Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Mislim da niko na forumu ne očekuje soko u Mladenovcu. Štaviše od kako pratim forum stičem utisak da većina pre zagovara široku i stabilnu mrežu manje brzine sa redovnim i pouzdanim polascima.
Слажем се са тобом, модел који се код нас гради је хибридни и то је добар модел. Ако се заиста споји Ниш са Суботицом пругом брзином од 200км на час онда би смо имали 2/3 становника Централне Србије повезаних брзом пругом. Све остало треба повезати са 120-160км на час и милина, када би смо ревитализовали пругу Београд-Бар да иде прво 120км а касније и 160км на час то би био свемирски искорак. Мађари одустали од брзине од 200км на час а и у многим европксим државама нема тако високих брзина или само делимично (Швајцарска као пример са максималном брзином 200) али народ користи Железнице. А ми смо мали да би смо градили мрежу попут Шпаније и Италије пошто то једноставно није економично.
 
, када би смо ревитализовали пругу Београд-Бар да иде прво 120км а касније и 160км на час то би био свемирски искорак.
Barska pruga za 160km/h je nemoguća misija. I kao takvu je ne treba ni spominjati. Možda za 120 i to na nekim kratkim deonicama i toeto. Ovo ostalo bez milijardi uloženih u novu trasu je neostvarivo.
Najrealnije je da se ona vrati na projektovano stanje i mislim da je to jedini scenario.
 
Сада је направљен видљив искорак код нас и одмах би смо желели да "Соко" буде стандард у целој земљи па и тамо где је Железница неисплатива.

Не. Ја сам само присталица тога, да све што имамо, да ради како је планирано:
1. Да ли је то парк од 39комада гарнитура 711? Онда нека бар 30 буде у покрету док се 9 ремонтује
2. Да свуда буде једнак стадард одржавања возних средстава
3. Да свуда буде једнак стандард одржавања пруге, тј да свуда буду пројекотоване брзине

Железница је код нас традиционални губиташ, али не због тога што та грана није спостобна да заради, већ зато што је прегломазан административни апарат. Са друге стране Зоранине реформе су секле на живо, и умањили су оперативу и направили четири назависна предузећа од којих, колико схватам ниједно није способно да живи само.

Иначе, да се разумемо: Булајић ми је скроз симпатичан, као и то што и како ради. Једино ме нервира гомила парзитних речи које користи, али то већ нема везе са овом темом.
 
Не. Ја сам само присталица тога, да све што имамо, да ради како је планирано:
1. Да ли је то парк од 39комада гарнитура 711? Онда нека бар 30 буде у покрету док се 9 ремонтује
2. Да свуда буде једнак стадард одржавања возних средстава
3. Да свуда буде једнак стандард одржавања пруге, тј да свуда буду пројекотоване брзине

Железница је код нас традиционални губиташ, али не због тога што та грана није спостобна да заради, већ зато што је прегломазан административни апарат. Са друге стране Зоранине реформе су секле на живо, и умањили су оперативу и направили четири назависна предузећа од којих, колико схватам ниједно није способно да живи само.

Иначе, да се разумемо: Булајић ми је скроз симпатичан, као и то што и како ради. Једино ме нервира гомила парзитних речи које користи, али то већ нема везе са овом темом.
Железница је губиташ у већини држава. Лако је одржавати оно што је ново, међутим старе трасе су у катастрофалном стању. А Београд-Бар може да иде 160км на многим деоницама и 120км на појединим потезима без проблема АЛИ би то коштало сигурно 8-10 милијарди евра дугорочно, по мени ипак мора да буде стратешки циљ да се иде на ту варијанту темељне реконструкције у обе републике. До Ваљева и Пожеге 160км може глат уз реконструкцију, као и Бар-Подгорица. Између је проблем који једноставно много кошта.
 
Kako misliš Barska može 160? Jedino potpuno novom trasom da se izgradi od nule.
Не мора потпуно нова траса, сигурно да би неколико нових делова, мостова и тунела морало да се изгради али у неким деловима где је траса права и нема превеликог успона сигурно може уз реконструкцију 160 попут оних траса у Швајцарској које имају сличне разлике у надморској висини.
 
За такво што требају и возна средства која могу да убрзају, успоре, и улећу у кривине. Њих такође немамо...
 
