Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Izašao je izveštaj o poslovanju Srbijavoza za period od 1.01. do 30.09.

Ukupno se u odnosu 2024. broj prevezenih putnika smanjio za 6%, utom su i pali dosta prihodi, već očajni PKM se dodatno smanjio za 16%. U odnosu na planove i ambicije za ovu godinu, prevezeno je za 16% manje planiranih broja putnika, a PKS je bio planiran za 33% više u odnosu na sadašnji rezultat. S obzirom da je u ovome kumovalo kasno puštanje Subotica - Novi Sad i uskoro Leskovac - Niš, moguće je da se do kraja godine sustigne makar prošlogodišnji rezultat, ali generalno će rezultat biti dosta off od ambicija koje su iovako bile skromne.
Prihodi su se povećali na BG:VOZ-u & PAN:VOZ-u, ali su i oni generalno manji od planiranog. U odnosu na prošlogodišnji rezultat, prihodi NS - BG su opali za 400 miliona dinara. (skoro 50%!)
Nastavlja se oscilacija u ispravnosti voznih sredstava, za većinu dolazi sitan pad u indeksu ispravnosti od 0,1 do 0,2, ovo je pogotovo razočaravajuće uzimajući u obzir ambicije za seriju 711. Najveći pad beleži 710 serija sa 3,4 na 2,1.
Broj prosečno dnevnih otkazanih vozova u odnosu na period od 2024. je rapidno porastao 537 na 847, pogotovo zbog Istočne Srbije.

Stvari u poslednjih godinu dana ne idu u dobrom pravcu.
 
Nema reci i recenica kojim bi se opisalo ovakvo jadno i bedno ponasanje ove firme ili preciznije: stranacke prćije! DNO DNA.
Ko ce da odgovara za silne novce koji su izgubljeni zbog ovoga danas??? Je l taj neki bombas sto je zvao? Ili ovi smecari koji su naredili stopiranje vozova?!
Alo bre, narod je poceo da vraca veru u zeleznice, sam sam bio odusevljen sto za 30 minuta stizem u NS, udobno i brzo. I onda se pokazalo da i dalje nismo odmakli daleko od blata, da smo skarabudzili stanice sve od reda, da se ovakve svinjarije desavaju stalno i da smo nista drugo nego banana drzava.
 
Ne da ne ide u dobrom pravcu nego sami sebe dovode u situaciju da se neko zapita koji je smisao postojanja železnice kao državne firma koja obavlja neki posao od interesa države. Takva železnica koja 3x pred velike protestne skupove samu sebe shutdownuje i pri tom, ako su te pretnje istinite, posle 3x ne čini ništa proaktivno da štetne efekte takvih pretnji na celokupno poslovanje makar smanji tako što će pretpostaviti da ako ih je 15.03. iznenadio, 28.06. I 01.11. su se mogli očekivati i moglo se nešto preuzeti ali ne oni samo isključe ceo sistem. Tu brojke i procenti više nemaju nikakvo značenje. I ovo nema veze samo sa putničkim prevozom.
 
Izašao je izveštaj o poslovanju Srbijavoza za period od 1.01. do 30.09.

Ukupno se u odnosu 2024. broj prevezenih putnika smanjio za 6%, utom su i pali dosta prihodi, već očajni PKM se dodatno smanjio za 16%. U odnosu na planove i ambicije za ovu godinu, prevezeno je za 16% manje planiranih broja putnika, a PKS je bio planiran za 33% više u odnosu na sadašnji rezultat. S obzirom da je u ovome kumovalo kasno puštanje Subotica - Novi Sad i uskoro Leskovac - Niš, moguće je da se do kraja godine sustigne makar prošlogodišnji rezultat, ali generalno će rezultat biti dosta off od ambicija koje su iovako bile skromne.
Prihodi su se povećali na BG:VOZ-u & PAN:VOZ-u, ali su i oni generalno manji od planiranog. U odnosu na prošlogodišnji rezultat, prihodi NS - BG su opali za 400 miliona dinara. (skoro 50%!)
Nastavlja se oscilacija u ispravnosti voznih sredstava, za većinu dolazi sitan pad u indeksu ispravnosti od 0,1 do 0,2, ovo je pogotovo razočaravajuće uzimajući u obzir ambicije za seriju 711. Najveći pad beleži 710 serija sa 3,4 na 2,1.
Broj prosečno dnevnih otkazanih vozova u odnosu na period od 2024. je rapidno porastao 537 na 847, pogotovo zbog Istočne Srbije.

