Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Hoćeš da kažeš da ako Švajcarci lome leđa, treba i mi? Ili? I ja sam se vozio EC vozom Budimpešta - Varšava 10 sati u udobnom renoviranom poljskom vagonu, uživao u vožnji, stigao u Varšavu uveče, došao do smeštaja, istuširao se, otišao na večeru, popio par pića, vratio se u stan, naspavao se i ujutru se probudio odmoran. A oni hoće 413-100 da šalju do Bara da kad dođeš na more treba ti par dana da se otkraviš u moru od toga što si se pokočio taj ceo dan. A faca i jedna podlatkica (u zavisnosti od toga na kojoj strani voza si sedeo) ti izgorele na suncu, ne od jadranskog sunca, nego od nepostojanja zavese u vozu.
Ok, ima udobnih vagona, pa i naši Z1 vagoni su dobri što se toga tiče. Za svaki primer uvek ima kontraprimer. Ne treba i mi da se lomimo naravno. To za Bar naravno ne podržavam, ali to nije bila tema, ovde je tema da li treba privremeno (oko 1 godinu) do dolaska kineskih vozova da držimo FLIRTovim IC saobraćaj do Subotice dokle je vreme putovanja 1 sat i 20 minuta. Još sam ja ovde predložio da 1 FLIRT vozi BG-NS (dakle 36 minuta, čak i postiže red vožnje), a 2 KISSa da voze BG-SU. Sve to do dolaska kineza kada se nadam da će biti moguće pustutu IC voz na sat vremena od Beograda do Subotice.

Moje mišljenje:
1) Smatram da je nama u ovom trenutku potrebniji regionalni FLIRT umesto daljinskog FLIRTa.
2) Smatram da alokacija svih 18 podserija 100 na IC vozove je glupa ideja koju će i oni sami shvatiti i da će se koristiti i za regionalne vozove neko vreme
3) Smatram da nam je potreban daljinski voz za 160 km/h koji će saobraćati na svim ostalim prugama van NI-BG-SU (delom mogu koristiti i ovu prugu)
3) S obzirom na prednosti FLIRTa, smatram da za podseriju 100 postoji 2 načina na koji se mogu koristiti u budućnosti:
  • Koristiti isključivo za regionalne vozove, a za daljinski saobraćaj nabaviti nešto što je komfornije
  • Koristiti kao REx vozove koji bi saobraćali do sat i po-dva i imali stajanja u srednjim i većim mestima (npr. ubrzani vozovi za Šid, Valjevo, Suboticu, Niš, Užice, Vršac, Niš-Vranje, Niš-Dimitrograd,...)
Za IC vozove koji prolaze celu zemlju nabaviti nove vozove koji bi imali veći kapacitet (duži), imali vagon restoran/bife, udobnija sedišta. Da li će to biti FLIRT, KISS ili neki treći voz od drugog proizvođača je svejedno.
I da, trebaju nam hitno regionalni vozovi
 
Требају нам нове локомотиве за 160/200 и вагони који ће служити за међународни саобраћај и даљински унутрашњи саобраћај, евентуално са вагоном управљачницом. Најкомфорнија и најфлексибилнија варијанта. Не знам шта сте се сви наврзли на ЕМВ, као да вагони и локомотиве не постоје. У том случају би могла да се поспеши и упосли домаћа вагоноградња, као у Мађарској, Румунији, Бугарској, Пољској, Чешкој, Словачкој, Словенији, Украјини, Русији, Белорусији, Турској и раније Хрватској и Грчкој.
 
Требају нам нове локомотиве за 160/200 и вагони који ће служити за међународни саобраћај и даљински унутрашњи саобраћај, евентуално са вагоном управљачницом. Најкомфорнија и најфлексибилнија варијанта. Не знам шта сте се сви наврзли на ЕМВ, као да вагони и локомотиве не постоје. У том случају би могла да се поспеши и упосли домаћа вагоноградња, као у Мађарској, Румунији, Бугарској, Пољској, Чешкој, Словачкој, Словенији, Украјини, Русији, Белорусији, Турској и раније Хрватској и Грчкој.
Mislim da su vagoni tehnološki zastareli jer nisu baš najsjajniji za pristupačnost. Odnosno nemaju lak ulaz za osobe sa invaliditetom. Mislim da treba napraviti novu generaciju niskopodnih vagona. Znam da neke firme rade na tome.
 
Постоје вагони прилагођени особама са отежаним кретањем. Са друге стране, ни све станице немају пероне приступачне особама са колицима.
 
