Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

WlabMZ je dežurni negativac i mračio je za sve pare a znao je da se izlupetara i da ostane živ tako da je dobro što se povukao.
Pa, to nije baś džentlmenski.

A i nema nešto razloga da se ne mrači, ako teretnom vozu treba i do 24 sata od Beograda do Novog Sada, posle uloženih milijardu i kusur evra. Takve efekte će npr. i metro da nam ima. Pa, da ne mračimo, sve je dobro?
 
Znači samo mi nemamo dovoljno kola. :) Crnogorci isti princip zadržavaju.
Iskreno, ja mislim da vagoni ne idu jer im se ne uklapaju u estetiku brze pruge. Neko kupi kartu od Beograda do Novog Sada ne znajući da je barac u pitanju, zatekne vagone i posle na mrežama napiše da stari vozovi idu za Novi Sad. Da ne mogu da skupe 2-3 vagona, ja stvarno ne verujem.

Ne može. Može samo preferenca sedišta u smislu, do prozora, u sredini, do hodnika (u kupeu) ili do prozora ili do prolaza (bez kupea). Takođe, ako voz ima vagone sa i bez kupea, može da se bira jedno ili drugo. Isto kod izbora ležaja može da se bira donji, srednji, gornji. Ali sistem automatski zadaje broj mesta i vagona. Sve ovo u Srbiji trenutno važi samo za voz za Bar, s obzirom da rezervacion sistem još uvek pogrešno prepoznaje mesta u Sokolu, tj. s brda s dola. Mada, pitam se kako će sad rezervisati mesta za dnevni barac pošto se preseda. Verovatno će opet biti s brda s dola.
Ovo je baš glupo jer uz grupnu kartu izdaju rezervaciju na kojoj su putnici razbacani po celom vozu.
 
Pa, to nije baś džentlmenski.

A i nema nešto razloga da se ne mrači, ako teretnom vozu treba i do 24 sata od Beograda do Novog Sada, posle uloženih milijardu i kusur evra. Takve efekte će npr. i metro da nam ima. Pa, da ne mračimo, sve je dobro?

Džentlmenski ili ne fakat se ne sećam da je ikada nešto pohvalio vezano za železnicu u Srbiji a bilo je ipak i pozitivnih stvari da se ne lažemo.
Ako samo pišeš da bi kritikovao, jbg mračiš kako drugo to da nazovemo.
Ne sporim da je neke stvari sa razlogom kritikovao.
 
200 км/ч и није нека брзина, не видим зашто би то био проблем поготову ако би воз био брендиран, офарбан и опремљен једнообразно. И да се назове, рецимо Александар Петровић или Сибињанин Јанко
 
Iskreno, ja mislim da vagoni ne idu jer im se ne uklapaju u estetiku brze pruge. Neko kupi kartu od Beograda do Novog Sada ne znajući da je barac u pitanju, zatekne vagone i posle na mrežama napiše da stari vozovi idu za Novi Sad. Da ne mogu da skupe 2-3 vagona, ja stvarno ne verujem.

Vagoni vučeni lokomotivom će ići prugom Beograd - Budimpešta. Mađarski. Ako ne budu išli, neće ići ni srpski voz do Budimpešte, vrlo jednostavno.

Ovo je baš glupo jer uz grupnu kartu izdaju rezervaciju na kojoj su putnici razbacani po celom vozu.

Vrhunac nesposobnosti Srbijavoza. Nisu sposobni 2 godine da reše banalne stvari, rezervacioni sistem, spoljne ekrane na KISS-u itd....
 
Kako bih ja organizovao takt vozova na 2 sata Beograd - Budimpešta.

Ukupno sedam polazaka dnevno, od čega dva produžavaju iz Budimpešte za Beč, tj. ustvari su produžetak sadašnjih MAV Eurocity vozova Beč - Budimpešta do Beograda. Od sedan polazaka, četiri polaska za Budimpeštu obavlja SV garnitura, jedan polazak za Budimpeštu MAV garnitura i dva polaska za Beč MAV garnitura. Za ostvarenje reda vožnje, potrebno je 3 garniture SV (jedan dvodnevni i jedan jednodnevni turnus) i 4 garniture MAV (dva dvodnevna turnusa, od čega se jedan kombinuje i sa polaskom Budimpešta - Beč).

Za Beograd - Budimpešta sam stavio vreme vožnje 3.30. Ako bude kraće, polazak iz Beograda će biti kasnije, a dolazak ranije, jer je za Keleti jedino taj slot slobodan za dolazak/odlazak iz pravca Ferencvaroša, a da se uklapa da ne bude previše dugo stajanje za nastavak ka Beču. Za Beč i iz Beča su polasci u ogledalu, jedan jutarnji i jedan popodnevni u razmaku od 6 sati.

