Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Уопште није тема да ли је неко "ретардиран". Сигурно то нису ни Французи, кад је израда возова у питању.
Strogo gledano oba sistema imaju vrline i mane, TGV su dabldekeri ali sa garantovanim mestom za sedenje, u ICE nemaš garantovano mesto pa ti ni ne vredi to što je oberklasa ako nemaš rezervaciju koja te košta pa moraš da stojiš svo vreme ako ubodeš neki popularan polazak. Zato možeš spontano da kupiš kartu za ICE a za TGV ne.
 
Treba imati na umu da treba razviti brzi voz koji je dabldeker, za to su potrebne godine i ozbiljno znanje
 
Ne razumem, po toj logici TGV ne bi smeo van Francuske.
Наравно да би смео...Економичност неке конфигурације није тако једноставна математика, пруга има неку своју амортизацију - израчунај колико путника по осовини има Флирт, а колико Кисс200. Што се тиче пртљага, убаци у Кисс200 одељеке за пртљаг и види колико ћеш имати више сицева од Флирт-а. Дабл декери губе корисну површину на степеништу и ту лека нема - није то пута два...Не постоје случајно и даље "обични" возови, све има своју математику и зависи од оптерећења линије.
 
Da li neko ima sliku kafića/restorana u vozu? Nigde nije izbačeno. Svi mediji manje više vrte istih 10-ak slika i par videa...
 
U tom slučaju, ako Kinezi nisu mogli da isporuče i konstruišu dabl deker u razumnom roku, trebalo je preći na nekog drugog.
Šta je falilo nastaviti sa Stadlerom?
Stadler dabl deker sa novom maskom za 200 km/h je skup i vreme čekanja je dugo. Prvi ga dobije ÖBB. stare maske se više ne prodaju za pruge u EU (Mađarska). Ovi kineski je jeftiniji i "brza" dostava. Klasična greška, gradi se ali kupuje se vozove kada je sve već izgrađeno.
 
Apropo prve klase u KISS-u, ja ni ne vidim razliku u odnosu na drugu, osim rasporeda sedišta. Sama sedišta su ista, ne znam što bi iko plaćao prvu klasu.
 
Zbog sprata 🙂

Za to vreme ja se i dalje vozim prvom klasom flirta... a da li zasluženo ili ne... po Jelanchinom savetu withholdovaću informaciju...

Ovde su svakako sedišta udobnija u prvoj i ima više prostora za noge...

20240607_165209.jpg
 
Vrbas-Sombor je sledeći na redu za CRBC, cena 250 miliona.

250 miliona za elektrifikaciju i modernizaciju jednokolosečne pruge za 120 km/h!? Ajme! Pa Niš - Dimitrovgrad je skoro duplo duža razdaljina, radi se isto elektrifikacija i modernizacija jednokolosečne pruge za 120 km/h, a košta 120 miliona evra.
 
Apropo prve klase u KISS-u, ja ni ne vidim razliku u odnosu na drugu, osim rasporeda sedišta. Sama sedišta su ista, ne znam što bi iko plaćao prvu klasu.

Ima razlike, šira su sedišta, više mesta za kolena, ima osamljena sedišta bez suseda itd...
 
250 miliona za elektrifikaciju i modernizaciju jednokolosečne pruge za 120 km/h!? Ajme! Pa Niš - Dimitrovgrad je skoro duplo duža razdaljina, radi se isto elektrifikacija i modernizacija jednokolosečne pruge za 120 km/h, a košta 120 miliona evra.
Да ли се на Ниш - Димитровград раде само пролазни колосеци у станицама и да ли се потпуно реконструишу станице, са свестаничном зградом? Можда је то у питању овде?
 
250 miliona za elektrifikaciju i modernizaciju jednokolosečne pruge za 120 km/h!? Ajme! Pa Niš - Dimitrovgrad je skoro duplo duža razdaljina, radi se isto elektrifikacija i modernizacija jednokolosečne pruge za 120 km/h, a košta 120 miliona evra.

Ja koliko znam Vrbas Sombor se radi dvokolosecno 160 ali neka me ispravi neko. Kinez je reko 300 miliona ali onda je vesic nesto dodao i Vucic je rekao “znaci do Sombora 250” uz napomenu da je skupo :)
 
250 miliona za elektrifikaciju i modernizaciju jednokolosečne pruge za 120 km/h!? Ajme! Pa Niš - Dimitrovgrad je skoro duplo duža razdaljina, radi se isto elektrifikacija i modernizacija jednokolosečne pruge za 120 km/h, a košta 120 miliona evra.

Razlika je u tome što se za Vrbas Sombor rade široki peroni, liftovi i podzemni prolazi jer je sada to standard za svaku narednu rekonstrukciju a to košta poprilično dok za Niš Dimitrovgrad se to ne radi.
 
Jel' Kineski Soko samo "Soko" ili je dobio i nasu 41x oznaku??? 411? 414?
 
Možda je onda planirano da bude jednokolosecna pa se u međuvremenu odlučilo da se radi dvokolosečna sa potpunom modernizacijom stanični kapaciteta. Što se ne može uraditi satih 80 milki.

Ako se radi dvokolosečna pruga ka Somboru to je onda obično pranje para. Koji će im dvokolosečna pruga za 160 km/h ka Somboru? Seti se da su do pre samo par godina hteli da je ukinu.
 
Možda je onda planirano da bude jednokolosecna pa se u međuvremenu odlučilo da se radi dvokolosečna sa potpunom modernizacijom stanični kapaciteta. Što se ne može uraditi satih 80 milki.

Sombor-Vrbas ima manji robni saobraćaj od Kraljevo-Požega, Vršac-Pančevo, Niš-Zaječar, nema logike za 2 koloseka.

Meni više deluje neka bezvezna licitacija cena od strane velikog vođe.
 
Ako se radi dvokolosečna pruga ka Somboru to je onda obično pranje para. Koji će im dvokolosečna pruga za 160 km/h ka Somboru? Seti se da su do pre samo par godina hteli da je ukinu.
Sećam dobro kada je trebalo da krene da se radi drugi kolosek od Đunisa ka Nišu kakvi su sve bili komentari. I da je to pranje para i da ima pametnijih mesta gde se ti milioni mogu uložiti, itd, itd...
 
Jel' Kineski Soko samo "Soko" ili je dobio i nasu 41x oznaku??? 411? 414?

Zavisi da li su sva kola motorna ili neka nisu. KISS je 410/418 (motorna/prikolica). 411 je jedini slobodan broj za motorna kola, a 419 za prikolicu. 414 i 415 su namenjeni za prikolicu sa upravljačnicom (takve nemamo).
 
U tom slučaju ako se ulaže čak 3 puta više novca i podizanje brzine na 160 da li bi bilo moguće da se zamisli neki medjunarodni saobraćaj sa Madjarskom dalje od Sombora preko Baje?
 
Vrh