Mnogo pitanja i konstantacija, a malo mesta za odgovore.
Što se tiče testiranja, rade se ispitivanja ispravnosti sigurnosne opreme i vrši se za po jednu garnituru u jednom danu.
Sa današnjim danom to je odrađeno na 2 EMV-a i sutra će se uraditi na treći. To će biti dovoljno da se započnu testiranja na našoj infratsrukturi, čekaju se papiri i neki dogovori između prevoznika i Stadlera i ako se sve bude ispošovalo biće za koji dan ili da budem precizniji, veče.
Garniture se od starijih Flirtov malo razlikuju, što malo otežava rad i upoznavanje, ali tu su ljudi iz Poljske pa sa njima se sve brzo rešava.
Stadler je dobio kancelarije za osoblje u nekom novon magacinu.
Što se tiče pristupa TPS-u, postoji glavni ulaz sa portirom koji je ograđen logorskom ogradom (ne zezam se), ali hit je u tome što 300 metara naniže postoji širom otvorena kapija bez čuvara koju koriste svi koji dolaze sa privatnim vozilima da se ne bi cimali gore.
Ja, na primer, sa Voždovca dolazim BG:Voz-om, i sa stanice Zemun idem pored pruge do prijemnih koloseka TPS-a, 3 puta mi je brže nego okolo naokolo.
Kontrole nema, tako da ko tako ide može lako ući neprimećen, a samo obezbeđenje se nikada ne cima, imaju svoju kućicu, kad kad protegnu papke okolo i to je to.
-------------------------------------
Kao što sam obećao još davno, sada bih predstavio novog Flirta malo detaljnije, prošli put u Januaru nije bilo mnogo vremena za to.
Spolja smo manje više svi videli, tako da neću dužiti preterano. Slažem se sa Došljakom da je šema promašena, pogotovo sa belom bojom na bočnim delovima i plavom bojom napred koja je totalni višak.
Istina za volju, zanimljiv je oblik voza koji se stvara bočno igrom boja.
Voz poseduje 1 Pantograf, ostavljeno je mesto za drugi.
Baliza.
Pločica proizvođača.
Naš Flirt je 600. primerak proizveden u Poljskoj.
Piktogrami.
Tu su i kamere, sada već standardno bez klasičnih retrovizora, vidljivost noću ovih kamera je dosta poboljšana.
Malo drugačiji Displeji od onih na starijoj verziji, i to konačno poštujući naše pismo! (Koje ja ne poštujem, uzgred.)
Ovo su ulazna vrata, svaka vrata imaju obeležen broj kola kao i piktograme za osobe sa invaliditetom ili bicikliste.
Ovako izgledaju kada se otvore. Voz je niskopodan, no zbog nedostatka platformi ovde u TPS-u malo je problematično penjanje, apel za rukovodstvo da postave stepenice, makar za ulaz u upravljačnicu!
Unutra.
Prelazim na upravljačnicu.
Unutra je priča standardna, sa naglaskom da su još neke opcije u odnosu na prethodnu generaciju prebačene na elektronski način (displej).
Kako volim da naglašavam, pohvaljujem čistu površinu na sredini, jer lokašava rad mašinovođe i omogućava bolju organizaciju prostora.
Klasičan nožni taster budnosti u izvedbi Stadlera, aluminijum je dobra opcija ovde, jer omogućava lakše čišćenje.
A neće biti ni hladno zimi na stopalima.
Naravno, tu je i najbolja oprema hehe, mada mi je uklapanje ispalo bolje u prethodnoj generaciji.
Jedan lep dodatak od Haslera jeste i ovaj digitalni čitač brzine, jeste sitni dodatak, ali olakšava posao i preglednije je.
Sedište je udobno, praktično isto u ofnosu na ono što imamo.
Iako je bilo dosta kritika kako ovaj model neće imati vrata upravljačnice, vrata su tu, samo jedna poput pantografa, ali ipak postoje što je dobro.
I naravno prozorče.
Idemo dalje, voz poseduje 2 WC-a, jedan je manji, dok je drugi veći i prilagođen je osobama sa invaliditetom.
Dosta manji WC.
EMV, naravno, poseduje i mesto za osobe sa invaliditetom.
Konačno su izbacili sedišta u ovom međuprostoru, te više neće biti gužvanja u ovom delu. Mada ostalo je jedno.
Sada imamo i definisana mesta za bicikle, kapaociteta za 3 dvotočkaša.
Oni su sada odvojeni od osoba sa invaliditetom što je +.
Još par detalja.
Tepisi su ovde privremeno, ukloniće ih uskoro.
Voz poseduje na izlazima kante za otpatke.
Ali i mesta za kofere u 1. & 2. Klasi.
I naravno, ovaj aparatić za snackove je iza, ali njegova fotka će izostati.
Prelazimo sada na bolnu temu ovog seta, sedišta.
Prvo 1. Razred, ako je ovaj Flirt bolji u svemu od onog drugog, e upravo ovde je podbacio, sedišta nisu od kože, a i tvrđa su od prethodnika, sada svako sedište ima po jedan šteker, ali ukupan utisak je pomalo razočaravajući.
Drugi razred, haa jeste pozicija i oblik sedišta popravljena, ali i dalje su tvrda, ništa se u onom najbitnijem segmentu nije promenilo, što znači da voz nije namenjen za IC saobraćaj.
Za razliku od 1. Razreda, u 2. Razredu postoji 1 šteker na 2 sedišta sa 2 usb ulaza što je sasvim dovoljno.
Na uzdignutim delovima u "separe" sedištima iznad osovina na prelazima sekcija i dalje postoje šiberi na prozorima.
Voz poseduje bolji informacioni sistem u odnosu na prethodni, sad je on sličan onim na Kiss-u, vidljivi je iz svih sedišta i postavljen je na dovoljno mesta.
Imali su tokom Januarskih testiranja problem sa najavom stanica, ali rešava se sada to.
Ukrasni detalji na staklu su i ovde prisutni i verovali ili ne sa pogrešnim nazivom, s obzirom da je ovo skidanje i novo postavljanje ultra skupo, moraće ostati kao i onaj nesrećni ŽS logo na starijim setovima. Mada ne primećuje se tako lako da je naziv odvojen.
Sve u svemu to je to, najbolju ocenu će dati putnici i korisnici, meni je za sada sve kako treba, no zamolio bih opet nadležne da malo promisle o upotrebi i nameni ovog voza, jer za do Bijelog Polja realno nije.
I da, izvinjavam se Igoru na ovoliko slika, ali moralo je.