Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

vucko":hyd7teqb je napisao(la):
Megalomanski?Ja bih rekao sasvim realno.Cene svega toga sto pominju je manja ili ista kao mosta preko ade sa rampama i delom ump-a koji se gradi.

Predstavili su to kao jako veliki projekat, pogotovu sa onim ciframa sa mnogo nula na kraju. Jasno je meni da to sve može. Samo kad bi Brankica Insajder umešala prste u Železnice.

Uzgred, da li postoji neko mest gde mogu da se informišem o celoj priči izgradnje tog teretnog centra u Makišu, napredovanju te priče i priče o žel. obilaznici itd. ?

Najviše me kopka da li će prvo da grade nepostojeće deonice pa onda da obnavljaju stare ili će da pristupe izgradnji čitave obilaznice skroz ispočetka... Ne bi me čudilo ništa što se Železnica tiče.

Možda bi trebalo da otvorimo zaseban topic za Žel. obilaznicu?
 
I konačno: :D

2gv1pip.jpg
 
azurirana mapa putnickih linija za 2012. godinu

srbija-mapa-putnicki-vozovi.png


medjunarodni saobracaj je narocito propatio, osakacene su sledece linije:

- Solun-BGD, skracena na Skoplje, Grci su vec tokom 2011. ukinuli sve medjunarodne putnicke vozove
- Bec-BGD, skracena na Budimpestu, nema vise kursnih kola, knap presedanje u Budimpesti
- Minhen-BGD, skracena na Filah, knap presedanje u Filahu
- Venecija-BGD, skracena na Zagreb, Italijani ukinuli liniju Venecija-Budimpesta

Iz Beograda ako ne racunamo SFRJ (Ljubljana, Zagreb, Sarajevo, Bar, Skoplje) od medjunarodnih veza ostadose Cirih, Budimpesta, Prag, Moskva i Bukurest.

u domacem saobracaju:

- nema vise ICS vozova BGD-Nis i BGD-Kraljevo a ostao je samo jedan BGD-Novi Sad
- ukinut voz BGD-Majdanpek-Zajecar
- sinobus iz Kikinde i Zrenjanina ka Beogradu vozi samo do Panceva, Beograd Dunav ostaje prazna
- ukinut malogranicni voz Sid-Vinkovci

Novih linija pretpostavili ste, nema.

srecna nova!
 
Neka, neka ukinu i to malo što je ostalo pa da lepo znamo da NEMAMO železnicu.
Evo, prijatelj druga iz SLO je zakačio onu krađu na pruzi za Bar, pa mu je voz kasnio pola dana. Čovek me prepun iskrenog saučešća pitao "Pa kakva ti je to država, voziš se vozom i odjednom nema pruge?"
Odgovorih mu "takozvana država Srbija" i dobih napad smeha, a on me i dalje sažaljivo gledao i nije mu bilo sasvim jasno.

I samo da se zna, za svoje opšte poboljšanje usluge srpske železnice su podigle cenu međunarodnih voznih karata za jedno 10%. (Naravno, tih 10% skuplje se računa samo za deonicu pod upravom Srbije.)

Tako sada npr. povratna karta BG-LJ više nije 75 evra, nego oko 78, i ta tri evra nam uzimaju naše ŽS.

Sreća u nesreći je što znamo da će pametno uložiti.
 
