Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Toga i u okviru evrope jedva ima, prošla su ta vremena. Jeftinije je uzeti avio karte i rentakar.

Ima Beč - Feldkirh, Hamburg - Lorah, Prag - Poprad/Košice, Bratislava/Beč - Split... I noćni vozovi su u jednom trenutku u Evropi gotovo iščezli pa su počeli da se vraćaju.
Зато што и тај воз траје 6 сати.

Netačno. Konsultuj se sa redom vožnje. Voz Beč - Berlin putuje 8 sati i 45 minuta. I opet, to nikakve veze nema sa linijom Beograd - Beč, koja neće moći da ide na ispod 6 sati.
 
35€ Beograd - Beč teško kada već sada Beč Budimpešta košta 50ak € a mesec dana unapred može da se uzme fiksna karta za 32€

Pogledajte prilog 212355

Austrijanci deru. Preko sajta Mađarskih železnica ista ta dva polaska istog datuma su 17 evra:

Screenshot (114).png
 
Nocni auto voz do Soluna je ukinut bez ikakvog jasnog objasnjenja. Jos pre pandemije. Navodno grcka kriza. Sada ne ide zbog toga sto je rekonstrukcija Nis-Brestovac planiran da traje 10 meseci otegao na dve i po godine. Sad kad su ti radovi pri kraju moramo da tumacimo nadolazeci red voznje u kontekstu planiranih razvoja i strategije putnickog saobracaja.
@Steva ta vremena jeftinih letova i rent a kara ce vrlo brzo proci. Zato i pricam sve ovo. Zapravo na relaciji Beograd-Solun je uvek bilo jeftinije staviti auto na voz nego leteti do tamo i uzeti rent a car.

Voz do Soluna je ukinut jer je su Italijanske železnice kupile Grčke železnice (putnički prevoz). Italijane zabole ona stvar za međunarodni prevoz. Forsiraju samo Atina - Solun gde je karta 45 evra za voz koji ide do 200 km/h (poređenja radi u Turskoj je Istanbul - Ankara 10 evra za voz koji ide do 250 km/h). Ranije su bar bile određene karte na popustu od 19 evra (pre nego što su ih Italijani kupili), sad nema ništa, samo 45 evra, a putarina Atina - Solun je isto jako skupa (uz ~20 naplatnih rampi usput koje mora da prođeš), tako da lepo oni verovatno zarađuju od toga.
 
Ko kaže da se ne ide? Pogledaj broj čartera leti.

A gde sam ja rekao da nema cartera ili redovnih aviolinija?

Ako treba da prevedem - to sto ima avio linija i rent-a-car agencija ne znaci da ogroman broj ljudi i dalje ne putuje svojim vozilom i da nema potrebe za auto vozovima. Da ljudi ne nose vise od 23kg prtljaga, zele komoditet svog vozila ili jednostavno nemaju pristup rent-a-car tamo gde im treba i kad im treba.
 
I opet, to nikakve veze nema sa linijom Beograd - Beč, koja neće moći da ide na ispod 6 sati.

Pa da su madjari bili pametni kao sto nisu, oni bi radili celu deonicu od Hyegeshalom do Kelebije za 200-250 km/h posto su i 90ih dobili fondove za Bec Budimpestu a sada su imali kreditnu mogucost sa kinezima za Beograd Budimpestu e onda bi se se putovalo 6 sati od Beograda do Beca, ovako jbg 160 sa pruznim prelazima ostali u XXom veku sto se tice zeleznice sa sve V43 iz 60ih.
 
Pa da su madjari bili pametni kao sto nisu, oni bi radili celu deonicu od Hyegeshalom do Kelebije za 200-250 km/h posto su i 90ih dobili fondove za Bec Budimpestu a sada su imali kreditnu mogucost sa kinezima za Beograd Budimpestu e onda bi se se putovalo 6 sati od Beograda do Beca, ovako jbg 160 sa pruznim prelazima ostali u XXom veku sto se tice zeleznice sa sve V43 iz 60ih.

Pa Beograd - Beč će se putovati 6 sati kad se završi modernizacija pruge Beograd - Budimpešta celom dužinom.

Srećom pa su Mađari glupi, a mi pametni pa kod njih vozovi za prevoz putnika prevoze 16 puta više putnika nego u Srbiji (podatak za 2023).
 
Stevo, pogledaj agencijski voz "Optima express". Turski gastarbajteri ga i dalje veoma koriste.
Jeste sezonski ali poenta je da za njega klijentela i dalje postoji.
Jednog dana bi isto moglo Beč - Beograd(Zemun) za našu raju u rasejanju. Zašto da ne.
Optima jeste robusna za ono sto inace vidimo na nasim prugama, ali u sustini to je nekoliko spavacih kola koja idu jednom nedeljno. Ukupan broj putnika je zanemarljiv u odnosu na broj turskih gastarbajtera koji voze.5
 
35€ Beograd - Beč teško kada već sada Beč Budimpešta košta 50ak € a mesec dana unapred može da se uzme fiksna karta za 32€

Pogledajte prilog 212355
Vec imas odgovor kako jeftino od Budimpeste do Beca, a kao poredjenje, MAV prodaje karte od Budimpeste do Minhena od 37 eura. Moguce je da ce u pocetku karta od Beograda do Beca biti i 29 eura, mozda cak i 25, ali tesko da ce preci 35 eura kada se razradi proizvod.
 
Dodjes autom do Livorna, ako si juzna polovina Italije, ili do Villacha, ako si ostatak Zapadne Evrope, uteras auto na autovoz, i izadjes na auto terminalu u Sidu, carinski postupak se zavrsi u sat vremena, ljudi bi se pobili oko karata u periodu od 1.6. do 15.9 i od 20.12. do 10.1.
 
