Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Zašto IC staje u Vrbasu i Bačkoj Topoli?

To se zna da će biti tako već preko godinu dana. Po meni, razumna odluka. Predviđeno je i međunarodni za Budimpeštu i Beč da staju. Samo, onda se postavlja pitanje što je građena nova skupa trasa sa vijaduktom kod Vrbasa za 200 km/h za koju je potrošeno barem desetine, ako ne i celih stotinu miliona evra, da bi se izbeglo smanjivanje brzine na 120 km/h kroz Vrbas (teretni svakako ne idu brže), kad će svakako svi vozovi stajati u Vrbasu.
 
Никад нисам схватио како се разликује прва и друга класа у нашем возу сем цене.
 
Никад нисам схватио како се разликује прва и друга класа у нашем возу сем цене.

U Sokolu (KISS i CRRC) i Z1 vagonima su sedišta u 1. razredu u konfiguraciji 1+2, a u 2. razredu 2+2. Ujedno su u 1. razredu sedišta šira i imaju više mesta za noge.

U vagonima sa kupeima kupei su veći u 1. razredu, te ima više mesta za noge, a i sedišta su nešto mekša/udobnija.

U Flirtovima su nešto udobnija sedišta u 1. razredu, ali je konfiguracija isto 2+2 kao u 2. razredu, tako da je tu najmanja razlika.

Dakle, u svim vozovima ima razlike, samo što je u Flirtovima ona najmanja.
 
To se zna da će biti tako već preko godinu dana. Po meni, razumna odluka. Predviđeno je i međunarodni za Budimpeštu i Beč da staju. Samo, onda se postavlja pitanje što je građena nova skupa trasa sa vijaduktom kod Vrbasa za 200 km/h za koju je potrošeno barem desetine, ako ne i celih stotinu miliona evra, da bi se izbeglo smanjivanje brzine na 120 km/h kroz Vrbas (teretni svakako ne idu brže), kad će svakako svi vozovi stajati u Vrbasu.
Ovo ubacivanje Vrbasa i Bačke Topole u IC je kriminalno zbog obesmišljavanja ideje o maksimalnom iskorišćenju potencijala trase od 200km/h. To može biti eventualno Regio Express a ne IC a o gluposti i da međunarodni tu staje ne bih trošio reči.
 
Poslednja izmena:
Ovo ubacivanje Vrbasa i Bačke Topole u IC je kriminalno zbog obesmišljavanja ideje o maksimalnom iskorišćenju potencijala trase od 200km/h. To može biti eventualno Regio Express a ne IC a o gluposti i da međunarodni tu staje ne bih trošio reči.

Ne slažem se. Nije kriminalno nego je razumno.

Deonica NS-SU nema potencijalan obrt putnika kao BG-NS. Ako između NS i SU IC vozovi ne bi stajali, moralo bi da bude više vozova koji bi stajali, čija bi popunjenost bila manja. Dakle, neoptimalno korišćenje kapaciteta.

Takođe, popunjenost IC BG-SU će neminovno biti veća na delu BG-NS nego NS-SU, tako dva dodatna stajanja mogu doprineti većom popunjenošću IC na delu NS-SU.

IC i međunarodni vozovi po celoj Evropi staju po mestima te veličine takođe, tako da tu ne vidim nikakav problem. U Bačkoj Topoli i okolini živi i dosta Mađara, tako da njihova direktna veza sa Budimpeštom samo može privući dodatne putnike.

I na kraju, to što će se između Beograda i Subotice/Budimpešte/Beča zbog toga putovati duže 5 minuta siguran sam da neće nijednog putnika naterati da izabere alternativni vid transporta umesto voza, što je ja mislim i ključno u celoj priči.
 
Размишљам да одем у СУ ових дана сада када је бесплатно али сам јако скептичан по питању тога јер знамо сви шта се у НС десило.
 
Размишљам да одем у СУ ових дана сада када је бесплатно али сам јако скептичан по питању тога јер знамо сви шта се у НС десило.
Što se same pruge tiče budi bezbrižan. A što se tiče staničnih zgrada koje još uvek nisu dobile dozvolu, njima svakako nećeš imati pristup. Tako da slobodno kreni i laganezze.
 
Poredjenja radi:

Stanice EC u Madjarskoj ka Becu, sa mestom na listi gradova po broju stanovnika: Budimpesta x2 (1). Tatabanya (13). Gyor (6), Mosonmagyarovar (27).

Stanice IC i, po svemu sudeci, EC u Srbiji ka Budimpesti: Beograd (1), Novi Sad (2), Vrbas (39), Backa Topola (51), Subotica (5).

Grad Mosonmagyarovar ima stanovnika kao Vrbas i Backa Topola zajedno, distrikt ima i vise nego opstine Vrbas i Backa Topola.

Grad Backa Topola ima 100 puta manje stanovnika nego grad Beograd i nikakvu vezu sa okolnim mestima opstine i drugim opstinama. Mosonmagyarovar ima 50 puta manje stanovnika nego grad Budimpesta, i distrikt je proporcionalno zlatno veci.

Novi Beograd da nema stanicu EC, a da Backa Topola ima, to je glupost nevidjena, debilizam, da budem inzenjerski precizan.
 
