za to para nema, ali ocigledno je tako! U Zeleznicu predugo nije ulagano tako da trenutno imamo polu-zavrsene pravce sirom zemlje (jednokolosecne) od kojih je velika vecina u jednom giga-mega krs stanju! Ako se na to doda javasluk i fuseraj pri radovima na "obnovi", dobija se jedna vrlo uznemirujuca situacija...
Nije vazdusni nego je magnetni. On lebdi tako sto koristi magnetno polje. Tehnologija je super a steta sto nije zazivela jer ima puno prednosti u odnosu na obicne vozove. Problem je sto je pocetno ulaganje veliko ali kad se jednom izgradi trasa i kupi voz odrzavanje je verovali ili ne manje nego npr. odrzavanje ICE voza (brzi vozovi nemacke). Cak i manje struje trose a dosta su brzi. Englezi su imali projekat da citavu Englesku ispreplecu infrastrukturom magnetnih vozova medjutim nisu jos dosli do realizacije.
http://www.transrapid.de/cgi-tdb/en/basics.prg?session=acb1adb046d16924
Ta nesreca na poligonu za testiranje u Nemackoj je na zalost dodatno poljuljala poverenje u tu tehnologiju. Medjutim to je opet bila ljudska greska i nije ostavljena dizalica nego tehnicki vagon na trasi na koji je naleteo probni voz. Steta! Inace naravno da se nesrece vozova desavaju svuda u svetu jedino je pitanje posle odgovornosti ljudi. Nadamo se da ce ovi nasi izgurati to do kraja...
Magnetni jeste, ali upravo zbog toga sto "lebdi" ga mnogi zovu i vazdusni.. Do duse, nije ni bitno.

Taj voz vec postoji i vozi izmedju Sangajskog Aerodroma i Sangaja (centra grada). Tamo se dokazao kao savrseno resenje!
 
Da, kinezi su kupili od nemaca taj voz koji vozi u Sangaju. Nemci imaju nameru da prave jednu deonicu od glavne zel. stanice u Minhenu do aerodroma. Velika se polemika vodi oko toga jer je ta ruta premala da bi voz razvio 500 km/h koliko u principu moze da ide i samim tim je onda pitanje cemu tako nesto. Prestiz valjda jer se radi o preko milijardu evra.
 
Pa to je isto i u Shanghai-u. Duzina linije je nekih 30 km (Pudong International do centra grada), a toliko bi bilo i od Münchena do Aerodroma. Prestiz ili efikasnost - pitanje je sad!
Drugo Shnghai ima godisnje oko 12-13 m putnika, a Münich oko 31m. Opravdanost projekta je definitivno tu.
 
^^Problem je u tome sto minhenski aerodrom relativno dobro funkcionise i sa S-Bahn-om. Neki strucnjaci smatraju da bi bolje bilo uloziti tu milijardu u dodatno poboljsanje S-Bahn mreze tako da jeste pomalo pitanje prestiza. Naravno postoje i oni strucnjaci koji smatraju da bi to trebalo graditi a ako mene pitas ja bi ga odobrio :D
Na aerodromu postoji deo kompozicije transrapida (dummy tj. nesto kao maketa) na stubovima (sinama) koji stoji na mestu gde bi trebalo da se zavrsava ta ruta (slika dole).
Transrapid.jpg


Preuzeto sa: http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Flughafen_DE-Muenchen_Franz_Josef_Strauß_Transrapiddummy.jpg
 
Cool.. ovo liči na monorail u Sijetlu..
S tim što je monorail lepši, i trucka se.. :) I ima onaj savršen futuristički dizajn šezdesetih... Ma zaj*** LRT, da gradimo mi monorail u Beogradu!!! :D
2002650511.jpg

Seattle_Monorail.JPG

monorail.JPG

Sad kad sam naucio da stavljam slike.. :D
 
Састанак о поправци мостова 11. септембра
(..i o Prokopu,Beovozu,..)

