Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Kod međunarodnih vozova se gleda da bude univerzalno ime, a pošto se Dunav na srpskom, mađarskom i nemačkom kaže i piše drugačije, praksa je da se koristi latinski naziv (u ovom slučaju Danubius). Međutim, naziv Danubius je već zauzet (voz Beč - Krakov).

ок, онда се врати стара Авала. много бре тупиш
 
Danas se testira KISS na relaciji Novi Sad-Subotica.
Prema rečima iz Infre, nekih naročitih problema usput nije bilo. Između Novog Sada i Vrbasa se pojavilo zauzeće na jednom mestu, pa ga je ukočio, navodno zbog brojača osovina. Ali su to rešili. Drugih problema usput nije bilo. Postavka u Subotici radi korektno.
1000024845.jpg
 
Na kraju će da ispadne Mađari završili pre nas :)
Svakako, puštanje pruge će biti velika stvar.
 
Na kraju će da ispadne Mađari završili pre nas :)
Svakako, puštanje pruge će biti velika stvar.
Mislim da se tempira puštanje putničkog saobraćaja zajedno sa Mađarima. Do tada "testiranje" pruge pod teretnim saobraćajem.
Ja to tako vidim.
Svakako će te imati fotke i izveštaj iz prve ruke kad puste prugu za kargo saobraćaj. ☝️😉
 
Nikako sinoć da zaspim, pa mi je bilo interesantno da istražim malo veze budućeg našeg "Bečlije".

Naime, zaintrigiralo me je koliko će Istočna Švajcarska dobro proći, jutarnji RJ oko 8h iz Buchs-a (polazna mu je iz Ciriha u 6:40, ali ne znam koliko se isplati ustati rano tamo) daje vezu za naš Beč - Beograd, uistinu knap 15 minuta, e sada isto pitanje da li će Ciriškom RJ-u ostati isti slot u narednom RV-u zbog velikih tumbanja koje predstoje.
Još interesantnija stvar jesu cene, gledam, ako se kupi mesec ipo unapred Buchs - Budimpešta je tričavih 55€ što mi govori da će do Beograda u jednom pravcu biti manje od 100 €, primera radi bus je 100 Franaka iz St. Gallena do Beograda, putuje 18h ili preko 20h kada je sezona, vozom bi do St. Gallena od Beograda bilo 13h, znači i po ceni i po vremenu putovanja voz bi bio puno bolja opcija. Pritom bus ide noću, od spavanja teško da se šta može ugrabiti, voz je danju ipak bolji za organizam iako isto naporno. Nažalost, direktan iz Buchs-a do Budimpešte ne odgovara, jer nema vezu ka Beogradu oko 22h kada dolazi u Bud. Ista priča i sa kontra strane, ide previše rano ujutru.

Čak poredim i sa avionom, prosečno od Bg do mog mesta gde odsedam leti kod rodbine, treba oko 9h od Prokopa do praga, sa dolaskom na aerodrom 2h pre leta. Leti je avion dosta skup, a ispadne na kraju putovanje tipa 4 sata kraće od voza samo, što je izdržljivo. A i brineš o prirodi.. 😉

Opet, ovo važi samo za Istočnu CH, odnosno sve u okolini Buchsa (Chur, Toggenburg, Altstetten, St Gallen...), ne verujem da se isplati za Cirih, Luzern, Ženevu itd..
Isto je dobro za Zapadnu Austriju i Linheštajn, Lindau, Bodensko jezero, lakše je nekako da presedneš na Železničkoj u Beču nego da razmišljaš o aerodromu u Beču gde moraš doći ipak više ranije.

Nadam se da će biti OK sve sa ovom prugom, pa eto valja isprobati opcije, biće sigurno dobrih veza i ka Centralnoj Evropi, Češka, Poljska, Slovačka..
 
Prvo sve da krene Budimpešta. 🙂 Izuzev Beča, o nekim daljim destinacijama sa direktnim vozovima trenutno nije realno govoriti. Ali biće svakako dobrih veza za presedanje. Na primer neki voz iz Beograda do Budimpešte, i u Budimpešti hvataš EN462 Kalman Imre koji ima kola za Cirih sa stajanjem u Buchs-u.
Od novog reda vožnje između Budimpešte i Praga ČD bi trebalo da pusti svoje Comfortjet vozove, tako da direktna veza bez presedanja ka Češkoj trenutno nije realna. Imam prijatelja na ČDu , ambicija za voz između Praga I Beograda postoji, ali trenutno to baš nije izvodljivo, tako da o tome za sada nema razgovora.
 
Za Prag (Bratislavu, Varšavu, Krakov, Berlin, Hamburg) iz Budimpešte vozovi idu sa stanice Nyugati. Tako je već godinama. Tako da se treba u Budimpešti prebaciti sa stanice na stanicu. Zbog toga je i nemoguće organizovati direktan voz do Praga.

