Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj


Tragedija nije bila zbog rampe već vozača, rampa je uredno radila i nije bila pokvarena spuštena 1h ili već šta.
Vozač ni 1 sekundu nije sačekao ispred rampe već je odmah krenuo da zaobilazi što se i vidi na snimku koji je izašao na internetu.

Slažem se da je bezbednost na purnik prelazima na mizernom nivou i da postoji dosta problema.
 
@SunnyBoy Znam da očekuješ na relaciji Beograd - Zrenjanin tipa svaki neparni sat 5-21 brzi koji putuje 1h, svaki parni sat 4-22 lokalni koji putuje 1,5h i to kao minimalni standard. Mislim da ni ja ni većina drugih na forumu nije protiv takvih ciljnih standarda, samo što za tako nešto su potrebne vrlo ozbiljne promene počev od državne politike i medija pa nadalje.

Čak i ako se ne bi išlo na makropromene, može dosta toga da se uradi lokalnim akcijama. Evo, vidiš da su Pančevci prvi put posle 14 godina dobili iole normalan sistem za Pančevo sa 16 polazaka. Ima dosta mana, ali su se bunili, lobirali, pritiskali i nešto se od toga stvorilo. I Vrščani to što imaju nešto relativno solidno za uslove u Srbiji, opet su imali neki svoj sistem uticaja i lobiranja. Čak sa ovom jednom kompozicijom, za koju je vozno vreme 2h10min se mogu napraviti bar tri para polazaka i nešto korisnije. Tipa:
Prokop7:3016:10Zrenjanin4:4013:2019:00
Pančevački most7:4016:2021:40Kovačica5:4014:2020:00
Pančevo glavna8:0016:4022:00Pančevo glavna6:3015:1020:50
Kovačica8:5017:3022:50Pančevački most6:5015:3021:10
Zrenjanin9:5018:3023:50Prokop7:0015:40
Podsetiću da je na vraćanje ranog jutarnjeg iz Vršca za Beograd i kasno večernjeg iz Beograda za Vršac uticaj izvršila lokalna samouprava pored svega na osnovu zahteva lokalne samouprave. Evo, da ne bude izgovor da je čak i SNS, koji zaista jeste po železnicu najštetočinskija vlast, izgovor da se negde ne uradi i po nešto smisleno. Podsetiću da sam pre mog odlaska u inostranstvo uspostavio dobar kontakt sa tadašnjim Ministarstvom prosvete da radimo na tome da se polasci usklade sa smenama đaka, ali sam uskoro otišao i priču nije imao ko da vuče. Znam da ni ovim vi @SunnyBoy ne bi bili zadovoljni, ali od nečega mora da se počne. Za početak, najugroženiji su upravo oni u naseljima između Zrenjanina i Pančeva, kao što i Vršački voz većinom ne pune Vrščani već manja mesta.

Ako se eventualno izvrši pritisak da se poboljša održavanje, poveća broj osoblja i smena u međustanicama, tu može i 6 pari vozova.
Đaci i radnici Beograd i PančevoĐaci Beograd i PančevoĐaci ZrenjaninRadnici ZrenjaninĐaci Zrenjanin
Zrenjanin4:407:5010:4013:3016:0019:40
Kovačica5:40 (ukrštavanje)8:50 (ukrštavanje)11:40 (ukrštavanje)14:30 (ukrštavanje)17:0020:40 (ukrštavanje)
Pančevo glavna6:309:4012:3015:2017:50 (17:35 ukrštavanje Kačarevo)21:30
Pančevački most6:5010:0012:5015:4018:1021:50
Prokop7:0015:5018:2022:00
Đaci radnici ZrenjaninĐaci ZrenjaninĐaci Beograd i PančevoRadnici Beograd i PančevoĐaci Beograd i Pančevo
Prokop4:207:3016:5019:20
Pančevački most4:307:4010:3013:2017:0019:30
Pančevo glavna4:508:0010:5013:4017:20 (17:35 ukrštavanje Kačarevo)19:50
Kovačica5:40 (ukrštavanje)8:50 (ukrštavanje)11:40 (ukrštavanje)14:30 (ukrštavanje)18:1020:40 (ukrštavanje)
Zrenjanin6:409:5012:4015:3019:1022:30
Znam da bi ovde sa razlogom bile određene primedbe, ali ovde je dosta toga moralo da se prilagodi u odnosu na moguća ukrštavanja, i prioritet je dat vezama sa srednjim školama u Zrenjaninu i Pančevu. Ukrštavanje u Kovačici je važno zato što je Kovačica opštinsko mesto, raskrsnica lokalnih puteva, gde se može organizovati kvalitetna presedačka veza i terminal. Poslednji polazak iz Beograda može da ima varijantu sa polaskom posle 20:00, što odgovara studentima, ali ne i đacima. Dva polaska samo do Pančevačkog mosta se mogu produžiti do Prokopa ako se negde nešto popravi i ubrza između Pančeva i Zrenjanina.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: btw
Kako misliš na mizernom nivou?

