Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

orion":3dw2ttzh je napisao(la):
тек када се уради потпуна денивелизација пруга има смисла причати о брзини возова :kafa:
Денивелисани пружни прелази су обавезни за 160 км/х, далеко смо од тога.
 
Због распада система на пружним прелазима возови вишеструко смањују брзину, више пута сам виедео да се та брзина приближава брзини пешака. Чак сам видео да се воз зауставља код Батајнице због оних што прелазе мимо рампе тако да не знам зашто си довео у везу денивелизацију са брзином од 160 km/h.
 
На нормалним железницама 160 км/х је граница за коришћење пружних прелаза у нивоу. То што код нас возови пропуштају друмска возила и пешаке је далеко од нормалног.
 
Koliko ima automobilskih prelaza preko pruge od Beograda do Novog Sada?
 
И ако је тако боље не писати о томе, има да те чују и лепо кажу да не треба да се ослободимо пружних прелаза јер ето возови иду спорије од 160 km/h.
Ако се узму у обзир раздаљине и чињицу да Србија нема неки огроман ненасељен простор брзина од 100 km/h је сасвим солидна. Када би још постигли да се поштује ред вожње и да нема беспотребних успоравања мени би то било сасвим довољно. Ма колико техника напредовала треба водити рачуна и о безбедности и у том смислу је брзина од 100 km/h много прихватљивија.
 
vucko":1fdc9ys0 je napisao(la):
Koliko ima automobilskih prelaza preko pruge od Beograda do Novog Sada?
Oko 10-ak, ako ne i više, plus montažno-demontažni most kojim idu i vozovi i automobili u oba pravca i koji može primiti aute samo u jednom pravcu, tako da ovi iz suprotnog smera moraju da čekaju. I što je najgore, tom mostu je već istekao rok trajanja :bash:
 
Nešto se pitam u vezi Železničkog Čvora.

On me iskreno jako plaši.

Da ima najmanje 4 koloseka celom svojom dužinom (magistralna pruga) i duple tunele ne bih se pribojavao kašnjenja.

Na dva koloseka Beogradskog Železničkog Čvora je nemoguće da ide i brzi (High Speed Rail), i InterCity, i Regio, i S-Bahn. Nastao bi haos i usko grlo. Posebno zbog toga što bi HSR vozovi od Niša do Subotice stajali i u BG i u NS pa pritom prolazili običnom prugom deleći samo jedan kolosek po smeru sa svim ostalim vozovima koji idu mnogo češće. Tako nastaje noćna mora sa signalnim sistemom.

Ako nema intersiti i regionalnih vozova (što sumnjam da će ih izbaciti) onda bi ostao prostor za brze i gradsko - prigradske. Onda bi sistem mogao da primmi sve na dva koloseka a da brzi vozovi ne gube mnogo prolazeći kroz železnički čvor usporavanjem i stajanjem.

Uvođenjem brzih vozova bi neki sistem morao da otpadne. Da li bi to bio BG:Voz ili Beovoz, ili InterCity ja ne znam ali po Jovinovim planovima su bili predviđeni zasebni tuneli i stanice za Regionalni Metro koji bi ubio 3 muve jednim udarcem - gradski (BG:Voz), prigradski (Beovoz) i Regionalni (Intercity).

Tako bi se čvor kod Prokopa rasteretio zato što bi sva 3 pomenuta servisa bila 1 (Regionalni Metro) koji bi se odvajao u svoje ekskluzivne tunele pre ulaska u grad. Tako bi brzi vozovi kod Batajnice ili kod Zemun Polja bili prestrojeni na normalnu prugu ovu kojom sada ide i Beovoz i sve ostalo dok bi Regionalni Metro ulazio u svoj tunel.

Problem solved.

Problem je u tome što me iskreno sve ovo plaši jer oni nemaju pare ni za Metro a kamoli za tunele Regionalnog Metroa.

Da ne spominjem da Regionalnog Metroa nema u generalnom planu. Isto je ispao i Metro pa ubačen :fijasko:
Ono što me najviše od svega zabrinjava jeste činjenica da železnički čvor uopšte nije gotov. Prokop je samo jedan deo ali nedostaje cela trasa Regionalnog Metroa kroz ceo grad uzduž i popreko. Koja će koštati više od bilo koje prve faze metroa.

Kada tome dodamo činjenicu da te trase nisu ni ucrtane u GUP2021 to znači da su oni odustali od čvora i ostavili ga na pola. Strašno. Kakav uticaj na razvoj grada može da ima polovičan čvor nego ili da izazove usko grlo ili da maksimalno smanji headway. Ko je lud da čeka voz sat vremena iz Inđije kada u Minhenu ide na max 20 minuta. Onda ga bolje ni ne uvoditi.

Nek me neko ispravi ako grešim.
 
