Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Na mapi su obeležene rute samo kroz države članice (nema ni BiH, Albanije, Ukrajine...). EU inače finansira rekonstrukciju pruge do Niša. Važni je izgraditi infrastrukturu, lako će se iscrtati linije na mapi ;)
 
Ali džabe im sistem ako se i u budućnosti budu menjale lokomotive, mašinovođe, peglali kilometri između železničkih uprava i sl.
 
Ali džabe im sistem ako se i u budućnosti budu menjale lokomotive, mašinovođe, peglali kilometri između železničkih uprava i sl.

Ovo neka šala?

Za promenu lokomotive je potrebno 12 minuta. Za promenu mašinovođe 3 minuta.

Peglanje kilometara je sastavni deo interoperabilnosti čiji je cilj upravo izbegavanje menjanja lokomotiva na granici.

Ako hoćeš da tvoja lokomotiva vozi za drugog operatera u drugoj zemlji, to ćeš naplatiti. Ako hoćeš ti da voziš lokomotivu operatera iz druge zemlje, to će ti biti naplaćeno. Ako ti nekome fakturišeš 800 hiljada, a taj neki ti je fakturisaoo 600 hiljada, jednostavno će ti taj neko platiti razliku od 200 hiljada. Oboje ste uštedeli na bankarskim naknadama.

Mislim, to je višedecenijska dobro uspostavljena praksa u Evropi. I sad se javi neki Igor da kaže da to ne valja.
 
Kakva poluinformacija, kakvi aktivisti, samo sam preneo X? A kome su ovo poluinformacije, svi znamo da u Makedoniji ima 2 miliona "zitelja", da u Australiji ima 48 miliona kengura, da ce Austrijanci i Madjari da skinu 20 minuta izmedju Beca i Budimpeste u narednih 5 godina a da mi necemo da skinemo 30 minuta odmora u Kelebiji/Subotici nikada.
 
Misliš da se ne može unaprediti birokratski i u praksi?
 
mi necemo da skinemo 30 minuta odmora u Kelebiji/Subotici nikada

Skinuli smo u Subotici. Ranije je bilo dva puta po 30 minuta u Subotici i Kelebiji, sad će biti samo jednom.

A vozovi između Pešte i Beča često kasne. Skoro su hitno izvršili popravke Mađari, da ne bi morali da produžavaju vozno vreme koje je isto već decenijama. Biće dobro da eliminišu kašnjenja za početak, pa nek posle razmišljaju o skraćivanju voznog vremena.
 
Ова мапа која се дели по твитеру је Виа Карпатија 2.0
Сваких неколико месеци неко помисли како је много домишљато твитнути мапу на којој је уцртана "Виа Карпатија" уз неки коментар типа "Јепемте Србине најгори си на кугли земаљској црна рупо Европе" а онда када неко у коментару напише да је "Виа Карпатија" испод 50% завршености, да ће рута преко Румуније бити дужа све и када аутопут буде изграђен и да је аутопут који би спојио Софију и Темишвар нешто што је планирано пре више деценија и нешто што неће бити остварено још најмање деценију онда иде оно "Је л укусан сендвич ботино?"
Укратко, дебилизам.
 
Poslednja izmena:
Mislim, to je višedecenijska dobro uspostavljena praksa u Evropi. I sad se javi neki Igor da kaže da to ne valja.

Sistem u Evropi više nije takav. Danas postoji mnogo više kombinacija. Danas se ceo voz "iznajmljuje“, više se ne radi samo o peglanju kilometara vagonima. Ja plaćam mašinovođu i troškove sa svoje strane, ti sa svoje. Voz je tako nedeljiv. Kilometri se ne računaju više od 1:1, već voz:voz. Ovo su sad međunarodni vozovi. Ali i dalje možete da se platiti za voz, ako nemaš šta nuditi. Promene lokomotiva? U Evropi se više ne vrše promene lokomotiva na granici. U mnogim zemljama već 10 godina nema promene lokomotiv. Osim švajcarskih i određenih čarter vozova. Španci, Italijani i Francuzi su postali konkurenti, više ne sarađuju.
 
Sistem u Evropi više nije takav. Danas postoji mnogo više kombinacija. Danas se ceo voz "iznajmljuje“, više se ne radi samo o peglanju kilometara vagonima. Ja plaćam mašinovođu i troškove sa svoje strane, ti sa svoje. Voz je tako nedeljiv. Kilometri se ne računaju više od 1:1, već voz:voz. Ovo su sad međunarodni vozovi. Ali i dalje možete da se platiti za voz, ako nemaš šta nuditi. Promene lokomotiva? U Evropi se više ne vrše promene lokomotiva na granici. U mnogim zemljama već 10 godina nema promene lokomotiv. Osim švajcarskih i određenih čarter vozova. Španci, Italijani i Francuzi su postali konkurenti, više ne sarađuju.

Prva rečenica ti nije dobra. Sistem u Evropi negde nije, a negde jeste takav. Postoje različite vrste organizacije putničkog saobraćaja.

Španija, Italija, Francuska je drugačiji slučaj od našeg. To je za naš region neodrživo. U centralnoj Evropi za međunarodne vozove u ogromnoj većini slučajeva komšijske železničke uprave imaju kooperacijske vozove, pa čak i privatnici u nekim slučajevima.

To je isplativo jer se isti voz koristi i za unutrašnje relacije u nekoj državi (dobijaju se subvencije) i za međunarodne linije, što omogućava veći broj polazaka međunarodnih vozova i nižu cenu karata. Interesantno je da je u centralnoj Evropi poslednjih godina povećan broj međunarodnih polazaka i generalno cene karata su ostale iste ili su čak pojeftinile.

U sve većem broju slučajeva, lokomotive se ne menjaju na granici, to je tačno, što je za unutaršengenske države i logično, da bi se smanjilo vreme čekanja na graničnim stanicama, ali se u 99% slučajeva menja osoblje, odnosno mašinovođe i kondukteri. Negde je i dalje ostala promena lokomotiva. Ima raznih faktora zašto da i zašto ne. Obrti lokomotiva, garnitura, vagona, osoblja, obučenost osoblja za određena vozna sredstva itd. Sve ima svoje zašto i zato.
 
Vrh