Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

miki_ns":1zlrygi4 je napisao(la):
Pohvalno, kao i ovo da je 19 garnitura u pogonu. Nadam se samo da je to kašnjenje od samo 7 minuta postignuto zaista poboljšanjem stanja na pruzi, a ne tako što je vozni red "rastegnut" do u beskonačnost, pa da je kašnjenje skoro nemoguće proizvesti.
Stanje na prugama nije se ništa promenilo, i dalje je katastrofalno. Poslednjim redom vožnje većina laganih vožnji se tretiraju kao ograničene brzine i samim tim produžena su vozna vremena. Ona su sada realna pa nam vozovi sada uglavnom dolaze na vreme pa čak i nekoliko minuta pre vremena. Ali putnici se ne žale, bar znaju kad će voz stići.
Od 19 RVR garnitura koje su u pogonu, 9 je od gradske železnice, 3 za daljinski putnički saobraćaj i 7 na Beovozu. U narednih mesec dana, iz Zrenjanina, sa remonta će doći još jedna a do kraja godine iz Smedereva još dve garniture i sve za potrebe ŽS. Ako dodamo još to da će grad u toku ove godine, za potrebe gradske železnice finansirati remont još ( najverovatnije ) 4 garniture, time će njihov broj biti 26 što je sasvim pristojno.
 
JohnnyLee":2q0th1i0 je napisao(la):
јуче је воз бр. 2121 из Пријепоља каснио САМО 7 минута. нисам могао да верујем
Uz plusić za ovo, samo jedna malecka ispravka. Verovatno si mislio na voz 2120 iz Prijepolja pošto voz 2121 polazi iz Beograda ;)
 
JohnnyLee":2i8el8lo je napisao(la):
јуче је воз бр. 2121 из Пријепоља каснио САМО 7 минута. нисам могао да верујем
ја када сам ишао возом из Пријепоља(за Васкрс) дошао је у Београд у 10:52 а планирано је да дође у 10:44. то је сасвим солидно време :)
 
Kakvi sve rade na zeljeznici prosto me sramaota Danas odem na glavnu da vidim kad ima voz za Vrsac.Na salteru za informacije pitam kad ima voz za Vrsac i da li praznici uticu na red voznje.Odgovor doticne [izgleda kao da do podne mrzi sebe a od podne cjeli svijet] morate otici na stanicu dunav i tamo pitati .Mozete li vi nazvati i vijedeti kad voz ide ne. :bash: :bash: .Odlazim do 11 kolosjeka da vidim klubski vagon.pored kompozizja na 10 kolosjeku 5 vagona .Dvoica idota maloaljetnih krecu da se penju na vagon da se slikaju :bash: :bash: Kontaktna mreza iznad je pod naponom voltni luk bi ga odnjeo ostali bi samo dugmici .Derem se na idote i govorim im sta bi im se deslio oni mrtvi hladni nemas ti pojam.
Odlazoim do salter sale trazim obezbedjenje likusa od maloprije nije moj posao idi na salter 2 .Objasnjavam liku sta ovi rade lik izlece iz kancelarje [usput zahvaljuje i govori jos samo da se ispeku za vrijeme moje smjene ]Smoren odlazim .Slede slike maleroznog rusa beograd dunav / Pancevo sa forumasem Vuckom

Zeljeznicka strana stanice Beograd Dunav

U iscekivanju rusa setamo sa jednog kraja perona na drugi i konstatujemo kako je zapusteno


Ljuta masina dolazi njemacka medicina je nadamo se prelezala djecije bolesti


Ulazimo malo unutrasnjosti zdelano vo rossir [za razilku od RVR zdelano vo SSSR]
Inace karta do PA je 60 din
WC ispravan signalizacija upucuje na to nisam zvirivao

Sjedista su udobna i cista mirise na novo motor se prilicno cuje

Inace voz je usporavo na svakom pp jer nijedan nije funkcjonisao i stajali smo 15 u ovci iz nepoznatih razloga


Ladica ili kanta hm

Zalazak sunca na pancevcu

Stanica pancevo varos
 
Voznja u Rusu je bila super,cak ima i dugmice kao u CAF-u za izlazak i uzasno bucnu najavu stanica.Veliki problem je sto staje na svakom pruznom prelazu i puno ceka na stanicama pa se izgubi dosta vremena,to ce sigurno biti reseno izgradnjom drugog koloseka do panceva.
 
Zanimljiva ideja, ali ne znam ko stoji iza ovog sajta.