Vec imas odgovor kako jeftino od Budimpeste do Beca, a kao poredjenje, MAV prodaje karte od Budimpeste do Minhena od 37 eura. Moguce je da ce u pocetku karta od Beograda do Beca biti i 29 eura, mozda cak i 25, ali tesko da ce preci 35 eura kada se razradi proizvod.

Pre ukidanja voza za Beč postojala je povratna karta Beč specijal koja je koštala 70 evra (bez ograničenog broja karata), kao i Sparschiene karta od 39 evra u jednom smeru, sa ograničenim kontigentom. Sumnjam da će karta biti jeftinija nego ranije.
 
Dodjes autom do Livorna, ako si juzna polovina Italije, ili do Villacha, ako si ostatak Zapadne Evrope, uteras auto na autovoz, i izadjes na auto terminalu u Sidu, carinski postupak se zavrsi u sat vremena, ljudi bi se pobili oko karata u periodu od 1.6. do 15.9 i od 20.12. do 10.1.

Tačnije u Zemunu, pošto u Šidu nema auto terminal.

Kad smo već kod toga - u stanicama Novi Sad i Subotica su postojali terminali za utovar automobila na voz pre rekonstrukcije. Da li su oni sačuvani nakon rekonstrukcije?
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: btw
Tačnije u Zemunu, pošto u Šidu nema auto terminal.

Kad smo već kod toga - u stanicama Novi Sad i Subotica su postojali terminali za utovar automobila na voz pre rekonstrukcije. Da li su oni sačuvani nakon rekonstrukcije?
U Novom Sadu nije. Na prvi peron možeš izaći kolima i često na njemu budu parkirana kola, dok druga dva sa izlazom za kola imaju na svega par metara stubove tako da ne znam kako je moguće izaći na njih kolima. A na kom peronu je bio taj terminal?
 
Pa Beograd - Beč će se putovati 6 sati kad se završi modernizacija pruge Beograd - Budimpešta celom dužinom.

Srećom pa su Mađari glupi, a mi pametni pa kod njih vozovi za prevoz putnika prevoze 16 puta više putnika nego u Srbiji (podatak za 2023).

Ja ne pričam generalno, jasno je svima da je MAV razvijeniji od Srbija Voz u većini stvari. Ja pričam konkretno za linije Budimpesta Beč i Budimpesta Beograd da su loše odigrali pritom budimpesta beć je linija koja je ultra profitabilna i koriste je razni operateri.
 
Pa da su madjari bili pametni kao sto nisu, oni bi radili celu deonicu od Hyegeshalom do Kelebije za 200-250 km/h posto su i 90ih dobili fondove za Bec Budimpestu a sada su imali kreditnu mogucost sa kinezima za Beograd Budimpestu e onda bi se se putovalo 6 sati od Beograda do Beca, ovako jbg 160 sa pruznim prelazima ostali u XXom veku sto se tice zeleznice sa sve V43 iz 60ih.
Mislim da im ova pruga nije prioritet. Prema nekiim mapama koje sam video, planiraju prugu od 200/h prema Aradu i Temisvaru. Ta se pruga skoro poklapa sa ovom prugom, a sigurno nece raditi dve brze pruge na malom rastojanju.



20210429121215_20210429_V4-includes-Austria-into-their-high-speed-rail_IMG.png


Jos jedan zanimljiv grafikon.

1050px-Electrified_railway_lines_shares_2022.png
 
Kao sto se i ocekivalo, madjarska Vlada je odlucila da smanji ili potpuno ukine izdvajanja iz budzeta za troskove delova projekta rekonstrukcije pruge od Budimpeste do Kelebije/Beograda, u tacki 102. nece biti izdvajanja u 2024. godini, u tacki 123., sto je jos gora odluka po buducnost i dinamiku radova na projektu, prebacuje se finansiranje sa drzave na tekuca sredstva nadleznost ministarstva.


Kao sto sam i napisao, a neki su u tome videli propagandu EU protiv Kine, daj Boze da se pruga zavrsi do kraja 2028. godine, to bi bilo super ako se pogleda realna ekonomska situacija u Madjarskoj.
 
UKoliko bude voz do Beča, to će biti klasična kompozicija. Svakako će i Beograd-Budimpešta biti deo klasična kompozicija deo naš novi EMV
 
Kao sto se i ocekivalo, madjarska Vlada je odlucila da smanji ili potpuno ukine izdvajanja iz budzeta za troskove delova projekta rekonstrukcije pruge od Budimpeste do Kelebije/Beograda, u tacki 102. nece biti izdvajanja u 2024. godini, u tacki 123., sto je jos gora odluka po buducnost i dinamiku radova na projektu, prebacuje se finansiranje sa drzave na tekuca sredstva nadleznost ministarstva.
Каква је пруга Кишкунхалас - Баја?
Помињана је обнова пруге Суботица - Баја, у ствари, пруге Суботице - Бачалмаш која се наставља даље на пругу Кишкунхалас - Баја, претпостаљам да је то сада на јако дугачком штапу и да иде у пакету са модернизацијом Кишкунхалас - Баја.
 
Каква је пруга Кишкунхалас - Баја?
Помињана је обнова пруге Суботица - Баја, у ствари, пруге Суботице - Бачалмаш која се наставља даље на пругу Кишкунхалас - Баја, претпостаљам да је то сада на јако дугачком штапу и да иде у пакету са модернизацијом Кишкунхалас - Баја.
Ne znam nista za taj pravac. Kao i u svakoj drugoj drzavi, otvori se prica da ce nesto u nekom kraju da se radi i tako od izbora do izbora, dok jednom ne dodje na red.
 
Vrh