Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Nova trasa neće prelaziti Dunav nego će se prepraviti na deonici Beška - Petrovaradin. Pominje se gradnja novog tunela nakon čega bi se pruga išla preko viadukta pa zatim do sadašnje ukrsnice Karlovački Vinogradi. Dalje se pruge pomera sa stare trase tj. ispravljaju se krivine, zatim se, odprilike na mestu sadašnjeg putnog prelaza, u Sr. Karlovcima pravi podvožnjak, pruga ostaje na sadašnjoj železničkoj stanici i dalje se ispravlja ka Petrovaradinu. Trenutni plan, za koji nisam upućen da je menjan, možete videti ovde:
http://www.zavurbvo.co.rs/images/planovi/karlovci.jpg
 
Drzim palceve da sto pre ispeglaju tu prugu i da napokon dobijemo brzu dvokolosecnu prugu izmedju Beograda i Novog Sada.

U pojasu od 5 km sa obe strane tih 90km pruge zivi trecina stanovnika Srbije, postoje 3 univerziteta, 2 aerodroma, nacionalni park. Kada bi se uspostavio redovan i pouzdan zeleznicki saobracaj privreda i obrazovanje bi procvetali duz celog poteza, gradjevinskog zemljista ima na pretek u Sremskoj ravnici a bio bi zaustavljen trend centralizacije i priliva stanovnistva u Beograd. Kada iz Indjije stizete za pola sata u centar BGD ili centar NS, a radite u firmi koja je otvorena uz prugu u Beskoj ili uz prugu i aerodrom u Novoj Pazovi , nece vam pasti na pamet da zidate kucu u Lipovici ili Miljakovcu 3 da bi bili blizu Beograda.

Pravljenje ove pruge bice prvi konkretni znak da ova drzava koja nije sposobna da napravi par kilometara autoputa na vitalnom pravcu u ravnici krece ka boljoj buducnosti.

Sremska silikonska dolina je pocetak obnove i bice primer za ravnomerni i planirani razvoj ostatka zemlje.
 
Arnorian":2tn8e7ae je napisao(la):
Како мислиш укидају се? Ако се траса пруге мења не значи да та места остају без станице. Направиће нову, као у Ћуприји.
Na planu nisu ucrtane, a i kad bi ostale, one bi bile smetnja za stvaranje vecih brzina.
 
@zidar

A i konkurentna zeleznicka veza bg-ns donela bi zeleznicama lep profit. :)
 
Siniša":2oey15xp je napisao(la):
Na planu nisu ucrtane, a i kad bi ostale, one bi bile smetnja za stvaranje vecih brzina.
Нису сметња, јер постоје категорије возова, путнички, брзи, директни. Ако станица има макар четири колосека, да би путнички воз могао да пропусти брзи, нема проблема, посебно ако је пруга двоколосечна.
 
Da li smatrate da autobuski i kamionsko/prevoznički lobiji, da ih tako nazovem, imaju dovoljno uticaja da blokiraju ili odlože rekonstrukciju pruge NS - Bg? Njima definitivno nije u interesu razvoj železnice na tom pravcu.
 
Nema to veze sa lobijem vec nasim uzasnim stanjem pogotovu u zeleznicama,ipak je to delikatan sistem.

70 km ima izmedju Beograda i Novog Sada.To bi bilo izuzetno da moze pruga 120 ili 160km da se oplete.Za nekih pola sata-45 minuta da budes u drugom gradu je neverovatno :)
 
Na žalost, i užasno stanje i autobusko i kamionski lobi su uništili i još uvek uništavaju železnicu. Taj lobi deluje od pre 1990. Kad se kaže autobuski lobi, ne mislim samo na autoprevoznike (najveći lobista od njih je Lasta), tu su uključeni i proizvođači autobusa i svi oni koji imaju neke veze sa njima. Kažite mi zašto u tako maloj zemlji poput Srbije postoji pet proizvođača autobusa?
 
Siniša":f8i2ngj5 je napisao(la):
Na žalost, i užasno stanje i autobusko i kamionski lobi su uništili i još uvek uništavaju železnicu. Taj lobi deluje od pre 1990. Kad se kaže autobuski lobi, ne mislim samo na autoprevoznike (najveći lobista od njih je Lasta), tu su uključeni i proizvođači autobusa i svi oni koji imaju neke veze sa njima. Kažite mi zašto u tako maloj zemlji poput Srbije postoji pet proizvođača autobusa?

ako je neko unistio zeleznicu i jos uvek je unistava to su radnici na zeleznici, od generalnog direktora da baba sere.

kad sam se vec ukljucio na ovu temu da iznesem jedno licno misljenje. sto su unistili sebe nije me briga, ucinili su da se gadim vozova i sina, ali besnim sto i dalje unistavaju i sputavaju razvoj ovga grada. ni dva svetska rata i bombardovanja, ni SPS i SPO devedesetih, ni turci ni goti i vizigoti.. niko nije toliko lose a toliko dugo uticao na razvoj ovoga grada kao zeleznica. toliko ulozenih nadanja, planova, vremena i novca a rezultat tumor u savskom amfiteatru, propali prokop, beskorisni vukov spomenik, okov oko kalemegdana i dorcola, petlja u radnicko..... placali smo, placamo i ko zna koliko dugo cemo placati i osecati okove i posledice pogresnih odluka vezanih za zeleznicu i beograd.