Beograd Centar 6.40, Subotica 8.00-8.30, Budapest-Keleti 10.10
Beograd Centar 8.40, Subotica 10.00-10.30, Budapest-Keleti 12.10-12.40, Wien Hbf 15.20
Beograd Centar 10.40, Subotica 12.00-12.30, Budapest-Keleti 14.10
Beograd Centar 12.40, Subotica 14.00-14.30, Budapest-Keleti 16.10
Beograd Centar 14.40, Subotica 16.00-16.30, Budapest-Keleti 18.10-18.40, Wien Hbf 21.20
Beograd Centar 16.40, Subotica 18.00-18.30, Budapest-Keleti 20.10
Beograd Centar 18.40, Subotica 20.00-20.30, Budapest-Keleti 22.10

Budapest-Keleti 7.50, Subotica 9.30-10.00, Beograd Centar 11.20
Budapest-Keleti 9.50, Subotica 11.30-12.00, Beograd Centar 13.20
Wien Hbf 8.40, Budapest-Keleti 11.20-11.50, Subotica 13.30-14.00, Beograd Centar 15.20
Budapest-Keleti 13.50, Subotica 15.30-16.00, Beograd Centar 17.20
Budapest-Keleti 15.50, Subotica 17.30-18.00, Beograd Centar 19.20
Wien Hbf 14.40, Budapest-Keleti 17.20-17.50, Subotica 19.30-20.00, Beograd Centar 21.20
Budapest-Keleti 19.50, Subotica 21.30-22.00, Beograd Centar 23.20

---

Turnus 1 Srbijavoz (2 garniture)

dan 1

Beograd Centar 6.40, Subotica 8.00-8.30, Budapest-Keleti 10.10
Budapest-Keleti 13.50, Subotica 15.30-16.00, Beograd Centar 17.20
Beograd Centar 18.40, Subotica 20.00-20.30, Budapest-Keleti 22.10

dan 2

Budapest-Keleti 7.50, Subotica 9.30-10.00, Beograd Centar 11.20
Beograd Centar 12.40, Subotica 14.00-14.30, Budapest-Keleti 16.10
Budapest-Keleti 19.50, Subotica 21.30-22.00, Beograd Centar 23.20

Turnus 2 Srbijavoz (1 garnitura)

dan 1

Beograd Centar 10.40, Subotica 12.00-12.30, Budapest-Keleti 14.10
Budapest-Keleti 15.50, Subotica 17.30-18.00, Beograd Centar 19.20

Turnus 1 MAV (2 garniture)

dan 1

Budapest-Keleti 9.50, Subotica 11.30-12.00, Beograd Centar 13.20
Beograd Centar 14.40, Subotica 16.00-16.30, Budapest-Keleti 18.10-18.40, Wien Hbf 21.20

dan 2

Wien Hbf 8.40, Budapest-Keleti 11.20-11.50, Subotica 13.30-14.00, Beograd Centar 15.20
Beograd Centar 16.40, Subotica 18.00-18.30, Budapest-Keleti 20.10

Turnus 2 MAV (2 garniture)

dan 1

Budapest-Keleti 10.40, Wien Hbf 13.20
Wien Hbf 14.40, Budapest-Keleti 17.20-17.50, Subotica 19.30-20.00, Beograd Centar 21.20

dan 2

Beograd Centar 8.40, Subotica 10.00-10.30, Budapest-Keleti 12.10-12.40, Wien Hbf 15.20
Wien Hbf 16.40, Budapest-Keleti 19.20-19.40, Zahony 23.50
 
Kako bih ja organizovao takt vozova na 2 sata Beograd - Budimpešta.

Ukupno sedam polazaka dnevno, od čega dva produžavaju iz Budimpešte za Beč, tj. ustvari su produžetak sadašnjih MAV Eurocity vozova Beč - Budimpešta do Beograda. Od sedan polazaka, četiri polaska za Budimpeštu obavlja SV garnitura, jedan polazak za Budimpeštu MAV garnitura i dva polaska za Beč MAV garnitura. Za ostvarenje reda vožnje, potrebno je 3 garniture SV (jedan dvodnevni i jedan jednodnevni turnus) i 4 garniture MAV (dva dvodnevna turnusa, od čega se jedan kombinuje i sa polaskom Budimpešta - Beč).
Vozovi za Bec sigurno nece ici na Keleti, to je glavni cilj projekta Ferencvaros - Kelenfold, da vise medjunarodni vozovi, ako ne moraju, ne idu do i nazad od Keleti i Nyugati. Tako ce se i vreme cekanja skratiti za 18 minuta, i mislim da ce to biti protocna stanica, kao i Kelenfold, 3 do 5 minuta i to je to, Ukupna usteda sigurno 45 minuta.
 
