Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Taj ruski kredit je na duzem stapu nego kandidatura EU.

A taj kredit je uslovljen restruktrurianjem zeleznica u holding koje je u toku.
 
Taj ruski kredit je na duzem stapu nego kandidatura EU.

A taj kredit je uslovljen restruktrurianjem zeleznica u holding koje je u toku.

тај кредит ваљда и зависи од кандидатуре... нису руси глупи па да нам дају паре које никад нећемо моћи да вратимо.
 
Pa necemo dobiti 8 milijardi vec 800 miliona... :D :)

Bice sve u redu sa time i bas je lepo videti ove nove vozove, mnogo mi je drago sto bolji dani dolaze makar i u naznakama.

U zeleznici je buducnost i javnog i medjugradskog prevoza u Srbiji, sto pre to shvatio procicemo bolje.
 
Mašinovođe same kupuju delove za lokomotive

Loše stanje na srpskim železnicama dočarava prizor sa železničke stanici u Užicu. Mašinovođa kompozicije koja stiže iz Beograda voz predaje kolegi, ali prethodno sa lokomotive skida retrovizor i stavlja ga u torbu! Vozovođa koji treba da preuzme komande istovremeno iz svog ruksaka vadi drugi retrovizor. Kači ga na držač iza prozora, pali mašinu i nastavlja put ka Prijepolju.

177148_0817-vozovi-bez-retrovizora-foto-m-cvetkovic_f.jpg


Ceo tekst na http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/277955/Masinovodje-same-kupuju-delove-za-lokomotive
 
:notok:

http://www.blic.rs/Vesti/Reportaza/278669/Tri-generacije-zive-u-vagonu

Tri generacije žive u vagonu
Nikola Šević | 23. 09. 2011. - 02:02h | Foto: G. Sivački | Komentara: 9

Ispod mosta Gazela, u centru Beograda, u naselju Bara Venecija, decenijama žive bivši i sadašnji radnici “Železnica Srbije”. Mašinovođe, skretničari, pružni radnici, čuvari pruge, dobili su nužni smeštaj pre više od dve decenije, uz obećanje da će biti stavljeni na stambenu listu. Ono što je svima njima zajedničko jesu kuće na gvozdenim točkovima, odnosno putnički vagoni u kojima obitavaju.


- Znate li kako je teško, kada svake noći usnite sličan san, u kome se život ogleda u normalnim stvarima, u kom imate decu, porodicu, ognjište i pokućstvo... A onda se oznojeni i usplahireni, ubrzanog srčanog pulsa, kao da se nečega bojite, probudite, i shvatite da ležite u sedam kvadrata zarđalog gvožđa, u vagonu čija je lokomotiva odavno napustila ovu stanicu, a vas ostavila kao slepog putnika - priča Goran Manić (55), nekada davno pružni radnik “Železnica Srbije”.


Klimave stepenice vode do dve improvizovane prostorije klasičnog putničkog vagona širine raspona čovečijih ruku. Limeni zidovi punih 28 godina predstavljaju Goranovu svakodnevicu. U drugom delu vagona koji predstavlja kuhinju, nalaze se dve rasklimatane stolice, omanji stočić, frižider, crno-beli televizor, mali zarđali rešo... Sve je to stalo u par kvadrata memle, gvožđa i čelika.
Jelkica Jelić (46), izbeglica iz Bihaća i njegova nevenčana supruga, uljudno nudi rakiju i pristavlja kafu - gorču, jer šećera nema.

- Struja nam dolazi žicama sa krova vagona, a gore je postavljena i antena za TV i radio. Mesečno plaćamo oko 700 dinara, što i nije mnogo, ali se često dešava da struje nema pa počinak dočekamo pod svećom. Imamo i broj kuće a naša adresa je Bulevar vojvode Mišića 10/6 - kaže Goran dok srče kafu iz naprsle šoljice.


Nedaleko odavde dva spojena vagona obrasla visokom travom. Na pragu kuće stoji žena, gleda nas čudno. Kada smo joj rekli da smo novinari odmahuje rukom i objašnjava da u mnogim vagonima žive po tri generacije.


- Bili su i pre vas pa ništa nisu pomogli. Imam dve ćerke. Obe su odlične učenice. Starija studira tehnološki fakultet i jedna je od najboljih studenata. Pogledajte gde žive već dvadeset godina - otvara žena vrata svog doma, ali ne želi da se predstavi, niti da se fotografiše.

Kaže, ćerkama neće biti prijatno ako drugarice saznaju gde žive.
- Komšija u susednom vagonu odselio se odavno. Političari dolaze samo pred izbore i oobećavaju... Kanalizacija, legalizacija, to su nam pričali i na kraju ništa. Pre ili kasnije moraće da nas rasele, mi smo ruglo grada, a prostor Bare rado bi kupio neki biznismen - kaže tužno slučajna sagovornica.