a u srbiji... zeleznicu u srbiji je unistio njen vozni red, njena pouzdanost, njena higejena, njen kapacitet, njen menadzment, njeni kondukteri, njeni vozovi, njene stanice i pruge

unistio ih autobuski lobi, moz misliti...
 
razgradjevinar":1wryypu9 je napisao(la):
Siniša":1wryypu9 je napisao(la):
Na žalost, i užasno stanje i autobusko i kamionski lobi su uništili i još uvek uništavaju železnicu. Taj lobi deluje od pre 1990. Kad se kaže autobuski lobi, ne mislim samo na autoprevoznike (najveći lobista od njih je Lasta), tu su uključeni i proizvođači autobusa i svi oni koji imaju neke veze sa njima. Kažite mi zašto u tako maloj zemlji poput Srbije postoji pet proizvođača autobusa?

ako je neko unistio zeleznicu i jos uvek je unistava to su radnici na zeleznici, od generalnog direktora da baba sere.

kad sam se vec ukljucio na ovu temu da iznesem jedno licno misljenje. sto su unistili sebe nije me briga, ucinili su da se gadim vozova i sina, ali besnim sto i dalje unistavaju i sputavaju razvoj ovga grada. ni dva svetska rata i bombardovanja, ni SPS i SPO devedesetih, ni turci ni goti i vizigoti.. niko nije toliko lose a toliko dugo uticao na razvoj ovoga grada kao zeleznica. toliko ulozenih nadanja, planova, vremena i novca a rezultat tumor u savskom amfiteatru, propali prokop, beskorisni vukov spomenik, okov oko kalemegdana i dorcola, petlja u radnicko..... placali smo, placamo i ko zna koliko dugo cemo placati i osecati okove i posledice pogresnih odluka vezanih za zeleznicu i beograd.

a u srbiji... zeleznicu u srbiji je unistio njen vozni red, njena pouzdanost, njena higejena, njen kapacitet, njen menadzment, njeni kondukteri, njeni vozovi, njene stanice i pruge

unistio ih autobuski lobi, moz misliti...

Železnicu je uništila država! Ne kaže se džabe da je železnica ogledalo države! Da je Srbija ulagala kao Francuska, Nemača, Japan i td. kroz nju bi jurili vozovi velikih brzina. Nažalost nije tako.
Za vreme stare organizacije JŽ-a, kada je postojao ŽTO Novi Sad kojim je upravljao Gerhard Burbah, raspitajte se koliko je trebalo brzom vozu od Subotice do Beograda i biće vam sve jasno.
 
Jeli taj Gerhard Burbah njemac ako jeste sve mi je jasno zasto je funkcjonisalo mislim da je voz isao na relaciji BG /NS ispod 2 h :kafa:
 
Zeleznicar mozes li mi objasniti zasto je na remontovanoj deonici od Batajnice jos uvek ogranicenje brznine?
Da li je administrativna nemarnost ili ? Ako je tehnicki propust ciji je i u cemu se ogleda?
Mozemo li mu uopste projektovani i i osposobiti prugu za brzine od 160km/h a da to traje koliko i treba da traje?
 
Koliko znam, još uvek je Lagana vožnja jer ne rade merna kola koja treba da snime prugu i naprave grafik na osnovu kojeg građevinska služba može da potpiše za veću brzinu. Znam da je kolosek ka Šidu sniman sa italijanskim mernim kolima a zašto to nije i ovde slučaj raspitaću se pa ću javiti.
 
Ево, јутрос се враћам из НС-а међународним "брзим" возом, који је, наравно, скупљи, јер је "бржи". У Сремским Карловцима му је рикнуло вучно возило, па се начекасмо док је екипа од десетак "мозгова" укапирала да требају да дотерају ново возило.

Плус се обрукасмо пред странцима.
 
@razgradjevinar
Sve što si napisao je tačno, ali sam isto tako napisao da je lobi jedan od krivaca, ima više faktora koji su je uništili. Naravno, dosta toga je kriva sama železnica, u njoj kao da rade ljudi koji je žele potpuno uništiti.
Železničar":1i388kns je napisao(la):
Železnicu je uništila država! Ne kaže se džabe da je železnica ogledalo države!
Sve si rekao! A siguran sam da lobi ima nekog uticaja na državu.
 
