Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Buduće privremeno stajanje u NS se najavljuje TPS na kružnom toku Bul.Evrope / Rumenacki put
 
Soko

1000084283.jpg
 
Buduće privremeno stajanje u NS se najavljuje TPS na kružnom toku Bul.Evrope / Rumenacki put

U tom slučaju između Novog Sada i Rumenke voz će morati da napusti glavnu trasu pruge Beograd - Subotica, tako što će na delu Novi Sad - Sajlovo koristiti trasu pruge Novi Sad - Bogojevo/Orlovat, a od Sajlova do Rumenke veznu prugu Novi Sad Ranžirna - Rumenka, pošto se peron stajališta TPS Novi Sad ne nalazi na trasi glavnih koloseka Beograd - Subotica, a skretnice koje dozvoljavaju izlazak/ulazak sa glavnih koloseka se nalaze na istočnom bloku stanice Novi Sad i severnom bloku stanice Rumenka. Između njih ne postoji nikakava kolosečna veza sa glavnim kolosecima pruge Beograd - Novi Sad.

Takođe Pored istočnog bloka stanice Novi Sad i severnog bloka stanice Rumenka gde se mora ići u skretanje, u Sajlovu se takođe mora ići u skretanje i tu se dešava da u nekih 100 metara dužine vozovi u dva smera dele jedan kolosek, te se i red vožnje mora uraditi tako da ne dođe do ukrštanja na tom delu. Svakako će ovo rešenje prouzrokovati par minuta duže putovanje jer se na tri mesta mora ići u skretanje, stati na stajalištu TPS Novi Sad, a takođe je i brzina niža u odnosu na brzinu na glavnim kolosecima.

Screenshot (155).png
 
Најкритичније је само што имамо ту једноколосечну врло кратку деоницу код Сајлова, па мора да се планира укрштање, али је то уједно и погодно у неку руку јер колосеци који иду од ТПС НС ка главној станици су обрнути (оно што бисмо могли назвати леви и десни). У некој тачки пута би то мењање стране морало да се деси, тако да је погодно таман да се деси на том изнуђеном месту укрштања.
 
Најкритичније је само што имамо ту једноколосечну врло кратку деоницу код Сајлова, па мора да се планира укрштање, али је то уједно и погодно у неку руку јер колосеци који иду од ТПС НС ка главној станици су обрнути (оно што бисмо могли назвати леви и десни). У некој тачки пута би то мењање стране морало да се деси, тако да је погодно таман да се деси на том изнуђеном месту укрштања.

Ustvari, kad bolje pogledam u smeru SU-BG u Sajlovu ne mora da menja kolosek, samo pravac, dok u smeru BG-SU mora da menja kolosek, odnosno dva udesno u Sajlovu. Fora je ta da zbog tobogana između NS i Sajlova krajnji levi iz NS prelazi tri koloseka i u stajalištu TPS Novi Sad je krajnji desni. U slučaju ovakve organizacije saobraćaja smerovi u stajalištu TPS Novi Sad bi bili obrnuti, odnosno kao u Engleskoj. Tobogan je svakako napravljen kako bi vozovi iz Bogojeva i Orlovata prelazili preko glavnih koloseka BG-SU i ulazili u čeoni deo stanice Novi Sad bez ukrštanja saobraćaja sa glavnom prugom.

Jedino je možda potencijalan problem u ovom slučaju što će voz SU-BG morati da prolazi jedan kolosek bliže staničnoj zgradi NS, odnosno drugi kolosek od zgrade. Ako je to bezbedno, onda ok. Ako nije bezbedno, onda će čitava deonica od skretnica na istočnom bloku stanice Novi Sad do Sajlova biti jednokolosečna.
 
Јаче линије индукују развој осталих линија.
 
Vrh