Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

sinisa, nisam imao nameru da te/vas uvredim, o kakvoj pljuvacini govoris? samo sam izneo svoje vidjenje stvari vezano za naslov teme "zeleznica srbije.. uticaj na razvoj grada". zeleznicar je potegao drzavu kao glavnog krivca, ti autobuski lobi a ja zaposlene na zeleznic koji smatraju da drustvo i drzava treba da ulaze i ulaze a da oni nemaju obavezu ni da poprave ebena merna kola i da je sasvim normalno reci da investicija od nekoliko miliona evra (stvarno ne znam) stoji neiskoriscena jer merna kola ne rade kao da je normalno da ne rade ili kao da treba licno boris tadic da dodje i da ih popravi ili kao da autobuski lobi placa paravojne formacije koje mesecima ogranicavaju prilaz vrednim majstorima zeleznice koji bi zivot dali da ih poprave.

tri razlicita misljenja, podjednako legitimna ili ne, ostavimo citaocima postova da donesu svoje sudove oko jedinog oko cega se slazemo... da je zelznica u katastrofalnom stanju i da je njen uticaj na razvoj beograda vrlo vrlo negativan. a da li ces ti da se vozis ovim ili onim stvarno me ne zanima niti bih ti pametovao na tu temu, koliko ljudi toliko cudi, kad ide neko biciklom do pekinga sto ne bi i neko vozom do nisa
 
razgradjevinar":2puzgjwn je napisao(la):
Železničar":2puzgjwn je napisao(la):
Železnicu je uništila država! Ne kaže se džabe da je železnica ogledalo države! Da je Srbija ulagala kao Francuska, Nemača, Japan i td. kroz nju bi jurili vozovi velikih brzina. Nažalost nije tako.
Za vreme stare organizacije JŽ-a, kada je postojao ŽTO Novi Sad kojim je upravljao Gerhard Burbah, raspitajte se koliko je trebalo brzom vozu od Subotice do Beograda i biće vam sve jasno.

jugoslavija, odnosno srbija, odnosno beograd su ulozili u zeleznicu milijarde dolara odnosno evra. mi dan danas imamo putnu vezu sa crnom gorom na nivou seoskih sokaka a pre 40 godina je zavrsena pruga koja je za to vreme, kako kazu, bila savremena. danas je takva kakva je zato sto je autobuski lobi u saradnji sa drzavnom bezbednoscu krisom nocu organizovao vilenjake da vam piske po sinama pa s ove malo propale. u predhodnom postu sam nabrojao investicije u beogradu..za taj novac smo mogli da imamo i metro i obilaznicu i par mostova na savi i dunavu. o gradjevinskom zemljistu koje ste okupirali i koje sluzi kao parking za vase raspale vozice da ne pricam. bice da vas je unistila drzava jer je ocekivala od vas, zaposlenih na zeleznici, da preuzmete, odrzavate, palnirate, razvijate ono sto vam je dato.. ali ne, vi ste trebali da sedite, mrsite muda, sacekate svoju platu iz budzeta a ne iz vasih prihoda, kukate za jos kojom milijardom kojom bi napravili neko letovaliste za vase zaposlene jer od tolikog mrsomuda ume coveku da pozli pa mu treba desetak dana da mrsomudi na plazi

