Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

A SV je baš pažljivo? :ROFLMAO:
U odnosu na druga dva državna,SV je:
SBB-Logo-1.jpg
 
Standardno za 2. klasu (kao i nekada davno za 3.) je 4 sedišta u redu. Tako bilo tako će i biti. Jedno kratko vreme je bilo pokušaja sa kupeima 3+3. Vozio sam se takvim Gošinim mislim 1986. brzim za Split, dok je poslovni još uvek imao 4+4. Ti novi su imali karakteristično zelenu čoju.
Devedesetih su neki vagoni 1. klase "deklasirani" u 2. što stvara zabunu kod vas mlađih. Ne smem da se kladim, ali mislim da ŽTP Beograd nikad nije imao vagone koji su fabrički 3+3 druge klase.
 
Шема нових флиртова ми је скоро перфектна и заправо ми се свиђа тамни део испод шоферке на коју се визуелно наставља.
 
Plava boja je promašaj, ali bočno je urađen dobar posao sa bojama koje stvaraju oblik voza, odnosno logotoip preduzeća.
Нема ништа против твог лаичког мишљења заиста. Нисам ни ја графички дизајнер али јесам и дизајнер и ево ти сликовито и аргументовано

Црвено:

hrtr.jpg


- Ок али недоследно, нема плаве боје која се појављује на боку воза у зони прозора
- Истоветно старој, врло просечној и превазиђеној шеми. Пожељно је направити визуелну дистинкцију од претходне серије.
- Монотоно. Нагласио си динамичност воза црвеним косим корпусом и направио црвену главу на телу, да не кажем нешто друго. Врло јефтина и превазиђена фора.

Црна:
IMG_20240612_203006_3333.jpg


- Мало боље од црвене али лоша боја за фронт воза, негативна конотција и прејак контраст са серијским бројем
- Спушта визуелно шоферку превише ниско за један воз, асоцира на трамвај и притом ствара илузију расцопане кабине јер се спаја са овим тамним делом испод за купловање.

Остаје једино још бела да се проба али ваљда је свима јасно да то ни у теорији не би ишло и нећу ни да качим ту варијанту.

Према томе, плава је овде једини и добар избор.
 
A ovi (A)Blm 2. klase iz ŽTP Titograd?


Na ovom piktogramu su pogrešno nacrtani kao ABl, Bl.

To su 10 Z2 vagona kasnije modernizovani u 4 Aeelm i 6 Beelm vagona. Inače su iz serije vagona namenjene za Iran, čija je prodaja propala pa su vagoni raspoređeni tad između ŽTP Beograd, Titograd, Skoplje i Kosovo Polje. Karakteristika im je da su napravljeni kao ABm vagoni, te su imali 4 veća kupea 1. razreda i 6 manjih kupea 2. razreda. Kada su isporučeni JŽ uglavnom su numerisani kao celi 1. razredi jer je tada falilo vagona za poslovne vozove koji uglavnom bili samo 1. razred. Tako se došlo do toga da je bila lutrija hoćeš li dobiti veliki ili mali kupe. Tako i sad kada su crnogorci modernizovali ove vagone u Aeelm i Beelm, možeš da dobiješ veliki kupe u 2. razredu, a mali u 1. razredu. Valjda su zato i ukinuli 1. razred u vozovima za CG jer nije bilo fer da neki plate 1. razred, a dobiju manji komfor nego neki u 2. razredu. :D
 
Нема ништа против твог лаичког мишљења заиста. Нисам ни ја графички дизајнер али јесам и дизајнер и ево ти сликовито и аргументовано

Црвено:

Pogledajte prilog 201618

- Ок али недоследно, нема плаве боје која се појављује на боку воза у зони прозора
- Истоветно старој, врло просечној и превазиђеној шеми. Пожељно је направити визуелну дистинкцију од претходне серије.
- Монотоно. Нагласио си динамичност воза црвеним косим корпусом и направио црвену главу на телу, да не кажем нешто друго. Врло јефтина и превазиђена фора.

Црна:
Pogledajte prilog 201622

- Мало боље од црвене али лоша боја за фронт воза, негативна конотција и прејак контраст са серијским бројем
- Спушта визуелно шоферку превише ниско за један воз, асоцира на трамвај и притом ствара илузију расцопане кабине јер се спаја са овим тамним делом испод за купловање.

Остаје једино још бела да се проба али ваљда је свима јасно да то ни у теорији не би ишло и нећу ни да качим ту варијанту.

Према томе, плава је овде једини и добар избор.

Zanimljivo, nisam razmišljao u ovom pravcu.
Promenio si mi mišljenje, to je sigurno.😁
 
Ух немој да ставе ово:
метро в България
Pogledajte prilog 201595
мерто в Сърбия
Pogledajte prilog 201596
Naša surova stvarnost. Mogu uporediti i slike trolejbusa/tramvaja u Sofiji i Beogradu, što bi isto bila teška blamaža za BG.

Bugarska možda još nema voz-metak, niti ima brze pruge za 200 km/h, ali zato ima mnogo više "običnih" deonica za 100-160km/h, i dalje dosta veću prosečnu brzinu vožnje nego Srbija sa sve ovim frtaljem pruge BG-NS. Ima nešto više i EM garnitura Siemens Desiro koji su pandan našim Flirtovima, a mislim da je i više bugarskih starih RVR-ova trenutno u voznom stanju.

