@SunnyBoy Znam da očekuješ na relaciji Beograd - Zrenjanin tipa svaki neparni sat 5-21 brzi koji putuje 1h, svaki parni sat 4-22 lokalni koji putuje 1,5h i to kao minimalni standard. Mislim da ni ja ni većina drugih na forumu nije protiv takvih ciljnih standarda, samo što za tako nešto su potrebne vrlo ozbiljne promene počev od državne politike i medija pa nadalje.
Čak i ako se ne bi išlo na makropromene, može dosta toga da se uradi lokalnim akcijama. Evo, vidiš da su Pančevci prvi put posle 14 godina dobili iole normalan sistem za Pančevo sa 16 polazaka. Ima dosta mana, ali su se bunili, lobirali, pritiskali i nešto se od toga stvorilo. I Vrščani to što imaju nešto relativno solidno za uslove u Srbiji, opet su imali neki svoj sistem uticaja i lobiranja. Čak sa ovom jednom kompozicijom, za koju je vozno vreme 2h10min se mogu napraviti bar tri para polazaka i nešto korisnije. Tipa:
Prokop | 7:30 | 16:10 | | Zrenjanin | 4:40 | 13:20 | 19:00 |
Pančevački most | 7:40 | 16:20 | 21:40 | Kovačica | 5:40 | 14:20 | 20:00 |
Pančevo glavna | 8:00 | 16:40 | 22:00 | Pančevo glavna | 6:30 | 15:10 | 20:50 |
Kovačica | 8:50 | 17:30 | 22:50 | Pančevački most | 6:50 | 15:30 | 21:10 |
Zrenjanin | 9:50 | 18:30 | 23:50 | Prokop | 7:00 | 15:40 | |
Podsetiću da je na vraćanje ranog jutarnjeg iz Vršca za Beograd i kasno večernjeg iz Beograda za Vršac uticaj izvršila lokalna samouprava pored svega na osnovu zahteva lokalne samouprave. Evo, da ne bude izgovor da je čak i SNS, koji zaista jeste po železnicu najštetočinskija vlast, izgovor da se negde ne uradi i po nešto smisleno. Podsetiću da sam pre mog odlaska u inostranstvo uspostavio dobar kontakt sa tadašnjim Ministarstvom prosvete da radimo na tome da se polasci usklade sa smenama đaka, ali sam uskoro otišao i priču nije imao ko da vuče. Znam da ni ovim vi
@SunnyBoy ne bi bili zadovoljni, ali od nečega mora da se počne. Za početak, najugroženiji su upravo oni u naseljima između Zrenjanina i Pančeva, kao što i Vršački voz većinom ne pune Vrščani već manja mesta.
Ako se eventualno izvrši pritisak da se poboljša održavanje, poveća broj osoblja i smena u međustanicama, tu može i 6 pari vozova.
| Đaci i radnici Beograd i Pančevo | | Đaci Beograd i Pančevo | Đaci Zrenjanin | Radnici Zrenjanin | Đaci Zrenjanin |
Zrenjanin | 4:40 | 7:50 | 10:40 | 13:30 | 16:00 | 19:40 |
Kovačica | 5:40 (ukrštavanje) | 8:50 (ukrštavanje) | 11:40 (ukrštavanje) | 14:30 (ukrštavanje) | 17:00 | 20:40 (ukrštavanje) |
Pančevo glavna | 6:30 | 9:40 | 12:30 | 15:20 | 17:50 (17:35 ukrštavanje Kačarevo) | 21:30 |
Pančevački most | 6:50 | 10:00 | 12:50 | 15:40 | 18:10 | 21:50 |
Prokop | 7:00 | | | 15:50 | 18:20 | 22:00 |
| Đaci radnici Zrenjanin | | Đaci Zrenjanin | Đaci Beograd i Pančevo | Radnici Beograd i Pančevo | Đaci Beograd i Pančevo
|
Prokop | 4:20 | 7:30 | | | 16:50 | 19:20 |
Pančevački most | 4:30 | 7:40 | 10:30 | 13:20 | 17:00 | 19:30 |
Pančevo glavna | 4:50 | 8:00 | 10:50 | 13:40 | 17:20 (17:35 ukrštavanje Kačarevo) | 19:50 |
Kovačica | 5:40 (ukrštavanje) | 8:50 (ukrštavanje) | 11:40 (ukrštavanje) | 14:30 (ukrštavanje) | 18:10 | 20:40 (ukrštavanje) |
Zrenjanin | 6:40 | 9:50 | 12:40 | 15:30 | 19:10 | 22:30 |
Znam da bi ovde sa razlogom bile određene primedbe, ali ovde je dosta toga moralo da se prilagodi u odnosu na moguća ukrštavanja, i prioritet je dat vezama sa srednjim školama u Zrenjaninu i Pančevu. Ukrštavanje u Kovačici je važno zato što je Kovačica opštinsko mesto, raskrsnica lokalnih puteva, gde se može organizovati kvalitetna presedačka veza i terminal. Poslednji polazak iz Beograda može da ima varijantu sa polaskom posle 20:00, što odgovara studentima, ali ne i đacima. Dva polaska samo do Pančevačkog mosta se mogu produžiti do Prokopa ako se negde nešto popravi i ubrza između Pančeva i Zrenjanina.