Nešto se pitam u vezi Železničkog Čvora.
On me iskreno jako plaši.
Da ima najmanje 4 koloseka celom svojom dužinom (magistralna pruga) i duple tunele ne bih se pribojavao kašnjenja.
Na dva koloseka Beogradskog Železničkog Čvora je nemoguće da ide i brzi (High Speed Rail), i InterCity, i Regio, i S-Bahn. Nastao bi haos i usko grlo. Posebno zbog toga što bi HSR vozovi od Niša do Subotice stajali i u BG i u NS pa pritom prolazili
običnom prugom deleći samo jedan kolosek po smeru sa
svim ostalim vozovima koji idu mnogo češće. Tako nastaje noćna mora sa signalnim sistemom.
Ako nema intersiti i regionalnih vozova (što sumnjam da će ih izbaciti) onda bi ostao prostor za brze i gradsko - prigradske. Onda bi sistem mogao da primmi sve na dva koloseka a da brzi vozovi ne gube mnogo prolazeći kroz železnički čvor usporavanjem i stajanjem.
Uvođenjem brzih vozova bi neki sistem morao da otpadne. Da li bi to bio BG:Voz ili Beovoz, ili InterCity ja ne znam ali po Jovinovim planovima su bili predviđeni zasebni tuneli i stanice za Regionalni Metro koji bi ubio 3 muve jednim udarcem - gradski (BG:Voz), prigradski (Beovoz) i Regionalni (Intercity).
Tako bi se čvor kod Prokopa rasteretio zato što bi sva 3 pomenuta servisa bila 1 (Regionalni Metro) koji bi se odvajao u svoje ekskluzivne tunele pre ulaska u grad. Tako bi brzi vozovi kod Batajnice ili kod Zemun Polja bili prestrojeni na normalnu prugu ovu kojom sada ide i Beovoz i sve ostalo dok bi Regionalni Metro ulazio u svoj tunel.
Problem solved.
Problem je u tome što me iskreno sve ovo plaši jer oni nemaju pare ni za Metro a kamoli za tunele Regionalnog Metroa.
Da ne spominjem da Regionalnog Metroa nema u generalnom planu. Isto je ispao i Metro pa ubačen
Ono što me najviše od svega zabrinjava jeste činjenica da železnički čvor uopšte nije gotov. Prokop je samo jedan deo ali nedostaje cela trasa Regionalnog Metroa kroz ceo grad uzduž i popreko. Koja će koštati više od bilo koje prve faze metroa.
Kada tome dodamo činjenicu da te trase nisu ni ucrtane u GUP2021 to znači da su oni odustali od čvora i ostavili ga na pola. Strašno. Kakav uticaj na razvoj grada može da ima polovičan čvor nego ili da izazove usko grlo ili da maksimalno smanji headway. Ko je lud da čeka voz sat vremena iz Inđije kada u Minhenu ide na max 20 minuta. Onda ga bolje ni ne uvoditi.
Nek me neko ispravi ako grešim.