Arnorian":31m60tzq je napisao(la):
Ја пругу коју користи ЕПС не бих дирао, Обреновцу треба пруга преко Остружнице и Умке до града.
На жалост, ћирина траса пруге Чукарица-Обреновац би могла бити коришћена само за лаку железницу из неколико разлога:
1. Траса има оштрих кривина, полупречника 150 метара, а за стандардне железнице се не користе полупречници кривине мањи од 250 метара никако на отвореној прузи.
2. Пруга великим делом пролази кроз насеља, Остружницу, Пећане, Умку, Малу Моштаницу, Барич, и на крају Обреновац. У тим насељима је углавном грађен локални пут на том делу трасе, а појас земљишта, које није у приватном власништву је често узак. Лаке железнице имају мањи профил, па чак и са њим би биле углавном једноколосечне, због просторних проблема.
3. Лаке железнице праве мању буку, те са те стране могу бити много прихваћеније од тешких за пролазак кроз насеље.
4. Напон од 25 киловолти за класичне железнице може индуковати напоне опасне по човека на растојањима до 25 метара од жица (контактне мреже) уколико предмети нису уземљени. Код трамвајских напона немамо ту опасност.
5. Постојећи тунел код Мале Моштанице је малог профила, и неби се могао користити за тешке железнице.
6. Пруга има јако лоше елементе за теретни и даљински путнички саобраћај, а обим саобраћаја никако не би могао правдати инвестиције у тешке градске железнице, па чак ни изградњу подвожњака, надвожњака и тунела, изузев врло кратких.

Стога, ако би се Ћирином трасом градила приградска железница, једино оправдано би било градити лаку железницу, највећим делом једноколосечну са мимоилазницама, која пролази крож средишта насеља и има прелазе у нивоу, по могућству са рампама и светлосном сигнализацијом. Кроз насеља би ишла 50км/с, а ван насеља 60-120км/с. Интервал би могао бити најмање сваких 10-12 минута, а капацитет би се требао повећавати и смањивати продужавањем композиција и перона. Оно што сматрам као велику могућност је Макишко поље, где би се могао изградити двоколосечни трамвај са максималном брзином 120км/с, те направити крак за Жележник и/или Сремчицу, јер су оба на брдима, а лака железница би им била погоднија због директних уласка у насеља. У самом подручју Београда, могло би се разматрати више варијанти од Аде према северу, али отаћу суздржан.

Друга варијанта би била варијанта пруге за Обреновац од Остружничког моста са сремске стране до Обреновца, али врло тешко би се направило решење са станицама и стајалиштима на локацијама које би стварно одговарале Обреновчанима. Овакав превоз би био бржи, али би се дуже пешачило до станица и стајалишта, такт вероватно не би био мањи од сваких 30 минута, а заобишли би и сва успутна насеља. Предности би биле погодност за теретни саобраћај, те могућност прикључења индустријске зоне Барич на теретни саобраћај, те евентуално усмеравање дела брзих возова према Ваљеву, Ужицу итд.
 
razgradjevinar":o7ntqpng je napisao(la):
Siniša":o7ntqpng je napisao(la):
Na žalost, i užasno stanje i autobusko i kamionski lobi su uništili i još uvek uništavaju železnicu. Taj lobi deluje od pre 1990. Kad se kaže autobuski lobi, ne mislim samo na autoprevoznike (najveći lobista od njih je Lasta), tu su uključeni i proizvođači autobusa i svi oni koji imaju neke veze sa njima. Kažite mi zašto u tako maloj zemlji poput Srbije postoji pet proizvođača autobusa?

ako je neko unistio zeleznicu i jos uvek je unistava to su radnici na zeleznici, od generalnog direktora da baba sere.

kad sam se vec ukljucio na ovu temu da iznesem jedno licno misljenje. sto su unistili sebe nije me briga, ucinili su da se gadim vozova i sina, ali besnim sto i dalje unistavaju i sputavaju razvoj ovga grada. ni dva svetska rata i bombardovanja, ni SPS i SPO devedesetih, ni turci ni goti i vizigoti.. niko nije toliko lose a toliko dugo uticao na razvoj ovoga grada kao zeleznica. toliko ulozenih nadanja, planova, vremena i novca a rezultat tumor u savskom amfiteatru, propali prokop, beskorisni vukov spomenik, okov oko kalemegdana i dorcola, petlja u radnicko..... placali smo, placamo i ko zna koliko dugo cemo placati i osecati okove i posledice pogresnih odluka vezanih za zeleznicu i beograd.