Nedaleko odavde kafana “Železnički klub”. Improvizovani lokal aluminijumske konstrukcije sa nekoliko stolova. Za oko 600 stanovnika Bara Venecije, ona predstavlja jedini izvor društvenog života.


- Ćerke sam ispratio na fakultet pa dođoh da danem dušom. Greota je da ovoliko naroda ovde živi u ovakvim uslovima. Nije svako u vagonima, ali i to što smo izgradili ne predstavlja normalan dom za doba u kojem živimo - priča Zoran Damjanović, pokazujući nam rukom na jednu od kuća u čijem se dvorištu nalazi stub mosta.


- Skoro su radnici stavili skelu oko stuba. Sada baka i unuka, koji žive tu, ne mogu ni da izađu iz kuće - objašnjava Damjanović.
 
Danas vidim neki putnički voz, dali za Šid ili Novi Sad/Suboticu, ne znam. JEDAN vagon. To je stvarno ponižavanje i mučenje, kao sardine se nabili unutra, mnogi od njih idu samo do Stare Pazove ili Indjije, jer Beovoz ide svega 10 puta dnevno
 
Dolazio je moj drug jednom iz NS kad je bio jedan vagon samo, isto je bilo jedni drugima na glavi... Ja sam mislila da me zeza kad je poslao poruku da ide jedan vagon pa sam izasla do stanice NBG da ga sacekam i vidim stvarno jedan vagon, cist bezobrazluk...
 
to sa jednim vagonom je normalna pojava već godinama, još kad sam studirao ('97) to je bilo tako a verovatno i pre
 
Da postali su zvanicno AD ali jos nisu osnovali zvanicno clanove AD drustvo za prevoz robe,putnika,i nifrastruktura,Nonsalantno otkazivanje vozova :bash:
 
Železnice: Danas pregovori o ruskom kreditu
D. I. K. | 28. septembar 2011. 07:15

Quote:
U Beograd u sredu dolazi delegacija „Ruskih državnih železnica” kako bi se ubrzali pregovori o uslovima odobravanja kredita za srpske železničke projekte

KAKO „Novosti“ saznaju, u Beograd će u sredu doputovati delegacija „Ruskih državnih železnica“, a kako bi sa nadležnima pokušala da ubrza pregovore o uslovima odobrenja kredita u ukupnom iznosu od 800 miliona dolara, namenjenih železničkim projektima u Srbiji.

Iako se, ovih dana navršavaju dve godine od načelnog dogovora o „ruskoj milijardi“, ruska strana još nije dobila od Srbije projekte na bazi kojih bi se utvrdila neophodna operativa ali i troškovi ove pozajmice.


Da podsetimo, Srbija je sa Rusijom potpisala protokol o etapnoj realizaciji ruskog kredita za srpsku železnicu još u maju, ali do sada nije dostavljen nijedan konkretan projekat koji bi bio baza za procenu cena kredita, kao i za rokove njegove realizacije.

Okvirno je planirano da od ruskog kredita u beogradski železnički čvor bude uloženo 182,5 miliona evra, od čega u prugu Beograd-Pančevo 45 miliona, tehničko-putničku stanicu „Zemun“ 29 miliona i stanicu „Beograd centar“ 108,5 miliona evra. Sledeći projekat je izgradnja pruge Valjevo-Loznica, sa izdvajanjem 276 miliona evra za taj projekat, i obnova pruge Beograd-Bar kroz Srbiju, odnosno do Vrbnice, sa oko 200 miliona evra.
 
а да се прода део акција ЖС руским железницама, таман уместо кредита :)
 
Još je najcrnje od svega što taj jedan vagon u stvari vagon sa ležajima koji je skinut sa nekog sezonskog voza.

JohnnyLee":16bt2w2g je napisao(la):
а да се прода део акција ЖС руским железницама, таман уместо кредита :)

Železnice Srbije AD su zatvoreno akcionarsko društvo. Za sada.
 
vucko":2ymd6tny je napisao(la):
Železnice: Danas pregovori o ruskom kreditu
D. I. K. | 28. septembar 2011. 07:15

Quote:
i stanicu „Beograd centar“ 108,5 miliona evra.

Kuku lele, nema kraja crnoj rupi. I to sve na kredit.

Za te pare moze da se napravi cela nova stanica NBGD i novi most umesto starog zeleznickog i eto miline, i zeleznica i BG:voz, sve gotovo i funkcionalno vec sutra.
Ovako cemo da dobijemo par koloseka i trzni centar u rupi na Prokopu i to je to. A onda bolna alternativa BG:voz ili zeleznica? :bash:

A o Kijevu ni reci, cemu Prokop cela prica o cvoru ako se ne osposobe tehnicke stanice Zemun i Kijevo?


