Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

А интервал полазака је...?

Шта да ови стручњаци из Србијавоза споје кад имају само три гарнитуре које не могу да се споје јер то нису тражили кад су расписали јавну набавку? Немају возова ни за резерву па је јуче отказан воз из НС у 06:49.
I ti na sve to tražiš vozove "na 5 minuta".
 
А где сам написао "на 5 минута"? Не уваљуј људима речи у уста него прочитај редом поруке. Са тобом не може нормално да се разговара. Немаш никакве аргументе, измишљаш шта је неко написао.
 
А где сам написао "на 5 минута"? Не уваљуј људима речи у уста него прочитај редом поруке. Са тобом не може нормално да се разговара. Немаш никакве аргументе, измишљаш шта је неко написао.
Naravno da nisi nigde na pisao, nisam lud da ti "uvaljujem reči u usta", pogotovo što je lako proverljivo.
Kada sam napisao i stavio pod NAVODNIKE samo sam karikirao tvoje zahteve za smanjenjem vremenskog intervala između vozova za prevoz putnika na relaciji Bgd-NS.
I to karikirao bez ikakve namere da te vređam (ako sam te uvredio onda se izvinjavam), već kao posledica nerealnih zahteva koji se u zadnje vreme sve više pojavljuju.
 
Pitao sam Sebijavoz koliko često se peru sedišta u Flirtovima, jer sa jedne strane ne deluju kao da nisu nikad oprana, a sa druge mi je neverovatno da su ljudi tolika st*** da sedišta onako izgledaju. Ovo je odgovor:

Čišćenje vozova je obavezno jednom dnevno ali se vrš I više puta.

Na svaka 3 meseca se radi temeljno čišćenje svih garnitura, dok se na svakih 6 meseci vrši dubinsko pranje sedišta.

Moram da pohvalim izuzetno brz odgovor i, ako je ovo za pranje sedišta tačno, zaključak je da su ljudi st***...
 
vole ljudi da stave noge na sedista
mislim da bi trebalk to temeljno i dubinsko pranje da bude cesce iskreno
il to il da napominju ljude da to ne rade i ako nastave onda da im naplate/izbace
bilo bi dobro to i kad ljudi galame il puštaju muziku, sto se isto često desi

mada sad kad budemo imali nove vozovi koji će da imaju i aparate za pice/kafu definitivno mora cesce pranje
 
Неки објективан ред вожње би био (у оба смера, и из БГа и из Суботице):
5:00 Соко
5:30 Регио
6:00 Регио експрес
6:30 Регио
И тако у круг до 23 сата, то би укључило 2 цмокића и 6 флиртова.
 
Regio ekspres ne može da ide umesto Sokola, prespor je. A potražnja, naročito vikendom, sasvim opravdava da Soko ide svaki sat. Za rezervu mogu da koriste Flirtove jer uprkos manjoj maksimalnoj brzini, ne bi bilo velikog kašnjenja.
 
ključni problem SV-a u ovom trenutku je nedostatak dizel vozova. Kako pokriti Vršac, Zrenjanin, Zaječar, Kragujevac, Sombor, u perspektivi Dimitrovgrad, Prokuplje, Rašku?
Кад би свих 39 Рускиња било функционално, са све 710-ицама, могли бисмо имати на свакој нееликтрификованој прузи поласке на 2 сата, ако не чешће.
 
Problem "ruskinja" su preslabi motori koji rade pod velikim opterećenjem i to im osetno smanjuje životni vek.

Nadam se da je moguće remontovati ih tako što bi im dali jače motore.

Takođe koliko mi se čini, ti vozovi su modularni - kola sa rashodovanih garnitura se mogu koristiti kao srednji segment u drugim kada im se skine kabina. Da bi napravili "ruskinju" sa troja kola preduslov je svakako jači motor.

Postoji mogućnost i nabavke bateriksjih vozova. Hrvati su ih nedavno naručili, dakle nije to nešto što mogu da kupe samo najbogatije zemlje, a i potrebno je ulagati u smanjenje zavisnosti od uvoznih fosilnih goriva.
 