Što se same pruge tiče budi bezbrižan. A što se tiče staničnih zgrada koje još uvek nisu dobile dozvolu, njima svakako nećeš imati pristup. Tako da slobodno kreni i laganezze.
Узео сам карту, хвала. Лако ћу да не одем ако ми нешто искрсне јер полако нестају.
 
Problem je Backa Topola ali ne i Novi Beograd. I Backa Topola i Novi Beograd ima svog rezona. Ali, da bude u gradskom saobracaju u svakom satu 20-40 putnika koji se pomeraju sa Novog Beograda do Prokopa, a da bi se sa EC vozili djaci i radnici iz B. Topole u Suboticu, to ne ide. Za to sluze regio vozovi.
 
Novi Beograd da nema stanicu EC, a da Backa Topola ima, to je glupost nevidjena, debilizam, da budem inzenjerski precizan.

Slažem se da međunarodni vozovi treba da staju u Novom Beogradu.

Treba gledati i druge parametre. Za razvoj Novog Beograda to da li će IC/EC vozovi stajati ne igra neku veliku ulogu. Međutim, za Bačku Topolu je velika razlika da li će imati direktan IC/EC do Beograda/Budimpešte/Beča. Nekome je sigurno tas na vagi da li će ostati da živi u Bačkoj Topoli ili se preseliti u veći grad, a nekoga će možda privući i da se preseli u Bački Topolu.
 
da bi se sa EC vozili djaci i radnici iz B. Topole u Suboticu, to ne ide. Za to sluze regio vozovi.

To se lako reši blokiranjem prodaje karata B. Topola - Subotica za vozove ranga IC/EC. Mada i karta za IC B. Topola - Subotica je 455 dinara, a za regio bi trebalo da bude 275 dinara, tako da ni ne znam koliko bi se putnika uopšte odlučivalo za putovanje IC-om. Mesečne karte bi svakako trebalo da važe samo za regio.
 
Mislim da sam na ovoj temi prvi napisao da ce ova pruga imati veliki broj znacaj za kvalitet zivota ljudi koji zive u mestima uz prugu izmedju Novog Sada i Subotice, zagovornik sam velikog uspeha ove pruge i u domacem i u medjunarodnom saovbracaju. Ali, i dalje nema veze sa pamecu da Novi Beograd nema stanicu ka Budimpesti, a da Backa Topola sa 11000 stanovnika, na 35km udaljenosti od Subotice, ima.
 
Problem je Backa Topola ali ne i Novi Beograd. I Backa Topola i Novi Beograd ima svog rezona. Ali, da bude u gradskom saobracaju u svakom satu 20-40 putnika koji se pomeraju sa Novog Beograda do Prokopa, a da bi se sa EC vozili djaci i radnici iz B. Topole u Suboticu, to ne ide. Za to sluze regio vozovi.
Bačka Topola EC je više za Budimpeštu i Kiskunhalas polaske. Sa druge strane je i politički stvar koju bi SVM progurao kako god uspeva jer povezuju mesto sa većinski mađarskim stanovništom sa Mađarskom. Fidesz isto verovatno ide na koji bod tako.

Ne treba zaboraviti da je SVM koji se zalagao za više polazaka na Subotica - Segedin u isto vreme bio stava da ne žele da se ubaci dodatan polazak između 7:37 i 13:37 da ne bi čekali putnici na teretni voz da prođe jer bi to loše izgledalo po njih jer sporije putuje.
 
Poslednja izmena:
Evo, lepo si naveo glavni motiv za Backu Topolu, a za 4 do 6 meseci cemo,, plasim se, saznati i za glavni motiv zasto ne Novi Beograd na vezi izmedju prestonice van i prestonice u Sengen zoni.
 
Ovi ladno stavili da je cena karte za vozove BG-SU 0 din na relaciji BG-NS, a za vozove koji terminiraju u NS redovna cena. Retardi
Jel se to meni čini ili pola polazaka nisu pustili u prodaju na aplikaciji??
 
Никад нисам схватио како се разликује прва и друга класа у нашем возу сем цене.
Kod Kissa nema nikakve razlike, a kod Flirta postoji posebna zona za prvi razred koja ima nešto udobnija sedišta.
Nije mi samo jasno zašto iz Subotice za Bg nema više polazaka u povratku, nego je najkasnije u 17h
 
Нисам приметио разлику у комфору у првом разреду у односу на други а редовно седим у првом разреду са картом за други.
 
Mnogo bitna razlika nema šta. Prostor potpuno isti, sedišta potpuno ista.

I ovo je netačno. Sedišta u 1. razredu su nešto šira. Takođe, tamo gde su sedišta po jedna imaš komfor da sediš sam, a takođe tamo gde su sedišta po dva postoje odvojena dva podlakatnika između dva putnika, za razliku od 2. razreda gde ima jedan zajednički. Takođe, u 1. razredu ima lampa za čitanje, dok u 2. razredu nema.

Ovo su standardna sedišta Stadler KISS 200 u IC konfiguraciji koju koristi i DB, OBB, Westbahn i standard je za razliku 1. i 2. razreda u Evropi. Tako da ne vidim problem.


Нисам приметио разлику у комфору у првом разреду у односу на други а редовно седим у првом разреду са картом за други.

Ne obraćaš dovoljno pažnju. Što se vidi i iz tvog prethodnog komentara.
 
Vrh