Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

I da nisam znao da je garantni rok za KISS-ove bio dve godine
Obično se garancija daje posebno, a ne za ceo voz. Dakle postolja, pogon, farba, klima itd. Normalno je da garancija bude između 2 i 4 godine.

Garancija na frižider je ista kao u prodavnici.

@Marcus Lupus
Fuxing je voz koji je odavno pokazao i dokazao svoje kvalitete.
Sirius iz CRRC-a u Češkoj Republici je veoma neudoban i bučan. Čak i ako je Fuking "vau" u Kini, to ne znači da će za srpsko tržište poslati broj 1 kvalitet za nisku cenu. Kad bude vozio godinu i više, videćemo kako će biti. Očekuje se da neće biti velikih iznenađenja, osim ispravljanja grešaka kao na Kissu. Ali udobnost je uvek subjektivna stvar.
 
Sirius iz CRRC-a u Češkoj Republici je veoma neudoban i bučan. Čak i ako je Fuking "vau" u Kini, to ne znači da će za srpsko tržište poslati broj 1 kvalitet za nisku cenu. Kad bude vozio godinu i više, videćemo kako će biti. Očekuje se da neće biti velikih iznenađenja, osim ispravljanja grešaka kao na Kissu. Ali udobnost je uvek subjektivna stvar.

Pa sad da je niska cena i nije bas, 10 miliona evra po komadu a mi narucinili 5 znaci 50 miliona evra toliko vredi ceo TPS Zemun...
 
Jel zna neko oznaku modela ovog voza? jer Low floor intercity EMU je samo opis kategorije
 
Pa sad da je niska cena i nije bas, 10 miliona evra po komadu a mi narucinili 5 znaci 50 miliona evra toliko vredi ceo TPS Zemun...


Kiss koji je Srbija kupila košta 19m eur, a voz koji se sa njim može porediti je ovaj kineski koji košta 11m eur. Da li je Kiss toliko bolji u eksploataciji koliko je i skuplji, vreme će pokazati. Održavanje vozova i infrastrukture je ono čega se najviše treba plašiti u Srbiji. Tu ne mislim samo na održavanje od strane stručnih i nadležnih, već i o odnosu ljudi prema zajedničkom javnom dobru.
 
Nekako računam da će većina putnika i dalje biti na NS-BG, a onda i na SU-NS, dok će verovatno procentualno manji broj putnika putovati celu trasu.
Па и хоће, али воз који иде даље (за Суботицу или Пешту) на одсечку БГ-НС имаће више путника него онај који вози само између та два града, стога и треба већи воз, а не мањи.
 
Jel to onda znaci da je Flirt za 200kmh bar duplo skuplji od 160kmh, koji su ispali, koliko se secam, 5-6 miliona po komadu? Sta to na brzoj verziji kosta ko cela jedna garnitura?


Kiss je brži, ima jači motor, neke skuplje dodatke i bolji i skuplji softver, relativno luksuznije je opremljen, to sve u odnosu na flirt. Kada se to sve uzme u obzir eto i razlike u ceni. Ovaj kineski voz je po svim tim parametrima za poređenja sa Štadler verzijom Kiss, a ne Flirt. Što se tiče kapaciteta, znamo da kineski voz može prevoziti oko 60 putnika manje od Kiss-a. Ostale performanse i karakteristike tek treba uporediti pa onda meriti šta je dobijeno u odnosu na cene.
 
Čudi me da još nema slika voza u TPSu
Ima ih naravno.
FB_IMG_1714493033776.jpg
FB_IMG_1714493028795.jpg
 
Надам се да је овакво решење са једим вратима додало неки користан простор у возу. Мени то није чудно, Руски Сапсани иако имају на почетку и на крају вагона по једна врата (једнострука) приликом укрцавања и искрцавања користе само једна по вагону. И опет, то фунцкионише довољно брзо. Надам се да код нас неће бити проблем, ипак су врата дупло шира.

Која ће бити бројна ознака овог ЕМВ?
 
Da li neko ima nalog na nekom Hrvatskom železničkom forumu? Baš me zanima šta Kroati kažu, koji su njihovi komentari na voz, jer ne verujem da će skoro videti bilo šta slično na njihihovim prugama - zna se ko je tata u železnicama sada u regionu :)
 
Koliko vidim na dojavu da kreće iz Kopra, organizovali su se i islikali ga na prolasku kroz Hrvatsku, čak i popričali s Kinezima u pratnji.
Stigao je sad ovaj, onda ide u Velim na testiranje, neće ići na ispitivanje za niske temperature u Beč (Arsenal). Opšti komentar je "a zašto pa ne bi kupili kineski vlak, dobar je i Austrijancima". Po tim informacijama ostali stižu 2025, a između toga ide isporuka u Nemačku koja ga je očigledno kupila. Neko je prokomentarisao da ovo izgleda kao neka kombinacija Fuxinga i nekih garnitura isporučenih u Makedoniju. I to je to.

