Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Za ovo prvo si u pravu. Nije bilo mnogo vagona koje je trebalo spasiti, ali je bilo bar 30 do 50.

Srbija je imala preko 500 putničkih vagona 90-ih. Da je sledila primer Češke, Slovačke, Poljske itd. barem 200 tih vagona je mogla danas izgledati ovako jer su to vagoni istih generacija kao sa ovih slika koji su modernizovani:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_A9mnouz-178A-10.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_AB9nouz-141A-20.php
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bnouz-174A.php
 
IMG_20240612_202541_416.jpg
IMG_20240612_203006_333.jpg
 
Eto novog biznisa na pruzi Bar-Beograd, pošto će sada prodavca zameniti vending mašina, treba prenamena biznisa.

Prodaja jastuka, ćebića, papuča.
Pa, na dužim putovanjima avionom mnogi putnici nose dodatne stvari tipa jastuk oko vrata koji se naduvava, ćebence I slično. Verujem da mnogi to nose I kad putuju vozom od Beograda do Bara.
I sam često nosim jastuk za naduvavanje, a kad sam lenj da ga ponesem ili zaboravim, ne očekujem da će mi biti udobno kao kući u fotelji ili na sofi. Bitno je da stignem tamo gde sam naumio.
 
Poslednja izmena:
Ovo izgleda savršeno, prelepo. Ne znam da li su lepši peroni ili vozovi.
Još da se stave vending automati na perone.
На станици је једино проблем што на доста места користе обичан А4 папир исписан маркером, или са обичним болдованим словима, уместо да нпр. имају одговарајуће табле где би лепили званична униформисана обавештења, овако лепе папире где стигну, по стаклима и сл. и то оставља утисак недовољне организације.
Требало би поставити и већу таблу са мрежом линија јавног превоза у главном холу и у малом холу који се сада користи као шалтер сала, можда то и поставе након радова на уређењу станичне зграде.
Мали пропуст је и што је надстрешница на перону најближем железничком парку прилично одвојена од станичне зграде, а била би поред заштите за време пљускова и природан наставак крова станичне зграде.
 
Ево само једно питање, шта ти и теби слични људи радите по кућама или неким другим местима кад све знате, за све имате одговор? Да ли је могуће да нико други не зна ништа да уради, да за све постоји критика и оно: Ја све знам, ја сам најпаменији. Плус то све раде неки рандом ликови са форума који пишу анонимно. За Карла се зна ко стоји иза анонимног налога и нпр за машиновођу (мвбг1) могу оквирно да претпоставим ко је на основу писања са УЉЖ, Јеланчу, али сви остали? Ко сте бре ви људи? Што се не јавите на одговорна места? Просто постаје дегутантно читати количину гадости које износите. Рандом лик са форума прозива једног министра (какав год да је он) ?!
hahahahhahahhaha

Hvala na ovom komentaru @MaRtInsrbija1993
Trebalo mi je malo smeha danas.
 
Koliko me memorija služi zadnji put
sam za Bar išao u kupeu s 8 sedišta
1996. godine. Čini mi se da su se već
1997. pojavili ex DB uic X na dnevnom
barcu u bojama cg željeznice. :)
 
На станици је једино проблем што на доста места користе обичан А4 папир исписан маркером, или са обичним болдованим словима, уместо да нпр. имају одговарајуће табле где би лепили званична униформисана обавештења, овако лепе папире где стигну, по стаклима и сл. и то оставља утисак недовољне организације.
Требало би поставити и већу таблу са мрежом линија јавног превоза у главном холу и у малом холу који се сада користи као шалтер сала, можда то и поставе након радова на уређењу станичне зграде.
Мали пропуст је и што је надстрешница на перону најближем железничком парку прилично одвојена од станичне зграде, а била би поред заштите за време пљускова и природан наставак крова станичне зграде.
Pa počeli su da stavljaju one plave natpise sa slovima kao što su na NBG-u, ima ih već dosta po peronima i po onom holu gde su trenutno šalteri. Takođe su pored tih šaltera napravili mesto za odlaganje stvari ili kako se to već zove. Čak na jednom natpisu piše taxi i javni prevoz i pokazuje strelicom, ali da ne piše koje linije i gde idu.
 