Mislim da su vagoni tehnološki zastareli jer nisu baš najsjajniji za pristupačnost. Odnosno nemaju lak ulaz za osobe sa invaliditetom. Mislim da treba napraviti novu generaciju niskopodnih vagona. Znam da neke firme rade na tome.

Нетачно. О овоме се јако води рачуна, те су у саставима вагонских композиција у ЕУ и Русији налазе вагони са простором за инвалиде, које у пракси пружају инвалидима чак и више него ЕМВ композиције. Укључују поред посебних места и посебне купее, чак и спаваће кабине намењене за особе са инвалидитетом, тоалете прилагођене њима итд.

Уосталом, вагони и ЕМВ могу бити и једни и други нископодни и високоподни - све је по жељи купца. Тако да аргумент којим се служиш је, благо речено, детињаст.

Тај генерални лажни консензус на овом форуму, да су класичне композиције са локомотивама и вагонима застарели, док год се нови производе, развијају и наручују од стране водећих европских железничких компанија, само говоре о незнању оних који пишу на тај начин. Такође, чињеница да се на тржишту половних железничких возила у Европи неупоредиво више набављају путнички вагони од ЕМВ говоре у прилог дуговечности и квалитета једне опције наспрам друге.
 
Poslednja izmena od urednika:
Нетачно. О овоме се јако води рачуна, те су у саставима вагонских композиција у ЕУ и Русији налазе вагони са простором за инвалиде, које у пракси пружају инвалидима чак и више него ЕМВ композиције. Укључују поред посебних места и посебне купее, чак и спаваће кабине намењене за особе са инвалидитетом, тоалете прилагођене њима итд.

Уосталом, вагони и ЕМВ могу бити и једни и други нископодни и високоподни - све је по жељи купца. Тако да аргумент којим се служиш је, благо речено, детињаст.

Тај генерални лажни консензус на овом форуму, да су класичне композиције са локомотивама и вагонима застарели, док год се нови производе, развијају и наручују од стране водећих европских железничких компанија, само говоре о незнању оних који пишу на тај начин. Такође, чињеница да се на тржишту половних железничких возила у Европи неупоредиво више набављају путнички вагони од ЕМВ говоре у прилог дуговечности и квалитета једне опције наспрам друге.
Ajde ti lepo meni reci, da li se u Evopi više poručuju novi EMVovi ili novi vagoni. Lako je dati argument da na tržištu polovnih vozila gde su 90% vagoni od pre 30-40 godina se prodaju više vagoni.
Slažem se da svaka varijanta ima svoje dobre i loše strane, ali po mom mišljenju kad se stavi na papir EMV je dosta lakši za eksploataciju. Pri ovom mišljenju ću ostati koliko god ga nazivao "detinjastim" (što realno nije fer sa tvoje strane da nazivaš nečije mišljenje detinjastim i nazivaš nekoga neznalicom. Ti ne možeš da znaš koliko ja znam o ovim stvarima. Stoga sa tobom više neću ulaziti diskusije, pošto smo svi ostali "neznalice", a svako rešenje koje se napiše ti je "komično")
 
Ajde ti lepo meni reci, da li se u Evopi više poručuju novi EMVovi ili novi vagoni. Lako je dati argument da na tržištu polovnih vozila gde su 90% vagoni od pre 30-40 godina se prodaju više vagoni.

Наручују се нови ЕМВ-и више него нови вагони. Нико није рекао да треба да наручујемо више вагона од ЕМВ, већ да је за међународне возове много практичније наручивати локомотиве и вагоне.

На тржишту половних возила старих 30-40 година се продају углавном вагони зато што је њихов век експлоатације у пракси много дужи.

Ti ne možeš da znaš koliko ja znam o ovim stvarima.

А извин'те, ко сте Ви свевишњи па све знате и на основу чега закључујеш да ја не могу да знам онолико колико ти можеш да знаш? Ставови ти се доста поклапају са дилетантима из Србијавоза. 🤔
 
А извин'те, ко сте Ви свевишњи па све знате и на основу чега закључујеш да ја не могу да знам онолико колико ти можеш да знаш? Ставови ти се доста поклапају са дилетантима из Србијавоза. 🤔
Да си пажљивије читао Бокијеве постове из претходних годину дана видео би да се његови ставови у већини случајева значајно разликују од ставова људи из Србијавоза. То што он објашњава зашто су они нешто урадили, предочава шта они планирају и нуди реална решења која се уклапају у тренутне ставове и планове Србијавоза је друга ствар.

Лепо човек напише какав је планиран распоред гарнитура за следећи ред вожње (значи није то његов став, то је ствар коју је Србијавоз испланирао) и како у оквиру тога би могао да се премости период док не стигну кинески возови, а све то у складу са најавама о планираном такту у следећем реду вожње, на шта му ти удариш реплику у стилу да то тако не треба уопште да буде, као да је он правио ред вожње и најаве а не неко у гумењари. То је само један пример, али то се понавља опет и опет.

