Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Nerealna očekivanja za ovih 40 minuta putovanja, jer tu je deonica od Priboja do Brestovca od nekih 10 km gde se vozi 40 km/h, pa onda od Međurova do Niške stanice gde je dobrim delom 20 km/h.

Lično, ni ovo nije loše, ali potrebne su korekcije za RE, jer neće odgovarati lokalcima ka Nišu.
IC će se dobro pokazati, jer se Niš guši u saobraćaju te će dosta ljudi preći na voz.
 
Razgovarao sa osobljem u vozu Subotica - Segedin, i generalno se raspitivao kakav stav vlada oko polazaka na liniji i pitah da li je možda neki od polazaka ugrožen zbog manjeg broja putnika.

Sa mađarske strane čuo komentar da misle da će od decembra kada prestane dizel biti 7 ili 8 polazaka sa povezanim vremenima na vozove Subotica - Beograd i Segedin - Budimpešta.

Ne znam da li je 7-8 polazaka sa elektro isti trošak kao 5 dizel trenutnih i kako se isplati s obzirom da trenutno deluje da su petak i vikend uglavnom dobri dani a ostatak slabo.

5 i po sati od Beograda do Budimpešte i nije toliko strašno ako su minimalna vremena presedanja ali ne znam koliko će 2 presedanja biti atraktivna i na koji način bi se to kroz karte prodavalo.
 
Sad sam pogledao pretraživač RV, izgleda da se od 1. septembra konačno uvode 3 Re polaska dnevno Zrenjanin-Beograd, od kojih prvi u 04:45 i poslednji u 17:53 saobraćaju samo do Ovče, a između njih jedan polazak u 10:55 direktno do Prokopa, sa stajanjem na Pančevačkom Mostu, Vukovom Spomeniku i Karađorđevom Parku, polazak nazad sa Prokopa u 14:29.

Hvalim te bože, dobro su se posle 6 godina setili da na pruzi remontovanoj za 80km/h ponovo puste putnički saobraćaj između prvog i sedmog najvećeg grada u zemlji. Vozno vreme Zrenjanin-Beograd Centar 2 sata i 14 minuta, a Zrenjanin-Ovča sat i 55 minuta. Dva skraćena polaska do Ovče će imati vezu sa BG Vozom 5 i 10 minuta nakon pristajanja u stanicu po redu vožnje.
 
Valjda se ovaj put neće ponoviti scenario od jeseni 2018. kada je nakon višedecenijske pauze nakratko bila obnovljena linija Zrenjanin-Novi Sad sa 2 polaska dnevno, i ista ponovo ukinuta posle nepuna 3 meseca saobraćanja. Neka ne tako mala banatska sela duž pruge Pančevo-Zrenjanin zadnjih 6 godina bez železnice bukvalno nemaju vezu sa ostatkom sveta, a ni sa centrom svoje opštine/grada.
 
Verujem da ce biti tako, mada ovaj put se veza zadrzi malo duze.
No, jednom ukinuti saobracaj ce se tesko povratiti. Ljudi su se iselili zbog loseg prevoza, kupili vozila, nasli zaposlenje na pravcima gde postoji veza,... A svakako za par godina se planira ponovo rad na pruzi sa povecanjem brzine na 120 i elektrifikacijom.
 
Bilo je i ranije višegodišnjih prekida saobraćaja na zrenjaninskoj pruzi, ali nikada odmah nakon izvršenog remonta kao 2018.

Mogli su i taj jutarnji i večernji polazak da produže do Prokopa, a svakako bi trebalo uvesti bar 5-6 pari vozova Beograd-Zrenjanin kada se defektne 711-ce poprave, neki od njih mogu ići i do Kikinde sada kada je severnobanatska pruga u dobrom stanju. Apsurd je da Vršac sa 30.000 stanovnika ima 6 vozova dnevno do Beograda, a Zrenjanin sa 80.000 stanovnika će imati duplo manje, i to samo jedan par do glavne stanice. Pritom, Zrenjanin čak ima i manje autobuskih polazaka od Vršca.
 
