Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Izasao iz bokala


IMG_3755.jpeg
 
Немој им давати идеје, већ је довољно што ће један од нових А330 за ЕрСрбију бити у бојама ЕКСП-а :D
Ako jedan Emirates nije sramota da A380, između ostalog, stavi u šemu bojenja kao reklamu za EXPO, ne vidim što bi nas Srbe trebalo biti sramota što će isto da uradi Air Serbia.
 
To znaci brza pruga a Slovacka je poprilicno u zaostatku sa tim jer dalje od idejnih resenja koridora brzih pruga na papiru nisu otisli
 
Па не значи. Откуд онда онолики подвожњаци испод пруга по Београду још од пре рата?

Иначе, прича да 2мора све денивелисано" је пут ка гашењу железнице.
 
Па не значи. Откуд онда онолики подвожњаци испод пруга по Београду још од пре рата?

Иначе, прича да 2мора све денивелисано" је пут ка гашењу железнице.

To je druga stvar, normalno je da pruga bude denivelisana u urbanoj sredini.
Inače se dobija situacija kao u Nišu... ili kao u Atini na odredjenim mestima.

Hteo sam reći da su jedino brze pruge apsolutni garant bezbednosti jer su potpuno denivelisane.
Ne kazem da se sve pruge moraju denivelisati naravno
 
Poslednja izmena:
Prva denivelacija koja treba da se uradi je do Pančeva, bez obzira da li to propisi zahtevaju. Bez toga nema stabilnosti za Panvoz ili BG voz, niti ozbiljne regionalne linije PA-NS.
 
Иначе, прича да 2мора све денивелисано" је пут ка гашењу железнице.
Ne znam samo kako? Valjda je denivelisani prelaz u interesu obe strane. Železnica nema održavanje a društvo dobija nesmetan i bezbedan prolaz.
Cena uređenja PP u nivou ide do preko 200.000 evra, a na to treba dodati godišnje održavanje.
Izgradnja denivelisanog jeste dosta skuplja, ali je potpuno opravdan trošak. Na kraju, to je oko 5% od cene generalnog remonta neke pruge.
Ajde na lokalnim prugama, da vagamo, ali na Koridoru, barskoj i vršačkoj.
 
Dok su Francuzi imali TGV između Sombora i Subotice išli su vagoni sa drvenim klupama a manevarka u Somboru je bila parna lokomotiva. Još bolje je bilo sa šinobusima gde su ljudi sedeli i stojali jedni drugima na glavama jer nikada nije bilo dovoljno istih da imaš sat vremena komfornog putovanja.. Sombor nikada nije imao direktnu vezu do Beograda npr. Mislim da bi Sever mogoa da potvrdi sve ovo. Naša železnica je uvek bila samo privid i ništa više.
Мислим да се парна вуча у Сомбору задржала све негде до друге половине осамдесетих и то не само за маневру.
Мртва трка шта је било горе, шинобус или вагон.
Када су стигле Макосе то је био скок у будућност 😄
 
E to je bio doživljaj dok si klinac pa ne znaš za bolje. Danas drugi ukusi i standardi. Ali realno broj polazaka nikad al nikada ne treba da bude merilo bilo čega. Onda je bilo polazaka i šta? Usluga u minusu. Realno autobusi na relaciji Sombor Subotica i Sombor Novi Sad su zaklali železnicu. Severrtans je u to vreme tukao po svim parametrima železnicu. A o današnjem vremenu da ne pričam.
 
Autobus moze da potisne zeleznicu samo ako je ista u totalnom stanju raspada. Ne treba kriviti autobuse nego los zeleznicki proizvod. Ako autobus moze da bude jeftiniji super, ali to je retkost.
 
Што је случај у 80% државе.
У 80% државе тамо где железница и постоји оваква каква јесте временима и тактом не може да се такмичи са аутобусом и у последње време Бла Бла каром.
Пример, ако неко из Сомбора жели до Новог Сада има на избор 20 аутобуских полазака и у просеку 10 Бла бла кар вожњи дневно насупрот 6 полазака возова који путују 30-45 минута дуже у односу и на аутобус и аутомобил.
До Београда 17 полазака што значи полазак на сваких сат времена и у просеку 5 Бла бла кар вожњи.
Иако је аутобус тачно дупло скупљи увек су пуни као чеп док радним данима путници на железничкој станици Сомбор могу да се изброје на прсте.
Од Богојева до Новог Сада још и како-тако, посебно петком и викендом када воз напуне студенти али од Сомбора... жива пропаст.
 
Red voznje, ucestalost, pouzdanost, brzina i integrisanost sa ostalim vidovima saobracaja.

Zivim u CH. Mesecna karta zxa ceo region Ciriha kosta 247 CHF. Mogu da biram kojim cu prevozom da idem, zato sto vazi za sve vidove prevoza prevoza.
Voz imam svakih 15 minuta, sto je cesce nego autobus ili brod, od 5 ujutro, do posle ponoci, a onda ide na pola sata.
Ako dodje do kvara na pruzi ili nekih radova izmedju dve stanice, automatski se aktivira zamenski autobuski prevoz izmedju njih. Nema otkazivanja na nacin kao kod nas, pa da nema nikakvog prevoza danima ili mesecima.
Mnoge moje kolege radije koriste voz da idu sa jednog na drugi kraj Ciriha, nego tramvaj, koji ide manje vise istom trasom, ali mu treba mnogo vise vremena. Na primer, uzmu trmvaj liniju 5 do Hardbrucke stanice, tu presednu u voz do Enge, a od enge opet udju u istu tram liniju 5 dodatnih par stanica. Mogli su ceo put da predju ne menjajuci prevoz, ali ovako ustede nekih 15-20 minuta. Ili na primer, autobus od Jone do Rutija ide 4 minuta na svakih 15 minuta, dok autobus ide oko 15-20. Pri tome voz nema usporavanja ako su u toku guzve i ulice su zakrcene.
Karta kupljena za prevoz vazi za sve vidove prevoza. Analogno, istu kartu kupljenu za voz od Novog Sada do Beograda bi mogli da koristimo za gradski prevoz u NS do zeleznicke stanice, voz do BG, tramvaj do Dunava, brod preko njega i onda jednog dana i metro do krajnjeg odredista.

I onda nije cudno sto autobuski saobracaj nema sanse u takmicenju sa zeleznickim, vec mu sluzi samo za fidanje. Da ne govorimo o tome da drzava odredjuje cene karata i ne dozvoljava nikakvo takmicenje izmedju autobuskih preduzeca.
 
Karta kupljena za prevoz vazi za sve vidove prevoza. Analogno, istu kartu kupljenu za voz od Novog Sada do Beograda bi mogli da koristimo za gradski prevoz u NS do zeleznicke stanice, voz do BG, tramvaj do Dunava, brod preko njega i onda jednog dana i metro do krajnjeg odredista.


To tako funkcioniše u Švajcarskoj, kao i u Nemačkoj gde regionalne dnevne ili višednevne DB karte važe i za lokalni gradski transport, u Srbiji neće zaživeti nikada, jer su društvo i država prosto nesposobni, i nezainteresovani za potrebe ljudi.
 
Vrh