Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Каква је станица у Бијелом Пољу? Имају ли људи где да седну, воде да попију ако ништа друго?

Наравно да је бољи Штадлер, бар има климу, искрено се нада и краће време путовања.

Mislim da su je renovirali 2022/23. Ne znam kakvo je stanje što se tiče sadržaja.
 
Nemojmo preterivati. Stvara se slika da putnici sede na ekserima tokom svog putovanja u Flirt-u.
Jeste da nisu GOŠA ali su i daleko od onoga što se predstavlja od strane pojedinaca.
Ne preterujem, ovaj voz nije adekvatan za takva putovanja. Ne sede na ekserima ali sede na prigradskim sedištima na osmočasovnom putovanju.
Možda ja imam "visoke" standarde ali ako bih morao da biram da li autobus ili ovakav voz do mora, izabrao bih da ne idem. Mrzim bus al ovo nije nista bolje. Eto ima wc.


Naši vozovi su me naterali da pređem na automobil u 100% slučajeva putovanja. Trenutno osim Brze pruge jedini siguran međugradski transport je automobil, i još dugo će tako ostati.
 
Ne preterujem, ovaj voz nije adekvatan za takva putovanja. Ne sede na ekserima ali sede na prigradskim sedištima na osmočasovnom putovanju.
Možda ja imam "visoke" standarde ali ako bih morao da biram da li autobus ili ovakav voz do mora, izabrao bih da ne idem. Mrzim bus al ovo nije nista bolje. Eto ima wc.


Naši vozovi su me naterali da pređem na automobil u 100% slučajeva putovanja. Trenutno osim Brze pruge jedini siguran međugradski transport je automobil, i još dugo će tako ostati.
Niko nije ni rekao da je naš 413 adekvatan za ovako duga putovanja.
Mnogo ljudi znam iz Užičkog, Zlatiborskog i Prijepoljskog kraja,što rodbine što prijatelja a koji koriste upravo Flirta za svoja putovanja ka Beogradu.
I nisam ni od jedne osobe čuo da se žali na neudobnost sedišta.
Glavni pozitivni komentari su da je klimatizovan i da je čist. A negativni se uglavnom odnose na kapacitet, pošto se od Valjeva ka Beogradu već počinje stojati na jednoj nozi.
Onda se kreće i sa pričom kako je ovo kvantni skok u odnosu na ono od pre dolaska STADLER-a i sećanja na često zavejane hodnike a neretko i same odeljke u "starim" vozovima zimi.
Tako da ne znam šta bi ti rekao na sve to što pišeš. 🤷
Izgleda da stvarno imaš po malo visoke standarde u odnosu na većinu korisnika usluga SV-a.
I da me pogrešno ne razumeš, naravno da nisam protiv poboljšanja udobnosti na dugolinijskim vozovima. Već samo hoću da ukažem na činjenicu da nije baš sve istina što se ovde plasira a u vezi sa nezadovoljstvom prosečnog putnika u Flirt-u.
 
Sve je to tačno i da je čistiji i da je klimatizovan, mnogo ređe kasne nego ranije. Ali rekao sam više puta i ponovo ću reći. 5 sati na sedištima Flirta ne može da bude udobno. Nažalost, prosečan putnik koji koristi je onaj ko ne vozi ili nema automobil, ljudi se mire sa tim daj šta daš, a ko iz Priboja ide do Beograda je to definitovno tako. Autobus putuje po 6 i više sati, brzi oko 5 sati, regio malo manje od 6. Autobus prvo ide u Prijepolje pa se vraća ka Novoj Varoši gde gubi 1,5h. Da je kvalitetnija usluga pribojskog prevoznika voz ne bi imao smisla osim što će uvek biti jeftiniji. Da, automobilom se gotovo sigurno stiže za 4h.

Edit: Bio sam baš baš redovan korisnik voza do pre dve godine, uvek kada sam putovao u društvu nije bilo šansi da se neko ne požali na neudobnost sedišta. Tako da ta priča da se niko ne žali meni nije poznata.
 