Svi gradovi u bližoj i daljoj okolini Sofije imaju prilično gust železnički prevoz do nje, za razliku od Pančeva, Zrenjanina, Smedereva, Požarevca, Kragujevca, Šapca...
 
И новој и старој серији ФЛИРТа фале "бркови" на предњем делу.
 
Zanima me sta znaci ukupan prevezen broj putnika u toku godine? Da li je to broj prodatih karti u oba smera, broj prodatih karti u jednom smeru ili nesto trece?
Hvala unapred
 
a mislim da je i više bugarskih starih RVR-ova trenutno u voznom stanju.

Nije, noviji s početka 90-ih su svi isečeni, vozi svega par starudija iz 70-ih, a možda ni to.

Ali zato imaju mnogo vozova sa klasičnim vagonima vučenih lokomotivom. U stvari, glupo je reći mnogo više, s obzirom da mi imamo samo jedan, a oni stotine. 100, 200, 300 puta više...Samo u jednoj nabavci nabavlili su 3-4 puta više vagona nego SV ima u saobraćaju (76 polovnih DB vagona za IC vozove).

Inače, koliko sam čuo DB ima još 89 takvih vagona na prodaju, pa ako čita neko iz gumenjare...

Evo, sad sam našao podatak BDŽ ima više od 300 putničkih vagona u redovnom saobraćaju (dosta više na stanju) što mu sa ovih 76 polovnih vagona kupljenih od DB dođe skoro 400 putničkih vagona. To je 20 puta više nego što Srbija Voz ima u redovnom saobraćaju. Ljudi, 20 puta!
 
Poslednja izmena:
Ali zato imaju mnogo vozova sa klasičnim vagonima vučenih lokomotivom. U stvari, glupo je reći mnogo više, s obzirom da mi imamo samo jedan, a oni stotine. 100, 200, 300 puta više...
Jel moguće da je celom SV ostao samo jedan vagon? Pa mi smo ih pre samo 30 godina imali stotine.
Kapiram da više nigde ne saobraćaju vagoni na unutrašnjim Re linijama, ali valjda je ostala bar neka rezerva u upotrebljivom stanju, ako ništa drugo da se pošalju kao zamena u slučaju da se neki Flirt iznenada pokvari. Koliko vagona SV trenutno vozi na noćnom barcu? Ja sam pre 2 godine u Ćićevcu slikao ovu kompoziciju sačinjenu od relativno modernih vagona Z1 na niškom Re vozu.
P5250106.JPG
P5250111.JPG
 
Бугарска железница је класу испред наше. Главни коридори утегнути за 120-160, уз неке изузетне деонице на којима се ради и биће ускоро за 160. Тамо где је мало нижи приоритет, брзине 100-130. Неке запуштеније и брдске деонице 70-90, али скоро нигде катастрофа од 40-50 на сат као код нас. Прегршт дневних и ноћних возова у сваки крај земље, укључујући међународне. 3 пута више путника него Србија, око 22 милиона. Довољно је стати у обично после подне на станицу у Софији и видети у једном тренутку на једном месту 5 пута више вагона само на актуелним поласцима него што цела Србија има у поседу.

А ако занемаримо вагоне, па погледамо ЕМВ-ове и ДМВ-ове, и ту нас шију. Имају 50 комада Сименс Десиро возова (ако сам добро нашао на нету), 25 дизел и 25 електро. Имаш већу количину истог воза, само у електро и дизел варијанти, што је много рационалније него ми са разним произвођачима и серијама. А спрема се (по други пут) тендер за 35 додатних сличних ЕМВ-ова. Купили 7 Кисева, а ми их имамо само 3. Поручују 20 пуш-пул композиција за 200 на сат. Развијају људи железницу здраворазумски.

Има и тамо много мана, али за сада не можемо још увек да се поредимо колико су испред нас. Јесте да ми имамо неколико светлих тачака које су фантастичне, али џабе кад је све ван тога лоше.
 
Na ovom piktogramu su pogrešno nacrtani kao ABl, Bl.

To su 10 Z2 vagona kasnije modernizovani u 4 Aeelm i 6 Beelm vagona. Inače su iz serije vagona namenjene za Iran, čija je prodaja propala pa su vagoni raspoređeni tad između ŽTP Beograd, Titograd, Skoplje i Kosovo Polje. Karakteristika im je da su napravljeni kao ABm vagoni, te su imali 4 veća kupea 1. razreda i 6 manjih kupea 2. razreda. Kada su isporučeni JŽ uglavnom su numerisani kao celi 1. razredi jer je tada falilo vagona za poslovne vozove koji uglavnom bili samo 1. razred. Tako se došlo do toga da je bila lutrija hoćeš li dobiti veliki ili mali kupe. Tako i sad kada su crnogorci modernizovali ove vagone u Aeelm i Beelm, možeš da dobiješ veliki kupe u 2. razredu, a mali u 1. razredu. Valjda su zato i ukinuli 1. razred u vozovima za CG jer nije bilo fer da neki plate 1. razred, a dobiju manji komfor nego neki u 2. razredu. :D
Ovo su crnogorski Y-ci na noćnom vozu.
Nema greške. Višak je samo slovo m.
 
Vrh