Belgrade – Šabac cutoff line


A new railway line from Belgrade (Beograd) to Šabac was already planned in the Kingdom of Yugoslavia, before the Second World War. It is a cut-off line, avoiding a longer route via Ruma, but was also intended as part of a Belgrade – Adriatic route. In post-war Yugoslavia, the line from Šabac to Loznica was upgraded, and extended to Tuzla. Since the end of the Bosnian war, the Belgrade – Tuzla route passes through three states: Serbia, the Republika Srpska, and the Federation of Bosnia and Herzegovina. The proposal here duplicates the logic of the old Yugoslav plans, without specifying an alignment in detail. Like all proposals at this blog, it ignores the borders, their origins, and their political consequences.

There is one major difference with the old plans: the line can run through Belgrade airport. The alignment would be about 3 km longer, but the benefits of serving the airport outweigh that.

Nastavak:
http://infrastruct.wordpress.com/2011/01/27/belgrade-sabac-cutoff-line/
 
Ја бих то урадио овако. Угриновци, Пећинци, Бусије и Шимановци би имали пругу.

untitled22.jpg
 
Путовао сам на финале купа возом од Београда до Сталаћа, воз ко воз и даље као пре 50 година, доста скуп за те услове (728 дин. у једном правцу). Станице до Сталаћа су оронуле, сем једне (заборавио сам на име) која је реновирана и одлично изгледа, али се види да се ништа не улаже у железнице Србије, баш ми је криво због тога :(
 
Mislim da je predvidejn koridor beograd/obrenovac/sabac/sa opciom bjeljina/brcko ili naravno povezivanje sa valjevo loznica zvornik tuzla.Karlo ,Rile ce da objasne bolje :)
 
Na javnom uvidu zone Ada Huja A se vidi ucrtana stanica karaburma koja je planirana kod Visnjicke ulice ka Dunavu na mestu gde ulica Vojvode Micka Krstica skrece za Karaburmu.Vidim po GUP-u da je planirana i jedna stanica nize gde je Mirijevski Bulevar.

Zanima me da li je planirano da se produzava ta pruga iza te stanice Karaburma i da li postoji mogucnost da taj voz prolazi i kroz stanicu pancevacki most i kroz tu stanicu Ada Huja koju pomenuh.
 
Ако иде прека Карабурми не може да стаје на станици Панчевачки мост.

Можда би проблем преседања могао да се реши железничко/трамвајско/аутобуским хабом на Карабурми. Да се терминус линија 100 измести до те планиране железничке станице на углу Вишњичке и Војводе Мицка, и да се трамвај такође продужи дотле. Линије 100 би имале једну станицу пре новог терминуса на углу Вишњичке и Мије Ковачевића, где би било преседање на трамвај и аутобуске линије 16, 23, 25... Тако више не би било потребе за силажењем/пењањем од Богословије до булевара Деспота Стефана. Назавршена рампа на мосту у смеру према северу би била директна веза аутобусима од окретнице.

untitled-2.jpg
 
A potez 100 se seli u krnjacu kad srede most tj kolosjeke a tramvaj je predvidjen da se spusti jednog lijepog dana o kalendas grekas :) A prugu tjerati do grocke i smedereva idati broj 301
 
Hvala arni.To sa tramvajem bi imalo smisla dok mislim da ce 100ke i ostale da izmeste sa druge strane pancevca kod stanice bgv voza krnjaca.

Samo mi nije jasno kako bi ovuda sproveli liniju sa karaburme,da nisu mozda planirali da linija bude Karaburma-Ada Huja-Dunav Stanica-ona bg voz stanica u stilu vuka ispod Trga Republike-Glavna Zeleznicka i.t.d?

Na tom planu videh da ce imati i spoj ispod pancevca za taj pravac iz dunav stanice ka Ada Huji i da ce pruga biti elektrifikovana.Zato ce i ukloniti onaj sareni nadvoznjak za kamione zapadno od mosta.
 
Сељење аутобуса 100 у Крњачу ће бити тежак фијаско. Путници тих линија преседају на 12, 16, 23, 25, 27Л према центру. Мањи број би преседао на БгВоз, посебно када иде на 30 или 60 минута. То би направило велики притисак на 95. Не видим смисао тога.

Вучко, ако мислиш на то како би спојили овај крак према Карабурми са тунелом према Вуку, за то испод Богословије постоје почеци тунела за скретање у том правцу. Било је раније говора о томе.
 
