Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Bukvalno to. Većina tih saopštenja im je u fazonu: "Mož da bidne, a ne mora".
Najliberalnija centralna banka na svetu.
Ali ok, uzmi da su im ingerencije limitirane, ministarstvo finansija bi moralo da povuče neke snažnije mere.

@Igor, ovde nam je bila zanimljiva diskusija, sry za offtopičenje, može u "Dinar Republike Srbije".
 
Zapravo, vrlo je klizav teren, zato što se pojavilo bezgotovinsko plaćanje. Ovo je sa sajta NBS:
Tar nije upravo nbs donela odluku da se iznosi do 0.50 para zaokružuje na manji iznos a sve preko 0.51 na dinar više samo idu na korist lopovima trgovcima
Treba zabraniti isticanje u parama ili izvršiti denominaciju i vratiti pare
 
Mislim da bi par postova moglo opušteno u "Dinar Republike Srbije", ali smatram da bi država najzad mogla da definiše da li hoće da ima 10/20 u kovanicama ili u papiru. Logično bi bilo da to bude u kovanicama.
Doduše, nedavno pročitah da postoji i kovanica od 1 dolara, a ujedno i u papiru, tako da barem tu nismo jedini.
Za početak, najzad bi bilo dobro da se strogo zabrani maloprodajna denominacija u vrednosti ispod dinara ("Maxijevo" 99,99).
NBS je saopštila da zbog 'visokih troškova' više ne izrađuje kovanice od 10 i 20 dinara. Ništa mi nije jasno, s obzirom da i npr. Bugari imaju kovanicu u protivvrednosti većoj od 100 dinara.

Ipak je lakše kad ima kovanica, a kod automata poput ovih o kojima se raspravlja su one neophodne. Ali eto, već neko vreme ni samouslužne kase u Merkatoru ne primaju keš.
 
Za početak, najzad bi bilo dobro da se strogo zabrani maloprodajna denominacija u vrednosti ispod dinara ("Maxijevo" 99,99).
Napominjemo da je povlačenjem iz opticaja kovanog novca apoena od 1, 5, 10 i 50 para i donošenjem navedenih odluka o zaokruživanju krajnjih obračuna u gotovinskom platnom prometu u navedenom rasponu Narodna banka Srbije definisala zakonski okvir za gotovinski platni promet, dok se u bezgotovinskom platnom prometu cene i dalje mogu iskazivati i plaćati u parama.

Narodna banka Srbije nije nadležna za donošenje odluka o zaokruživanju krajnjih obračuna u bezgotovinskom platnom prometu. Takođe, NBS ne može da utiče na to da se prilikom formiranja cena robe i usluga one zaokružuju na ceo iznos.
E sad skontaj koliko je gluposti ovde napisano, da li to znaci da ce prodavci da pokazuju cenu hipoteticki bez PDV kao u US kako bi se zastitili? I onda dolazimo u situaciju da nesto sto kosta 242 rsd, zapravo kosta 290.4 rsd sa pdv, i sta onda?
Je l to znaci da je cena za karticu jedna, a za kes druga?

Totalna gomila gluposti i nelogicnosti. Kada bi ovo uveli placala bi NBS iz svog dzepa milione na godisnjem nivou da sve ovo ispegla. Mnogo ozbiljnije monetarne drzave ovo nisu uvele jer je samoubisno, a mi ekonomski tigar cemo da predjemo u Integer valutu pa cemo tako pametni da i dalje peglamo evro 117.1 :D
 
Ovogodišnja Belmužijada u Svrljigu koja je oborila sve rekorde posećenosti i pregazila npr Guču. Okuplja nekoliko hiljada ljudi sa poznatim izvođačima iz estradnog sveta.
FB_IMG_1722999357034.jpg


I sve to nije dovoljno SrbijaVozu da uspostavi neki vanredni polazak ka Nišu ili Zaječaru, iako je u pitanju sigurna i laka zarada.
Uopsteno gledajući, van železničkog kruga dvojke, (famozni trijangl Užice, Vršac, Novi Sad) ništa se ne organizuje više vanredno, Grožđebal, Exit/Desingerica su očigledno najviši dometi.

Sramotno je da se neke manje manifestacije, sabori i vašari ignorišu, jer ipak dosta znače lokalnim zajednicama, a značilo bi i Srbijavozu da se malo ispromoviše i zaradi neku paru. Ko zna koliko bi samo vanrednih vozova moglo da se uspostavi po Srbiji.
 
Такве манифестације се планирају за дуго до релазиације, сматрам да би могли да се напрегну.
@Jelancha колико хсватам линија ка Зајечару није електрификована?

Али ни то не видим да је проблем дизел локомотива, вагони.... Додуше, има ли вагона.
 
Ljudi, hteo bi da se provozam sa Flirt 4 vozom na relaciji BG (Novi Beograd) - Novi Sad, pa me zanima na koji nacin na Srbvoz sajtu da procenim u redu voznje koji je polazak Flirt 3 a koji Flirt 4? Vidim da postoje kategorije Re, ReX, B, IC i Soko. Jasno mi je da nije Soko, ali me zanima da li da jurim konkretan broj voza ili konkretnu kategoriju kako bi bio siguran da ce mi doci Flirt 4, a ne stari Flirt?
 
Ствар је у катастрофалном стању пруге за Бар уопштено, а неодржавање релативно обновљених делова. Пругом за Зворник кад идем сваки пут све гора. ПП у Платичеву ће за који месец постати непроходан. Зачудио сам се кад је јуче стигао у Руму са само 2 минута закашњења.

