Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Dodo bi u RS da bude to što hoće, ali gašenjem ŽRS barem u putničkom sektoru, otvara se mogućnost da kolektivno preduzeće Federacije polako preuzme ceo železnički saobraćaj u BIH, što uostalom nalaže i sam Dejtonski sporazum koji železnicu ne deli po entiteskoj osnovi već nalaže zajedničko delovanje. (Aneks IX) Dodo misli da je uradio sjajnu stvar što gasi željeznicu, ali on u principu tim potezom priznaje Dejton koji navodno svakodnevno gazi i ne priznaje.
Poznato? Slično se dešava na Kosovu, institucije i preduzeća se uništavaju, njih preuzima tzv. Kosovske strane po već potpisanim sporazumima (potpisla ekipa koja isto kao navodno ne poštuje sporazume, a u stvari suprotno), za narod dole je još teže, jer im Srpske institucije garantuju opstanak, dok će ovima "sa Manjače" značiti samo da su i zvanično stopljeni u FBIH, ali im u principu nije bitno ugrožena egzistencija, već im je uzeta neka kvazi nezavisnost od Federacije.
Čitam upravo tekst Dejtonskog Sporazuma, u aneksu 9 ne piše da mora postojati zajedničko železničko preduzeće kakvo postoji u Srbiji ili Hrvatskoj. Piše samo da će se osnovati nekakva transportna korporacija, i da će njene nadležnosti tek naknadno biti dogovorene između strana potpisnica. Ne vidim čime to Dodik "gazi Dejton"? Naprotiv, on sve vreme traži da se ono što je potpisano u Dejtonu poštuje. Taj sporazum nalaže da Republika Srpska mora imati svoju vojsku, graničnu policiju, obaveštajnu agenciju, sudsko i tužilačko veće, sve što su stranci kasnije nelegalno oteli i preneli u Sarajevo. Po tom sporazumu savet ministara BiH može imati samo 2 ministra i predsedavajućeg, a ne 9 ministara kao danas. Spoljni poslovi, ekonomski odnosi i sem toga ništa.

Na sajtu ŽRS se ne spominje bilo kakva mogućnost njihovog gašenja. Vlada Republike Srpske ne sme to dozvoliti, i egizstencija Republike Srpske će biti ugrožena itekako ako joj političko Sarajevo bude odlučivalo o unutrašnjem saobraćaju. Oni imaju mogućnost blokade u zajedničkim institucijama, i zato godinama opstruišu puštanje davno završenih mostova na Drini, otvaranje novih graničnih prelaza, izgradnju aerodroma u Trebinju, izgradnju gasovoda, šta bi tek bilo kada bi se pitali i za organizaciju saobraćaja od mesta A do mesta B unutar Republike Srpske? Ono što pod hitno mora da se uradi jeste nabavka novih voznih sredstava za ŽRS, od pre rata mislim da nije kupljena nijedna nova garnitura, lokomotiva ili vagon. Lako je bilo ŽFBiH da kupuje Talgo i nove EMG kada je 90% međunarodnih donacija za posleratnu obnovu otišlo Federaciji.
 
Koper, ipak ima još sa broda. 🙂

1000065554.jpg


Onaj gore koji sam već okačio je i definitno 005 / 006.
 
Ово се дешава по не знам који пут, али не могу да не споменем. Аутобус који вози од ЖС Петроварадин до центра НС опет не чека када воз закасни или када сви путници још нису стигли до воза. Ево сада IC закаснио пет минута, и део људи (који су били бржи) стигао да дотрчи до буса, а остали нису. А видиш тачно реку људи како још увек прилази од станице, и он затвори врата и оде. Ваљда ако уводиш бус који је ту да одвезе људе са воза, треба тај воз и да сачекаш. Возач аутобуса би требао да има неко обавештење колико касни воз и кад је пристигао, а не овако "одокативно". Луфт у РВ ионако постоји, не би га пореметило.
 
А ево и наставак приче: остадоше људи да чекају градски. Нема ниједне линије 21 минут. Долази 3, напунио се до краја, не могу људи више ући. Долази 9, напунио се до краја, не могу људи више ући. Долази 62, напунио се до краја, не могу људи више ући. И онда неких 10-15% људи од почетне масе нас је остало да чека шта прво следеће наилази. А наишла је опет тројка, у коју смо коначно сви ушли, 29 минута од пристизања воза. Браво ЈГСП и СВ за планирање адекватних капацитета.
 
Vrh