По плану, на пролеће следеће године почеће радови у „Прокопу”, где ће бити главна железничка станица, каже Миланко Шаранчић, генерални директор „Железница Србије”

Велики најављени послови обнове и изградње у Београду довели су до тога да представници „Железница Србије” блискије сарађују, каже за „Политику” Миланко Шаранчић, генерални директор „Железница Србије”. Шаранчић је најавио да ће се 11. септембра састати са представницима градских власти, када ће разговарати о кључним плановима који су зацртани за следећу годину - поправци Панчевачког моста, градњи станице „Прокоп” и увођењу „Беовоза” у јединствени тарифни систем градског превоза.
- Договараћемо се са градским властима око уступања дела земљишта које припада „Железницама”, како би гужва приликом поправке Панчевачког моста била што мања. Велики део саобраћаја ће приликом поправке градских мостова ићи преко Савске улице и то ће створити загушења на путу. Понудићемо надлежнима у граду да „позајме” део земљишта поред пруге и ту изграде коловозне траке - најављује Шаранчић.

Он каже да је планирано да се објекти који се тренутно налазе поред шина изместе на другу локацију, како би туда прошао пут.

Шаранчић напомиње да дуж железничких пруга постоји много земљишта у власништву „Железница” и они су спремни да део те територије понуде граду, како би био искоришћен за смањење гужве када почну радови на Панчевачком мосту.

- Широм Београда, примера ради, на Топчидеру, Карабурми, Ади Хуји и у Новом Београду има доста простора који би могао да буде искоришћен, али тако да се не ремети Детаљни урбанистички план Београда. На Панчевачком мосту 87 одсто саобраћаја је на коловозу.
Ипак, осим прилаза мосту, он је комплетно у власништву „Железница” и зато смо заинтересовани да помогнемо. У пројекту је планирано да изградимо још један железнички колосек који до сада није био у употреби. Већ у следећих десет дана би могао да буде расписан тендер за извођача радова, који би почели следеће године - каже Шаранчић.

Први човек „Железница Србије” недавно је најавио раскидање уговора са фирмом „Тригранит” због тога што радови нису почели ни 14 месеци од када је добила посао за градњу „Прокопа” и зато што је тражила више од онога што је било понуђено на тендеру. Он је најавио да ће и градским властима на предстојећем састанку предложити да градњу „Прокопа” понуде другопласираној фирми на прошлогодишњем конкурсу, предузећу „Енергопројект”.

- Ако све буде текло по плану, на пролеће следеће године почеће и радови на „Прокопу”, који би временом постао главна железничка станица, док би досадашња била угашена. Поред тога, желимо да разговарамо и о градњи станице у Новом Београду - каже Шаранчић.

Оно што би свакако обрадовало Београђане јесте и најава увођења „Беовоза” у јединствени тарифни систем. „Беовоз” је био у градском превозном систему до 1999. године, а после тога је било више неостварених најава да поново буде укључен у то, пре свега због тога што увођење возова у јавни систем превоза захтева улагање из градског буџета.

- Мислим да је то сада сасвим изводљиво. Веома је важно да пронађемо заједничка решења - истиче Шаранчић.
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=39022
 
Garancije za kreditiranje Železnice
Beograd -- Skupština Srbije bi trebalo da usvoji predlog zakona o garancijama za kredit za modernizaciju Železnica Srbije.

Skupština dobila je na usvajanje po hitnom postupku predloge zakona o davanju garancija za 140 miliona evra kredita Evropske investicione banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za modernizaciju Železnice Srbije.

Kako se navodi u obrazloženjima, hitno usvajanje ta dva zakona o garancijama Republike Srbije za kredite Železnici Srbije predloženo je kako ne bi bila ugrožena realizacija projekata zbog rokova koje su odredile banke.

