Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

A zasto nebi napravili prugu do obrenovca novom trasom kako stoji u planovima :)
 
Malo slika izgradnje pruge bg bar i novog z mosta u bg



 
1155541366.jpg


Jedna lepa slika novog zeleznickog mosta. ;)
 
Kako bi bilo dobro da i on ima premaz kao betosnki delovi gazele...
 
direktor":1r4rme2d je napisao(la):
.Slede slike maleroznog rusa beograd dunav / Pancevo sa forumasem Vuckom


Ulazimo malo unutrasnjosti zdelano vo rossir [za razilku od RVR zdelano vo SSSR]
Inace karta do PA je 60 din
WC ispravan signalizacija upucuje na to nisam zvirivao

Sjedista su udobna i cista mirise na novo motor se prilicno cuje

Inace voz je usporavo na svakom pp jer nijedan nije funkcjonisao i stajali smo 15 u ovci iz nepoznatih razloga


Ladica ili kanta hm

Zalazak sunca na pancevcu

Stanica pancevo varos



Da se pohvalim i ja se naVOZah :)

Imam samo reči hvale , još je lepši uživo
vrlo komformno, ćisto, udobno, klimatizovano, brzo i dosta tiši od Bgvoza a cena karte 320 din
plus što ima spuštajuce stepenice tako da odgovara upravo svim našim visinski različitim peronima
prijatno iznenadjen velikom ljubaznošću konduktera
Volim BGvoz ali ovaj ga šije za par koplja. Držim palčeve da ćemo ga i kupiti
 
Ne moraš da držiš palčeve jer je kupljeno 12 komada. Postoji mogućnost kupovine još 20 do 30 komada iz ruskog kredita.
Jeste da ga šije i da je drugačiji od RVR-a ali ima mnogo problema oko elektronike i malo, malo pa nešto ne valja. Nadam se da ostale garniture nemaju tih problema.
 
A i ta garnitura je na dizel sto znaci da ne moze kroz tunele da ide,to jest nista od njega na bg vozu.

Ali je jasno da koncepcijski nam treba takav RVR samo na struju.
 
vucko":2r1xn0dm je napisao(la):
A i ta garnitura je na dizel sto znaci da ne moze kroz tunele da ide,to jest nista od njega na bg vozu.

Ali je jasno da koncepcijski nam treba takav RVR samo na struju.


Zar nije jeftinija garnitura na elektro pogon ili smo to bili uslovljeni samo na dizel garniture ?
 
Eh. . . naš 21 vek, tužno i jadno :(
Nadali smo se da će biti sva pruga pod el. strujom
pa bi silni tranzitni kamioni od Madjarske do Grčke kroz Srbiju brzom železnicom biti prevoženi
a ono ispade da smo bliži povratku karavanima . . .
 
Železničar":1i1xg61x je napisao(la):
To nije proizvog fabrike RVR nego Metrowagonmash iz Rusije.
Hvala na ispravci,mislih na vrstu garniture,zaboravih kako se zove,jel bese push pull ili tako nesto?

I nije tuga boco,ne isplati se ni britancima i ostalim bogatijim zemljama da eletrifikuju sve pruge u drzavi,ali stoji da nama fali jos podosta da se elektrifikuje.
 
Kako nije tuga ?
Umesto prodaje viška sirove struje ,
kroz železnicu naplatili bi smo nekoliko puta skuplje svaki kilovat
Ekonomska i eko dobit je nemerljiva plus smanjivanje naftnog ropstva al djaba kod nas je retkost nači ,, I ,, od ,,IQ ,,
U Beloj crkvi , prugu zarasla u višegodiđnji korov a šljunak prevoze kamioni umesto vozova . . .
 
vucko":ihqc31ca je napisao(la):
Železničar":ihqc31ca je napisao(la):
To nije proizvog fabrike RVR nego Metrowagonmash iz Rusije.
Hvala na ispravci,mislih na vrstu garniture,zaboravih kako se zove,jel bese push pull ili tako nesto?

I nije tuga boco,ne isplati se ni britancima i ostalim bogatijim zemljama da eletrifikuju sve pruge u drzavi,ali stoji da nama fali jos podosta da se elektrifikuje.

Ako misliš na garniture za BG:voz to je onda EMV (EMU - Electric multiple unit) ili Elektro - motorni voz. To su koncepcijski graniture koje sada koristi BG:voz ali bi trebale neke svaremenije, naravno.

Push - pull garniture su obično za regionalni saobraćaj. Napravljene su tako što je na krajnjem vagonu napravljena upravljačnica dok je na drugom kraju lokomotiva. Nema potrebe za premeštanjem lokomotive na drugi kraj jer tamo postoji upravljačnica i kada se iz vagona upravlja onda je garnitura gurana (push) a kada se upravlja iz lokomotive onda je garnitura vučena (pull).
 
jedno laicko i naivno pitanje posto videh da ni struju svuda nemamo- da li i kada ce na nasim prugama moci da voze vozovi 160km/h ili vise? I ako neko zna, voz bg-budimpesta na sta lici?
 
