Arnorian":31m60tzq je napisao(la):
Ја пругу коју користи ЕПС не бих дирао, Обреновцу треба пруга преко Остружнице и Умке до града.
На жалост, ћирина траса пруге Чукарица-Обреновац би могла бити коришћена само за лаку железницу из неколико разлога:
1. Траса има оштрих кривина, полупречника 150 метара, а за стандардне железнице се не користе полупречници кривине мањи од 250 метара никако на отвореној прузи.
2. Пруга великим делом пролази кроз насеља, Остружницу, Пећане, Умку, Малу Моштаницу, Барич, и на крају Обреновац. У тим насељима је углавном грађен локални пут на том делу трасе, а појас земљишта, које није у приватном власништву је често узак. Лаке железнице имају мањи профил, па чак и са њим би биле углавном једноколосечне, због просторних проблема.
3. Лаке железнице праве мању буку, те са те стране могу бити много прихваћеније од тешких за пролазак кроз насеље.
4. Напон од 25 киловолти за класичне железнице може индуковати напоне опасне по човека на растојањима до 25 метара од жица (контактне мреже) уколико предмети нису уземљени. Код трамвајских напона немамо ту опасност.
5. Постојећи тунел код Мале Моштанице је малог профила, и неби се могао користити за тешке железнице.
6. Пруга има јако лоше елементе за теретни и даљински путнички саобраћај, а обим саобраћаја никако не би могао правдати инвестиције у тешке градске железнице, па чак ни изградњу подвожњака, надвожњака и тунела, изузев врло кратких.
Стога, ако би се Ћирином трасом градила приградска железница, једино оправдано би било градити лаку железницу, највећим делом једноколосечну са мимоилазницама, која пролази крож средишта насеља и има прелазе у нивоу, по могућству са рампама и светлосном сигнализацијом. Кроз насеља би ишла 50км/с, а ван насеља 60-120км/с. Интервал би могао бити најмање
сваких 10-12 минута, а капацитет би се требао повећавати и смањивати продужавањем композиција и перона. Оно што сматрам као велику могућност је Макишко поље, где би се могао изградити двоколосечни трамвај са максималном брзином 120км/с, те направити крак за Жележник и/или Сремчицу, јер су оба на брдима, а лака железница би им била погоднија због директних уласка у насеља. У самом подручју Београда, могло би се разматрати више варијанти од Аде према северу, али отаћу суздржан.
Друга варијанта би била варијанта пруге за Обреновац од Остружничког моста са сремске стране до Обреновца, али врло тешко би се направило решење са станицама и стајалиштима на локацијама које би стварно одговарале Обреновчанима. Овакав превоз би био бржи, али би се дуже пешачило до станица и стајалишта, такт вероватно не би био мањи од сваких 30 минута, а заобишли би и сва успутна насеља. Предности би биле погодност за теретни саобраћај, те могућност прикључења индустријске зоне Барич на теретни саобраћај, те евентуално усмеравање дела брзих возова према Ваљеву, Ужицу итд.