Javno preduzeće Železnica Srbije potpisalo je u julu 2006. godine ugovor sa EBRD o zajmu od 60 miliona evra za nabavku 1.100 teretnih vagona i struga za popravku točkova, a priprema tog ugovora počeće nakon što zakon kojim država potvrđuje garanciju stupi na snagu.

Ugovorom je predviđeno da korišćenje zajma počne u 2007. i da se završi do juna 2010. godine, ali bi, kako se ističe u obrazloženju, Železnica Srbije plaćala naknadu od 0,5 odsto za nepovučene iznose kredita.

Vlada je u obrazloženju navela i da je usvajanje predloga zakona o davanju garancija neopohodno i za realizaciju ugovora Železnice sa Evropskom investicionom bankom o zajmu od 80 miliona dolara za obnovu 93 kilometra pruge na Koridoru 10 kroz Srbiju, koji je potpisan u decembru prošle godine.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=08&dd=29&nav_id=261137
 
Energoprojekt gradi Prokop
Beograd -- Komisija Upravnog odbora "Železnica Srbije" odlučila je da Energoprojekt nastavi gradnju stanice Prokop u Beogradu.

Komisija za izbor najpovoljnijih ponuđača odlučila je da se pravo gradnje železničke stanice, posle raskida ugovora sa firmom "Trigranit", poveri drugoplasiranom na tenderu, beogradskoj kompaniji "Energoprojekt holding". Trigranit je prethodno dobio taj posao, ali nije ništa uradio na izgradnji te stanice.

Razgovori sa predstavnicima "Energoprojekta" trebalo bi da počnu naredne nedelje, a ukoliko ugovor bude potpisan izgradnja stanice Prokop i komercijalnog centra počeće na proleće.

Ugovor sa prvoplasiranim "Trigranitom" potpisan je u junu prošle godine, ali je ugovoreni posao, zbog dodatnih zahteva "Trigranita", koji su izlazili iz okvira tendera, raskinut.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=31&nav_category=9&nav_id=261509
 
^^Ugovor nije raskinut vec nije ni bio potpisan! Stvarno kako mediji sire glupe informacije!
 
Milance":eq3obetq je napisao(la):
Energoprojekt gradi Prokop
Beograd -- Komisija Upravnog odbora "Železnica Srbije" odlučila je da Energoprojekt nastavi gradnju stanice Prokop u Beogradu.

Razgovori sa predstavnicima "Energoprojekta" trebalo bi da počnu naredne nedelje, a
ukoliko ugovor bude potpisan izgradnja stanice Prokop i komercijalnog centra počeće na proleće.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=08&dd=31&nav_category=9&nav_id=261509
Kolko ja vidim, naslov nema baš neke veze sa textom u članku.

Energoprojekt ne gradi još ništa....u Prokopu.

Kada počnu i završe se razgovori, verovatno oko cene za zemljište i garancija koje treba
Država da da za kredite, onda treba da nađe Investitora za komerc.centar iznad stanice.

Ako se sve i dogovore, treba dobiti kredite za izgradnju, napraviti planove,... itd.
Još će tu biti raznih naslova po štampi,jer Država se otarasila problema tako
šta je 'vruć kesten' prebacila na Energoprojekt, koji će od sada biti krivac za Prokop.
 
ŠARANČIĆ: ŽELEZNICA BELEŽI SVE BOLJE REZULTATE
11.9.2007 17:49 BEOGRAD (Tanjug) - Direktor ''Železnica Srbije'' Milenko Šarančić izjavio je danas da železnički saobraćaj beleži sve bolje rezultate i najavio da će Dan železničara - 15. septembar biti proslavljen radno, puštanjem u rad više železničkih i saobraćajnih objekata.
Otvarajući rekonstruisanu stanicu u Valjevu, Šarančić je naveo da će u rad uskoro biti pušteni novi putni prelaz kod Bajmoka i rekonstruisane železničke stanice u Valjevu i Kikindi.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
 
Vrh