Postoje dva gotova tunela koja se odvajaju iz tunela Vračar ka budućoj stanici Karaburma.
Na sledećoj slici sam označio gde ti tuneli izlaze. Broj jedan je leva cev a broj dva je desna cev.
Ulaz u njih nije moguć jer postoje rešetke i ima vode na ulazu.

tuneli-karaburma.jpg
 
Kad je tema vec stigla u moj komsiluk, da kazem sta je po meni najveca prepreka razvoju BG Vozu u okolini pancevackog mosta: ZS Pancevacki most je na uzasnoj poziciji, usred favele i potpeno odsecena od civilizacije saobracajem i blatom. Ja sam blizu vazdusnom linijom, ali par puta kada sam iz cistog entuzijazma pokusao da koristim BG voz zesce sam se pokajao. Najzgodnije bi bilo da postoji podzemni peron negde blizu okretnice kod bogoslovije (mislim da tunel prolazi tu negde), ali ne znam koliko je to izvodljivo. Dok na ZS PM u proseku nadjete nekog klosara na klupi i baba seru, autobuska okretnica kod bogoslovije je prepuna ljudi, kao i 12ica koja je najkoriscenija tramvajska linija prema bus plusu.

Ja bih svakako poceo od toga da se odradi osnovna signalizacija za ljude koji bi zeleli peske da dodju od PM do bogoslovije i obrnuto, neka uredjena pesacka staza barem. Nazalost, takve trivijalne stvari su hronicni problem svih ostalih BGV stanica pa nikom nista. :|
 
Slažem se. To bi bio saobraćajni melem za dušu.

Potrebno je objediniti autobusku tramvajsku okretnicu i stanicu podzemne železnice (nisam toliki optimista da je zovem metro) pešačkim transverzalama.
 
To sam i ja razmisljao da recimo stanica pancevacki most ne bude tu zavucena u rupi gde je sada i krajnje je neatraktivna vec da bude recimo sa juzne strane 29novembra gde je prostor izmedju puta sa bogoslovije ka mostu.

Stanica bi bila podzemna,ali posto je u grebenu ne mislim da bi bila previse skupa a podigla bi atraktivnost koriscenja jer bi bila pred nosom onima koji silaze kod pancevca a duplo bliza onim sa okretnice na bogosloviji.
 
Cinjenica je da bi stanica PM juzno od 29. novembra bila danas pristupacnija ali ako sagledate potencijal sadasnje stanice u buducoj urbanizaciji tog podrucja on je ogroman: nekoliko hektara gradjevinskog zemljista tik uz reku sa mostom i zeleznicom.

Stanica je na dobrom mestu samo su joj potrebni sredjeni prilazi.

Ako se ikada budu koristile cevi za karaburmu mogu da se postave peroni na samom izlazu iz cevi i da se pasarelom vezu sa postojecim peronima stanice PM i time omoguce presedanja, sve je to dovoljno blizu.

http://binged.it/JYR8TI

Slazem se sa Arnorianom da potez 100 treba da ostane sa juzne strane mosta, samo deo putnika presedace na vozu Krnjaci a svi ostali ionako idu preko mosta.
 
Стајалиште Панчевачки мост је у првих годину дана БГ:Воза било прилично пусто. Мећутим, пре око месец дана изненадио сам се колико је људи изашло у поподневном шпицу. Најинтересантније је да је то било непосредно пред полазак Поспрдногостаткабеовоза, и да је ретко ко ишао према гарнитури, која је чекала последњих пар минута пред полазак за Панчево. Сећам се, у време када је Беовоз за Панчево саобраћао на 60 минута и мање из Карађорђевог парка (Рипња, Нове Пазове) перон према Панчеву је био препун.

На дискусијама о метроу се дошло до тога да нису толико скупи тунели, колико су скупе подземне станице. У овом случају, ја сам пре за то да се у пројекат реконструкције Панчевца укључе стајалиша аутобуса изнад садашњих перона Панчевачког моста. За Крњачу, мислим да треба да, чак и ако немају озбиљне планове за повезивање са Панчевом озбиљном везом, у Крњачи требају бити бар 2 станице: стајалиште Крњача Петља и станица Крњача. Код стајалишта Крњача Петља прилази морају бити без много горе-доле пењања, уобичајених за наше нехумане петље, и са стајалиштем за све ГСП линије на петљи за оба правца до највише 200 метара од перона. Станица Крњача треба да буде терминал за део линија са потеза 100, "Паркирај и вози се" и "Бициклирај и вози се" терминал.
 