Ne može zbog Vračarskog tunela da se napravi slobodan termin za vozove iz Zrenjanina, sve je bukirano od Vršačkih.
jbg kada stigne žica do Zrenjanina, tada će moći.
Mada su mogli da ga spuste komotno do Pančevačkog.
 
Ne može zbog Vračarskog tunela da se napravi slobodan termin za vozove iz Zrenjanina, sve je bukirano od Vršačkih.
jbg kada stigne žica do Zrenjanina, tada će moći.
Mada su mogli da ga spuste komotno do Pančevačkog.
Како ће воз преко оног моста у Орловату?
 
Planira se iygradnja novog mosta pored postojeceg, za zeleznicki saobracaj, u toku izgradnje pruge za 120 km/h i elektrifikacije, sto znaci da ce bar na tom delu raditi novu trasu pruge.
Takodje ce se raditi novi drumski most, a sadasnji, kao prastari, preko 120 godina star, ide ili u secenje, ili ce biti osposobljen za pesake.
 
Ne može zbog Vračarskog tunela da se napravi slobodan termin za vozove iz Zrenjanina, sve je bukirano od Vršačkih.
jbg kada stigne žica do Zrenjanina, tada će moći.
Mada su mogli da ga spuste komotno do Pančevačkog.
Da objasnim detaljnije, u Vračarskom tunelu postoji igraničenje za vozove sa dizel pogonom. Dizel pogon je potpuno zabranjen, ali je saobraćajne garniture 711 dozvoljeno ukoliko je proteklo 30 minuta od prolaska prethodnog polaska sa 711 (ne uklj. istu garnituru koja se vraća u suprotnom smeru)
Zbog toga jutarnji polazak iz Zrenjanina mora da saobraća do Ovčer jer u suprotnom bi morao da čeka 10-11 da se oslobodi slot.
 
Greška je u tome što ti vozovi nisu produženi do terminusa kod Pančevca (šro je prirodna stanica za taj voz) da bi putnici mogli lako da presednu na desetine gradskih linija koje polaze sa tog mesta.

Tu će biti i psihički efekat, em što ljudi ne vole presedanja, em kada im kažeš da to moraju u Ovči odustaće, a što je najgore imaš bolji terminus 10 km dalje.
Sporiji su od konkurencije, ali makar će značiti lokalnom stanovništvu do Pančeva i Zrenjanina.

P.S. Baš sada gledam za brzine:
1) Ovča - Pančevo Gl 100 km/h
2) Pančevo Gl - Kačarevo 50 km/h
3) Kačarevo - Orlovat 70 km/h
4) Orlovat - Zrenjanin 40 km/h

Vidim ista situacija kao kod nas na Istoku nakon remonta gornjeg stroja, nisu ubacili ispravke za remontovane deonice od Orlovata do Fabrike i sada će ljudi do novog RV-a da se voze 40 km/h, a sređeno..
 
Poslednja izmena:
Da objasnim detaljnije, u Vračarskom tunelu postoji igraničenje za vozove sa dizel pogonom. Dizel pogon je potpuno zabranjen, ali je saobraćajne garniture 711 dozvoljeno ukoliko je proteklo 30 minuta od prolaska prethodnog polaska sa 711 (ne uklj. istu garnituru koja se vraća u suprotnom smeru)
Glupost živa od pravilnika. Šta bi se to dogodilo kada bi dizelmotorni vozovi saobraćali češće? Svi bi se pogušili unutra od izduvnih gasova? Zar taj tunel sa svoje dve podzemne stanice nema odgovarajući ventilacioni sistem? Ne verujem da se u vreme njegove izgradnje osamdesetih računalo da će svi vozovi koji odatle saobraćaju u pravcu severoistoka ubuduće biti elektromotorni. Jedino elektrifikovano parče pruge u celom Banatu je kratka deonica Pančevački Most-Pančevo Vojlovica, a i to je urađeno valjda tek 1992. kada je Beovoz pušten do Pančeva.