Lazarevac - Valjevo može lako 160, ako je baš to cilj, mada nema zaista potrebe
Иначе, да се разумемо: Булајић ми је скроз симпатичан, као и то што и како ради. Једино ме нервира гомила парзитних речи које користи, али то већ нема везе са овом темом.

Ahh nisam jedini, ali jbg iz sveta je ekonomije, to je normalno u toj branši.
 
IMG-ead6b3dd0cf97c7a160b61e220e98f98-V.jpg

Dobro mesto za vozoljubitelje za fotkanje
 
Да, локали Шабац Рума немају везу за БГ. Да ли су правили ред вожње бацањем грашки или нечим другим - не знам.
Napravljen je red vožnje za lokalne potrebe (škola itd). Probaj da ukopiš u to i vozove za Beograd i shvatićeš da je nemoguće sa jednom garniturom (probao sam prošle godine)
ubrzanibrziubrzanibrzi
Zvornik5:00 lokalni17:30Prokop13:35 brzi21:10
Loznica5:30 lokalni17:55Ruma14:20 brzi21:55
Šabac6:40 lokalni18:45Ruma14:35 brzi22:10
Šabac6:55 brzi19:00Šabac15:05 brzi22:40
Ruma7:25 brzi19:30Šabac15:20 lokalni22:55
Ruma7:45 brzi19:50Loznica16:30 lokalni23:45
Prokop8:30 brzi20:35Zvornik17:00 lokalni00:10
Evo vam red vožnje koji po minimumu zadovoljava lokalne potrebe, radnika u Šapcu. a da se uklopi u jednu garnituru. Ne treba bi neka nauka specijalna, samo glavu malo očistiti od naprednog smeća u njoj. Naravno da sa dve i više garnitura možeš i nešto mnogo bolje, ali da sa jednom ne možeš ništa pametno, za to napredan moraš biti.
Не мора потпуно нова траса, сигурно да би неколико нових делова, мостова и тунела морало да се изгради али у неким деловима где је траса права и нема превеликог успона сигурно може уз реконструкцију 160 попут оних траса у Швајцарској које имају сличне разлике у надморској висини.
Trenutno je ekonomija Srbije balon koji ne znamo gde, kako ni kada će da pukne. Jako puno se gradi isključivo najskuplja drumska i železnička infrstruktura uz uglavnom zapostavljanje distributivne lokalne mreže. I to se gradi bez studija ekonomske opravdanosti, bazirano na zaduživanju ili ustupanju nacionalnih resursa sa minimalnim učešćem domaće građevinske i mašinske operative.

Do dolaska naprednog armagedona, postojao je relativno razuman plan da se preko ruskog kredita naprave dva koloseka do Pančeva, dva koloseka Stara Pazova - Novi Sad za brzinu 160km/h, obnovi cela Barska pruga kroz Srbiju, i nekoliko problematičnih deonica Koridora 10. Dakle, rekonstrukcija sa povećanje brzine samo na najopterećenijem delu mreže u trenutnku kada je 160km/h bio sledeći logičan tehnološki korak. Taj kredit se razvlačio i na kraju nije urađeno ni sve što je planirano, konkretno, pruga Beograd-Bar južno od Valjeva.

Konkretno vezano za Barsku prugu, još od 2014 sam bio u grupi koja je agitovala da se obaloutvrda Umka-Barič predviđena za autoput Beograd - Požega iskoristi za brzu trasu pruge Beograd - Obrenovac sa ravničarskim produžetkom do Valjeva za brzinu 160km/h od Čukaričke padine u Beogradu pa sve do Valjeva. Jedino tom trasom bi bilo moguće da se od Beograd (centar Beograda, Savamala, ne Prokop), do Valjeva stigne za 40 minuta sa ekspres, a 15 minuta do Obrenovca sa regio-ekspres. Sve ostale varijante su bile sporije. I tu se dolazi do sukoba oko upotrebe zemljišta sa Surčinskim lobijem. A koja čini da transportni pravci budu skuplji i sporiji i pored velikih ulaganja. Severno od Valjeva u toj varijanti jedini skuplji objekat donjeg stroja višenamenska obaloutvrda dužine 4km kojom se rešavaju tri vida saobraćaja: drumski, železnički i vodni. Ali južno od Valjeva bi bilo potrebno mnogo jednonamenski skupih objekata u zoni gde je gustina stanovanja i transportna tražnja niska da bi se pravdala veća ulaganja od kapitalnog remonta. Tako, samo tim delom Barske pruge do Valjeva, i kapitalnim remontom svega ostalog, postiže se skraćenje vremena putovanja Beograd - Valjevo sa 1h10min na 40min, Beograd-Užice sa 2h15min na 1h45min, Beograd-Bar sa 7h na 6h30min. Južnije od Valjeva bi eventualno moglo da se razmotri ubrzanje sa vozovima sa samonaginjućim sandukom, i da se tako posle rekonstrukcije Beograd Valjevo preko Umke i Obrenovca, i kapitalnog reonta svega ostalog postigne 5h Beograd-Bar. Ali sve je to na dalekom štapu za razumno društvo, i neracionalno ići sadašnjim naprednim zaletanjima.