A.D. ili ne, Zeleznici treba zabraniti dizanje bilo kakvog kredita. Neka se finansira iz sopstvenih prihoda i novca dodeljenim iz drzavnog budzeta i tacka. Ako nisu sposobni za to neka izvrse hara kiri. Ovako je isto kao sa faraonskim mostom, stotine miliona koje ce progutati dzepovi kleptokratije a buduce generacije ce da rintaju da vrate pare Rusima. Dosta vise.
 
oni bi iz sopstvenih prihoda jedino uspeli da isfinansiraju katanac koji bi stavili na vrata kad im propadne firma da nema budžeta..
 
Za vasu informaciju prihod tog dezorganizovanog preduzeca je oko 140 milona eura ali te pare oni potrose za dorucak jer trose na gluposti :bash:
 
@Zidar
Nećemo dobiti tržni centar, već samo ploču na kojoj bi mogao da stoji tržni centar.
Nešto brijem, štono kažu Hrvati, da se najveći dio para trpa upravo u tu ploču, koja je sa saobraćajnog stanovišta potpuno nebitna. Prokop je ustvari već bio funkcionalan, pa je disfunkcionisan da bi se napravila ova ploča. Čitava ta epopeja sa pločom za mene je dil sa budućim vlasnikom tržnog centra, koji će o našem trošku dobiti temelje i lokaciju za svoj objekat, još ispasti i spasilac jer je pomogao u izgradnji.
Ne bih se ja puno zanosio ni stanicom Novi Beograd. Po meni, jedini ispravan termin za sadašnje stanje NBG stanice je: ruglo! Ispucali peroni i bandere, od kojih su neke srušene, su jedina infrastruktura koja tamo postoji - sve drugo (biletarnicu, ozbiljan vestibil, čekaonicu) bilo bi potrebno napraviti. Ne treba zaboraviti da je stanica Novi Beograd po konstrukciji most, pa bi svako proširivanje značilo ustvari pravljenje novih mostovskih konstrukcija; praktično još jednu sadašnju stanicu da bi se dodalo nekoliko kolosjeka.

Osnova za poboljšanje u saobraćajnom smislu (to stalno govore iskusni otpravnici na željezničarskim forumima) je pravljenje TPS Zemun i TPS Kijevo (jer ni Prokop, ni NBG, ni Rakovica, a pogotovo Pančevački most, nisu projektovani da se u njima vrši obrt i sastavljanje vozova), polaganje/obnova duplih kolosjeka u sva tri pravca, te nova signalizacija. Nikakvi tržni centri, ploče, krovovi ravni i kosi, novi vozovi i gusti vozni redovi tu neće pomoći, sve je to šminka na kosturu željeznice zvanom infrastruktura.
 
sinoć viđen Rus kod Rume (u 18:20), da li to znači da je stalno raspoređen na relaciji Bg-Šid?
 
не верујем. реалније је да је стављен на Рума-Шабац, ту је неелектрифицирана пруга
 
moguće, ali ja sam ga video kako ide prugom kod kraljevaca (sela istočno od rume, na pruzi bg-šid, u pravcu šida), a pruga ruma šabac kreće tek od rume ka jugu, koja jeste neelektrificirana, kojom su išli šinobusi, ne znam u kakvom je stanju sad, nekad bila linija sve do malog zvornika

edit: vidim da sad ima dnevno 6 polazaka, to znači da se nešto ovde poboljšalo

edit 2: Nakon obaveznih tehničko-tehnoloških testiranja na srpskim prugama, očekuje se da prvi dizel-motorni voz bude uključen u redovan saobraćaj do kraja 2011. godine, a na kojim deonicama će saobraćati još nije odlučeno. izvor:železnice srbije

znači ovo su verovatno test vožnje
 
vucko":izvnw7wk je napisao(la):
I kako izgleda na pruzi?Bas me zanima.
pa kolega i ja smo se složili da je kratak, oblik kad vidiš - ima nečeg pozitivnog, ipak se bar nešto novo pojavilo, ali, ono, daleko više sam se oduševio kad sam video caf, koji, budi rečeno em deluje svemirski u poređenju sa Rujom, em su i po dužini tu negde, bar tako izgleda...
 
Pa i to sto kazes.CAF je ipak svemirski u odnosu na rusonju.

NEgo,bio je mrka,u ponedeljak dolaze rusi i potpisuje se najzad ugovor za prugu do panceva i prugu valjevo loznica!!! :vops: :vops: :vops:

A i nesko suskaju oko onih 25 lokomotiva,dok projekti za prokop i stanicu u zemunu jos nisu gotovi.
 
Vrh