Da li neko zna koje sve vrste putnickih vagona imamo i u kom broju? Da li se planira modernozacija samo Z1 vagona u skorijem periodu ili svih vagona?
 
Sto ga duzem gledam to mi vise bode u oci ovo plavo napred
Da su samo to ostavili crveno bio bi po meni savrsen dizajn
Шема бојења је боља на првој серији. Лого је промашај што садржи и натпис. Боље да су ставили само СВ у заобљеном квадратићу попут ДБ.
 
Pa počeli su da stavljaju one plave natpise sa slovima kao što su na NBG-u, ima ih već dosta po peronima i po onom holu gde su trenutno šalteri. Takođe su pored tih šaltera napravili mesto za odlaganje stvari ili kako se to već zove. Čak na jednom natpisu piše taxi i javni prevoz i pokazuje strelicom, ali da ne piše koje linije i gde idu.
To je svakako lepo, ali npr. još uvek ima mnogo dokumenata po staklima a papiri na liftovima su ispisani markerom. Pohvalno je što su sklonili onaj papir na kome je pisalo kafe ili kafić.
Boja se već ljušti na ulazu sa prvog perona u pothodnik sa rampom.
 
To je svakako lepo, ali npr. još uvek ima mnogo dokumenata po staklima a papiri na liftovima su ispisani markerom. Pohvalno je što su sklonili onaj papir na kome je pisalo kafe ili kafić.
Boja se već ljušti na ulazu sa prvog perona u pothodnik sa rampom.
Da to stoji, kao i retardirano postavljene natpise za koloseke u pothodniku, ispada kao da je u pothodnik z pravca 4 perona, a ne iz pravca prvog jer npr. kod stepenica drugog perona stoji natpis koji pokazuje strelicom da su prvi peron i koloseci 1, 7a/b (ili koji već broj ne mogu se setiti) nazad. Logično bi bilo da taj natpis stoji pre stepenica za prvi peron. Tako je urađeno za sve perone. I da nakndano urađena ventilacije kod šaltera u privremenom holu. Baš ružno izgleda.
 
Шема бојења је боља на првој серији.
ne slazem se, meni se mnogo vise svidja kako izgleda sa strane u odnosu na prvu seriju, izgleda cistije, nema onaj glomazan logo sa strane koji ima prva serija, a bela mi mnogo lepsa nego kombinacije plave-crvene
al da ne stima ovo napred ne stima
 
Da to stoji, kao i retardirano postavljene natpise za koloseke u pothodniku, ispada kao da je u pothodnik z pravca 4 perona, a ne iz pravca prvog jer npr. kod stepenica drugog perona stoji natpis koji pokazuje strelicom da su prvi peron i koloseci 1, 7a/b (ili koji već broj ne mogu se setiti) nazad. Logično bi bilo da taj natpis stoji pre stepenica za prvi peron. Tako je urađeno za sve perone. I da nakndano urađena ventilacije kod šaltera u privremenom holu. Baš ružno izgleda.
To bi se moglo u hodu rešiti. Nažalost, Infrastruktura ŽS nije tako pažljivo preduzeće kao SV.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
ne slazem se, meni se mnogo vise svidja kako izgleda sa strane u odnosu na prvu seriju, izgleda cistije, nema onaj glomazan logo sa strane koji ima prva serija, a bela mi mnogo lepsa nego kombinacije plave-crvene
al da ne stima ovo napred ne stima
Бела није практична због прљања. Лого су сад безвезе предимензионисали, мада је он и дизајнерски сам за себе безвезе
 
Koliko me memorija služi zadnji put
sam za Bar išao u kupeu s 8 sedišta
1996. godine. Čini mi se da su se već
1997. pojavili ex DB uic X na dnevnom
barcu u bojama cg željeznice. :)
Zanimljivo, kasnih osamdesetih i ranih devedesetih sam putovao vozom za Bar i uvek su bili kupei sa 6 sedišta, a prilično sam siguran da su bili 2. razred (mada nisam 100% siguran, bio sam dete:)). Jel ima neko možda fotku od tih vagona/kupea sa 8 sedišta?

EDIT: sad vidim da je bilo i sa 8 (iako je na fotkama 6), očigledno sam samo imao sreće :)
1718293163641.png
 
Vrh