Očigledno nisi pročitao tekst koji sam naveo te ga navodim još jednom:
http://www.vojvodina.com/prilozi/zeleznica.htm
Tu ti lepo piše da je Vojvodina tada imala svoju imovinu i prihode i da je od tih prihoda ulagala u svoju imovinu pa i železnicu. Dalje piše kako je ista rasformirana i kako danas direktno zavisi od Beograda!!! A znaš li koliko direktno? Toliko da bez odobrenja Beograda ne mogu da pošalju autobus da preveze putnike kada se negde pokvari voz!!! Toliko da depou u Somboru neće da daju pare da se popravi DMV, oko 80.000 RSD, pa se stoga čuje sa razglasa "Voz danas izuzetno ne saobraća"! Toliko, da lagana vožnja od 20 km/h stoji već dva meseca na delu gde se vozi 85 km/h a za nju ne trbaju milioni €. Toliko da se još uvek vozi 100 km/h od Batajnice do Golubinaca.
Pruga Beograd - Bar a i ostale mnogo važnije su tu gde jesu ne zato što su vilenjaci noću pišali po njima nego zato što nisu održavane kako treba. Sve na ovome svetu zahteva održavanje a ako se ne održava propada! Tako je isto i sa železnicom! Ne znam samo od čega misliš da železničari održavaju kilometre pruga i voznih sredstava kada niko za to ne daje pare!? Misliš da železničari ne bi voleli da rade u normalnoj firmi. Prvi bi zasukali rukave ali je sistem takav da ne vredi jer ispada da je železnica država u državi!
I nemoj mešati železničare sa mrsomudima u Nemanjinoj koji su svima preko glave.
 
U Vojvodini je tesko, u Beogradu takodje a na jugu tek.

Zna se ko je kriv za to, meksikanska vojska iz Nemanjine, u ZS danas ima vise direktora nego radnika a pola tih radnika su direktorska rodbina.
Lepo je neko ispricao na ovom forumu zasto u nemanjinoj nema ljubavnih afera, zato sto su svi rod.

Setnja kroz tu zgradu je kao u nekom kafkinom romanu, kilometri hodnika, ne zna se broj spratova, sve izgleda isto, stotine kancelarija, gomila nekih ljudi seta i penje se i spusta naizgled bez cilja, tetkice nose kafu, a jedan sektor ne zna za drugi ni da postoji a kamoli da imaju bilo koji kontakt sa njim.
Da bi se bilo sta odobrilo potreban je potpis svih direktora svih sektora a za to je potreban maratonac-pistolero u punoj kondiciji koji ce moci sve da ih obidje i da ih natera da potpisu.

Zeleznici treba dati desetak kancelarija u SIV-u pored desetak kancelarija Ministarstva Zeleznice pa koliko ih unutra stane, stalo je. A zgradu u Namanjinoj nameniti nekoj drugoj svrsi.

Onomad sam predlagao da ih strpamo sve u jedan voz pa da putuju po Srbiji da vide stvari iz prve ruke i da se objasne direktno sa narodom...

Problem je isti kao u ostatku drzavnog aparata, vise sveta na vrhu piramide negu u osnovi, a od sposobnog kadra ni traga, svi dobili sut kartu da ne smetaju.
 
Prvo kadrovsko oporavljanje sistema

Ne otpuštati, vec popuniti sva niža radna mesta na taj naćin što
sve zaposlene spustisti za po tri radna mesta naniže na hierarhiskoj lestvici,
a nastalu prazninu popuniti školovanim klincima
putem javnog konkursa na koj mogu da se jave i vec postojeci zaposleni ako jesu stručnjaci
pa po osvojenim bodovima ako su bolji stručnjaci vratice se na svoje rad. mesto bez problema.

Tako ce se razbiti rođačke i sindikalne veze i vezice pa ce napokon stručna lica doci ponovo u prvi plan

ako PTT puni buđet to mora i železnica
gde bi pošti bio kraj, kad bi mogla da naplacuje saobracaj-transport kilometarskim teretnim kompozicijama .
 
CrazySerb;83170069":1cvfschk je napisao(la):
Evo malo svezih slika nase nove ruske azdaje...

711001naprvomlevom2.jpg


711001i444012.jpg


711001odezamakis.jpg


711001komsto2.jpg


711001kabina.jpg


711001brzinomer.jpg


711001display.jpg


711001pult.jpg


711001stolicamv.jpg


711001unutrasnjost3.jpg


711101unutrasnjost2.jpg


711101unutrasnjost.jpg


Izvor slika - 1216-001 , RailSerbia.
 
