Šta je novo?

Železnice Srbije........uticaj na razvoj Grada

Možda naprave ko u Americi: ne može postojati željeznička kompanija koja sopstvenim šinama spaja Atlanski i Tihi okean.
Velika smo država :) .
Mi i sad, iako je sve jedna uprava, imamo situaciju da Novi Sad i Niš nisu spojeni direktnim vozom, već se mora presjedati u Beogradu.
Nepostojanje jednog direktnog voza na relaciji Subotica-Preševo je, po meni, sramota ŽS.
 
Dobro je da i to ima kakvi dilitanti sjede tamo pogledaj samo red voznje iz 1990 i sad novi koj ce da puste u decembru 2011 pa da se sokiras
 
jovanovm":2qeg823x je napisao(la):
Mislim da je ovaj sistem zeznut, sa fakticki jednom autonomnom pokrajinom. Potrebno nam je jos regiona od kojih ce svaki imati svoju zeleznicu (isto tako je i u Italiji, i dobro je funkcionisalo kad god sam bio), a posebna kompanija da se bavi drzavnim i medj. vozovima.

Samo sto je u Italiji jedan region velicine cele Srbije.

Srbiji treba reorganizacija lokalne samouprave i stvaranje 20ak okruga sa odredjenim nivoom autonomije (decentralizacija) ali ne moze svaki imati svoju zeleznicu...i da za avnojevski relikt zvani APV tu nema mesta naravno, ona je jednostavno prevelika da bude merna jedinica za decentralizaciju Srbije.

Takodje nemas ti nigde u Srbiji osim u Vojvodini toliko razgranatu mrezu da bi se svaki region bavio tim.
 
dscn6911smallqq4.jpg
 
@vucko

plusić za vrlo lep plakat od nekada davno :D

edit: mislim da je ključna reč "planirane"
edit 2: a svetozarevo na karti govori nešto o tome koliko davno
 
било једном у Србији.... ко зна, можда би и имали те брзе пруге да није било рата... :rolleyes:
 
I tako ode napušteni kolosek oko Kališa u istoriju....

slika0783.jpg


slika0784.jpg


slika0785.jpg


slika0786.jpg


Slikao bih još, ali je onda nadleteo Mig-29 praveći valjak u penjanju :kk:
 
krkan1":2hjtr24y je napisao(la):
Pa traži se faktički ponovno uspostavljanje ŽTO Novi Sad.

I ja nisam neki optimista da bi se ne znam kakav neviđen napredak dobio, mada bi sigurno bilo bolje nego sada.

Sa druge strane, ako bi Vojvodina trebalolo da ima željeznicu u vlasništvu, što ne može i Niš, Zaječar...

A ko sprečava Niš i Zaječar da traže svoju železnicu i svoj region sa autonomijom? Vojvodina već ima autonomiju i u okviru nje može da traže prava nad upravljanjem železničkom i putnom lokalnom infrastrukturom. Ne znam zašto mislite da je loše ta prava dati Vojvodini!? Ako niste upoznati, mnoge pruge bi bile remontovne da je centralna uprava iz Nemanjine to odobrila! Osim toga, kada se otvori tržište transportnih usluga, na železnici će moći da voze i drugi prevoznici sem ŽS-e pa niko neće braniti Nišu da kupi sebi vozove i organizuje red vožnje kako im odgovara.
 
Sutra u 12h na glavnoj zeleznickoj prezentacija novog dmv tj mede :gobb:
 
"Železnice Srbije" u sredu, 14. septembra 2011. godine, u 12.00 sati, u železničkoj stanici Beograd promovisaće nov dizel-motorni voz, namenjen prevozu putnika u lokalnom i regionalnom saobraćaju.

Ovo je prva od ukupno dvanaest ugovorenih novih garnitura, koje će do kraja 2012. godine stići na srpske pruge.

Prvi put nakon tri decenije "Železnice Srbije" ugovorile su nabavku novih vozova. Reč je o dvanaest dizel-motornih vozova serije 711, čiju su nabavku srpske železnice ugovorile s ruskom kompanijom "Metrovagonmaš". Vrednost ovih dvanaest garnitura iznosi oko 43 miliona švajcarskih franaka.

Generalni direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković, sa saradnicima, u prisustvu mnogobrojnih gostiju, promovisaće novi voz povodom 15. septembra – Dana železničara Srbije i 127. rođendana srpskih železnica.
 
Kada budu nabavili nove vozove ze BGVoz tada dolazim,ovu promociju su trebali da urade u Nišu za Prokuplje..
 
Železničar":34ldybmy je napisao(la):
Ako niste upoznati, mnoge pruge bi bile remontovne da je centralna uprava iz Nemanjine to odobrila! Osim toga, kada se otvori tržište transportnih usluga, na železnici će moći da voze i drugi prevoznici sem ŽS-e pa niko neće braniti Nišu da kupi sebi vozove i organizuje red vožnje kako im odgovara.