Foto: Željko Veljković

FB_IMG_1717752547420.jpg

FB_IMG_1717752542102.jpg

FB_IMG_1717752536729.jpg

FB_IMG_1717752538831.jpg
 
Vozovi za Bec sigurno nece ici na Keleti, to je glavni cilj projekta Ferencvaros - Kelenfold, da vise medjunarodni vozovi, ako ne moraju, ne idu do i nazad od Keleti i Nyugati. Tako ce se i vreme cekanja skratiti za 18 minuta, i mislim da ce to biti protocna stanica, kao i Kelenfold, 3 do 5 minuta i to je to, Ukupna usteda sigurno 45 minuta.

Naravno da će ići na Keleti jer su deo takta Budimpešta - Beč. Ferencvaroš - Kelenfeld se samo dodaje 3. kolosek. Iz pravca Beograda svakako voz mora da menja smer da bi išao ka Kelenfeldu, odnosno Beču. MAV je u redu vožnje 2014/2015 eksperimentisao sa prolaznim vozovima koji ne staju u Keleti (Beograd - Beč i Debrecin - Beč) i odmah su od 2015/2016 vratili na Keleti jer su se pokazali nerentabilnim.
 
Poslednja izmena:
Novi voz Soko dugačak je 103 metra i razvija brzinu do 200km/h, Vučić: "Od Beograda do Subotice za sat i 10 minuta"

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje danas danas predstavljanju novog elektromotornog kineskog brzog voza Soko na Tehničko-putničkoj stanici Zemun. Vučić je istakao da je u Srbiji železnica ponovo oživela, kao i da se nada da će se ovakvi vozovi uskoro proizvoditi i u našoj zemlji.

"Ponovo smo oživeli železnicu, najkvalitetniji i najlepše vozove uvozimo. Nadam se da ćemo da ih uskoro i pravimo. To bi bilo veoma važno za rast Srbije", rekao je predsednik Srbije.

"Najkasnije 1. decembra brzi voz će ići prugom Beograd-Subotica, od centra Beograda do Subotice stizaće se za sat i 10 minuta. Naručeno je pet elektromotornih vozova iz Kine", rekao je Vučić.
Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti brzinu do 200 kilometara na sat.

Kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u ovim zemljama.

Takođe, napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama.

Voz se sastoji od četvoro kola, dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.

Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo. Snaga vuče je 2.700 kilovata (kw).


246657_tan2024-06-0710250709-0_f.jpg


Voz posuduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćanje temperature na osovinama.

Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu.

246660_tan2024-06-0710244945-3_f.jpg


Na automatima i aparatima za kafu obezbeđeno je online plaćanje.

Voz ima inteligentni nadzor, skoro 1.000 tačaka za nadzor koje su raspoređene po celom vozu, od napajanja, vuče, kočnica...

246659_tan2024-06-0710251090-0_f.jpg


Korisnički interfejs za vožnju voza može da se prikaže na srpskom, mađarskom, engleskom i nemačkom jeziku.

Displej sa informacijama o putnicima u salonu biće prikazan na srpskom i mađarskom jeziku.

Kompleti litijum-titanatnih baterija su okačeni unutar voza i moga da obezbede više od pet kilometara samostalnog rada.

246655_tan2024-06-0710250293-7_f.jpg


Voz ima materijale koji za 10 odsto imaju veću stopu recikliranja i 15 odsto veću razgradljivost.

Elektromotorni voz SOKO kompanije CRRC zadovoljava zahteve prekograničnog saobraćanja između Srbije i Mađarske, opremljen je podsistemom kontrole, upravljanja i signalizacije ETCS-2, Induzijem i Mirelom.
Zadovaljava zahteve za slobodni profil u Srbiji i Mađarskoj i ima četiri pantografa od dva različita tipa, koji ispunjavaju zahteve za kontaktnu mrežu u Srbiji i Mađarskoj

 
Naravno da će ići na Keleti jer su deo takta Budimpešta - Beč. Ferencvaroš - Kelenfeld se samo dodaje 3. kolosek. Iz pravca Beograda svakako voz mora da menja smer da bi išao ka Kelenfeldu, odnosno Beču. MAV je u redu vožnje 2014/2015 eksperimentisao sa prolaznim vozovima koji ne staju u Keleti (Beograd - Beč i Debrecin - Beč) i odmah su od 2015/2016 vratili na Keleti jer su se pokazali nerentabilnim.
Videcemo, ovo je u "sta je starije, koka ili jaje" zoni, da li ce EC Semmelweis vratiti deo EC Avala, ono za sta su pare, 900 mil eura, date za Ferencvaros - Kelenfold projekat, i isto pise u dokumentaciji za obe faze, je da se izbegne ulazak medjunarodnih vozova u grad, ako ne terminiraju tu. Da li ce neko u Austriji i Nemackoj zeleti da 2 polaska zavise od nove pruge u duzini od 350km, videli smo jesenas kako su EC vozove iz Madjarske "resili" u mesec dana od pocetka problema sa redom voznje zbog radova na pruzi izmedju Budimpeste i Beca. Mislim da ce voz imati odlicnu popunjenost i bez Keleti stanice.
 