лепо изгледа, за једног Руса ;) шалу на страну, изгледа сасвим пристојно за наше пруге. а возачево седиште су скинули из бусева :), чак су му и појас ставили. контролна табла скроз ок изгледа
 
@vucko
+1 :)
Vau, vidi se da valja i trajace nam bar 50 god. :)
Hoce li moci da se uskoro provozamo snjim bar do NS
a gde su mu pantografi
 
Ovo je na dizel,dakle nije na struju a i nema pantografe.Zamisli kako ce biti super ljudima u Nisu i vojvodini kada vide ovo sokocalo na prugama :)
 
Vidi sta su braca Rusi, softver i sve oznake na kontrolnoj tabli prevedene na srpski (mada bi od njih ocekivao da su lupili sve cirilicom). :kk:
 
razgradjevinar":2bb7kyx8 je napisao(la):
sinisa, nisam imao nameru da te/vas uvredim, o kakvoj pljuvacini govoris? samo sam izneo svoje vidjenje stvari vezano za naslov teme "zeleznica srbije.. uticaj na razvoj grada". zeleznicar je potegao drzavu kao glavnog krivca, ti autobuski lobi a ja zaposlene na zeleznic koji smatraju da drustvo i drzava treba da ulaze i ulaze a da oni nemaju obavezu ni da poprave ebena merna kola i da je sasvim normalno reci da investicija od nekoliko miliona evra (stvarno ne znam) stoji neiskoriscena jer merna kola ne rade kao da je normalno da ne rade ili kao da treba licno boris tadic da dodje i da ih popravi ili kao da autobuski lobi placa paravojne formacije koje mesecima ogranicavaju prilaz vrednim majstorima zeleznice koji bi zivot dali da ih poprave.

tri razlicita misljenja, podjednako legitimna ili ne, ostavimo citaocima postova da donesu svoje sudove oko jedinog oko cega se slazemo... da je zelznica u katastrofalnom stanju i da je njen uticaj na razvoj beograda vrlo vrlo negativan. a da li ces ti da se vozis ovim ili onim stvarno me ne zanima niti bih ti pametovao na tu temu, koliko ljudi toliko cudi, kad ide neko biciklom do pekinga sto ne bi i neko vozom do nisa
Sve je ok razgradjevinar, ja nažalost umem da popizdim, pa pišem takve postove. Želja mi je da Srbija ima normalnu železnicu, a verujem i ti i ostali članovi ovog foruma i onda se dešavaju takve stvari, pa ponekad ne znam šta pišem. Kad vidim kako zemlje poput Vijetnama, Malezije i Filipina ulažu u železnicu, osećsm se nemoćno. super je što je kupljeno u rusiji 12 novih dizel'motornih grarnitura ali to nije dovoljno, a oni treba da zamene šinobuse i MACOSA-e. A prvo treba srediti pruge i pružne prelaze. Koliko ima pružnih prelaza koji su bezbedni i valjano ispravni?
I slažem se, neka forumaši donedu sud.
Inače smo na "ti", nisam toliko star :)
 
Vucko, +

Ovakva nova masina je za ovdasnje prilike melem za oci i dusu!
Nek' ide i 15km/h, ne smeta, bar je gospodski. :laugh:
 
711001i444012.jpg


Meni ova dvojica izgledaju kao da će da se pobiju svakog trenutka. xD
 
Nisu.
Elektro lokomotive imaju ženska imena (ASEA, Severina, itd.).
Sa druge strane, novi voz, ako je po tradiciji, može jedino da se nazove Medvedev.
 
Izvinjavam se ali meni je grdan.
 
Vozom do Niša 1884. brže nego danas

Beograd -- Železnice u Srbiji su u katastrofalnom stanju, složili su se poslanici vladajuće većine i opozicije.

Oni su to potkrepili „uporednim“ podacima o dužini pruga s početka prošlog veka i brznini kretanja vozova - sa današnjim, kao i „bukom“ koju su nekada stanični spikeri proizvodili najavljujući polazak ili odlazak kompozicija.