Ово је траса куда је ишао Ћира за Обреновац:

Црвеном бојом сам означавао позиције железничких станица, а црном испрекиданом линијом тунеле.
2v97muc.jpg
На првој слици је пруга кроз Обреновац. Мало људи зна да је садашња Ластина станица, у ствари стара Ћирина станица, ремек дело архитекте Петра Гачића. Позиција пруге је у самом центру насеља, јер се становање концетрисало око железничких станица, као саобраћајних веза. У самом Баричу је ситуација прилично незгодна, јер је на месту пруге уска улица, једини прилаз до нечијих кућа. Прелази се главни пут, а кривина је оштра.
23tghmo.jpg
Сама Мала Моштаница је највише изгубила када је у питању јавни превоз. Иначе, оволико продужење трасе је било нужда због клизишта.
2z3uolc.jpg
У Умци је и данас углавном сачуван довољно широк пружни појас, а пруга иде кроз сам центар насеља. Ко користи 551 или 552 зна да преко 2/3 свих путника у Умци улази или излази у центру.
2054kjn.jpg
Уз Саву у Остружници иде Стари обреновачки пут, и пружни појас углавном није запоседнут. Теретна обилазница је заузела део трасе Ћирине пруге. Занимљиво да је у самој садашњој Железничкој станици Остружница остављен колосек за продужетак према Обреновцу, и то по тврдњи отправника возова, Ћирином трасом. Мислим да то данас није одржива идеја, и да би евентуална пруга за мешовит саобраћај морала ићи на ободу насеља, или ван насеља. Вероватно најбоље кроз Срем, па на мост код Забрежја. Ипак, мислим да би, у случају нове пруге, требало користити садашњу трасу Савске магистрале, због издвајања од осталог саобраћаја, веће брзине и безбедности.
snpctf.jpg
28vy93o.jpg
Некадашња траса кроз Макишку долину данас не би имала смисла. Најпре, Ћирина пруга до Обреновца је била дуга 38 километара, а данас је путем 31 километар. Ако се нешто може добро искористити да се скрати траса, онда је то чистина у Макишкој долини. Друго, на том делу трасе је могуће постићи јако велике брзине. Свако убрзање значи, са обзиром да се на том правцу предвиђа аутопут.
7o8m.jpg
Чукарички тунел би још некако и могао бити употребљен, али стара траса са надвожњаком преко пруге за Раковицу данас нема смисла. Мислим да су при грађењу моста на Ади порушили стари камени мост, преко кога је прелазио Ћира. Данас би имало смисла искористити драгоцени железнички коридор Мост на Ади - Савски трг, који је случајем срећних околности сачуван.

Све у свему, са 3 стајалишта у Обреновцу, 2 у Баричу, 2 у Малој Моштаници, 2 у Умци, 2 у Остружници, и градским стајалиштима Чукаричка падина, Ада, Мост на Ади, Сајам, Сава мала (различите варијанте за централно подручје):

- Од Београда до Обреновца 35 километара.
- Брзина кроз насеље 50км/с, где је ограђено и мало брже, ван насеља и до 120км/с.
- Пруга углавном једноколосечна, нормалног колосека са мимоилазницама, на неким деловима двоколосечна.
- Сигнализација делимично железничка, делимично за лакошинска возила. Прелази преко пруге са браницима.
- Возила лакошинска, са могућношћу спрезања у гарнитуру од 100 метара, можда и више.
- Такт 10-15 минута. Подешавање капацитета продужавањем и скраћивањем композиција.
- Возно време Београд-Обреновац би могло бити око 40 минута, са тим што би било исто и када су највеће гужве или кијамети.
- Могуће је да би линија стимулисала даље насељавање ових делова града, и смањење притиска на централно градско подручје.
- Цена грађевинких и електричних радова би била 40-60 милиона евра. Цена нових возила за ову линију би била око 40-50 милиона евра. Могуће је проћи јефтиније са половним шинама и возним парком.

Изгледа као да је изузетно скупо, али ефекти би били невероватни. Зоне које су сматране забаченим, од једанпут би постале интересантне, не само за живот него и за рад и привредне активности...
 
ова пруга би могла поново да се врати у саобраћај, и то од центра Београда до Обреновца, по овом моделу са оваквим возилима, али са метарским колосеком. овде имате још слика тих возила
 
Vrh