Znači ipak praktično sva sedišta u grupi sa po 4 sedišta. Bezveze.
 

Novi "SOKO" sa 250 mesta dugačak više od 100 metara​

Pogledao sam snimak, nažalost sam razočaran, ali redom, prvo pozitivne stvari
  • Odlična kolor šema, baš prava železnička :)
  • Sedišta deluju odlično i ergnomonično
  • Informacioni sistem takođe deluje dobro
  • Utičnice i USB priključci na svim mestima
E sada ono šta mi se ne sviđa
  • Visinska razlika između pojedinačnih delova voza je baš ozbiljna i upada u oči
  • Skoro sva sedišta se nalaze u grupi 4 sedišta koji gledaju jedne druge
  • U toj grupi gde ima stolova, oni koji sede do hodnika imaju tek trećinu stola ispred sebe. Znači ko želi da radi na računaru neka uzme prostor do prozora
  • Čak i u prvoj klasi sedišta stoje tik do vrata bez pregrađenog dela da odvoji prostor ulaza sa prostorom za putnike. To je ok za lokalne i gradske vozove ali retko kada sam to video na višoj klasi.
  • Prekratak i pitanje je da li će uopšte zadovoljiti potrebe putnika.
Sve u svemu meni ovo unutra više deluje kao lokalni voz sa veoma udobnim sedištima nego kao flegšip velikih brzina za internacionalne pravce. KISS200 je klasa iznad ovoga što smo naručili od Kineza a nije da Kinezi ne znaju da naprave odlične vozove.
 
Pogledao sam snimak, nažalost sam razočaran, ali redom, prvo pozitivne stvari
  • Odlična kolor šema, baš prava železnička :)
  • Sedišta deluju odlično i ergnomonično
  • Informacioni sistem takođe deluje dobro
  • Utičnice i USB priključci na svim mestima
E sada ono šta mi se ne sviđa
  • Visinska razlika između pojedinačnih delova voza je baš ozbiljna i upada u oči
  • Skoro sva sedišta se nalaze u grupi 4 sedišta koji gledaju jedne druge
  • U toj grupi gde ima stolova, oni koji sede do hodnika imaju tek trećinu stola ispred sebe. Znači ko želi da radi na računaru neka uzme prostor do prozora
  • Čak i u prvoj klasi sedišta stoje tik do vrata bez pregrađenog dela da odvoji prostor ulaza sa prostorom za putnike. To je ok za lokalne i gradske vozove ali retko kada sam to video na višoj klasi.
  • Prekratak i pitanje je da li će uopšte zadovoljiti potrebe putnika.
Sve u svemu meni ovo unutra više deluje kao lokalni voz sa veoma udobnim sedištima nego kao flegšip velikih brzina za internacionalne pravce. KISS200 je klasa iznad ovoga što smo naručili od Kineza a nije da Kinezi ne znaju da naprave odlične vozove.
Основно што воз на интернациналним правцима треба да има је довољно места за пртљаг, и ту се прича о дуголинијским дабл декерима завршава, јесноставно није економична конфигурација - спаваћа кола су нешто друго.
 
Основно што воз на интернациналним правцима треба да има је довољно места за пртљаг, и ту се прича о дуголинијским дабл декерима завршава

Ne razumem, po toj logici TGV ne bi smeo van Francuske.
 
@Цоа одговорио ти је Јеланча, дуголинијски даблдекери су нормална појава по Европи, а места за пртљаг има више него довољно у преградама предвиђеним за то које се налазе имеђу седишта.

IMG_3531.jpeg
 
Ako sam dobro video detalj,svetla za čitanje na uzglavlju sedišta u prvoj klasi.
 
@Цоа одговорио ти је Јеланча, дуголинијски даблдекери су нормална појава по Европи, а места за пртљаг има више него довољно у преградама предвиђеним за то које се налазе имеђу седишта.

Pogledajte prilog 200861
Наравно да нису нормална појава, дабл декери су нужно зло, а никако економишно решење, на линијама које су пред пуцањем сто се тиче оптерећења, нпр. Париз - Лион где воз иде на сваких 5 минута. Мислиш да су Швабе ретардиране са својим ИЦЕ возовима, а једино паметни Французи?
 
Vrh