Tokom načelne rasprave o predloženom zakonu o železnici poslanici su resornom ministru Milutinu Mrkonjiću "predočili" da putovanje železnicom za putnika ponekad ima "avanturistički duh - nikada ne zna kada će stići, a ponekad i kada će krenuti".

Iz "istorijskih" arhiva izvučeni su podaci da se, na primer, voz na pruzi Beograd - Niš 1884. godine kretao većom brzinom nego današnji, iako je danas tehnika nemerljivo napredovala.

Ministar je obavešten da, “u neko srećnije vreme” stanovnici Niša koji su živeli u kvartu železničke stanice, nisu mogli noćima da spavaju, jer je stanični spiker neprestano najavljivao polazak i odlazak vozova, a često se dešavalo da je u jednom javljaju saopštavao polazak ili odlazak pet ili šet vozova odjednom.

Mrkonjić je zakonske predloge branio nekoliko puta u toku rasprave, pojedinim poslanicima davao konkretne odgovore, dok je druge "upućivao" na "svoju drugaricu Slavicu". Ona mu je, na kraju načelne rasprave, "odala priznanje za aktivno učešće na sednici".

"Kao socijalista bio sam za druga rešenja, ali tržište je u pitanju i nema damping cena, sada je sve na tržištu", rekao je ministar u jednom od obraćanja poslanicima.
Vojvodina početkom 20. veka imala najgušću mrežu pruga u Evropi

Šefu poslaničke grupe manjina Balintu Pastoru, na konstataciju da će podrška poslanika SVM zakonu zavisiti od toga da li će biti usvojeni njihovi amandani koji se odnose na to da deo železničke infrastukture bude u svojini Vojvodine, Mrkonjić je poručio da je „gospodin Pastor u većini u pravu, njegovi amandmani su ovde, ali ja sam ministar Republike Srbije i za mene postoji Republika Srbija“.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=09&dd=07&nav_id=540442
 
trialin":16oet5aj je napisao(la):
...Šefu poslaničke grupe manjina Balintu Pastoru, na konstataciju da će podrška poslanika SVM zakonu zavisiti od toga da li će biti usvojeni njihovi amandani koji se odnose na to da deo železničke infrastukture bude u svojini Vojvodine, Mrkonjić je poručio da je „gospodin Pastor u većini u pravu, njegovi amandmani su ovde, ali ja sam ministar Republike Srbije i za mene postoji Republika Srbija“.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=09&dd=07&nav_id=540442

A u toj Republici Srbiji postoji AP Vojvodina koja je imala pruge i vozove 3x bolje nego danas dok joj on i ostali nisu oduzeli tu autonomiju!
 
Mislim da to pre ima sa socijalnim uredjenjem u tom periodu cele zemlje no autonomijom.Sadasnja autonomija i davanje vojvodini kontrolu nad zeleznicom u ovom korupcijom izjedenom neo liberalnom kapitalistickom sistemu bi bilo ravno samounistenju.
 
Pa traži se faktički ponovno uspostavljanje ŽTO Novi Sad.

I ja nisam neki optimista da bi se ne znam kakav neviđen napredak dobio, mada bi sigurno bilo bolje nego sada.

Sa druge strane, ako bi Vojvodina trebalolo da ima željeznicu u vlasništvu, što ne može i Niš, Zaječar...
 
Mislim da je ovaj sistem zeznut, sa fakticki jednom autonomnom pokrajinom. Potrebno nam je jos regiona od kojih ce svaki imati svoju zeleznicu (isto tako je i u Italiji, i dobro je funkcionisalo kad god sam bio), a posebna kompanija da se bavi drzavnim i medj. vozovima.
 
Nemamo mi para za to ovoj zeljeznici fale samo pare i praznjenje gumene zgrade potpuno i iznajmljivanje iste :mad:
 
Vrh