 
Ljudi, hteo bi da se provozam sa Flirt 4 vozom na relaciji BG (Novi Beograd) - Novi Sad, pa me zanima na koji nacin na Srbvoz sajtu da procenim u redu voznje koji je polazak Flirt 3 a koji Flirt 4? Vidim da postoje kategorije Re, ReX, B, IC i Soko. Jasno mi je da nije Soko, ali me zanima da li da jurim konkretan broj voza ili konkretnu kategoriju kako bi bio siguran da ce mi doci Flirt 4, a ne stari Flirt?
Na vozovima za/iz Bara su sigurno novi FLIRTovi. Trebalo bi da je voz u 17:30 iz BG isto. A ima ih ujutro i uveče REx vozovi, ali ne svi! Poslednji iz BG za NS je novi isto koliko se sećam.
 
Такве манифестације се планирају за дуго до релазиације, сматрам да би могли да се напрегну.
@Jelancha колико хсватам линија ка Зајечару није електрификована?

Nije.

Imaju li uopšte dovoljno kapaciteta za vanredne polaske?

Za ovaj konkretan događaj ima lagano, čak štaviše lako je napraviti lep turnus.
Redovni Popodnevni voz za Niš u 12:30 ode u sinhronu i u povratku za Zaječar u 16h otkači garnituru u Svrljigu koja će kasnije tokom noći kao vanredni voz da vrati ljude u Niš.
Sledećeg dana jutarnji obrt je pokupi u Nišu i vrati je u Zaječar.
Što se tiče pravca za Zaječar, uvede se popodnevni oko 15:30 za Svrljig & kasnije uveče kada se završi koncert vraća ljude u Zaječar i ostala mesta usput, pregled i može da nastavi redovni jutarnji obrt ka Prahovu / Majdanpeku.
Sve u svemu 3 garniture, 2 ostaju za Prahovo / Majdanpek, čista situacija.

A ovako uopšteno, sada sa ovim Flirtovima bi trebalo da imaju neki luft za ovakve stvari na elektrificiranim prugama, za dizel nešto komolikovanije, mada Vršac / Ruma / Sombor uvek imaju rezervu. Ovo su obično noćni turnusi, ne bi trebalo da utiču na dnevnu redovitost.

Samo treba mućnuti glavom u organizaciji i Vuči vozova, rekao bih da je to prepreka. 🙂
 
О томе и причам. Због бесконачних пауза у Шапцу и Руми стигне са малим кашњењем у Београд. Потребан је ремонт иако је рађена скоро, јер је одржавање 0. То што је зарасло је најмањи проблем.
 
Јеланча, мвбг1, могу ли 711 да раде у синхрону? Нигде нисам нашао информацију...
 
Видим овде се запенила дискусија о томе како су криви, репати губави они којима се један од начина продаје карата ускрати, а они се не прилагоде. Железнице су у односу на оно што је до напредног армагедона над железницом било изгубиле половину путника и поред огромних, правилније рећи потрошених средстава на нешто где на фактури пише "железница", него на инвестирање, улагање. Односно људи су се прилагодили тако што је неко прешао на кола, неко на аутобус, неко престао да путује, неко се иселио из мањег места у веће, или потпуно иселио из Србије, неко затворио гроб за собом у малом месту, које су због одсечености и неусловности живота деца одавно напустила.

Ако бисмо о ономе што је оптимално ако се жели добро коришћена железница са свим директним и индиректним ефектима, конкретно везано за ситем наплате, то је постојање већег броја варијанти укључујући и варијанту у којој клијент купује карту код живог човека плаћајући при томе кешом, по могућности ван транспортног средства. Велика предност таквог начина је могућност сазнавања потребних додатних информација на лицу места. На жалост, чак и до напредног армагедона над железницом у Србији, Србија је била на дну Европе, додуше не тако ниско, и лица на шалтерима у случајевима када то није сам отправник возова обично су били обично јако лоши саветници клијентима. Дешавало се чак да кажу да не саобраћа воз који у ствари саобраћа.

Још једно што је карактеристично за Србију је слоган друштвено социјалне политике "ко те ј**е", због којег је у односу на социјално-субвенционистички систем Холандије, или социјално-програмски систем Белорусије далеко више екстремно сиромашних, друштвено одбачених, социјално поремећених људи, деликвената, графитера и слично. Тако да је једино присуство запосленог лица макар и ненаоружаног најбоља гаранција чувања имовине на станицама и стајалиштима од крађе и вандализма, у одређеним случајевима и знатно утиче на безбедност. Ако присутно лице поред свега продаје карте, тада се на још вишем нивоу одржава услуга.
 
А три? Не зезам, стварно ме интересује.
711 ima mogućnost vožnje u sinhronu do tri garniture. Mislim da je samo jednom to i urađeno tokom testne vožnje do Rume. Tad i više nikad.
Standardna pojava dve spojene garniture na redovnoj liniji je bila na Vršačkoj pruzi dok je još bila aktivna Dunav stanica.
 
Да ли би било корисно да гарнитуре за Зрењанин(Кикинду) и Вршац иду синхро?
 
Zanimljivo pitanje, koliko je korišćen taj voz? Mislim da je velika greška što preskače mnogo dosta velikih sela u Mačvi.

Kada bi bilo vise vozova mozda bi se koristili. Na primer, ja bih voleo da mogu da u Sapcu nabacim bajs na voz, da se u Zvorniku popnem na tvrdjavu i mozda skoknem do Divica pa da se opet vratim vozom ali to nije moguce zbog reda voznje. Voz stize u Mali Zvornik u pola jedan, vraca se u dva - i to je to, nema posle vozova
 
Vrh