Nisu odustali od novog cvora, jednostavno su resili da ga pretvore u gradsku zeleznicu sa jakim taktom i da koriste iskopane tunele u tu svrhu.

A stari zeleznicki cvor ce ostati u funkciji (zato i UMP preskace prugu) jer planiraju da Glavna zeleznicka stanica deli saobracaj sa Prokopom kad ga budu zavrsili.

Pominjes dvokolosecnu prugu novog cvora koja je evidentno jako ogranicavajuci faktor, jednostavno novi zeleznicki cvor sa 3 dvokolosecna kraka ne moze da primi sav saobracaj a posto nema para da se dvokolosecne pruge pretvore u cetvorokolosecne onda su bili primorani da ostave stari zeleznicki cvor u funkciji.

Novi zeleznicki cvor je mogao da funkcionise jedino sa mrezom tunela regionalnog metro-a, a posto nema te mreze koja bi primila prigradsku zeleznicu sa jakim taktom onda su bili primorani da pretvore ove tunele sto su prokopani za gradsku zeleznicu.

Imamoogroman deficit u kapacitetu nase infrastrukture, danas retko ko shvata da ako zelimo da otklonimo staru zeleznicku stanicu sa svim njenim postrojenjima morali bi duplirati sve prilazne koridore ka Beogradu kako bi stvorili kapacitete za sve vrste saobracaja.
 
Čekaj sad si me još više zbunio.

Hoćeš da kažeš da zadržavaju GŽS sa starim čvorom? Čekaj aaa totalni kratak spoj u mozgu. Ček ček ček.

Ako su totalno zatvorili sve tunele i nadzemne trase novog čvora samo zbog gradske železnice (BG i Beovoz) kako će onda uopšte da vozovi iz NS i uopšte iz Vojvodine dođu do GŽS ako ne preko Zemuna, Tošinog Bunara, NBG i starog mosta deljenjem trase sa BG i Beovozom kada nema 4 koloseka? To znači da gradska žel ipak nije samostalna i da kako god okreneš mora da deli trasu sa ostalim servisima.

Ukoliko bi Beovoz bio ukinut, BG:Voz ostao i to samo do Zemuna onda bi svi ostali vozovi završavali samo u Zemunu. To važi za sve pa i međunarodne. Osim ukoliko ne misle da se klate okolo preko Ostružnice :shok:

Znam da su odsekli Pančevo samo do Pančevca, voz za Bukurešt preusmerili preko Dorćola, Dunav Stanice i Pančevca ali za ostalo pojma nemam. Ako su to uradili onda bi svi vozovi iz Rakovice išli preko Topčidera i Sajma a samo gradska železnica tunelom. Opet ostaje trasa preko NBG koja mora biti deljena kako god da okreneš da se ne bi sekle međugradske i međunarodne linije. Ti reče da je gradska železnica totalno izolovana pa sam sad totalno zbunjen :rolleyes:

Ja sam opet zbunjen jer je samo moguće da se NBG trasa deli. To znači da BG:Voz nikako nije samostalan - u suprotnom bi lako apgrejdovali signalne blokove, bili bi mnogo kraći i onda bi trasa mogla da prima više vozova. Tako bi BG:Voz mogao da ide često kao metro. Ako se stave kratki signalni blokovi onda bi to parče moglo da primi sve komplet uključujući BG:Voz sa jačim taktom, Beovoz sa jačim taktom ali i sve ostale vozove ŽS koje moraju da dele tu trasu. E ako je tako onda kontam. ;)
 
BG:Voz je trenutno potpuno samostalan od ostalog saobracaja na sledecim relacijama. NBG-Prokop, Prokop-Pancevacki most i Prokop-Rasputnica G pre rakovice.
Na svim ostalim trasama je mesovit saobracaj.
Sto se tice Glavne, planirano je u GUP-u da ostane u funkciji sa starim mostom ali bez juzne ploce i bez Beograd spoljne za gradski saobracaj i za vozove ka Jugu (to pomenuse na railserbia)
 
Uh dobro je znači ipak i dalje deli neke trase. Znači samo da kupimo voziće i signalni sistemčić i eto nam ga "mini metro". :D
 
Каква је ситуација са ентеријером нових возова када је у питању превоз бицикла, да ли постоји неко предвиђено место или бар неко неформално које би се могло употребити у ту сврху?
 
Ako mislis na ruske DMV MEDVEDE imaju fabricki predvidjeno mjesto za bajseve
 
Одлично, мени су увек најгори локални трансфери по тим мањим местима, у Бг постоји градски превоз али све станице у мањим местима се налазе на крају насеља, негде чак и ван насеља па је бајс баш потребан. Волео бих да видим на некој слици како изгледа предвиђено место за бајс.
 
