Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Realno vozno vreme u ovims uslovima Pančevački - Zr je 2h 10 min što po meni nije problem, jer voz ne može da konkuriše autobusu koji je duplo brži i praktično za istu cenu.
Autobus BG-ZR je uvek bio duplo skuplji od voza, autobuska karta u jednom pravcu košta koliko povratna železnička, ako ne i više posle ove nenormalne inflacije od Korone naovamo. Pančevo ni nema direktnu autobusku liniju do Zrenjanina osim jednog prolaznog kombija dnevno koji vozi Sokobanja-Zrenjanin i uvek je pun.
 
Bilo nekad, Lasta 700 dinara do Zr, voz 500, ne isplati se gubiti vreme u vozu, jedino onima koji je cilj nešto u okolini Pancevačkog, jer svi busevi sada idu preko SMT-a.
Ne zaboravi da je voz od 2021 do danas poskupeo za ukupno 30%, nije više tako povoljno, ali selima između Pančeva i Zrenjanina znači zato se treba fokusirati njihovim potrebama najviše.

Ne kažem da neće putnika Bg - Zr, ali ne treba očekivati neki uspeh, zato full fokus na Pa - Zr.
Isto, sada neko iz Crepaje može da stigne do Bg-a za manje od 1h, na to Pantransport ne može da odgovori, isto važi i za ostala sela.
 
Poslednja izmena:
Bilo nekad, Lasta 700 dinara do Zr, voz 500, ne isplati se gubiti vreme u vozu, jedino onima koji je cilj nešto u okolini Pancevačkog, jer svi busevi sada idu preko SMT-a.
Ne zaboravi da je voz od 2021 do danas poskupeo za ukupno 30%, nije više tako povoljno, ali selima između Pančeva i Zrenjanina znači zato se treba fokusirati njihovim potrebama najviše.

Ne kažem da neće putnika Bg - Zr, ali ne treba očekivati neki uspeh, zato full fokus na Pa - Zr.
Isto, sada neko iz Crepaje može da stigne do Bg-a za manje od 1h, na to Pantransport ne može da odgovori, isto važi i za ostala sela.
Na tih 700 dinara dodati i 300 dinara pljačke od "stanične usluge" na BAS-u.
Linija između prvog i sedmog najvećeg grada u zemlji ne može ni biti naročito uspešna sa 2 polaska dnevno, moralo bi ih biti barem 5 ili 6 koliko ide do Vršca da bi povukli više autobuskih putnika, i morala bi kao i vršački da saobraća do Zemuna. Plašim se da će upravo Pantransport izlobirati da linija ponovo bude ukinuta novim RV 2025/2026 umesto da bude pojačana, i dalje ne razumem zašto između ova dva nisu uveli i treći polazak koji bi iz Zrenjanina kretao oko 8 ujutru, makar da saobraća do Pančeva Glavne ili Ovče, ako je ranije bilo planirano da još 1. septembra ove godine krenu dva polaska Zrenjanin-Ovča i jedan Zrenjanin-Prokop.
 
Da bi se uveo 3. par potreban je 2. DMV koji jednostavno nema gde da se iščupa i ovo je bilo povuci potegni, tu je i standardan problem osoblja u SV-u, a i propusne moći pruge.

Ne opravdavam, ali hajde da vidimo kako ovo sa 2 para funkcioniše prvo pa će se proširiti nekada usluga..
 
Ево данас сам ишао до Петроварадина. Ново је што на возовима пише Петроварадин уместо Нови Сад, најављују их исто као и до сад, без измена (изузетно саобраћа до станице Петроварадин). Једино ми је чудно што од Карловаца до Петроварадина вози левим колосеком, исто је у повратку па се враћа у нормалан колосек. Видим у апликацији да сад имају 4 категорије возова 24ХХ, 8ХХ, 7ХХ и 6ХХ. Ове 6ХХ зову ИнђијаЕкспрес јер од НС до Инђије не стаје нигде :cool: На свим поласцима осим 24ХХ вози подсерија 100, док су црвени на њима.
 
Šta se dešava sa SOKO? Žale mi se kolege da ide na svaka dva sata sada, umesto na svaki sat i da je usporen sa 33 min do NBG na 43m?
 
Još širenja dezinformacija ovog puta od strane zaposlenih u Vladi RS...

Screenshot 2024-12-17 at 10.41.31.png
 
Jutros posle 7 časova na p.p Kijevo voz 2131 imao VD.
Kombi vozilo pokušalo da obiđe spuštene polubranike.
Vozač poginuo, dete (4) u teškom stanju prebačeno u urgentni centar.
Saobraćaj i dalje u prekidu.
DOKLE VIŠE? DOKLE???
1000001153.jpg
1000001156.jpg
 
На свим поласцима осим 24ХХ вози подсерија 100, док су црвени на њима.