Do ukidanja Dunav Stanice 2018. je zrenjaninski voz terminirao u njoj, i imao je stajanje na Dunavskom Koloseku kod Pančevca. Ne vidim zašto to rešenje ne bi moglo da se primeni i danas? Zrenjaninci i kovačičani su građani drugog reda u odnosu na alibunarce i vrščane, ili su konstruktori RV u Infri manje upućeni u svoj posao od putnika koji taj prevoz koriste, pa su potpuno zaboravili da postoji Dunavski Kolosek? Tu je apsolutno moguća i promena smera, tj. terminiranje, pošto je Dunav Stanica već otišla u istoriju. Sećam se da je par godina pred ukidanje Beovoz vozio do tog koloseka koji je i izgrađen da se koristi kao privremeni terminus dok traje rekonstrukcija BŽČ.
 
Greška je u tome što ti vozovi nisu produženi do terminusa kod Pančevca (šro je prirodna stanica za taj voz) da bi putnici mogli lako da presednu na desetine gradskih linija koje polaze sa tog mesta.

тачно. дунавски колосек је идеалан терминус за све банатске возове
 

24.04.2024​

Prekid saobraćaja vozova na pruzi Novi Sad -Beograd centar

19:30,,Srbijavoz” a.d. obaveštava korisnike usluga da je dana 24.04.2023. godine, od 19:16 časova, došlo do naleta voza na N.N. lice.
Voz koji je iz Novog Sada pošao u 19:00 časova , između stanica Inđija i Stara Pazova naleteo je na N.N. lice. Nema povređenih putnika a na lice mesta su izašli prestavnici IŽS/SV, MUP I HITNA POMOĆ.
Zahvaljujemo se putnicima na razumevanju.
Извор: https://w3.srbvoz.rs/redvoznje
 
Trebalo je srušiti onaj predratni most pošto je previše nizak i napraviti viši a dunav stanicu zadržati kao čeonu stanicu odakle bi putnici presedali na metro dalje za grad.
Да, слажем се. Требало је да имамо 3 чеоне станице (као Будимпешта) за следеће поласке:
Стара Београд - Нови Сад, Шид, Зворник
Дунав - Кикинда, Вршац
Сењак (на месту оног Нисовог напуштеног складишта шта већ) - Ужице (Пријепоље), Краљево, Ниш, Зајечар.
Прокоп би служио за међународне возове и за БГ воз.
И све те три станице би биле покривене првом линијом метроа.
 
Pogresno.
Tim resenjem bi, na primer, ceo Banat bi bio odsecen od putovanja daljih od Beograda.
Mora da postoji jedna tacka u kojoj bi se svi vozovi ukrstali. Osim ako se ne planira da iko putuje bilo gde dalje od Beograda.
Zasto bi neko koristio voz za putovanje, ako mora da se malretira i placa nekoliko karata? Na primer od Kovacice do Nisa - voz Kovacica-Dunav stanica, odatle nova karta i lomatanje tramvajem (Zasto bi neko iz Kovacice morao da zna BG linije?) sa sve koferima koje tegli do Senjaka, a onda od Senjaka dalje. Kao da prelazi Ukrajinsko-Rusku granicu. Jako produzeno vreme putovanja, nesigurnost presedanja, povecani troskovi i maltretiranje.
Ja sam za resenje iz Ciriha - jedna stanica gde se svi vozovi ukrstaju, brzo presedanje i pouzdan prevoz.
 
У том истом Цириху, осим свега наведеног постоји још и интегрисан тарифни систем. На почетку путовања у првом превозу купиш карту за крајњу дестинацију. Са свим преседањем
 
Bilo bi super da je sve na jednom mestu, ali zaboravljate da Vračarski, Dedinjski & Vezni tunel su već sada na ivici kapaciteta, ako bi smo sve gurali u njih sputavali bi Gradsku železnicu.

Logični terminusi:
1) Prokop prolazna stanica za IC - Rex - Međunarodne vozove
2) Sajam za sve ostale vozove sa Juga, Istoka i Zapada.
3) Dunavski peron Banatski vozovi, deo vozova iz Pančeva.
4) Glavna, vozovi sa Severa (Bačka i Srem)

Pritom, Vršački & Zrenjaninski vozovi teorestki bi još mogli da se produže do Glavne ili Beton Hale.

Jedna Expres autobuska linija Sajam - Glavna - Karađorđeva - Pariska - Dunavska - Poenkareova i time bi smo povezali svih 3 terminusa međusobno i sa centrom.
 
Vrh