bg-bud-vie
Intermediate
Zatvorene rampe na putevima ka ns. Pitam se, pitam, sta ce biti sa vozovima
Čitam upravo tekst Dejtonskog Sporazuma, u aneksu 9 ne piše da mora postojati zajedničko železničko preduzeće kakvo postoji u Srbiji ili Hrvatskoj. Piše samo da će se osnovati nekakva transportna korporacija, i da će njene nadležnosti tek naknadno biti dogovorene između strana potpisnica. Ne vidim čime to Dodik "gazi Dejton"? Naprotiv, on sve vreme traži da se ono što je potpisano u Dejtonu poštuje. Taj sporazum nalaže da Republika Srpska mora imati svoju vojsku, graničnu policiju, obaveštajnu agenciju, sudsko i tužilačko veće, sve što su stranci kasnije nelegalno oteli i preneli u Sarajevo. Po tom sporazumu savet ministara BiH može imati samo 2 ministra i predsedavajućeg, a ne 9 ministara kao danas. Spoljni poslovi, ekonomski odnosi i sem toga ništa.Dodo bi u RS da bude to što hoće, ali gašenjem ŽRS barem u putničkom sektoru, otvara se mogućnost da kolektivno preduzeće Federacije polako preuzme ceo železnički saobraćaj u BIH, što uostalom nalaže i sam Dejtonski sporazum koji železnicu ne deli po entiteskoj osnovi već nalaže zajedničko delovanje. (Aneks IX) Dodo misli da je uradio sjajnu stvar što gasi željeznicu, ali on u principu tim potezom priznaje Dejton koji navodno svakodnevno gazi i ne priznaje.
Poznato? Slično se dešava na Kosovu, institucije i preduzeća se uništavaju, njih preuzima tzv. Kosovske strane po već potpisanim sporazumima (potpisla ekipa koja isto kao navodno ne poštuje sporazume, a u stvari suprotno), za narod dole je još teže, jer im Srpske institucije garantuju opstanak, dok će ovima "sa Manjače" značiti samo da su i zvanično stopljeni u FBIH, ali im u principu nije bitno ugrožena egzistencija, već im je uzeta neka kvazi nezavisnost od Federacije.