Stvari u poslednjih godinu dana ne idu u dobrom pravcu.
Čekaj, ako su prihodi dela NS - BG 800 mil dinara - pa njima će trebati gotovo 100+ godina da se isplate? Znam da se ne gleda ovako, ima i deo do Subotice i Budimpešte, ali me više Niš plaši
 
E odlično, e sad kako će infra da otplati sve te milijarde evra pošto je pruga svakako većinski putnička?
Pa pruge se ne prave da bi se kratkoročno isplatile sve to ide na duže staze. A ionako je ovo državni kredit i infra nije iz svojih novčanih sredstava radila ovu prugu. (ako misliš na BG-SU).
Šta smatraš pod ovim "većinski putnička"?
 
Pa pruge se ne prave da bi se kratkoročno isplatile sve to ide na duže staze. A ionako je ovo državni kredit i infra nije iz svojih novčanih sredstava radila ovu prugu. (ako misliš na BG-SU).
Šta smatraš pod ovim "većinski putnička"?
Znam, i nije problem, tačnije jeste ali to je druga tema - samo me zanimalo 👀
 
Nisam ni mislio, daleko bilo, već me pukne svaki put kada vidim koliko novca dajemo strancima (i da naša deca to vraćaju, generacijama) da nam rade stvari za koje bismo uz malo truda mogli sami da pravimo 😅
Na žalost naša operativa ne bi bila u mogućnosti da napravi ovo što je izgrađeno do SU.
Kad kažem da ne bi mogla to znači da su preduzeća koja su nekada mogla ovo da iznesu devastirana do neprepoznatljivosti.
 
Na žalost naša operativa ne bi bila u mogućnosti da napravi ovo što je izgrađeno do SU.
Kad kažem da ne bi mogla to znači da su preduzeća koja su nekada mogla ovo da iznesu devastirana do neprepoznatljivosti.
O tome ti i pričam, svestan sam toga, radio sam u Nemanjinoj 6..jad i tuga na čemu smo ostali

Samo, da se sutra nešto promeni, da sjašu ovi mafijaši i da dođe neko kome je iole stalo do ove države - napravili bi Lihtenštajn preko noći, i jače od toga..
 
Mislim da ovo važi i za vozove koji su u redu vožnje a *izuzetno ne saobraćaju*, dvocifren broj puta čujem to obaveštenje samo na novom beogradu - da ne zamišljam ostatak Srbije
Da ali BG voz da je svaki polazak otkazan bili bi na oko 120, ne verujem da ukupno ima više od 300 putničkih polazaka u redu vožnje dnevno na svim linijama. Lupam brojku ali mislim da će pre biti i manje nego više.
 
Da ali BG voz da je svaki polazak otkazan bili bi na oko 120, ne verujem da ukupno ima više od 300 putničkih polazaka u redu vožnje dnevno na svim linijama. Lupam brojku ali mislim da će pre biti i manje nego više.
Ne, ne mislim na regularne polaske na koje si navikao, imaš vozove koji treba da idu po redu vožnje ali izuzetno ne saobraćaju već duži period
 
Pa nema dnevno toliko polazaka ali 8.47 deluje malo 84.7 puno

Moja greška u pisanju, u pitanju je ukupan broj vozova od 01.01 Do 30.09, pratim dešavanja u NS, pa sam malo ovo prekucao loše, svakako do sada rezultat nikada nije bio lošiji po tom pitanju. Pre svega zbog BG:VOZ i Istočne Srbije gde se jedno 2 meseca po 5 parova vozova otkazivalo na dnevnom nivou.
 
E odlično, e sad kako će infra da otplati sve te milijarde evra pošto je pruga svakako većinski putnička?
To piše u studiji opravdanosti. Ova studija je rađena tako što je neko iz vlade izašao, provozao se vozom i turio mokar prst kroz prozor.
Pošto se prst osušio zaključeno je da je opravdano i najbolje da voz ide 200 na sat.
 
To piše u studiji opravdanosti. Ova studija je rađena tako što je neko iz vlade izašao, provozao se vozom i turio mokar prst kroz prozor.
Pošto se prst osušio zaključeno je da je opravdano i najbolje da voz ide 200 na sat.
Ne dovodim brzinu u pitanju, koretkna je, samo mi je radije da se nešto radilo na obrazovanju struke u poslednjih 30 godina a ne ovo nasumično sipanje novca u tuđe džepove i kao se nadamo nečemu. Pa nama sam dojče ban iz škola direktno uzima radnu snagu a gde posle 😄
 
Vrh