11030":1gyrteeu je napisao(la):
jedno laicko i naivno pitanje posto videh da ni struju svuda nemamo- da li i kada ce na nasim prugama moci da voze vozovi 160km/h ili vise?
Verovatno nikad. Na nekom forumu od zeleznicara sam procitao:
za brzine >140km/h potrebno je imati dvokolesecnu prugu
>160km/h, dvokolosecnu prugu, sva urstanja sa drugim vidovima saobracaja je potrebno denivelisati (kao na autoputu), automatski sistemi za grejanje i podmazivanje skretnica, kabinska signalizacija, nisam siguran ali mozda i satelitsko pracenje vozova i upravljanje/regulisanje skretnica i dr.
Ja bi bio srecan da idu i 120-140km/h
Strucniji i kompetentniji nek me isprave :)
 
Ja bih bio takodje licno zadovoljan brzinama prosecnim oko 100km/h. Jednostavno zeleznica kako god znamo i umemo mora postati konkurentna autobuskom saobracaju koji je katastrofa. Dosta se postize i sa kvalitetom voznih sredstava naravno jel udobnost je ipak bolja primer dobar je novi ruski voz koji je po slikama reklo bi se korektan prijatan za voznju od 2-3 sata.
 
Mislim da ne mozemo da se zadovoljimo brzinama od 100 km/h, zeleznica ne treba da bude konkurentna samo autobuskom vec i automobilskom saobracaju. Treba bar 150-160 km/h (na autoputu ogranicenje je 120 km/h), da mozes brze da stignes od Subotice do Nisa ako ides vozom nego ako ides kolima. Mislim tamo gde nema autoputa mozemo da ogranicimo prugu na 120 km/h (ako je tu samo magistrala sa ogranicenjem 70-80 km/h za automobile) ali na glavnim pravcima u zemlji (a tamo vec imamo ili autoput ili se planira), sve ispod 150 km/h je neozbiljno.
 
Mnogi autobuski prevoznici čija okosnica čini linija do Beograda , bi se našli u jako velikom problemu
(otpuštanja pa i gašenja )
ako bi se u Beograd brizinom od 70 - 90 km na sat stizalo mnogo povoljnijim i udobnijim vozom

jednom ili dva puta mesecni izlazak u Beograd sa takvom jeftinijim i udobnijim prevozom tj vozom
bi bio moguc i dostupan mnogima svakog vikenda
uticaj je više dimenzini kako na te lokalne zajednice , tako i na Bgd i nj. razvoj . . . .
 
hazard":3vbecj86 je napisao(la):
Mislim da ne mozemo da se zadovoljimo brzinama od 100 km/h, zeleznica ne treba da bude konkurentna samo autobuskom vec i automobilskom saobracaju. Treba bar 150-160 km/h (na autoputu ogranicenje je 120 km/h), da mozes brze da stignes od Subotice do Nisa ako ides vozom nego ako ides kolima. Mislim tamo gde nema autoputa mozemo da ogranicimo prugu na 120 km/h (ako je tu samo magistrala sa ogranicenjem 70-80 km/h za automobile) ali na glavnim pravcima u zemlji (a tamo vec imamo ili autoput ili se planira), sve ispod 150 km/h je neozbiljno.
Da to je upravo cilj, u svim zemljama se železnički saobraćaj koristi da upravo rastereti puteve, jer je jedini u stanju da brzo preveze ogromne količine putnika. To se tako lepo vidi kad voz po izlasku iz grada u Nemčkoj ubrza, i samo prestiže automobile na paralelnom auto-putu. Isto tako lično sam osetio koliko vremena treba kada se do centra Ciriha probijate automobilom, a koliko kada lepo "uklizite" vozom u sam centar.

Što se tiče autobuskih prevoznika, imaju oni svoje mesto, ali svakako da železnica treba da preuzme primat u "hranjenju" gradova radnom snagom svakodnevno. Svugde u svetu je normalno da živite čak i nešto dalje od grada, jer je jeftinije nego da se svi natrpaju u centar, ali vam železnički prevoz omogućava da brzo, pouzdano (važno za poslodavce, da bi uopšte hteli da zapošljavaju ljud ekoji putuju) dođu i odu sa posla u relativno kratkom vrremenu. To autobusi nikad ne mogu, jer će se u špicevima probijati od/do oboda grada.
Daljinski prevoz je takođe besmislen autobusima, ako postoji brza i pouzdana (nema otkazivanja polazaka) železnica. Em je energetski efikasnije, em oslobađa puteve. Cela zapadna evropa ima mnogo bolju mrežu auto puteva nego mi, ali ogroman broj ljudi putuje železnicom, zbog brzine i komfora. Tako da je naše stanje prosto - naopako u odnosu na prirodni i ekonomski isplativ red stvari.
Pri tome dobra železnička usluga ne podrazumeva da ona bude ultra jeftina, to može ostati za prigradske i regionalne vozove, ekspresni vozovi često koštaju jako mnogo - (ICE, TGV često ima cenu u rangzu sa avionskom kartom) - kod nas takvih ne bi ni bilo, ali bi cena za ekspresne mogla biti ista ili čak nešto veća od autobuskih, ali da stižu brže i nude veći komfor nego taljiganje po rupama u autobusima.
 