Sada bi mogli biti presrećni ako uspemo da zaposlimo po minimum 500 železničara pripravnika godišnje da se nadoknadi katastrofalan kadrovski deficit, da se sva vozna sredstva osposobe, prevoz tereta i putnika vrate pod jednu firmu, vratimo i rekonstruišemo za početak Rakovica - Topčider - Sajam - Novi Beograd, da se obezbedi održivo održavanje infrastrukture u tehničko-finasijskom smislu, deinstuticionalizacija železnice sa oformljenjem održiva strategija u saradnji sa privredom, građanima i svim institucijama uključujući i zdravstvo i školstvo, koji bez odgovarajuće železničke baze daleko lošije funkcionišu.
 
Evo vam red vožnje koji po minimumu zadovoljava lokalne potrebe, radnika u Šapcu. a da se uklopi u jednu garnituru. Ne treba bi neka nauka specijalna, samo glavu malo očistiti od naprednog smeća u njoj. Naravno da sa dve i više garnitura možeš i nešto mnogo bolje, ali da sa jednom ne možeš ništa pametno, za to napredan moraš biti.
Овај у 21:10 би значио, јер је последњи аутобус у 21:15 по правилу препун миграната којима је туш индустријска револуција.
 
Железница је губиташ у већини држава.
Neke stvari se samo ponavljaju kao da su aksiom ali ne moraju da budu. Pošto volimo da se poredimo sa švajcarskom evo:

Švajcarske železnice odnosno SBB su kao i mnoge druge sticajem okolnosti bile i JOŠ UVEK JESU vlasnik jako puno zemljišta uz pruge i skoro svih stanica (ne gazda Gruja). Širenjem gradova i njihovim razvojem oko tih stanice to zemljište je dostiglo astronomske cene i ono danas niti je prodato niti poklonjeno već ga SBB kroz svoj odsek za nekretnine sam razvija, upravlja njime i ubira enormne prihode. Koga zanima može da pogleda ovde:

https://sbb-immobilien.ch/

Znači neko je ostavio zemljište kao strateški resurs kompaniji od javnog interesa da od njega delimično finansira svoje poslovanje. Kod nas je zemljište doslovce oteto lex-specialisom ako sam dobro razumeo, železnica od svega toga na kraju nije imala ništa. Kom preduzeću je tačno pripadalo zemljište, infrastrukturi?
 
Neke stvari se samo ponavljaju kao da su aksiom ali ne moraju da budu. Pošto volimo da se poredimo sa švajcarskom evo:

Švajcarske železnice odnosno SBB su kao i mnoge druge sticajem okolnosti bile i JOŠ UVEK JESU vlasnik jako puno zemljišta uz pruge i skoro svih stanica (ne gazda Gruja). Širenjem gradova i njihovim razvojem oko tih stanice to zemljište je dostiglo astronomske cene i ono danas niti je prodato niti poklonjeno već ga SBB kroz svoj odsek za nekretnine sam razvija, upravlja njime i ubira enormne prihode. Koga zanima može da pogleda ovde:

https://sbb-immobilien.ch/

Znači neko je ostavio zemljište kao strateški resurs kompaniji od javnog interesa da od njega delimično finansira svoje poslovanje. Kod nas je zemljište doslovce oteto lex-specialisom ako sam dobro razumeo, železnica od svega toga na kraju nije imala ništa. Kom preduzeću je tačno pripadalo zemljište, infrastrukturi?
Земљиште припада држави, а не видим баш где поред пруге може земљиште да буде атрактивно и скупо (сем можда у градовима). Нама је 2024. године баш лако да имамо железнице као у Швајцарској пошто нам је у протеклих 30 година изграђена савршена и интактна мрежа итд. Швајцарци неке пројекте планирају и граде 20 година и имају пара за то а ми имамо заостатак у неким сегментима од 50 година па се ради ад-хок и ау-рук. Како то да Мађарска (богатија држава, никада бомбардована, чланица ЕУ и НАТО) не може да изгради пругу од границе са Србијом до Будимпеште од 200км брзине (па и дужине) и у року а ми до краја године имамо ганц нову пругу од Београда до границе управо због тога што смо радили ад-хок па прзо са Кинезима (и делимично Русима) и не знам зашто је то нешто негативно? Већ сам раније рекао Ниш-Суботица значи 2/3 Централне Србије повезано брзом Железницом што је фантастично. Е сад да има да се гради секундарна мрежа...има. У Швајцарској грађани имају СББ годишњу карту и тамо је култура таква да се сви возе возом а ми ћемо имати вероватно неки микс систем ко у Италији у будућности. Само треба склонити разне фигуре ала Дробњак на челним позицијама и пустити стручне људе да крену да раде свој посао у свим сферама па ће резултат доћи сам од себе. Железница без државне помоћи не може да стане на ноге а ако хожемо тржишни капитализам онда Београд-Суботица возом неће коштати 1200рсд него 3000-4000рсд...исто важи за аутобус, градску чистоћу итд. У Швајцарској се све плаћа, нема шверцовања (што је ваљда нормално), нема ситуације да се не плате рачуни и онда ти држава још "опрости део дуга" нпр. ЕПС или Инфостан, место да те драконски казни а редовним платишама да попуст. Знам хиљаду примера где брачни пар живи у стану који има на папиру мању квадратуру него реално, где се сипа гориво у фирми за сопствене потребе, где нпр. жена ради у државном сектору (просвета, медицина, јавно предузеће) а муж закида државу за порез где стигне што ради нешто приватно и то 90% на црно...а онда кукњава што жена нема већу плату, како сви краду итд.....па одакле људи? У Швајцарској, Аустрији, Немачкој итд. кад дођеш прво ти кажу шта не смеш, какве су казне итд. а код нас кад неко дође прво га научимо како да з... државу...
 
Земљиште припада држави, а не видим баш где поред пруге може земљиште да буде атрактивно и скупо (сем можда у градовима).
Pa gde ces vise?
Швајцарци неке пројекте планирају и граде 20 година и имају пара за то а ми имамо заостатак у неким сегментима од 50 година па се ради ад-хок и ау-рук.
Ad-hok i au-ruk nikad ne moze postati planski. Ili preseces i pocnes da radis kako treba ili radis kako ne treba ili ne radis.
Како то да Мађарска (богатија држава, никада бомбардована, чланица ЕУ и НАТО) не може да изгради пругу од границе са Србијом до Будимпеште од 200км брзине (па и дужине) и у року а ми до краја године имамо ганц нову пругу од Београда до границе управо због тога што смо радили ад-хок па прзо са Кинезима (и делимично Русима) и не знам зашто је то нешто негативно?
Moze nego nece. Nije prioritet, nije finansijski opravdano, nije po propisima. Gledaju svaki dinar tj. forintu, stanicu, svoje putnike i poreske obveznike.
Само треба склонити разне фигуре ала Дробњак на челним позицијама и пустити стручне људе да крену да раде свој посао у свим сферама па ће резултат доћи сам од себе.
Kako da ne. Drobnjaci ce pustiti da ih neko skloni, doce Spasitelj s neba i dovesti pravdu i strucne ljude.
Железница без државне помоћи не може да стане на ноге а ако хожемо тржишни капитализам онда Београд-Суботица возом неће коштати 1200рсд него 3000-4000рсд...
I onda se niko nece voziti zeleznicom pa ce propasti.
У Швајцарској се све плаћа, нема шверцовања (што је ваљда нормално), нема ситуације да се не плате рачуни и онда ти држава још "опрости део дуга" нпр. ЕПС или Инфостан, место да те драконски казни а редовним платишама да попуст. Знам хиљаду примера где брачни пар живи у стану који има на папиру мању квадратуру него реално, где се сипа гориво у фирми за сопствене потребе, где нпр. жена ради у државном сектору (просвета, медицина, јавно предузеће) а муж закида државу за порез где стигне што ради нешто приватно и то 90% на црно...а онда кукњава што жена нема већу плату, како сви краду итд.....па одакле људи? У Швајцарској, Аустрији, Немачкој итд. кад дођеш прво ти кажу шта не смеш, какве су казне итд. а код нас кад неко дође прво га научимо како да з... државу...
Ja znam hiljadu primera gde milioneri i firme ne placaju EPS i komunalije, zakidaju poreze, doprinose, plate, dobijaju fiktivne poslove, kredite bez pokrica, kradu, itd.
 