a u srbiji... zeleznicu u srbiji je unistio njen vozni red, njena pouzdanost, njena higejena, njen kapacitet, njen menadzment, njeni kondukteri, njeni vozovi, njene stanice i pruge

unistio ih autobuski lobi, moz misliti...
Да на форуму постоји опција минус, дао бих Вам га већ након прве реченице! :mad: Генералног директора постављају исте те политичке странке, у којима је безброј кумова :kum: шпедитера, а иоле стручним људима се забрањује да уопште дођу до позиција одлучивања! :notok: При томе се одржава диктаторски систем у самом предузећу, а да нема оних око 40%-50% запослених на Железницама Србије, који су железничари у срцу и души, и дела средњег руководства, који су релативно ниско плаћени професионалци, од железница у Србији до данас неби остало ни ж.
 
Ako se po WCu vidi kakva je svaka kafana
a po železnici se vidi kakva je svaka država :vops:
 
Karlo del Ponte":ne74tidv je napisao(la):
На жалост, ћирина траса пруге Чукарица-Обреновац би могла бити коришћена само за лаку железницу из неколико разлога:....

опет да скратим пост :) колико сам те ја разумео, ти предлажеш да се ту направи нешто као ово, што мислим да би било идеално решење. управо се то понаша као трамвај кроз град, а као воз ван града. а што се тиче руте, да буду две линије, и то:
1: Баново брдо - Жарково - Железник - Остружница па трасом тог ћире до Обреновца
2: Баново брдо - Железник - Сремчица - Велика Моштаница
 
Уколико би те линије ишле само до Бановог брда, на жалост, то би била промашена инвестиција. Својевремено је на овој ћириној прузи био врло јак приградски саобраћај Обреновац - Београд - Обреновац. Било је укупно 10-так пари полазака дневно, а Ћира је вукао и до 12 пуних вагона. Међутим, скраћивањем пруге до Чукарице, Ћира је потпуно изгубио значај. Тачне године не знам напамет, али знам да су они имали за преседање 3 и 31 до Славије, 33 до Обилићевог венца, 34 кроз Кнеза Милоша до Дунав станице, што није било довољно да конкуришу Ласти, која је возила из центра једног, у центар другог града. Ако некога занима историја овде има више података.

Негде сам описивао колико је важна веза без преседања, и колико су људи алергични на преседање. Увођење преседања до центра је увек утицало на деградацију предграђа.
1.Примера ради, предграђа Борча, Сремчица, Железник, Батајница, Земун Поље, то што имају зграде, и цену квадарата стана не много нижу него у централном подручју Београда могу захвалити искључиво директним аутобусом до центра. Барајево, Врчин и још нека насеља која имају зграде, а немају директну везу са центром Београда, имају веома ниску цену квадрата стана, и инвестиција у станове на таквим локацијама је унапред осуђена на пропаст.
2. Скраћивањем Ћире отерали Обреновчане у аутобусе.
3. Од приватника на периферним линијама, који су продужавали до центра 1998-2002 веома ретко који је остао и опстао на таквим линијама.
4. Мање-више сви успешни системи јавног превоза у градовима где становници могу себи приуштити вожњу колима се заснивају на принципу директне вожње у центар, и што више могућих директних вожњи. Изузеци су случајеви где су услови кретања аутомобилом кроз град катастрофално лоши.
5. Скраћивање Беовозова по реду вожње 2010/2011, а поготову 2011/2012 значи уједно и запечаћивање његове судбине. Патрљак-линије су далеко мање попуњене него некада, а Батајница је преоптерећена. Једино су се Ваљевчани (на који год начин) изборили за минималну норму квалитета Беовоза: директну вожњу.