Za presedanje dalje za (zapadnu Nemačku, zapadnu Austriju, Švajcarsku) tu su zgodni noćni vozovi sa spavaćim i kušet kolima iz Budimpešte i Beča, kao i pojedini RJX iz Budimpešte i Beča. Za RJX bilo bi zgodnije da jutarnji EC iz Beograda za Beč ide dva sata ranije, ali to nije moguće zbog obrta mađarske garniture koji je jedva nekako uklopljen. Ako bi SV modernizovao vagone da napravi jednu kompoziciju od 6 vagona 1. razred + restoran + 2. razred sa mestom za invalide i bicikle + 3 vagona 2. razreda, mogla bi SV kompozicija ići kao EC do Beča (MAV vuča) i isti dan se popodne vraćati nazad (BG 6.55 - Beč 13.20 / Beč 14.40 - BG 21.05). Samo bi jutarnji u 8.55 uz Beograda za Beč bio pomeren u 6.55, a ovaj u 6.55 za Budimpeštu bio pomeren u 8.55. Čak bi i obrt CRRC EMV bio zgodniji, sa manje čekanja u Budimpešti.
 
Аеродром У Београду може да доживи шок, ако неспреман дочека увођење редовне линије Београд Будимпешта. Додуше, пуно зависи и од будуће цене карте.
 
Suštinski, to za putnike može da bude samo dobra stvar. Prvo: konkurencija obara cenu.
Drugo, na našu veliku žalost, avijacija je još uvek na polju veze sa Crnom Gorom, Bugarskom i Grčkom neprikosnovena (ne kažem to zato što ne volim avijaciju, naprotiv, već zato što mislim da bi konkurencija bila blagotvorna za cene).
Rumuniju da ne pominjem.
 
Ako bude voz stajao na Ferencvaros, onda ce i BUD da postane znacajna alternativa za sve od Beograda pa na sever, posebno za vikend putovanja (Italija i Spanija) i mlade preko godine i Grcka (Wizz leti do 7, Ryanir do 9 aerodroma u Grckoj), Spanija i Italija preko leta.

Sto se tice cena karte, u skladu sa https://www.mavcsoport.hu/en/mav-szemelyszallitas/international-travels/start-europa-tickets, mozemo da ocekujemo da pocetna cena ide od 15 eura, gde bi karte kupljene mesec dana unapred isle za 20 eura i za kupljene dan pre puta do 30 eura.
 
Ako bude voz stajao na Ferencvaros, onda ce i BUD da postane znacajna alternativa za sve od Beograda pa na sever, posebno za vikend putovanja (Italija i Spanija) i mlade preko godine i Grcka (Wizz leti do 7, Ryanir do 9 aerodroma u Grckoj), Spanija i Italija preko leta.
Evo meni je iz Subotice trenutno značajno lakše preko Segedina stići vozom do Ferihegya nego da idem busem do BG pa tu na aerodrom... Još ako je istina tih 10 polazaka dnevno za Segedin od sledećeg reda vožnje. Okej do tada bi svakako i voz krenuo za BG, ali ipak...
 
Ako bude voz stajao na Ferencvaros, onda ce i BUD da postane znacajna alternativa za sve od Beograda pa na sever, posebno za vikend putovanja (Italija i Spanija) i mlade preko godine i Grcka (Wizz leti do 7, Ryanir do 9 aerodroma u Grckoj), Spanija i Italija preko leta.

Zašto ako bude stajao na Ferencvaroš? Od Keleti do aerodroma je slično vreme putovanja gradskim prevozom kao od Ferencvaroša.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: btw
Apsolutno, ponuda je i obimom i cenom dosta bolja za Beograd i Vojvodinu sa BUD nego sa BEG.

Ako nekofa zanima, https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_bus_route_200E, bus je po ceni lokalne karte, stanica odmah kad se izadje iz aerodroma, za metro se silazi na stanici Ko-Ki Metro (21. po redu), a za voz na 22. stanici. Vozovi izmedju Ferencvarosa i Ko-Kija idu na pola sata, voznja 8 minuta, sve u svemu, 4 sata od Beograda, 2h40 od Subotice, to je sasvim prihvatljivo ako ce da me avion preveze do, recimo Djenove ili Venecije, jer ni tu ne mogu da se teleportujem, moram da putujem neko vreme ako idem u te gradove od Milana, Maalpense ili Bergama, koji su u ponudi WizzAira iz BEG.
 
Malo je brze. Naravno, ovo ne vazi bas ako se ima manje kila a vise prtljaga, ali ovaj 200E bus mi je kao saliven.
 
Vrh