Pa gde ces vise?

Ad-hok i au-ruk nikad ne moze postati planski. Ili preseces i pocnes da radis kako treba ili radis kako ne treba ili ne radis.

Moze nego nece. Nije prioritet, nije finansijski opravdano, nije po propisima. Gledaju svaki dinar tj. forintu, stanicu, svoje putnike i poreske obveznike.

Kako da ne. Drobnjaci ce pustiti da ih neko skloni, doce Spasitelj s neba i dovesti pravdu i strucne ljude.

I onda se niko nece voziti zeleznicom pa ce propasti.

Ja znam hiljadu primera gde milioneri i firme ne placaju EPS i komunalije, zakidaju poreze, doprinose, plate, dobijaju fiktivne poslove, kredite bez pokrica, kradu, itd.
Па уопште не спорим што си написао, него увек се као нешто чудимо место да анализирамо ствари.
 
Ne sirite dezinformacije strucnjaci.,Flirt 413-100 nije Flirt4 vec Flirt3.
 
To smo svi mislil, dok nismo shvatili da nije.

20240513_105117.jpg


Ne razumem zašto direktor Srbijavoza, barem o ovome nije obavešten, ispada da širi dezinformacije. A i ja sam to bogami radio, tako da se izvinjavam.
 
него увек се као нешто чудимо место да анализирамо ствари.
Ja sam na ovom forumu jel ima dosta ljudi koji poprilicno dobro analiziraju razne teme. Ima i dosta onih koji se čude ali njih preskačem ...

Ad-hok i au-ruk nikad ne moze postati planski. Ili preseces i pocnes da radis kako treba ili radis kako ne treba ili ne radis.
Ovo u principu sumira sve. O ruk proizvodi o ruk rezultat .... drugačije nije bilo niti će ikada biti. Od nivoa popravke sifona u kupatilu pa do železnice i na dalje ...

а не видим баш где поред пруге може земљиште да буде атрактивно и скупо
Izvini ali ovo ne može biti pogrešniji rezon. Primera radi pogledaj cene kvadrata u Indjiji pre i posle puštanja pruge? Što je najsmešnije čak će i mesta u kojima je nova trasa izmeštena van grada, kao recimo Vrbas, će se vremenom širiti u tom pravcu i gravitirati ka stanici. Nismo ovo mi izmislili, desilo se doslovce svugde.
 
To smo svi mislil, dok nismo shvatili da nije.

Pogledajte prilog 207796

Ne razumem zašto direktor Srbijavoza, barem o ovome nije obavešten, ispada da širi dezinformacije. A i ja sam to bogami radio, tako da se izvinjavam.
Ja lično nisam čuo da je igde pričao FLIRT 4 (mžd grešim). Mislim da samo kaže najmodernije generacije što je za prosečnog slušaoca okej i tačno je
 
Demonstracije idu na Prokop, a druga grupa na ŽS NBG.
Verovatno su moguće blokade.
 
Ja lično nisam čuo da je igde pričao FLIRT 4 (mžd grešim). Mislim da samo kaže najmodernije generacije što je za prosečnog slušaoca okej i tačno je

Rekao je na toliko mesta da sam prestao da brojim, hajde nebitno, ali je neko trebap da mu skrene pažnju, razumljivo je da on malo manje zna o vozovima.

Screenshot_20240810_210734_Chrome.jpg

Screenshot_20240810_202649_Instagram.jpg

Screenshot_20240810_202549_Instagram.jpg
 
Vrh