Инвестиција у приградски трамвај/лаку железницу, иако је мања од метро-а и других облика тешке железнице, не сме да промаши. Скретање за Баново брдо би, поред свега, продужило време путовања, а губимо управо предност Макишке долине, дуге зоне забрањене градње, где се буквално може провући ТеЖеВе. Падале су ми на памет 2 варијанте:
1. За лаку железницу користити приобаље, и сада теретну пругу уз Саву и Дунав.
2. Користити нови мост на Ади, при чему би директна веза из Железника, Сремчице, Обреновца била минимално до Булевара Зорана Ђинђића.
:rolleyes:
 
Karlo del Ponte":vjzvznfj je napisao(la):
4. Мање-више сви успешни системи јавног превоза у градовима где становници могу себи приуштити вожњу колима се заснивају на принципу директне вожње у центар, и што више могућих директних вожњи. Изузеци су случајеви где су услови кретања аутомобилом кроз град катастрофално лоши.

Svi osim Pariza, Madrida... :rolleyes:
Barem sto se prigradskih autobusa tice, oni uvek idu do oboda grada gde se preseda na gradske linije.
Prigradska zeleznica naravno ulazi u centar, prvenstveno zbog toga sto mahom koristi vec postojece stare zeleznicke koridore koji presecaju gradove ili zalaze duboko u urbano tkivo.

Uspesni sistemi zasnovani su na presedanjima izmedju brzih, ucestalih i generalno pouzdanih linija.

Karlo del Ponte":vjzvznfj je napisao(la):
5. Скраћивање Беовозова по реду вожње 2010/2011, а поготову 2011/2012 значи уједно и запечаћивање његове судбине. Патрљак-линије су далеко мање попуњене него некада, а Батајница је преоптерећена. Једино су се Ваљевчани (на који год начин) изборили за минималну норму квалитета Беовоза: директну вожњу.

Upravo su dugacke linije Beovoza unistile njegovu pouzdanost zbog ucestalih kasnjenja i otkazivanja vozova.

Uz to Beovoz je trenutno sputan zbog nedostatka garnitura i potrebe da Bg:voz odrzi jak takt. Jos uvek nisu sanirana 3 uska grla (ulaz u NBGD, P. Most, rasputnica Dedinje-Rakovica). Svako otklanjanje uskog grla omogucice pojacavanje takta bg:voza i eventualno produzavanje beovoza.

Buducnost Beovoza jeste u prolaznim linijama kroz Beograda ali samo sa dovoljnim voznim parkom i pouzdanom infrastrukturom.

Karlo del Ponte":vjzvznfj je napisao(la):
1. За лаку железницу користити приобаље, и сада теретну пругу уз Саву и Дунав.

Svaki vid prevoza tezi od tramvaja na priobalju iziskuje ogradjivanje trase iz bezbednosnih razloga i time fizicki odseca obalu od grada.

Vozovi u tunele, koji vec postoje, a tramvaj na obalne koridore.

Karlo del Ponte":vjzvznfj je napisao(la):
2. Користити нови мост на Ади, при чему би директна веза из Железника, Сремчице, Обреновца била минимално до Булевара Зорана Ђинђића. :rolleyes:


Sine na most, da, ali metro. Most je previse kostao da bi se koristio za prigradsku zeleznicu kada moze za visokokapacitetni metro.
 
не можеш никако поред Аде, не иде. најдаље што може да дође та пруга је до Чукаричке падине, или да иде кроз макишки тунел па на Раковицу и даље
 
Ovi nisu normalni!!! :rant: Pruga od danas.

