Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Kada već razne grupe građana i stranke iznose svoja rešenja, onda mogu i ljudi na forumu da iznesu svoje predloge. Ne znam zašto niko već dve godine nije rešio problem, ali znam da ta opština ima dovoljno para da plati gorivo za duže vožnje autobusa. Slažem se u potpunosti da trebaju i železnička preduzeća da se uključe u rešavanje tog pitanja, ali problem nije toliko velik da moraju IŽS ili SV da kupuju ili plaćaju autobuse na posebnoj liniji, naročito kada na par stotina metara od stanice prolaze autobusi na liniji koja prolazi ne samo kroz Bešku i Čortanovce, već i kroz Banstol, Maradik, Nove Karlovce i ostala mesta u toj opštini.
Отвориш сајт ЈПИ (https://javniprevoz.indjija.rs/) и видиш да између Бешке и Чортановаца има свега 5 или 6 полазака аутобуса по смеру радним данима, 3 суботом и 1 или 2 недељом. Онда одеш на сајт Србијавоза и видиш да радним данима има 18 или 19 возова по смеру, а викендом 12 или 13 возова. Како си тачно мислио да тако мало полазака аутобуса покрије све возове? Чак и да продужиш све аутобусе да иду кроз Чортановце како би покрили и заједничку железничку станицу, поласци аутобуса нису усклађени са полацима возовима (нпр. прва два јутарња поласка воза ка Новом Саду). Осим тога, аутобус који довезе путнике на воз треба да чека путнике који су изашли из воза и ту се губи бар 5 минута, а вероватно и више.
Суштина је да ред вожње ЈПИ мора у потпуности да се мења, а они су у септембру 2022. да не намеравају да то раде (окачио сам линк у једној од претходних порука).
 
Ma nema nista od toga, mestani ce zaboraviti da voz postoji, stanice u njivi ce zarasti u korov i to bi bilo to.
 
Pa i ne baš, s obzirom na broj parkiranih automobila kod stanice, govori mi baš suprotno.
Ovo trenutno stanje ide najviše na štetu građanima koji nemaju svoj prevoz.
 
O tom treba da vode racuna kako ce glasati kad budu lokalni izbori
 
Vesic je danas rekao da u martu 2025. stizu samo 2 kompozicije kineskih ICE, od narucenih ukupno 5. Izvinjavam se ako je ovo bila prethodno poznata informacija.
 
Супер вест, само није за ову тему већ за превоз путника.
 
Vesic je danas rekao da u martu 2025. stizu samo 2 kompozicije kineskih ICE, od narucenih ukupno 5. Izvinjavam se ako je ovo bila prethodno poznata informacija.

Добра вест ако је тачна. на жалост Весић до сада ништа истинито није рекао.
 
Dosta stanovnika Beške i peške dolazi na železničku stanicu.
A nemaju ni stazu do stanice, mada nije velik promet na putu za Čortanovce. Izgleda da je najbolje rešenje da se pored kružne linije (oba smera) uvede i minibus linija Čortanovci - Beška - železnička stanica. Vreme vožnje kružne linije ( pun krug) sa prolaskom kroz sva mesta (Inđija, Novi Karlovci, Novi Slankamen, Stari Slankamen, Slankamenački Vinogradi, Krčedin, Beška, železnička stanica Beška ( zadržavanje 5 minuta zbog razloga koje je naveo @Nikola NS pa zatim polazak), Čortanovci, Banstol, Gladnoš, Maradik, Inđija) bi iznosilo 2 sata i 11 minuta. Po smeru bi u tom slučaju bilo potrebno organizovati 18 polazaka. Takođe, mogu se organizovati minibus linije Maradik - Gladnoš - Čortanovci - železnička stanica Beška ( 32 minute) i Krčedin - Beška - železnička stanica Beška ( 15 minuta). Može da se izravna trasa puta Beška Čortanovci da ide paralelno sa prugom.
 