Edit: Bio sam baš baš redovan korisnik voza do pre dve godine, uvek kada sam putovao u društvu nije bilo šansi da se neko ne požali na neudobnost sedišta. Tako da ta priča da se niko ne žali meni nije poznata.
Preneo sam ono što sam čuo. Eto kod tebe je jedno a kod mene drugo i toeto. Uvek će biti komentara za i protiv što je i normalno.
Nama ostaje samo da čekamo neku novu nabavku, nove lokomotive i dugo očekivan remont vagona.
 
Preneo sam ono što sam čuo. Eto kod tebe je jedno a kod mene drugo i toeto. Uvek će biti komentara za i protiv što je i normalno.
Nama ostaje samo da čekamo neku novu nabavku, nove lokomotive i dugo očekivan remont vagona.
Naravno, ali pre svega rekonstrukcija pruge... Sa vraćanjem na projektovane brzine voz bi bio i više nego konkurentan. Nekadašnji poslovni voz ili Titograd Express je od Priboja do Beograda putovao oko 3h 40min što bi u trenutnim uslovima bila bolja opcija nego automobil.
 
Preneo sam ono što sam čuo. Eto kod tebe je jedno a kod mene drugo i toeto. Uvek će biti komentara za i protiv što je i normalno.
Nama ostaje samo da čekamo neku novu nabavku, nove lokomotive i dugo očekivan remont vagona.
Naravno komentara ima sa obe strane. Čak u mom ličnom slučaju su dva: voz je odličan i jako mi se dopada ali mi se udobnost ne sviđa za ono za šta se koristi. Za putovanje vikendom kad je voz pun i neko sedi pored tebe više sati ne izgleda kao prijatna vožnja. I u pravu si, jeste veliki iskorak ali u pogrešnom smeru.

Najviše od svega me nervira što problem sa sedištima nije bio nerešiv, nego je čist plod neznanja, nezainteresovanosti i nepoznavanja železnice od ljudi koji u njoj odlučuju. I sada, 10 godina od kupovine prvog Flirta pravimo istu grešku i opet kupujemo isti prigradski voz za celodnevna putovanja.

Prvi Flirt je trebao da bude tranzicija u nešto još bolje, i da sada imamo garniture više klase na novosadskom polasku ili kompozicije sa vagonima prvog razreda. Plašim se da ta tranzicija ne potraje još 10 godina kad nekom padne na pamet da kupi još ovakvih garnitura ili lošijih, recimo na nameštenom tenderu iz Turske. Nikad se ne zna ko će doći na čelo železnica.
 
Колико ће флирту требати до Бијелог Поља?
 
Пожељно је направити визуелну дистинкцију од претходне серије.
Meni je baš glupo što se to radi. Bukvalno je isti voz u pitanju.

Ne mogu da zamislim odvratniju kolor šemu od ove gore.

Što se tiče dnevnog Barca, za njim će biti potražnje i da se stoji svih osam sati jer je karta toliko jeftina. To ne znači da je voz adekvatan.

Ono zbog čega je Flirt kvantni skok iz ugla putnika je, osim estetike, klima i to je mnogo važnije od sedišta i zato postoji oduševljenje kod putnika. Putovanje leti do Crne Gore bez klime je stvarno mučenje, pogotovo na deonicama gde voz mili 10 na sat. Ovo čak i na noćnom Barcu zna da bude problem kad okasni i ne stigne do 9-10 ujutru.

Sve to ne menja činjenicu da su sedišta u Flirtu stvarno za kratke vožnje, a i da postoje vagoni sa klimom. Mada, meni se dešavalo da ovi naši kreteni neće da upale klimu u Z1.

Toliko bih voleo da se ovi Flirtovi iskoriste za taktne polaske na kraćim linijama ka Valjevu, Novom Sadu ili Zrenjaninu, Vršcu i Kragujevcu (kad bi se uradila elektrifikacija), a za daljinske mora nešto drugo. Oni su stvarno super vozovi za tako nešto i to bi promenilo život ljudima koji žive pored tih pruga da se ne drndaju svakodnevno raznim krntijama preko krivina i rupa.
 