Pricam, pricam a nikako da stignem da nacrtam

Evo plana za unapredjenje sadasnjeg nedovrsenog cvora u verziju 2.0

2 nezavisna sistema sa odvojenim prugama: zeleznica + gradska zeleznica

Faza 1: novi koloseci - saniranje uskih grla > NBGD-stari Most, prilaz Rakovici iz Topcidera, Pancevacki most

Faza 2: dupliranje sremske (NBGD-Zemun-Batajnica), juzne (Rakovica-resnik) i Banatske (Krnjaca-Pancevo) pruge; dupliranje starog zeleznickog mosta jos jednim paralelnim ili rekonstrukcija.

Za godinu dana imamo takt BG:voza 5-6 min na potezu NBGD-Krnjaca-Rakovica a za 3 godine na potezu Batajnica-Pancevo-Resnik a da uz to BG:voz i klasicna zeleznica ne dolaze u konflikt jer svako ima svoje sine.

Glavna Z. stanica moze slobodno da se ukine zajedno sa sinama u amfiteatru (osim koloseka za luku, je*******iga), NBGD da se prosiri (10-15 koloseka) i sa Rakovicom postanu medjunarodne prolazne stanice BGD-Zapad i BGD-jug. Prokop postaje stanica iskljucivo gradske zeleznice, cisto da se zna.

Za fazu 1 treba minimum sredstava a za fazu 2 manje od ruskog kredita za Prokop i eto nama funkcionalnog cvora + visokotaktne gradske zeleznice.

ajd' ziveli :vops:


beogradski-zeleznicki-cvor.png
 
@zidar
Jako mi se dopada dupliranje koloseka sa stvaranjem cetvorokolecnih koridora na ulazima grada.

Sto se tice pretvaranja zeleznicke stanice Novi Beograd u Glavnu stanicu sa 15 koloseka, mislim da ce to postati nemoguce izgradnjom UMP-a koji ce onemoguciti njeno sirenje sa jedne strane a sa druge su u poslednjih par godina izgradili par zgrada u neposrednoj blizini tako da ne vidim mesto za jos 10 koloseka koji bi svakako bili potrebni.
 
@spatiotecte
УМП не смета да се са јужне стране станице дода још два колосека, а са северне би могла да се дода нова плоча али померена према реци, да би се избегло рушење у Блоку 41. Објекти до пруге у Блоку 42 би морали да иду, али и нису неки, а они до улице не би морали да се дирају. Ово је план проширења који сам раније постављао, са укупно 12 колосека:

habnovibeograd.jpg


@зидар
Потпуно се слажемо око одвајања градске и ванградске железничке мреже.

Фаза 1 у твом плану има проблем у томе да трећи колосек од Раковице до распутнице према тунелу због терена не би могао да се дода лако. Такође, раније сам мислио да би додавање колосека од ЖС НБг до Старог ж. моста помогло, али сам схватио да се тиме не би пуно постигло. Проблем је у возовима који иду на релацији са запада према мосту, јер затварају оба колосека. Сада укрштање раде са источне стране станице, а овако би то радили са западне, али опет негде морају. Претпостављам да је то разлог зашто железница то већ није урадила, пошто се ради о мање од 300 м пруге. Проблематично укрштање сада и како би било је ово:

unledinc.png


Узгред, и распутница праваца К.парк-Раковица и Прокоп-Раковица је денивелисана.
 
Nisam samo najbolje shvatio čemu još jedan kolosek na starom železničkom kada se glavna žel. stan. ukida. Ja bih bio jak srećan da taj most sruše, taman posla da mu grade blizanca
 
неће тај мост служити за ГЖС него за пролаз ка Сајму и Топчидеру, док се шине са ГЖС скидају

zidar":32s601le je napisao(la):
Pricam, pricam a nikako da stignem da nacrtam....
у вези Раковице постоји један проблем, а то је да је доста узак коридор пруге ту. или ће морати да се руши брдо и онај мали надвожњак или да се руши станица Кошутњак и измести пут, а то је чак за прву фазу у 2012 много велики и скуп посао
 
spatiotecte":1d2idoxo je napisao(la):
@zidar
Jako mi se dopada dupliranje koloseka sa stvaranjem cetvorokolecnih koridora na ulazima grada.

Sto se tice pretvaranja zeleznicke stanice Novi Beograd u Glavnu stanicu sa 15 koloseka, mislim da ce to postati nemoguce izgradnjom UMP-a koji ce onemoguciti njeno sirenje sa jedne strane a sa druge su u poslednjih par godina izgradili par zgrada u neposrednoj blizini tako da ne vidim mesto za jos 10 koloseka koji bi svakako bili potrebni.

@Arnorian je pokazao kako je to moguce, uostalom moze ponesto i da se srusi da bi se osigurao prostor za sirenje ili da se stanica siri preko UMP-a, u svakom slucaju ima lufta.