Neće ni Kinezi trebati toliko u početku, saobraćaj Subotica-Beograd će početi pre Beograd-Budimpešta, pritom Bg-Bu će krenuti u punom RV-u tek početkom '26 možda.
Ako želimo IC do SU, a da zatržimo postojeću uslugu do NS onda nam trebaju. Doduše, moguće bi bilo da se do dolaska Kineza koriste novi FLIRTovi koji pristižu kao IC vozovi. Ovi vozovi svakako još uvek nemaju spremnu infrastrukturu po kojoj treba da idu.
 
Novi Flirtovi kao IC? Da li se šališ? Sve veća komedija od železnice... :ROFLMAO:
Ne, ne šalim se. Ne vidim problem da se godinu dana koriste Flirtovi koji bi inače stajali u garaži kao IC vozovi da popune rupu. Npr. svaka dva sata vozi KISS Beograd-Subotica + svaka dva sata vozi novi Flirt Beograd-Novi Sad. Ako ti vidiš problem sa ovim što ti nazivaš komedijom, ti lepo predloži drugi predlog i argumentuj zašto smatraš da je ovaj predlog komedija. Baš me zanima šta ćeš reći.
 
A zašto bi ti Flirtovi stajali u garaži? Postoje vozovi koji privremeno ne saobraćaju zbog nedostatka garnitura. Postoje regio vozovi koji planiraju da se uvedu kad oni stignu. U garaži neće stajati besposleni sigurno. Oni su namenjeni za regio vozove. IC standard zahteva drugačiju opremljenost putničkog prostora.Ž

Nego, na pogrešnoj smo temi...
 
Ako želimo IC do SU, a da zatržimo postojeću uslugu do NS onda nam trebaju. Doduše, moguće bi bilo da se do dolaska Kineza koriste novi FLIRTovi koji pristižu kao IC vozovi. Ovi vozovi svakako još uvek nemaju spremnu infrastrukturu po kojoj treba da idu.
Boki zar misliš da će na relaciji BG - NS biti pojačan takt kada se pusti pruga do Su?
Naravno da od toga nema ništa.
Samo će pojedine polaske produžiti za SU i toeto.
 
I pored svih tih vozova i novih polazaka nama ostaje dosta garnitura slobodno:
1) SM-NS 1 garnitura
2) PA-NS 1 garnitura
3) NS-UE-(BP) 1 garnitura (2 u sezoni 2025)
4) BG-UE 1 garnitura
5) NI-LE 1 garnitura
Ako uzmemo u obizir i Regio linije gde su potrebni vozovi:
6) KV-PŽ 2 garniture
7) LE-AL 2 garniture
8) SU-SGD 1 ili 2 garniture

To je ukupno 12 garnitura u najgorem mogućem scenariju. Ostaje 6 vozova za bilo šta drugo, a postojaće najveća potreba za IC voz BG-NS-SU dok ne stignu kinezi. Za BG-NS ti treba 1 novi FLIRT koji sa 2 postojeća KISSa nude takt od sat vremena BG-NS i na 2 sata BG-SU.

EMV 413-100 nikad nisu bili namenjeni za regionalni saobraćaj, koristiće se za IC i REx vozove na prugama koje nisu za 200 km/h (koliko god se ja ne slagao sa ovim tako je)

Ako zahteva drugu opremljenost kabine okej, evo okačićemo A4 papir na stanicu u Suboticu da vozovi ne saobraćaju jer opremljenost kabine nije adekvatna...

@Boki123, pošto uporno pišeš u pogrešnoj temi, da smanjim posao moderatorima...

1) Postoji potreba za više regio polazaka BG-NS i njihovim većim kapacitetom (uduplane garniture).
2) Postoji 3 KISS-a. Ona su dovoljna za takt IC 1 sat BG-NS od čega svaki drugi produžava do SU (takt 2 sata na delu NS-SU). Sasvim dovoljno. Flirt neka bude zamena u slučaju kvara, pregleda.
3) Onaj ko je namenio EMV 413-100 za IC i koji to podržava je tipičan Srbijavoz Style diletant koji nikad nije seo u voz ozbiljne železničke uprave u Evropi ili je seo, ali nije mentalno sposoban da pojmi šta zahteva rang IC, a šta Regio. Toliko.
 