Zbog problema pogonskih elemenata u planu je kompletan remont i rekonstrukcija tih sistema, tipa kod svih Ruskinja je prisutno konstantno pregrejavanje jednog DM-a, to bi se sada trebalo rešiti. Tu je i onaj loše rešeni rashladni sistem, loš prenos itd itd...

Problem je nastao kod tendera za izvođenje radova, zli jezici bi rekli da je bio namešten, te su ostali podnosioc(i) pristupili žalbenom procesu i on je usvojen (slepci ni tender ne znaju da nameste) i posle toga ništa se nije dešavalo, biće skoro godinu dana..

Bilo bi lepo da imamo sve 710ce, ali to je sada i fizički nemoguće, jer su 005 & 007 kasirane skora, dok je 003 zapušten golubarnik i nekako mi deluje da se odustalo od nje..
Problem je i u tome što od tih preostalih 7 kada se svi izremontuju vrlo brzo će 004 istrčati, ona ovog Avgusta puni 4 godina rada, a s obzirom da se nije gasila, ona će uskoro preći 500,000 km što je veoma impresivna brojka uzimajući u obzir na relativno male obrte u Istočnoj Srbiji (2x dnevno po ukupno 300 km)
Ni 010 koja je stigla u Decembru 2020 neće puno zaostajati, zato gledaju da njih, a pogotovo 004, odmaraju koliko mogu, jer će ovim tempom previše brzo ispasti iz saobraćaja.

Bilo bi super da mogu svih 39 Ruskinja da vrate, ali neki setovi su previše kanabalizivani dok su neki oštećeni u sudarima, tu plafon 35 komada da se skupi bilo bi odlično.
Kritičnije mi je kod njih da se srede ovi tehnički problemi, i biće to u budućnosti na svom mesti.

Mada, najiskrenije nadam se da onaj "I to je tako" lik ne laže i da ćemo ući u proces elektrifikacije pruga u Srbiji te će i to pomoći malo.
No, onda preostaje problem nabavke novih elektromotornih setova, ljudi nisu svesni koliko je ovih 18 nabavljenih u stvari bedno, odnosno biće bedno kroz 3-4 godine. Već sada bi trebalo da planiraju novi lot vozova.
 
ljudi nisu svesni koliko je ovih 18 nabavljenih u stvari bedno, odnosno biće bedno kroz 3-4 godine.
Subotica-Horgoš
Subotica-Beograd
Inđija-Ruma
Beograd-Pančevo
Beograd-Šid
Beograd-Prijepolje
Beograd-Požarevac
Smederevo-Velika Plana
Beograd-Mladenovac-Niš
Kraljevo-Požega
Niš-Preševo
Niš-Dimitrovgrad

Sa trenutnih 21+3 i još novih 18, nemoguće je sve pokriti.
 
Trenutno u Segedin - Subotica vozu, pokvario se teretni voz ispred voza u stanici Horgoš. Biće čekanja 🥲

Taman ponoć da prođe rođendan da dočekam.

Inače 13:37 polazak oko 65 putnika. 21:43 10 putnika.
 
Poslednja izmena:
Pitao sam Sebijavoz koliko često se peru sedišta u Flirtovima, jer sa jedne strane ne deluju kao da nisu nikad oprana, a sa druge mi je neverovatno da su ljudi tolika st*** da sedišta onako izgledaju. Ovo je odgovor:

Čišćenje vozova je obavezno jednom dnevno ali se vrš I više puta.

Na svaka 3 meseca se radi temeljno čišćenje svih garnitura, dok se na svakih 6 meseci vrši dubinsko pranje sedišta.

Moram da pohvalim izuzetno brz odgovor i, ako je ovo za pranje sedišta tačno, zaključak je da su ljudi st***...
Dovoljno je pogledati na šta su ličila sedišta u CAF tramvajima dok su bila tapacirana.
 
Јбг, ту смо имали несрећу да су скоро сви ЦАФ-ови били на линији 7 која терминира код циганмале иза блокова. Тад сам живео у блоку 72 и из прве руке сам видео ко и шта седи, диже ноге и развлачи смеће по тим седиштима.

С тим у вези, има сигурно 15-ак година како нисам сео на седиште у било ком возилу ГСП-а, између осталог и због тих призора.
 
