Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Dodo bi u RS da bude to što hoće, ali gašenjem ŽRS barem u putničkom sektoru, otvara se mogućnost da kolektivno preduzeće Federacije polako preuzme ceo železnički saobraćaj u BIH, što uostalom nalaže i sam Dejtonski sporazum koji železnicu ne deli po entiteskoj osnovi već nalaže zajedničko delovanje. (Aneks IX) Dodo misli da je uradio sjajnu stvar što gasi željeznicu, ali on u principu tim potezom priznaje Dejton koji navodno svakodnevno gazi i ne priznaje.
Poznato? Slično se dešava na Kosovu, institucije i preduzeća se uništavaju, njih preuzima tzv. Kosovske strane po već potpisanim sporazumima (potpisla ekipa koja isto kao navodno ne poštuje sporazume, a u stvari suprotno), za narod dole je još teže, jer im Srpske institucije garantuju opstanak, dok će ovima "sa Manjače" značiti samo da su i zvanično stopljeni u FBIH, ali im u principu nije bitno ugrožena egzistencija, već im je uzeta neka kvazi nezavisnost od Federacije.
Čitam upravo tekst Dejtonskog Sporazuma, u aneksu 9 ne piše da mora postojati zajedničko železničko preduzeće kakvo postoji u Srbiji ili Hrvatskoj. Piše samo da će se osnovati nekakva transportna korporacija, i da će njene nadležnosti tek naknadno biti dogovorene između strana potpisnica. Ne vidim čime to Dodik "gazi Dejton"? Naprotiv, on sve vreme traži da se ono što je potpisano u Dejtonu poštuje. Taj sporazum nalaže da Republika Srpska mora imati svoju vojsku, graničnu policiju, obaveštajnu agenciju, sudsko i tužilačko veće, sve što su stranci kasnije nelegalno oteli i preneli u Sarajevo. Po tom sporazumu savet ministara BiH može imati samo 2 ministra i predsedavajućeg, a ne 9 ministara kao danas. Spoljni poslovi, ekonomski odnosi i sem toga ništa.

Na sajtu ŽRS se ne spominje bilo kakva mogućnost njihovog gašenja. Vlada Republike Srpske ne sme to dozvoliti, i egizstencija Republike Srpske će biti ugrožena itekako ako joj političko Sarajevo bude odlučivalo o unutrašnjem saobraćaju. Oni imaju mogućnost blokade u zajedničkim institucijama, i zato godinama opstruišu puštanje davno završenih mostova na Drini, otvaranje novih graničnih prelaza, izgradnju aerodroma u Trebinju, izgradnju gasovoda, šta bi tek bilo kada bi se pitali i za organizaciju saobraćaja od mesta A do mesta B unutar Republike Srpske? Ono što pod hitno mora da se uradi jeste nabavka novih voznih sredstava za ŽRS, od pre rata mislim da nije kupljena nijedna nova garnitura, lokomotiva ili vagon. Lako je bilo ŽFBiH da kupuje Talgo i nove EMG kada je 90% međunarodnih donacija za posleratnu obnovu otišlo Federaciji.
 
Koper, ipak ima još sa broda. 🙂

1000065554.jpg


Onaj gore koji sam već okačio je i definitno 005 / 006.
 
Ово се дешава по не знам који пут, али не могу да не споменем. Аутобус који вози од ЖС Петроварадин до центра НС опет не чека када воз закасни или када сви путници још нису стигли до воза. Ево сада IC закаснио пет минута, и део људи (који су били бржи) стигао да дотрчи до буса, а остали нису. А видиш тачно реку људи како још увек прилази од станице, и он затвори врата и оде. Ваљда ако уводиш бус који је ту да одвезе људе са воза, треба тај воз и да сачекаш. Возач аутобуса би требао да има неко обавештење колико касни воз и кад је пристигао, а не овако "одокативно". Луфт у РВ ионако постоји, не би га пореметило.
 
А ево и наставак приче: остадоше људи да чекају градски. Нема ниједне линије 21 минут. Долази 3, напунио се до краја, не могу људи више ући. Долази 9, напунио се до краја, не могу људи више ући. Долази 62, напунио се до краја, не могу људи више ући. И онда неких 10-15% људи од почетне масе нас је остало да чека шта прво следеће наилази. А наишла је опет тројка, у коју смо коначно сви ушли, 29 минута од пристизања воза. Браво ЈГСП и СВ за планирање адекватних капацитета.
 
@NoLimit
Слична прича и јуче. Возач затвара врата пола минута пре поласка (време на валидатору) иако још људи долази. Ја му то говорим, он каже да њему на сату пише да је већ време поласка. Сви остали у аутобусу ћуте. Толико о солидарности – гледам само себе. Сутра ће њима да побегне тај исти аутобус.
 
Свака част што си то урадио! И није истина да баш сви гледају само себе, више су само некако одсечени од било какве свести да могу утицати на нешто. А могу, има оних који дижу глас, поготово на овом форуму их има пуно, па и ти међу њима у овом примеру. И нек је само 5% таквих, то је већ довољно. И лично сам кроз године имао таква искуства. Пар пута је чак и ексалирао, где сам рекао "ја ћу сад да станем овде на пола врата и нећу ти дати да кренеш док не уђу сви путници унутра". И ушли су. Бахати се бахате само зато што добар човек ћути.
 