Boki zar misliš da će na relaciji BG - NS biti pojačan takt kada se pusti pruga do Su?
Naravno da od toga nema ništa.
Samo će pojedine polaske produžiti za SU i toeto.
Gde sam rekao da će pojačati takt na BG-NS? Ono što minimalno očekujem jeste da se zadrži sadašnje stanje i takt. Ukidanje svakog drugog IC voza im ne bi prošlo svakako i sumanuto je, a sa druge strane ti treba nešto što bi vozilo do Subotice (a dodatnih KISSeva nema). Rešenje, iskoristiš ono što imaš do dolaska kineza, a to je novi flirt.
@Boki123, pošto uporno pišeš u pogrešnoj temi, da smanjim posao moderatorima...

1) Postoji potreba za više regio polazaka BG-NS i njihovim većim kapacitetom (uduplane garniture).
2) Postoji 3 KISS-a. Ona su dovoljna za takt IC 1 sat BG-NS od čega svaki drugi produžava do SU (takt 2 sata na delu NS-SU). Sasvim dovoljno. Flirt neka bude zamena u slučaju kvara, pregleda.
3) Onaj ko je namenio EMV 413-100 za IC i koji to podržava je tipičan Srbijavoz Style diletant koji nikad nije seo u voz ozbiljne železničke uprave u Evropi ili je seo, ali nije mentalno sposoban da pojmi šta zahteva rang IC, a šta Regio. Toliko.
1) Ne postoji potreba za više od 1 Regio polaska na sat (trenutno to nemamo na svaki teći čas)- Većina putnika u Regio vozovima putuje između Beograda i Novog Sada (to može da ti potvrdi bilo ko putuje). Šta se tu zapravo desilo? U špicu kad ljudi najviše žele prevoz, prvo odu IC karte, onda svi oni koji vide da nema karata za IC idu prvim sledećim a to je RE i tako stvaraju nesnosne gužve koje, primetićete, najviše tokom vikenda kad je lep dan ili u toku popodnevnog špica.
2) Ok, ali ovo je isto rešenje koje sam ja rekao samo što bi umesto 100% vremena na određenim polascima vozio FLIRT, i time garantovao i kapacitet i uslugu, na 70% polazaka bi saobraćao FLIRT jer je tad jedan od KISSeva van službe. Okej može i tako, al opet moraš da imaš jedan FLIRT i isti su ti kapaciteti i sve ostalo. I opet imaš FLIRT koji vozi na IC polasku, što bi ti rekao voz sa opremom koja nije po standardu i što si nazvao komedijom.
3) Neću da komentarišem. Samo ću navesti činjenicu da sam leđa izlomio u IC vozu Cirih-Ženeva i IR vozu Locarno-Arth Goldau gde su sedišta slična, ako ne i gora od naših FLIRTova.
 
3) Neću da komentarišem. Samo ću navesti činjenicu da sam leđa izlomio u IC vozu Cirih-Ženeva i IR vozu Locarno-Arth Goldau gde su sedišta slična, ako ne i gora od naših FLIRTova.

Hoćeš da kažeš da ako Švajcarci lome leđa, treba i mi? Ili? I ja sam se vozio EC vozom Budimpešta - Varšava 10 sati u udobnom renoviranom poljskom vagonu, uživao u vožnji, stigao u Varšavu uveče, došao do smeštaja, istuširao se, otišao na večeru, popio par pića, vratio se u stan, naspavao se i ujutru se probudio odmoran. A oni hoće 413-100 da šalju do Bara da kad dođeš na more treba ti par dana da se otkraviš u moru od toga što si se pokočio taj ceo dan. A faca i jedna podlatkica (u zavisnosti od toga na kojoj strani voza si sedeo) ti izgorele na suncu, ne od jadranskog sunca, nego od nepostojanja zavese u vozu.
 
3) Neću da komentarišem. Samo ću navesti činjenicu da sam leđa izlomio u IC vozu Cirih-Ženeva i IR vozu Locarno-Arth Goldau gde su sedišta slična, ako ne i gora od naših FLIRTova.

Koji je materijal saobraćao?
Bitno je naglasiti da SOB šalje regionalne setove uz Traverso kada je procena da kapaciteti neće biti dovoljni.
Odnosno firma se vodi time da nudi alternativu za stojanje.

Pišem o Locarno-Arth Goldau.
 
Vrh