E sad, tačno je da neće videti ništa slično uskoro na svojim prugama. Iz više razloga, većina rekonstrukcija pruga je za 160 km/h, tek sad se priča o ispravljanju nekih deonica i preprojektovanju za veće brzine. A na par deonica rekonstrukcija je očajno spora i jako kasni , a na jednoj toliko kasni (zbog raznoraznih marifetluka) da je EU povukla novac.

Što se tiče vozova, tačno da nemaju nijednu garnituru za 200 km/h, a dok ne naprave pruge za to ni ne trebaju im. Ali zato imaju dosad isporučenih 60 domaćih elektromotornih garnitura koje mogu ići 160, sa Jacobs postoljima i rađene su u dve varijante, kao prigradski i kao regionalni. Pored toga na istoj platformi napravljena je i dizel motorna garnitura, koja ima dizel power pack i njih ukupno treba biti isporučeno 46 (još 7 preostalo za isporuku). Uz neke zamerke manje više su zadovoljni ovim garniturama, a ključno je da su domaći proizvod, pa je lova išla i iz evropskih fondova u Končar (dakle plate, porezi na teritoriji ZG). I nema nekog velikog ispadanja iz upotrebe, a i održavanje je tu, ne idu na redovne i vanredne servise negde dalje.
Vozovi nisu tako lepi kao Stadtler ili Fuxing, ali nisu ni zastareli, a sad se radi i prototip BEMV (baterijski elektromotorni vlak) koji može da ide normalno napajanjem iz kontaktne mreže (u toku vožnje se pune i baterije), a onda može da se odvoji na neelektrificiranu prugu i vozi do krajnjeg odredišta i nazad pod struju. Kao drugi prototip radi se i čisti baterijski.

Končar EMV


Ovoliko garnitura omogućilo je da se oko Zagreba organizuje vrlo gust prigradski saobraćaj (nešto što je BG voz mogao biti), i Rijeka je dobila nekoliko trasa, a ima ih dovoljno i za duže relacije (regionalni model). Dalje od Zagreba i okoline kolju ih kašnjenja ili smanjenje brzina zbog lošeg stanja pruga na dosta mesta. Tek iako je stanje loše u odnosu na pređašnja vremena, ukupno gledano bolje je nego kod nas gde je saobraćaj katastrofa van NS-BG.
Osim toga imaju i direktne vozove za Ljubljanu, Filah, Graz, Minhen, Štutgart, Cirih, Budimpeštu - nešto o čemu mi možemo da sanjamo. Nadam se da će i to da se promeni kad se završi pruga do Budimpešte.

Tako da smo mi tata-mate samo na BG-NS i uskoro SU, a jedina koja stvarno ima železnicu koja obavlja posao u exYU je Slovenija.
 
Da li neko ima nalog na nekom Hrvatskom železničkom forumu? Baš me zanima šta Kroati kažu, koji su njihovi komentari na voz, jer ne verujem da će skoro videti bilo šta slično na njihihovim prugama - zna se ko je tata u železnicama sada u regionu :)
A jeste, nisu videli voz u životu.
Ovo bolesno nadkurčivanje čiji je veći je nešto najbolesnije što se pojavilo na ovom forumu.
 
BDŽ je pre par dana potpisao ugovor za nabavku 7 četvorodelnih Stadler KISS EMV za 160 km/h i 15 godina održavanja za 154 miliona evra. Dakle 22 miliona po komadu. https://sofiaglobe.com/2024/04/26/bulgaria-signs-300m-leva-contract-for-seven-double-decker-trains/

Ne znam koliko je ovde u ceni EMV, a koliko održavanje, ali naš KISS za 200 km/h bez petnaestogodišnjeg održavanja je koštao 21 milion evra po komadu u kontigentu od svega 3 komada. Rekao bih da je CRRC po ceni ipak pun pogodak. No, videćemo kakav je u eksploataciji. Interesantno da je konkurent Stadleru na tenderu u Bugarskoj bio upravo CRRC.
 
Ми смо куповали пре поскупљења, ипак је европска привреда ради са скупљом енергијом и материјалима (Украјина, Црвено море)
 
Vrh