Realizacija RuSkoG kReDita
a k t u e l N o

]ele kula – StaNi^ewe
Krajem meseca
Prvi ugovor –po~etkom aprila
nastavqaju se pregovori
Ruski predstavnici intenzivno analizi-
raju finansijske elemente ~itavog posla
– Ruski predstavnici kra-
jem januara dolaze u Beograd,
kako bi bili nastavqeni in-
tenzivni razgovori o reali-
zaciji ruskog kredita od 800
miliona dolara - izjavio je ge-
neralni direktor „@elezni-
ca Srbije“ Milovan Marko-
vi}, i najavio da ruski pred-
stavnici ovih dana intenzi-
vno analiziraju finansijske
elemente ~itavog projekta.
Projekti modernizacije
srpskih `eleznica iz ruskog
kredita bi}e ugovarani i rea-
lizovani fazno, a stepen wi-
hove realizacije zavisi}e od
ugovorenih cena i raspolo-
`ivih finanijskih sredstava.
– U prvoj grupi projekata,
o ~ijoj realizaciji iz ruskog
kredita se pregovara, su re-
konstrukcija `elezni~ke pru-
ge Beograd-Pan~evo, u du`ini
od 15 kilometara, ukqu~uju}i
i izgradwu drugog koloseka sa
elektrifikacijom na deonici
Pan~eva~ki most–Pan~evo gla-
vna, kao i nabavka novih di-
zel-motornih vozova ruske pro-
izvodwe, u vrednosti od 100 mi-
liona dolara - istakao je Ma-
rkovi}.
Prema Markovi}evim re-
~ima, u drugoj grupi projekata
o kojima se pregovara su iz-
gradwa 68 kilometara duge
pruge Vaqevo-Loznica, za br-
zine od 120 kilometara na sat,
kao i rekonstrukcija pruge
na {est deonica na Koridoru
10 u ukupnoj du`ini od oko
110 kilometara.
I najzad, tre}om grupom
projekata, ~ije usagla{avawe
tek predstoji, obuhva}eni su
rekonstrukcija i moderniza-
cija pruge Beograd – Bar kroz
Srbiju, kao i nastavak mod-
ernizacije beogradskog `ele-
zni~kog ~vora, kojom je obuh-
va}ena izgradwa nove `ele-
zni~ke stanice Beograd Cen-
tar u Prokopu i nove Tehni-
~ko-putni~ke stanice u Zemu-
nu - rekao je prvi ~ovek srp-
skih `eleznica
 
Pa za pocetak bi mogli da prestanu da koriste ovaj YUSCII font koji je prestao da bude aktuealan pre jedno 10 godina :D
 
sizif":24w2jfqt je napisao(la):
Ко није нормалан? Зашто?
Eh,izvinjavam se iznervirah se.Zato sto u vesti pise da dolaze rusi krajem februara da pregovaramo o kreditu a slusam tu istu vec vec 3 godine.I nisu ugovorili nijednu tacku ugovora sa rusima.Da podsetim mrka je pricao o pruzi valjevo-loznica,nisu ni to ugovorili...
 
Pa Rusi će dati lovu u to ne sumnjam, ali tek posle izbora ako bi njihova ekipa dobila udeo u vlasti,jer da su to hteli do sada već bi imali otvaranje Prokopa,a i još jedan jednako važan razlog je da oni žele da ceo posao odrade njihove firme,ali ni to nije čudno isto su Kinezi tražili i za gradnju mosta ali opet značajan deo posla puteva su dobile domaće firme..te mi je jasno zašto se traži kre Kuvajta jer našer firme mogu kvalitetno da odrade sve koloseke i platforme na Prokopu kao što uradiše za BGVoz,a da ne govorim o zidanju stanične zgrade,kada se bolje razmisli,više nam se isplati da te radove finansiramo iz budžeta ili komercijalnog kredita u tom slučaju sve domaće firme bi odradile posao i taman kada se dosetismo dolete MMf.. .. ;)
 
Interesuje me da li je neko upoznat sa pravilnikom koji određuje radno vreme stanica, odnosno kakve stanice sa kakvim sadržajima kakvo radno vreme treba da imaju?

Za ovo sam se zainteresovao kada sam se susreo sa takvom nelogićnošću da je Železnička stanica Novi Sad zaključana između poslednjeg odlaska oko ponoći do prvog jutarnjeg polaska oko 4. Mislio sam da su holovi stanica uvek otvoreni. Da li se u Beogradu može ući uvek u čekaonice u okviru zgrade?