Moje skromno mišljenje da u Srbiji postoji previše prelaza, od kojih su neki slabo održavani i predstavljaju opasnost za učesnike u saobraćaju. Na kraju ovo najviše pogađa železnicu, svaki VD akumulira veliku štetu po železnički saobraćaj. Dobar deo prelaza treba ukinuti, neke denivelisati, a neke opremiti sa branicima.

A moram priznati da su branici previše često u kvaru, radnike SS treba pojačati kako sa ljudstvom tako i sa opremom, potrebna su rigoroznija održavanja, brže intervencije itd...

Mada uistinu u poslednje vreme nešto je učinjeno, ovaj projekat modermizacije putnih prelaza na lokalnim prugama, ali i cela denivelisana pruga Sub - Bg.
 
@Jelancha

Prvo ću citirati samog sebe

Niska bezbednost železnice u Nišu je višedecenijska neodgovornost države​

Još od prvih reformi železnica po preporukama Međunarodnog monetarnog fonda 1960-tih. Železnica je sa institucije i javnog dobra svedena na "preduzeće“. Dok se izdvajanja za gradnju i održavanje drumova, drumske raskrsnice i petlje smatrala namenskim ulaganjem, država se odrekla od finansiranja održavanja železničkih prelaza, a za uzvrat železnicama dozvolile da sami određuju kvalitet količinu i strukturu prelaza onako kako im je najjeftinije. Tu vrstu odricanja države od finansijske odgovornosti za prelaze nisu dopustile ni tradicionalno kapitalističke zemlje. A desila se u "socijalističkoj" zemlji, koja se klela u "rad ne za kapitaliste nego za narod".

Sa jednim bulevarskim podvožnjakom ukupno, Niš spada među infrastrukturno najzaostalije gradove Evrope veličine između 200.000 i 300.000 stanovnika.
Čudno mi je da neko ko je živeo u Holandiji, ko je imao sa čime da uporedi, smatra da je prelaza "previše". Naprotiv, premalo ih je. A to je samo jedan od problema. Tu su i loše podešeni prelazi (duga čekanja, pri svakom smanjenju brzine treba revizija), krađa i oštećivanje opreme, napredni kadrovski genocid, saobraćajna kultura sa kojom bi i u Belorusiji i Holandiji mnoge vratili u vrtić...
 
Još jedna lepa novost je da oba zvornička IR više ne preskaču sve seoske stanice, sada staju i u Donjoj Borini, Brasini, Koviljači, Lešnici, Prnjavoru Mačvanskom, Majuru, Platičevu i Buđanovcima.

Loša novost je da su svi dosadašnji Re polasci Kikinda-Subotica i Zrenjanin-Subotica skraćeni do Sente.

Primetio sam da su u listing pretraživača RV na sajtu ponovo ubačena službena mesta na severu KiM od Kosovske Mitrovice Sever do Jerine, iako vozovi i dalje saobraćaju samo od Kraljeva do Rudnice već petu godinu. Ubačene su i stanice na prugama NS-SU i NI-LE.
 
Vrh