Да, али то треба неко и да плати. А како изгледа када регион узме ствари у своје руке смо видели на примеру летова из Ниша за Нигде у Италији са по 10 путника по лету а град дотира још 90 места у сваком авиону. Основни проблем остаје да се новац уместо у инфраструктуру баца на куповину социјалног мира, политичку промоцију, и крађу - ту мислим да се ништа не би променило децентрализацијом, плус би настао тотални хаос какав је сада у УК (осим што наше пруге нису баш као у УК...). Ако погледамо железнице које функционишу добро у Западној Европи - Француска, Немачка, Швајцарска, Холандија - то су све интегрисани системи са једном фирмом. У домену инфраструктуре генерално нема места за десет фирми да свака вуче на своју страну...
 
Da bi se te potencijalne lokalne uprave svađale i prepucavale međusobno, ja nemam sumnje ni jedan promil.
Kod nas je čitava procedura ako treba iz jednog mjesta u drugo da se ide kod doktora, a kamoli da imamo različite firme na istom poslu.

Opet, postojanje nekoliko lokalnih uprava bi najmanje odgovaralo vrhuški, jer bi im smanjilo "bazu" na osnovu koje nešto mogu smuljati - to bi potencijalno mogla biti najveća korist decentralizacije željeznice.

Dolazak privatnih ili bilo kakvih tzv. partnera bi, u teoriji, trebalo da poveća konkurentnost i smanji monopol. Začkoljica koju ja vidim je 28xx ili koliko već km pruge, koja je prije za rekonstrukciju, nego za saobraćaj, u prevodu, nekoliko milijardi evra potrebnih ulaganja. A partneri spremni na to teško se nalaze svaki dan.
 
Djordje":5sf09g3q je napisao(la):
Železničar":5sf09g3q je napisao(la):
Ako niste upoznati, mnoge pruge bi bile remontovne da je centralna uprava iz Nemanjine to odobrila! Osim toga, kada se otvori tržište transportnih usluga, na železnici će moći da voze i drugi prevoznici sem ŽS-e pa niko neće braniti Nišu da kupi sebi vozove i organizuje red vožnje kako im odgovara.

Да, али то треба неко и да плати. А како изгледа када регион узме ствари у своје руке смо видели на примеру летова из Ниша за Нигде у Италији са по 10 путника по лету а град дотира још 90 места у сваком авиону. Основни проблем остаје да се новац уместо у инфраструктуру баца на куповину социјалног мира, политичку промоцију, и крађу - ту мислим да се ништа не би променило децентрализацијом, плус би настао тотални хаос какав је сада у УК (осим што наше пруге нису баш као у УК...). Ако погледамо железнице које функционишу добро у Западној Европи - Француска, Немачка, Швајцарска, Холандија - то су све интегрисани системи са једном фирмом. У домену инфраструктуре генерално нема места за десет фирми да свака вуче на своју страну...

Grad Niš je kriv što je sklopio takav ugovor za koji je nadležan sud u Italiji po Italijanskim zakonima! Van svake pameti! Ne delim mišljenje da bi se u Vojvodini kupovao socijalni mir na ovaj način jer Vojvodina ulaže u svoju privredu i ulagala bi daleko više da ima veće mogućnosti odluke. Delom ste me pogrešno razumeli, ne bi Vojvodina dobila svoju firmu za upravljanje železničkom infrastrukturom nego bi ona bila u okviru Železnica Srbije. Dobila bi pravo da može da ulaže u remont pruga koje su njoj potrebne! Sa druge strane, transport može da organizuje firma koja dobije licencu pa bile to lokalne samouprave ili neki privatni operater.
 
у Немачкој, Холандији и још неким земљама поред државних железница возе и приватне. државне имају велики удео, али има неколико регија где возе само приватне железнице
 
de ste bre zeleznicari?:)
stize jos 25 dizelasa pored ovih 12
bice vozova za sve, odlicna vest
 
Ja suo da ce biti 26+ovih 12=38 sto je super +10 makosa ako izremontuju za somborce+10 svedja odlicno .Saznadoh da je iz hrvacke trebalo da dodje gomila djelova za sinobuse iz karlovaca ali su glavonje blokirale jer nisu bili zadovoljni IMT :bash:
 
Da li se zna kada ce biti gotov tender za onih 25 elektricnih vozova?To mene zanima.
 
To je tender za 25 elektricnih vozova koji nemaju veze sa ovima na dizel.Nasi novinari po obicaju ne razlikuju te dve stvari,za njih je voz voz.
 
Jesam,ali pratim pricu oko vozila vec duze vreme i citam svaku prugu(casopis zeleznica srbije koji izlazi svakih 15 dana),pa sam siguran u sta pricam.I direktor ce potvrditi.

Nazalost novinari lupaju po obicaju.Pogledaj vest na sajtovima domacih medija i videces da svi prenesose vest tanjuga.
 
Zelim reci da se u ovom clanku pominju i vozovi na elektriku a i oni da dizel. Dizel vozovi ce se resiti iz ruskog kredita, a tender za elektricne je u toku kao sto i sam znas.

Ako te zanima dokle je stigao tender to neces pronaci ni u novinama ni u tim strucnim casopisima. JEdino neko iz komisije da da neku informaciju.
 
Vrh