Ajd što su naterali narod da 8 sati lomi kičmu na onim neudobnim sedištima, al da su bar dva Flirta u sinhronu. Mogu li svi putnici za primorje da se nabiju u jednu garnituru koja je inače namenjena isključivo za prigradski i bliži lokalni saobraćaj?
 
Ajd što su naterali narod da 8 sati lomi kičmu na onim neudobnim sedištima, al da su bar dva Flirta u sinhronu. Mogu li svi putnici za primorje da se nabiju u jednu garnituru koja je inače namenjena isključivo za prigradski i bliži lokalni saobraćaj?
Kapacitet nije problem, pa do skoro su išla 3 poluprazna Z1 kola što je ekvivalentan kapacitet ovom. Jedini slučaj gde će možda biti gužve jeste nedeljom ka Beogradu i to samo od Užica, ostale dane ne.
 
Jel moguće da je celom SV ostao samo jedan vagon? Pa mi smo ih pre samo 30 godina imali stotine.
Napisao sam jedan voz (nocni barac), ne jedan vagon.

Smatraj ovo kao tranzicionu stvar.
FLIRT ide ove godine zato što nema šta drugo.

Ovo zvuči kao klasično pravdanje.

Prvo, objasni kako nema šta drugo da ide jer ZPCG obezbedjuje jednu od dve potrebne kompozicije (ice ce BP-Bar), dok SV sigurno ima 3 vagona za drugu kompoziciju, a za to vreme iznajmljuje lokomotive privatnicima jer ih ima visak?

Drugo, o kakvoj tranzicionoj stvari pricas kad SV planira nabavku samo 3 elektrolokomotive na lizing, sto nije dovoljno da bi isao i dnevni i nocni barac?
 
Kako to bugari imaju 300 puta više vozova sa klasičnim garniturama?
U Bugarskoj BDŽ ima isti kvalitet kao SV bez brze pruge i novih Štadlera. BDŽ je potpuno isti godinama, osim par novih lokomotiva. Dakle, ovih 300 puta više je staro 30 godina ili više i još uvek vozi. Rumuni su bolji, ali i dalje loši, lokomotive se svakodnevno kvare i onda vozi Desiro dizel do bugarske granice. Ok, CFR sada dobija novac za nove lokomotive i Romunke modernizacije u kompanijama Softronic i Reloc, kupuju nove vozove Alstom i Pesa. Tako će za par godina imati 40 novih lokomotiva, 40 kompletno modernih Romunk i Končark, i više od 100 novih garnitura. Hrvatska ide sve na Končar, Slovenija na Štadlere i ima tender za 20 vagona i 4 višesistemske lokomotive za 200 km/h. Ostatak Balkana je još tužniji.
 
ŽFBIH se lepo drži, u skladu sa mogućnostima, uskoro se kreće sa kantonom Sarajevo uređenje stajališta na prugama u okolini Sarajeva.
Ljudi koji rade u Rajlovcu se baš trude, radili su skora "Kolinde" za Hrvate, cela Kantonalna železnica završila u plusu 2023. godinu..
Tamo 2025. planira se i putnički saobraćaj i za Vareš.
Crnogorci su bili dobri, ali tamo se već duže vreme nešto čudno dešava. Radi se na tenderu za nove EMV.
TrainKos samo ka Peći, ali čekaju i oni kraj obnove infrastrukture pa da krenu ozbiljnije.
Albanija, Makedonija i ŽRS baš beda.

Tu smo mi što se tiče sveobuhvatne usluge tik uz Hrvate, ali zaostajemo u nekim bitnijim segmentima, poput njihovg TSŽV koji je ekvivalent našem ZOVS-u, uzrokovano boljim regulisanjem rada za vreme podele preduzeća nego kod nas. TSŽV je sposoban da sam odradi remonte / modernizacije i nije vezan za prevozničku železničku firmu kao kod nas, uz dosta bolje održavanje nego ova naša muka.
Hrvatska ima jake železničke firme koje fulaju njihovu železnicu i privredu, Končar, Gredelj, Altpro,...
Te jake firme su im omugućile da brže napreduju od nas, Končar oko modernizacije i novih EMV-a gde su preko njega dobijali razne pomoći oko finansiranja od EU zbog domaće prizvodnje, Gredelj je omogućio veći broj modifikacija na dizel lokomotivama za bolje perfomanse, zbog Altproa uspeli su da izgrade na stotine automatizovanih prelaza širom države.
I tu su se napravile razlike, eto najviše u tehničkom delu.
Pruge su im u solidnim stanju, ništa specijalno, ima dobrih ima i loših delova infrastrukture, još jedna prednost u odnosu na nas jeste i fanatično zadržavanje nekih međunarodnih veza na kojima im mi nismo bili prioritet očigledno..
 