Nisam siguran da sam razumeo al u povratku iz NS pre 7 dana je u 22.20 iz Petrovaradina išao 2419 beli, novi flirt...

Čitam ovde da su proređeni polasci sokolom (da se ostvaruje svaki drugi polazak) al ne vidim u redu vožnje na aplikaciji da je tako...


Činjenica jeste da nije jednostavno stići do NS kao ranije i da stižemo po višim cenama i penalima za putnike koji kupuju kartu u vozu, samo do Petrovaradina pa ko se ugura u bus, ugurao se. Zima je, baš nije o čas posla stići u NS. Maksimalno nas je unazadilo nestručno vođenje jednog velikog i kompleksnog sistema od prioritetnog značaja za građanje i privredu. Ogromni gubici. O ljudskim životima da ne govorim. O najavljivanoj Subotici još maštamo. Baš nije mogla da bude gora godina po železnički saobraćaj i putnike u svakom smislu.
 
Možda je već neko pitao...
Zbog čega neki vozovi iz Užica i za Užice ne staju u Rakovici i zbog čega voz za Bar ne staje na Novom Beogradu?
Bez obzira na kategoriju voza, te tri stanice bi morale da budu obavezne za sve vozove koji prolaze kroz njih...jer bi mnogo olakšale kretanje putnicima po Beogradu. Mislim da imaju tehničke uslove, a minut stajanja ne znači ništa...
 
Poslednja izmena:
Nisam siguran da sam razumeo al u povratku iz NS pre 7 dana je u 22.20 iz Petrovaradina išao 2419 beli, novi flirt...

Čitam ovde da su proređeni polasci sokolom (da se ostvaruje svaki drugi polazak) al ne vidim u redu vožnje na aplikaciji da je tako...


Činjenica jeste da nije jednostavno stići do NS kao ranije i da stižemo po višim cenama i penalima za putnike koji kupuju kartu u vozu, samo do Petrovaradina pa ko se ugura u bus, ugurao se. Zima je, baš nije o čas posla stići u NS. Maksimalno nas je unazadilo nestručno vođenje jednog velikog i kompleksnog sistema od prioritetnog značaja za građanje i privredu. Ogromni gubici. O ljudskim životima da ne govorim. O najavljivanoj Subotici još maštamo. Baš nije mogla da bude gora godina po železnički saobraćaj i putnike u svakom smislu.
Мислио сам на Регио возове са бројевима који почињу са 24ХХ, њих су возиле старе гарнитуре, могуће је да су у вечерње поласке слали подсерију 100.
Соколови иду на сваких сат времена, само што поласци 6ХХ стају у Инђији и Пазовама, док 5ХХ иду стандардно са стајањем само на НБГ.
 
Дакле, ИЦ ипак иде на свака два сата, а не на сат као што је @Boki123 написао.
У непарни сат иде ИР (као што је од почетка било предвиђено), а читава забуна је што је за Србијавоз "Соко" и даље име возила тј. ЕМВ, а не комерцијални назив ранга возова.

Од данас је обавезна резервација и за ИР.
Za saobraćaj InterRegio vozova na relaciji Beograd Centar-Petrovaradin (Novi Sad) Petrovaradin-Beograd Centar se angažuje SOKO voz (Stadler KISS).

Počev od 18.12.2024.godine u svim InterRegio vozovima (640/641,642,643,…., 656/657) je obavezna rezervacija mesta, kada se za njihov saobraćaj angažuje SOKO voz.

Za putnike koji imaju neku od pretplatnih karata (sedmodnevna, polumesečna, mesečna, godišnja), a koja obuhvata i ovu kategoriju voza, takođe je obavezna rezervacija mesta, kada imaoci karte koriste numerisana mesta u vozu 1. i 2. razreda.

Putnicima sa pretplatnom kartom se ne ispostavlja rezervacija, ukoliko koriste mesta u vozu koja nisu numerisana. U cilju da za sebe obezbede komforno putovanje, molimo putnike sa pretplatnim kartama da obezbede rezervaciju mesta, imajući u vidu da je u vozu broj mesta koja nisu numerisana ograničen.

Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.

Пошто се не зна када ће се разрешити ситуација са станицом у Новом Саду, Србијавоз и ЈГСП Нови Сад треба да направе нормалан ред вожње аутобуса у смеру ка Петроварадину. Тренутни ред вожње аутобуса уопште није усклађен са возовима Петроварадин - Београд центар већ креће из центра града 15 минута након поласка са стајалишта у Прерадовићевој.
На пример, за воз 745, који креће у 06:50, поласци аутобуса су у 06:10 (прерано) и 06:50 (прекасно).
Додатни проблем је и што редовне линије ЈГСП иду ретко, посебно увече. После 19:00 тројка иде на 26 минута, а деветка на 18 па на 25 минута од 21:00.
 
Vrh