Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Zato Barac sve vreme normalno saobraća, cirkus.

Evo, očekujte uskoro normalizaciju.

1000052462.jpg
 
Duletov snimak iz 2021. koji je objavio danas, Direktni Zaječar - Požarevac i silom prilika od Požaraevca do Smedereva, jedno vreme je takav bio turnus.

4 godine kasnije, ostala samo 2 para do Majdanpeka, koji voze prazni, do Požarevca se ne može, DMV većinom u kvaru, kakav kolaps koji niko pre 4 godine nije mogao da predvidi.

 
Predivno i tužno.
Neverovatni predeli između zaječara i požarevca. Imao prilike da posetim 2019 bor, zaječar, negotin, majdanpek (i na svim stanicama video po aktivan voz 😊).
Šteta što je pusto. Ali i ima putnika na većini stajališta, što je lepo. Verujem da im je ovaj voz mnogo značio.
A stanične zgrade ogromne. Neke i sa dva sprata, ali dosta ruinirane.
Od požarevca do smedereva katastrofa: kuće ko babini zubi, sve uz prugu, kola po kolosecima... Kao u onom videu na kosovu o vozu Kosovo train for life 😡
 
Ali i ima putnika na većini stajališta, što je lepo. Verujem da im je ovaj voz mnogo značio.

Deo između Bora i Majdanpeka je verovatno jedan od najpasivninih delova Srbije, sem par uređenih sela, sve ostalo su zaseoci sa par domaćinstava.

Uopšteno sva sela i zaseoci u tom kraju nemaju javni prevoz do Bora, do Majdanpeka postoji, ali ne pokriva zaseoke.
Čak ni kolima nije uopšte dobro ići, jer putovanje do npr Vlaola traje sat ipo u najbolje slučaju, sa velikom potrošnjom goriva. Zimi da ne pričamo..
Dok je do kraja 2022. postojao treći par vozova, radnici su išli redovno vozom, jer je cenovno i vremenski bilo puno bolje nego kolima, međutim ukidanjem silom prilika su morali da pređu na svoja vozila, a uopšte im ne odgovara.

Iako je sada dobar zaseoka raseljen ili jednostavno ljudi nisu više živi, onaj deo oko stajališta Gornjane, Kriveljski Potok, Šušlajka ostao je ugrožen.
Do najbližeg autobusa moraju pešačiti 1h ili više i to samo ka Majdanpeku, zato su par njih ostali verni vozu i voze se do Teretne stanice, jer nemaju izbora.

Sramota je i velika što je železnica nespsobna da organizuje putnički saobraćaj na npr. Knjaževac - Zaječar - Bor, to je reon od 80 km koji pokriva gotovo 100,000 stanovnika sa svim selima i ta 3 mesta između.

Inače, sa ovog snimka znam gotovo sve ljude do Majdanpeka, u Vražogrncu otpravnik Alen, baka koja ulazi je često putovala u Bor, u Rgotini ov je Neša, ovaj sa svetlećim prslukom što je ušao u Rgtoinu radi u Zijin Zagrđu, a vrlo često i u Boru. Stariji ljudi koji ulaze u Boru, idu do Vlaola. Otpravnica u Majdanpeku je Vladica.
Mv je po glasu "Romeo" (Nebojša Ristić) iz Niške vuče, tada su počeli da ih polako dovlače u Zaječar.

Još mi je smešno što ovaj instruktor što je ušao u Požarevcu priča mašinovođama da će možda morati da voze brzi do Bg-a. 😃
 
Trenutno je aktivno 28 / 39 711, plan je da do leta ta brojka bude na 31 / 39, ako uzmemo u obzir neke slupane i teško očerupane garniture, ovo je trenutno neki maksimum koji se može izvući bez nekog velikog finansijskog ulaganja.
A i da ne budemo zlonamerni, ako uzmemo neke situacije od ranije kada smo imali 16 / 39, ovo sada je korektno stanje.
Trenutno se u Šinvozu radi se par komada, nema fotki, nažalost.
Testni primerak uskoro završava pripreme i uključiće se u saobraćaj, valjda ide u Lapovo..

Situacija sa 710 neizmenjena, nema pomaka sa Želvozovim 2 garniture, osim što je 009 odlepršala gore. Kec je i dalje na dizalici. Zaječar se uopšteno raspada, očekuje se slilčna reorganizacija kao sa Lapovom, odnosno da se spoje sa Nišom.
 
Sopstvenim sredstvima dignuto je par garnitura, ostalo se radi u Želvozu i Šinvozu po ugovoru.
Prvo će pustiti testnog (001 / 002) da malo šparta u eksploataciji, pa će onda raspisati modifikaciju i za druge.

Moram malo da se potrudim, ali dostaviću spisak ceo voznog parka 711 i stanja uskoro ovde.
 
Na konto priče o održavanju garnitura i procentu ispravnosti voznog parka:
 
Bilo bi dobro kada bi se našla još jedna garnitura za Beograd - Zvornik pa da bude 4 polaska dnevno. Par ljudi iz Loznice mi je reklo da do Beograda koriste autobus samo u prekoj nuždi, uglavnom blablacar ili voz, kad im se uklapa vreme, jer ima samo 2 polaska dnevno. Sa 4 polaska, mogao bi se ozbiljno povećati broj putnika. Beograd - Vršac je isto tako posle decenija bez voza krenuo sa 4 polaska dnevno i doživeo veliki bum.
 
Četiri i po meseca posle zločina u Novom Sadu, putnički vozovi još uvek nisu vraćeni na glavnu stanicu, niti je pruga NS-SU puštena u saobraćaj.

Meni se čini da nepomenik čeka da se javnost ohladi kako bi mogao da upriliči svoju cirkusku ceremoniju sa otvaranjem pruge. Poznavajući njegovu psihopatsku strukturu ličnosti, on ne može da se suzdrži i organizuje "tiho" puštanje u saobraćaj bez presecanja vrpce, a sa druge strane je svestan da bi narod još više pobesneo ako bi sada u Subotici ili još gore Novom Sadu priredio svoju narcisoidnu predstavu sa svečanom binom i celokupnom političkom svitom.

Ne vidim koji drugi razlog može biti da subotička pruga i dalje zvrji prazna iako je potpuno završena, a novosadska stanica i dalje ne radi iako su sanirane posledice na infrastrukturi. Pa i da nije sanirano, sećam se da je još pre otvaranja stanične zgrade bilo saobraćaja, čak i pre puštanja brze pruge su išli somborski i subotički vozovi, a putnici su ulazili i izlazili kroz podzemni pothodnik dok su radovi bili u toku. Na jesen 2019. i 2021. sam putovao vozom od Novog Sada do Zmajeva i Odžaka, i sećam se da nisu polazili sa ranžirne već sa jednog završenog perona na glavnoj stanici.
 
Vrh