I tako, prekosutra je već godinu dana od novosadske tragedije, a glavna gradska stanica i dalje stoji zatvorena da je čak i subotički vozovi preskaču.

Danas sam slučajno saznao za jedan zaprepašćujući podatak koji kao karikatura ilustruje stepen nesposobnosti vladajuće naprdnjačke degenerokratije u Srbiji: atomska bomba je bačena na Hirošimu 6. avgusta 1945. godine. I koliko je posle atomskog bombardovanja trebalo da tramvajska mreža u tom gradu ponovo profunkcioniše? 3 Godine, meseca, nedelje? Ne, trebalo im je samo 3 DANA !!!!!! A skoro 200 radnika tramvajskog preduzeća u Hirošimi je u nuklearnoj eksploziji izgubilo život, dok su mnogi drugi ranjeni. Čak su i tramvaji koji su preživeli atomsku bombu ostali u aktivnoj upotrebi i nekolicina njih vozi i dan-danas 80 godina kasnije. Pa i Beograd je od Nemaca oslobođen 20. oktobra 1944. a tramvaji su ponovo krenuli 7. novembra iste godine iako je grad praktično bio u ruševinama.

Možda su ovi podaci više za temu o tramvajima, ali da li je moguće da godinu dana ne može da se sanira urušena nadstrešnica i oštećena telekomanda? Jel to u nadležnim službama rade samo ljudi sa smetnjama u razvoju? Koliko je samo neiskorišćenog potencijala gde stotine a možda i hiljade novosadskih putnika za Suboticu, Bačku Topolu, Vrbas, Inđiju, Staru Pazovu, Beograd, Odžake, Sombor sada biraju sporiji i skuplji autobus umesto voza jer im je zamorno klackanje sa prtljagom do Petrovaradina ili ranžirne stanice na Rumenačkom Putu, a ispred nosa imaju glavnu stanicu kojoj gravitiraju sva centralna gradska naselja i na kojoj se ukrštaju skoro sve linije JGSP, al džaba kada je ona van upotrebe i niko živ ne zna da kaže dokle će tako biti. Pa i da sama stanična zgrada nije bezbedna za upotrebu, zar je tolika kvantno-metafizička mudrost primeniti rešenje kao duž pruge NS-SU gde su stanice i dalje zatvorene, ali su peroni i pothodnici u funkciji, a u Subotici se karte prodaju u montažnom kiosku na ulici? Možda sam paranoičan, ali sve više imam utisak da će i Novi Sad doživeti sudbinu Bora, gde je posle požara usvojeno debilno trajno rešenje da putnički vozovi preskaču stanicu u centru grada i staju na periferiji periferije. I niko se ne buni.
 
Poslednja izmena:
Problem je u tome što je, pored nesposobnih ljudi iz vlasti, ovde trajno narušeno poverenje u narodu. Stanica Novi Sad je trenutno u pat poziciji, ako je se sruši, veliki broj ljudi će navesti da se država rasipa, pa tako skup objekat planira da gradi ponovo uprkos nedavnoj rekonstrukciji. Sa druge strane, ako se stanica renovira na neki prihvatljiv nivo, veliki broj njih će misliti da je stanica i dalje nebezbedna, pogotovo ako je SNS bude rekonstruisao. U ovom trenutku je verovatno najbolje sačekati neku novu vlast koja će imati neko pametnije rešenje. S tim u vezi Hirošima i oslobođeni Beograd 1944. ne mogu da se porede, jer tada je incident napravila strana sila.

Što se tiče deonice do Subotice, primetno je manje promovisana od deonice do Novog Sada. Čudno je da nije sačekao izbore da je otvori pošto ionako nije završena stanica u Subotici; koliko sam čitao, radi jedan kolosek.
 
Stanična zgrada u Novom Sadu je nebezbedna, pothodnici, peroni i koloseci nisu! Ako se ne varam, to je utvrđeno i elaboratom od pre par meseci. Odlično se sećam da je glavni ulaz iz čekaonice bio zatvoren i 2021. kada su još trajali radovi na brzoj pruzi BG-NS, pa su svi vozovi u pravcu Sombora i Subotice polazili sa glavne stanice i na peron se ulazilo kroz pothodnik direktno sa platoa. Jedan ili dva kioska za prodaju karata da postave ispred, i mogu odmah da se vrate u upotrebu peroni ako već ne mogu čekaonica i šalter-sala. Moglo je čak i u Boru, ali ljudi koji primaju plate da o tome misle su operisani od mozga.
 
Što se tiče deonice do Subotice, primetno je manje promovisana od deonice do Novog Sada. Čudno je da nije sačekao izbore da je otvori pošto ionako nije završena stanica u Subotici; koliko sam čitao, radi jedan kolosek.
Kako misliš radi jedan kolosek?
 
Stao je saobraćaj ka NS, opet traže boNbu?
 
Pa dobro, država se brine da se ne desi opet neka nadstrešnica. Ipak toliko ljudi, svašta može da se desi zbog tolikog broja građana kao što je npr da se zaglave u liftovima... A još da bude na isti dan...
Baš me interesuje kako će to izgledati kada krenu vozovi za Budimpeštu. Ima da bude samo takva blamaža. Doduše verujem da nam se i sad svi okolo podsmevaju...
 
Predlog resenja problema obustavljaca vozova (od autora do izvrsilaca) tacka 1:
 
Vrh