Sezona jagoda dok su bila tapacirana sedišta u kafu baba ulazi kod cvetka pljus one jagode na sediste pored sebe naravno iscuri po sedištu
Nema nikakvog osecaja prema javnoj imovini da je to naše od svih nas.
Većina zaposlenih cast izuzecima ima los odnos prema vozilima/stanje cistoca kabine vozaca/
Plus klinci dizanje nogu redovno
 
Izašao je red vožnje za budući prigradski voz Leskovac - Niš - (Aleksinac).

U pitanju je 7 IC-a za Niš u:
7:10, 9:40, 12:10, 14:40, 17:10, 19:40, 22:10.

Iz Niš u:
6:00, 8:30, 11:00, 13:30, 16:00, 18:30, 21:00

Vreme putovanja IC-a je 52 minuta, da ne budemo zlonamerni zaokružićemo na 50 minuta, u odnosu na autobusku konkurenciju 5 minuta sporije..

Što se tiče RE vozova:

Za Niš u: (u zagradi su krajnje stanice)
00:02 (Niš), 5:32 (Aleksinac), 8:53 (Niš), 10:32 (Aleksinac), 14:23 (Aleksinac), 15:32 (Aleksinac), 19:23 (Niš), 20:32 (Aleksinac)

Iz Niš u: (u zagradi su početne stanice)
4:05 (Niš), 5:03 (Stalać), 8:53 (Niš), 11:38 (Aleksinac), 12:48 (Aleksinac), 16:43 (Aleksinac), 17:45 (Aleksinac), 21:43 (Aleksinac)

Vreme putovanja RE vozova Leskivac-Aleksinac je 2h.

-------------

I Aleksinac je dobio pojačani red vožnje, u princiou sa postojećim vozovima + onima iz Leskovca + par za Stalać.

Sve u svemu, blago razočarenje, jeste puno bolje u odnosu na pređašnje stanje, ali nedovoljno iz aspekta broja polazaka.
Ima tu i nekih nelogičnosti, rupa itd itd..

Naravno, ništa od ambiciozne ideje o regio vozu Leskovac-Aleksinac na svaki 1h, barem po trenutnom stanju što se može videti.

Napomena je da će vozovi krenuti da saobraćaju 1. Septembra, mislim da je to nerealno, jer radovi između Brestovca i Niša nisu ni u završnoj fazi. Možda realnije novi red vožnje od Decembra, a možda ni tada. Nadam se da će do tada uraditi neku reviziju RV-a pre puštanja, jer već sada imaju ozbiljne rupe za Regio vozove.

I vi možete proveriti ove informacije, klikom na stanični red vožnje "Leskovac", "Aleksinac", i nameštanjem datuma na 2.9.2024.
 
Kad je bila najava od SV-a da će vozovi na relaciji Leskovac Aleksinac saobraćati na sat vremena?
 
Ja na svu sreću sve pamtim.

Screenshot_20240422_114750_Chrome.jpg

Screenshot_20240422_114726_Chrome.png


Mislim, nije to ni poenta, ali bolje neka srede neke polaske sa vremenom, IC konkretno nije loš, ali je RE kritičan između Leskovca i Niša.
 
Булајић.
Србијавоз је изворно тражио од инфре трасе тако да возови иду на сваких времена, наизменично један сат IC, један сат Регио, и то са правилним тактом.
Очекивано време вожње за IC Ниш-Лесковац је требало бити 40 минута, и 20 минута на терминусу, чиме би се са једном гарнитуром покрили сви IC поласци и имали двосатни IC такт. Сад кад је Инфра израчунала време од 52 минуте, направљен је обрт од 2,5 сата ипак.

Регио је исто редукован због дужих времена које је дала Инфра. Једна гарнитура Алексинац - Лесковац је требала имати 01:40 у вожњи, и 20 минута на терминусу односно четворочасовни обрт. Са две гарнитуре је требало одржати двочасовни правилни такт. Међутим дато је возно време од 2 сата и обрт је сада 5 сати, што редукује и број полазака.

Укратко, Србијавоз и овде покушава да прогура оно што имамо на БГ-НС, али остали фактори нису усклађени.
 
I bilo je nerealno. Jednokolosečna pruga južno od Niša, mala propusna moć,ipak treba tom prugom da saobraća i nešto drugo osim SV-a.
 
Vrh