Vidim puno se pominje tj hvali ovaj bugarski i rumunski Desiro kao nešto napredno. Moram priznati da lepo izgleda za svoje godine ali to je model koji je star preko 20 godina i ne vidim kako može da parira Flirt-u 4te generacije pa ni ove treće.
 
ŽFBIH se lepo drži, u skladu sa mogućnostima, uskoro se kreće sa kantonom Sarajevo uređenje stajališta na prugama u okolini Sarajeva.
Ljudi koji rade u Rajlovcu se baš trude, radili su skora "Kolinde" za Hrvate, cela Kantonalna železnica završila u plusu 2023. godinu..
Tamo 2025. planira se i putnički saobraćaj i za Vareš.
Crnogorci su bili dobri, ali tamo se već duže vreme nešto čudno dešava. Radi se na tenderu za nove EMV.
TrainKos samo ka Peći, ali čekaju i oni kraj obnove infrastrukture pa da krenu ozbiljnije.
Albanija, Makedonija i ŽRS baš beda.

Tu smo mi što se tiče sveobuhvatne usluge tik uz Hrvate, ali zaostajemo u nekim bitnijim segmentima, poput njihovg TSŽV koji je ekvivalent našem ZOVS-u, uzrokovano boljim regulisanjem rada za vreme podele preduzeća nego kod nas. TSŽV je sposoban da sam odradi remonte / modernizacije i nije vezan za prevozničku železničku firmu kao kod nas, uz dosta bolje održavanje nego ova naša muka.
Hrvatska ima jake železničke firme koje fulaju njihovu železnicu i privredu, Končar, Gredelj, Altpro,...
Te jake firme su im omugućile da brže napreduju od nas, Končar oko modernizacije i novih EMV-a gde su preko njega dobijali razne pomoći oko finansiranja od EU zbog domaće prizvodnje, Gredelj je omogućio veći broj modifikacija na dizel lokomotivama za bolje perfomanse, zbog Altproa uspeli su da izgrade na stotine automatizovanih prelaza širom države.
I tu su se napravile razlike, eto najviše u tehničkom delu.
Pruge su im u solidnim stanju, ništa specijalno, ima dobrih ima i loših delova infrastrukture, još jedna prednost u odnosu na nas jeste i fanatično zadržavanje nekih međunarodnih veza na kojima im mi nismo bili prioritet očigledno..
Dobiše li Albanci elektrificiranu prugu? Nekad smo učili da nemaju ni jednu, a i to što imaju na dizelu je nešto tanko
 
Vidim puno se pominje tj hvali ovaj bugarski i rumunski Desiro kao nešto napredno. Moram priznati da lepo izgleda za svoje godine ali to je model koji je star preko 20 godina i ne vidim kako može da parira Flirt-u 4te generacije pa ni ove treće.
To su dva potpuno različita voza. Desiro je dizel mehanički i MAN motor, Flirt dizel električni i Deutz motor. Desiro nije loš, sigurno je već star, ali je ipak dovoljan za za srpske pruge. Ne fali mu ništa, treba samo obratiti pažnju na menjač, ali ima klimu. Flirt je pogodan za pruge sa više putnika. Sa tri kola ima 180 mesta. Nove dizele mogu proizvoditi i poljski Nevag, i Pesa. Ostali više ne prave dizel vozove.
 
Mislim da se taj Deairo sto imaju Bugari i rumuni više ne proizvodi ma da verovatno postoji neki noviji model koji ga je zamenio.
 
Vrh