Pokušao sam to veče doći do informacije zašto je to tako, i od 5 prisutnih radnika na stanici sa kojima sa stupio u kontakt niko ništa nije znao, usmeravao me na šefa stanice koji u trenutku nije bio prisutan, a jedan je spomenuo da je to tako po pravilniku, a zatim i pravdao pravilnik "klošarima koji povraćaju, prave haos i slično". Jedan od njih je bio prilično drzak i poručio mi " da se vratim u Beograd Tadiću da se žalim".

Kome treba da se obratim da bih dobio uvid u dokument koji se spominje?
 
Радно време путничке чекаонице се одређује пословним редом станице. Он за сваку станицу може бити различит, и имати различито радно време за разлишите дане у недељи. Одговорно лице, које потписује пословни ред станице је шеф станице, и ништа се ту не сме косити са осталим правилницима на железници. Не постоји никакав општи члан неког правилника који одређује радно време чекаоница за целу Србију. Најчешћи разлог затварања чекаоница ноћу су проблеми са клошарима и наркоманима.

Иначе, Нови Сад је од стране возољубитеља на лошем гласу због особља. Када извадите фотоапарат добро осмотрите са свих страна да нема неког железничара на тој станици.
 
Jeste of-topik, al kad spomenuste...
Ovo za Novi Sad je tačno, upravo, stanica se zatvara još prije ponoći. Ne zaključava se hol koji vodi u podzemlje ispod perona, i tu noću obitavaju stalni stanovnici stanice u Novom Sadu. Nisam najsigurniji, ali na stanici ne piše koje je radno vrijeme, što smatram da je propust. Ne vidim šta se posebno dobilo time što se stanica zatvori na nekoliko sati, kad su oni zbog kojih je režim uveden ionako tu u ostalih 18 sati tokom dana, a i noću nisu predaleko. Samu čekaonicu gotovo niko i ne koristi, jer je obično prepuna klošara. Neku neljubaznost u stanici Novi Sad nisam opazio, a ranije sam često putovao.
Opet, ovdje čekaonica radi bar ponekad, za razliku od Beograd Glavne...
 
Готово све секције пруге у Београду су сада уцртане у Гугл Мапс.

untitled.jpg
 
Evo malo fotografija iz Batajnice

35200023a.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/9594/35200022a.jpg
35200021a.jpg
http://img441.imageshack.us/img441/4883/35200018aa.jpg
35200011a.jpg
35200018aa.jpg
35200022a.jpg
35200007a.jpg
 
katarina25":x84o44fd je napisao(la):
Da li je istina da ce se intermodalni terminal graditi u Batajnici, a ne u Makisu? Da je ta odluka definitivno doneta?
Макиш се налази у заштићеној зони Београдског водовода. Претовар и складиштење опасних материја у тој зони је забрањен, а то је и разлог зашто се од Чукаричке падине на југ ништа не гради. Железнице Србије имају проблем што у целој тој зони не смеју да прскају против корова. Доносиоци одлука не желе, нити има ко да их натера да топлотно уништавају коров. Штете су велике због убрзавања пропадања преко 100 километара инфраструктуре, скупљег одржавања, повећања локомотивских сати, колских сати, робних сати, сати особља задржавања... Топлотно уништавање корова би било један од услова да се ту успостави приградски саобраћај.
 
јуче је воз бр. 2121 из Пријепоља каснио САМО 7 минута. нисам могао да верујем
 
Pohvalno, kao i ovo da je 19 garnitura u pogonu. Nadam se samo da je to kašnjenje od samo 7 minuta postignuto zaista poboljšanjem stanja na pruzi, a ne tako što je vozni red "rastegnut" do u beskonačnost, pa da je kašnjenje skoro nemoguće proizvesti.
 
Vrh