Већ месецима читам овај шаблон неразумевања између вас двојице, па сам морао нешто да напишем јер постаје иритантно. Један се бави ониме што Србијавоз сада планира и што је реално да се измени или предложи тренутном руководству, а други се бави форумашким фантазијама по принципу "да ја водим гумењару".

Бавите се различитим стварима, али ставови вам се добрим делом поклапају. Нема потребе да крећете ad hominem, кад обојица значајно доприносите дискусији.
 
У све ове станице где су укинуте благајне би требало ставити аутомате за продају карата. Такође, уместо да пише карте се купују у возу, требало би ставити - карте је могуће купити преко аутомата, интернет странице те и те, односне апликације те и те и приложити бар код који води на апликацију. Врло је једноставно. За фирму Србија воз, Србијавоз или како се већ зове, коју воде тотални дилетанти, очигледно није. То су основне ствари у години 2024.
 
U svim vozovima su i zalepili kodove koji se očitavaju i vode ka aplikaciji.

Mada ovde kod mene na Istoku su se ljudi sprdali sa tim, jedan penzioner iz okolnog sela zezao narod kako se tu očitavaju vakcinisani i kome se ne učita taj mora da izađe iz voz. :vops:
 
Ne može, ali može za naredni ako ga ima i ako je istog ranga.
 
Što nas vraća na početak diskusije. Kao što napisa čovek, zašto to ne stoji i na stanici pa da ne mora za naredni da se kupuje.

И зашто једноставно не омогуће куповину карте за тај воз до 5 минута након поласка из станице. У рок додати и евентуално кашњење.
 
У све ове станице где су укинуте благајне би требало ставити аутомате за продају карата. Такође, уместо да пише карте се купују у возу, требало би ставити - карте је могуће купити преко аутомата, интернет странице те и те, односне апликације те и те и приложити бар код који води на апликацију. Врло је једноставно. За фирму Србија воз, Србијавоз или како се већ зове, коју воде тотални дилетанти, очигледно није. То су основне ствари у години 2024.
Очигледно је да не постоје стандардизована обавештења, изводи из реда вожње и сл. већ се то штампа како се стигне и онда се на свакој станици постављају различити папири.

Ne može, ali može za naredni ako ga ima i ako je istog ranga.
Баш то, ако га има. Ако га нема, онда кондуктер троши време на продају карата у возу и прегледа све карте тек након 20-30 минута.
 
Dozvoljavaju kondukteri da se kupi karta za naredni polazak... a ja kad zakasnim kupim za taj isti polazak od naredne stanice... i do sad nisam imao problem...

mogao bi neki zadrti da ga napravi, ali oni ugl ni ne čitaju, samo kliknu...

iako voz nije stigao do naredne stanice (polazne), kad se klikne čuje se zvuk kao da je sve regularno. ✅️ Kondukteri kažem i onako to ni ne gledaju...

Često kad se vraćam iz NS vozom kucam kartu Petrovaradin - Nova Pazova...

Jednom sam čak i sam rekao kondukteru da je od Petrovaradina i on je rekao "nema veze što je od Petrovaradina"
 
Очигледно је да не постоје стандардизована обавештења, изводи из реда вожње и сл. већ се то штампа како се стигне и онда се на свакој станици постављају различити папири.


Баш то, ако га има. Ако га нема, онда кондуктер троши време на продају карата у возу и прегледа све карте тек након 20-30 минута.
Па ево у Шапцу више не постоји благајна људи се сналазе, једном се кондуктер тек код Путинаца појавио, ушао у Руми па одатле и откуцао карту.
 
Sledeće nedelje kreću testovi novog flirta na Srpskim prugama u trajanju od 3 dana (+1 rezervni) u noćnin terminima.
U Rumuniji je sve prošlo kako treba, radi Flirt kao Singer...Desinger!🙃

Ne smem više da otkrivam, ali čisto da podelim info.🫢
 
Па ево у Шапцу више не постоји благајна људи се сналазе, једном се кондуктер тек код Путинаца појавио, ушао у Руми па одатле и откуцао карту.
Није ваљда брка у пензији?
 
Ево предлога за спавајућа кола на прузи Београд-Бар па и за дневну варијанту која би привукла и многе љубитеље железнице из света...
 
Zato i postoje spavaća kola Plavog voza, samo je potrebno malo i uložiti.

Mada ne znam šta je ovde na snimku toliko luksuzno, malo načičkaniji Evropski noćni voz.
 
Vrh