па Божа Ђелић је 2001. рекао да нам не треба железница. од тада она само тоне све дубље и дубље. чак мислим да је прошла дно
 
Železničar":3m9pyc3j je napisao(la):
Železnicu je uništila država! Ne kaže se džabe da je železnica ogledalo države! Da je Srbija ulagala kao Francuska, Nemača, Japan i td. kroz nju bi jurili vozovi velikih brzina. Nažalost nije tako.
Za vreme stare organizacije JŽ-a, kada je postojao ŽTO Novi Sad kojim je upravljao Gerhard Burbah, raspitajte se koliko je trebalo brzom vozu od Subotice do Beograda i biće vam sve jasno.

jugoslavija, odnosno srbija, odnosno beograd su ulozili u zeleznicu milijarde dolara odnosno evra. mi dan danas imamo putnu vezu sa crnom gorom na nivou seoskih sokaka a pre 40 godina je zavrsena pruga koja je za to vreme, kako kazu, bila savremena. danas je takva kakva je zato sto je autobuski lobi u saradnji sa drzavnom bezbednoscu krisom nocu organizovao vilenjake da vam piske po sinama pa s ove malo propale. u predhodnom postu sam nabrojao investicije u beogradu..za taj novac smo mogli da imamo i metro i obilaznicu i par mostova na savi i dunavu. o gradjevinskom zemljistu koje ste okupirali i koje sluzi kao parking za vase raspale vozice da ne pricam. bice da vas je unistila drzava jer je ocekivala od vas, zaposlenih na zeleznici, da preuzmete, odrzavate, palnirate, razvijate ono sto vam je dato.. ali ne, vi ste trebali da sedite, mrsite muda, sacekate svoju platu iz budzeta a ne iz vasih prihoda, kukate za jos kojom milijardom kojom bi napravili neko letovaliste za vase zaposlene jer od tolikog mrsomuda ume coveku da pozli pa mu treba desetak dana da mrsomudi na plazi
 
JohnnyLee":1s3m4bfl je napisao(la):
па Божа Ђелић је 2001. рекао да нам не треба железница. од тада она само тоне све дубље и дубље. чак мислим да је прошла дно
A on je toboze odrastao u francuskoj a nama prodaje te price. :bash:
 
Železničar":kmtgbjwo je napisao(la):
Koliko znam, još uvek je Lagana vožnja jer ne rade merna kola koja treba da snime prugu i naprave grafik na osnovu kojeg građevinska služba može da potpiše za veću brzinu. Znam da je kolosek ka Šidu sniman sa italijanskim mernim kolima a zašto to nije i ovde slučaj raspitaću se pa ću javiti.


koliko je kostala rekonstrukcija tog dela pruge, da li je to placeno iz kredita koja je uzela drzava ili zeleznica? nonsalantno objasnjenje o "laganoj voznji" je smesno i bezobrazno.. ne rade vam merna kola.. kad se bude raspitivali pitajte da li mozda treba ja da dodjem da ih popravim il da samo prodam bubreg i posaljem pare pa cete vi kontaktirati NASU da posalje satl sa opremom i ljudstvom? cudi me da nije objasnjenje da zena koja treba da lupi pecat na dozvolu ima bolne menstruacije pa je na bolovanju i nikako da je "uhvatite"
 
Šta god da se radi kod nas, makar i najobičniji seoski put, danas praktično ne može ne da se završi, već ni da se počne bez kredita iz inostranstva. Ne vidim čemu bi željeznica bila izuzetak. Trik sa željeznicom je što je to jedan grdan sistem koji zahtjeva stalno održavanje, u protivnom, propada lagano, decenijama. Kako mi ništa nismo izdvajali na održavanje posljednjih 20 godina, sistem je sad polako počeo da se urušava.
Razlika u odnosu na autobuski, kamionski, itd. lobi je ta što bi eventualni željeznički lobi morao najprije mnogo da uloži, da bi kasnije dobio, a kako je opšte poznato da "lobisti" više vole da uzimaju nego da daju, taj film nećemo gledati.
Što se tiče stanja željeznice u BG, ona se nama sa sadašnje pozicije čini nelogičnom/neracionalnom. Međutim, željeznica u Beogradu je vjerovatno najočitiji primjer brzog i haotičnog razvoja grada (a ako hoćete i države/a) u posljednjih 120 godina, razvoja koji je bio brži nego što su oni koji su ga planirali mogli da isprate...
 
@razgradjevinar
Železničar i ja smo samo izneli svoje mišljenje, a ti nastavljaš sa svojom pljuvačinom. Ja nisam zaposlen u železnici, samo sam ljubitelj železnice, a po ova zadnja tvoja dva posta se vidi da nemaš pojma o njoj, kao i još neki na forumu koji se nikad u životu nisu vozili njome. Železnica se odriče svojih putnika, ja se nje nisam odrekao. I ako te zanima, radije ću kupiti kartu za voz, kakv god da je usran, upišan, ispovraćan i išaran, nego kartu za j.ebene i pičkaste autobuse.
Toliko, nastavite dalje svi sa pljuvačinom po meni. Ovo je kraj.
 
sve je to tačno . . . . .
ali
i bilo bi sigurno drugačije da su u njoj stručnjaci a ne rođaci :laugh: :lool: :laugh:
 
Vrh