Ne verujem da bi zeleznicki saobracaj u potpunosti iskljucio postojanje autobuskog, naprotiv. Uvek ce biti mesta koja nisu dobro povezana zeleznicom i gde ce biti potrebe za autobusima.
Koliko bi znacilo unutar Srbije da imamo normalne pruge i vozove, toliko bi znacilo i za medjudrzavni saobracaj. Vidim da su iz Budimpeste veoma jeftini vozovi ka Nemackoj, zato sam i razmisljala, kada ces moci da sednes u voz u bg, ns, nisu i zaputis se u Berlin na primer a da stignes u nekom razumnom periodu? Ako bi kroz srbiju prolazila bar jedna 'normalna' pruga koliko bi to svima znacilo! I slazem se da je cesto voz skuplji i od aviona (sad bar imamo wizz air i zaista jeftine letove), ali to je samo iz Bg. Bas ce neko iz Subotice da ide za bg, umesto da sedne na voz i za par sati je na zeljenoj destinaciji.

Sta vi mislite, da li postoji realna mogucnost da napravimo takvu prugu (ili da nam neko napravi) ili ostajemo u sred evrope ali zaglavljeni u srednjem veku?
 
Naravno da Železnicac treba da bude brža od automobila, ali ljudi gde vi živite?
Do Prijepolja se sada stiže vozom za 6 sati, autobusom isto toliko, kolima za 5 i po.
Da voz ide prosečno 100 km/h (znači recimo max 120), onda bi stizao za ispod tri sata, što je fantastično. I da stiže za tri i po je odlično.
 
@ 11030
Upravo tako, taj glavni železnički koridor jeste ovaj koji spaja Budimpeštu i Beograd, sa jednim krakom za Atinu a drugim za Stambol. Taj koridor bi morao da se približi zapadnoevropskom standardu, koji zahteva ogromna ulaganja, obzirom na zatečeno stanje.

Međutim, svi drugi pravci po unutrašnjosti eks-jugo prostora, mogu da sanjaju kvalitete i brzine 120+. Argumenti koji važe u već razvijenim ekonomijama, ne mogu i neće ovde važiti (na žalost) osim u mašti. A evo zašto. Ovu našu zemljicu treba posmatrati ne kao državu (jer nje u funkcionalnom smislu i nema - tema za neko drugo mesto), već kao teritoriju pod okom tuđeg kapitala. Taj kapital najpre želi da ima izglede za profit, što u nas, i pored besprizorno niske cene radne snage, a zbog devastirene infrastrukture (i drugih minusa), nikada neće biti faktor koji će da ga privuče u tom obimu. Prosto, stvar je zaglavljena u začaranom krugu.

Za onaj glavni koridor ima nade, jer postoji spoljni interes (EU). Skoro sve ostalo može biti samo unutrašnji napor, što znači zaduživanje. Koja privreda bi to mogla da vraća? Da se ne zanosimo standardom stanovništva. Ako postoji dobra stvar u neprekidnom porastu cene fosilnih goriva, onda će to biti sve ubrzanije trajno parkiranje automobila u ovoj zemlji. I to je tek pola priče. Sada zamislimo da postojeća pružna mreža omogućava svuda brzine do 120, i da po njoj furaju novi ruski vozovi. Putnik od SU do BG morao da istrese 20 evara, i ako ta cena nije čoveku subvencionisana (od firme, jer ide poslom) zaboravite zezanje!

Ovde na forumu najradije govorimo o tehničkim stvarima, zanemarujući mnogo toga drugog. Ulaganja i popravke ovoga što imamo bili bi astronomski, s obzirom na realnost. OK, držeći se te realnosti kao 'pijan plota' mogli bismo gomilu tema odmah da zatvorimo, zar ne?

Pogledajte samo FIAT cirkus u srcu Srbije! Kamo putevi, kamo pruge, da odšlepamo naša haj-tek vozila iz ove šume!?
 
Sve se to ide postepeno,glavno je da se digne brzina na 120km/h sto se moze sa dvokolosecnom prugom i rekonstrukcijama,onda na 160h i tako dalje.Ne moze se odmah sa konja na magarca.

Cim vozovi budu brzi i pouzdaniji(a bili su i bice jeftiniji od autobusa) onda ce i postati popularniji.

Problem je sto nasoj drzavi to nije u interesu,svi ministri infrastrukture i saobracaja samo pricaju o autoputevima i mostovima,a za vreme mandata rekonstruisu 20km pruge dok za to vreme propadne 120.

Naveo bih kao dobar pokazatelj vracanja vere u vozove BG voz,Kada bi se nekako sredila pruga do Novog Sada i uveli polasci na sat vremena,to bi moglo da ispromovise zeleznicu u novom svetlu.
 
Vrh