Arnorian":1d2idoxo je napisao(la):
@зидар
Потпуно се слажемо око одвајања градске и ванградске железничке мреже.

:kk: , kao i obecano uvazio sam sve tvoje argumente i batalio ideju o novom-novom zeleznickom mostu i iskoristio stari i prugu uz sajam.

Arnorian":1d2idoxo je napisao(la):
Фаза 1 у твом плану има проблем у томе да трећи колосек од Раковице до распутнице према тунелу због терена не би могао да се дода лако.
JohnnyLee":1d2idoxo je napisao(la):
у вези Раковице постоји један проблем, а то је да је доста узак коридор пруге ту. или ће морати да се руши брдо и онај мали надвожњак или да се руши станица Кошутњак и измести пут, а то је чак за прву фазу у 2012 много велики и скуп посао

Jeste da je knap ali treci kolosek bi delom mogao da se uglavi izmedju pruge i Rakovickog puta. Ipak bolje je odmah zaseci brdo na par mesta sa zapadne strane i napraviti prostora za 2 nova koloseka od po kilometar duzine. Nije neki trosak malo kopanja i rekonstrukcija propalog nadvoznjaka koja je ionako neminovna. (ako i dalje deluje kao veliki i skup posao uporedite ga sa radovima na Prokopu :) )

Arnorian":1d2idoxo je napisao(la):
Такође, раније сам мислио да би додавање колосека од ЖС НБг до Старог ж. моста помогло, али сам схватио да се тиме не би пуно постигло. Проблем је у возовима који иду на релацији са запада према мосту, јер затварају оба колосека. Сада укрштање раде са источне стране станице, а овако би то радили са западне, али опет негде морају. Претпостављам да је то разлог зашто железница то већ није урадила, пошто се ради о мање од 300 м пруге.
Novi kolosek pomera problem ukrstanja zapadno od stanice NBGD i time potez NBGD-P.Most(Krnjaca)-Rakovica postaje totalno nezavisan i omogucava takt 6-7 min za gradsku zeleznicu. U drugoj fazi dupliranjem pruge do Zemuna pa do Batajnice resavamo i to usko grlo.

Arnorian":1d2idoxo je napisao(la):
Узгред, и распутница праваца К.парк-Раковица и Прокоп-Раковица је денивелисана.

nisam usao u te detalje kao sto nisam uradio detalj stanica zapadno od Tosinog Bunara zbog nedostatka prostora na crtezu
 
Fino fino jedan novi km pruge kosta 1 mil evra cisto da vam je lake izracunati +most+tunel+nasip+nadvoznjaci + itd samo okvirno :kafa: .Na nasu srecu ispostovace fazu 1 djelimicno :gobb:
 
Можда треба бити радикалнији у потезу ЖС Раковица - Кошутњак. Када се направи нови булевар са десне стране Топчидерке, улица Раковичка/Патријарха Димитрија губи функцију и није неопходна. Део од испод Белог двора до раскрснице са улицом Мишка Крањца може да се уклони и на то место повећа број колосека, а станица Раковица прошири за још пар колосека. Трамвај у том делу не смета и могао би да остане ту. Потребно је само надвожњак у Врбничкој продужити до Варешке.

То би изгледало отприлике овако (улице, дупли колосеци, трамвај, стајалиште/станица воза, друмски надвожњак, Park & Ride паркинг).

prosirenjeprugekosutnja.jpg
 
Zasto bulevar bas preko restorana "srbijasume" (klub "kosutnjak", fino mesto okruzeno sumom a divljac stize svakodnevno sa lovista) ? :shok: :)

Ima puno toga da se projektuje u Rakovici, u tvom planu moze cak i da se zadrzi sadasnji rakovicki put i onda paralelno idu 4 koloseka/tramvaj/bulevar, u krajnjem slucaju pokrije se Topciderska reka ako fali prostora. Jedna varijanta je i ukidanje tramvaja...

Saniranje uskog grla je prilika za izradu plana razvoja celog klanca. Industrija ce da leti a ceo kraj da se razvije oko zeleznicke stanice.

Glavni problem stanice Rakovica je kao i na Prokopu nepristupacnost.
Mislim da je neophodno za pocetak napraviti autobuska stajalista na automobilskom nadvoznjaku iznad stanice Rakovica sa stepenicama (pokretnim) i liftom pravo do perona kako bi stanica bila pristupacna direktno sa poteza Pilota Mihajla Petrovica-Borska to jest Vidikovac/Cerak-Kanarevo Brdo/Miljakovac bez zavlacenja do sadasnjeg ulaza u Patrijarha Dimitrija. Sadasanji autobusi 37, 50, 59 i buduci feeder lokalci.

nadvoznjak se vidi u pozadini

19_stanica-rakovica-medium.jpg
 
Vrh