Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj


Tragedija nije bila zbog rampe već vozača, rampa je uredno radila i nije bila pokvarena spuštena 1h ili već šta.
Vozač ni 1 sekundu nije sačekao ispred rampe već je odmah krenuo da zaobilazi što se i vidi na snimku koji je izašao na internetu.

Slažem se da je bezbednost na purnik prelazima na mizernom nivou i da postoji dosta problema.
 
@SunnyBoy Znam da očekuješ na relaciji Beograd - Zrenjanin tipa svaki neparni sat 5-21 brzi koji putuje 1h, svaki parni sat 4-22 lokalni koji putuje 1,5h i to kao minimalni standard. Mislim da ni ja ni većina drugih na forumu nije protiv takvih ciljnih standarda, samo što za tako nešto su potrebne vrlo ozbiljne promene počev od državne politike i medija pa nadalje.

Čak i ako se ne bi išlo na makropromene, može dosta toga da se uradi lokalnim akcijama. Evo, vidiš da su Pančevci prvi put posle 14 godina dobili iole normalan sistem za Pančevo sa 16 polazaka. Ima dosta mana, ali su se bunili, lobirali, pritiskali i nešto se od toga stvorilo. I Vrščani to što imaju nešto relativno solidno za uslove u Srbiji, opet su imali neki svoj sistem uticaja i lobiranja. Čak sa ovom jednom kompozicijom, za koju je vozno vreme 2h10min se mogu napraviti bar tri para polazaka i nešto korisnije. Tipa:
Prokop7:3016:10Zrenjanin4:4013:2019:00
Pančevački most7:4016:2021:40Kovačica5:4014:2020:00
Pančevo glavna8:0016:4022:00Pančevo glavna6:3015:1020:50
Kovačica8:5017:3022:50Pančevački most6:5015:3021:10
Zrenjanin9:5018:3023:50Prokop7:0015:40
Podsetiću da je na vraćanje ranog jutarnjeg iz Vršca za Beograd i kasno večernjeg iz Beograda za Vršac uticaj izvršila lokalna samouprava pored svega na osnovu zahteva lokalne samouprave. Evo, da ne bude izgovor da je čak i SNS, koji zaista jeste po železnicu najštetočinskija vlast, izgovor da se negde ne uradi i po nešto smisleno. Podsetiću da sam pre mog odlaska u inostranstvo uspostavio dobar kontakt sa tadašnjim Ministarstvom prosvete da radimo na tome da se polasci usklade sa smenama đaka, ali sam uskoro otišao i priču nije imao ko da vuče. Znam da ni ovim vi @SunnyBoy ne bi bili zadovoljni, ali od nečega mora da se počne. Za početak, najugroženiji su upravo oni u naseljima između Zrenjanina i Pančeva, kao što i Vršački voz većinom ne pune Vrščani već manja mesta.

Ako se eventualno izvrši pritisak da se poboljša održavanje, poveća broj osoblja i smena u međustanicama, tu može i 6 pari vozova.
Đaci i radnici Beograd i PančevoĐaci Beograd i PančevoĐaci ZrenjaninRadnici ZrenjaninĐaci Zrenjanin
Zrenjanin4:407:5010:4013:3016:0019:40
Kovačica5:40 (ukrštavanje)8:50 (ukrštavanje)11:40 (ukrštavanje)14:30 (ukrštavanje)17:0020:40 (ukrštavanje)
Pančevo glavna6:309:4012:3015:2017:50 (17:35 ukrštavanje Kačarevo)21:30
Pančevački most6:5010:0012:5015:4018:1021:50
Prokop7:0015:5018:2022:00
Đaci radnici ZrenjaninĐaci ZrenjaninĐaci Beograd i PančevoRadnici Beograd i PančevoĐaci Beograd i Pančevo
Prokop4:207:3016:5019:20
Pančevački most4:307:4010:3013:2017:0019:30
Pančevo glavna4:508:0010:5013:4017:20 (17:35 ukrštavanje Kačarevo)19:50
Kovačica5:40 (ukrštavanje)8:50 (ukrštavanje)11:40 (ukrštavanje)14:30 (ukrštavanje)18:1020:40 (ukrštavanje)
Zrenjanin6:409:5012:4015:3019:1022:30
Znam da bi ovde sa razlogom bile određene primedbe, ali ovde je dosta toga moralo da se prilagodi u odnosu na moguća ukrštavanja, i prioritet je dat vezama sa srednjim školama u Zrenjaninu i Pančevu. Ukrštavanje u Kovačici je važno zato što je Kovačica opštinsko mesto, raskrsnica lokalnih puteva, gde se može organizovati kvalitetna presedačka veza i terminal. Poslednji polazak iz Beograda može da ima varijantu sa polaskom posle 20:00, što odgovara studentima, ali ne i đacima. Dva polaska samo do Pančevačkog mosta se mogu produžiti do Prokopa ako se negde nešto popravi i ubrza između Pančeva i Zrenjanina.
 
Kako misliš na mizernom nivou?

Moje skromno mišljenje da u Srbiji postoji previše prelaza, od kojih su neki slabo održavani i predstavljaju opasnost za učesnike u saobraćaju. Na kraju ovo najviše pogađa železnicu, svaki VD akumulira veliku štetu po železnički saobraćaj. Dobar deo prelaza treba ukinuti, neke denivelisati, a neke opremiti sa branicima.

A moram priznati da su branici previše često u kvaru, radnike SS treba pojačati kako sa ljudstvom tako i sa opremom, potrebna su rigoroznija održavanja, brže intervencije itd...

Mada uistinu u poslednje vreme nešto je učinjeno, ovaj projekat modermizacije putnih prelaza na lokalnim prugama, ali i cela denivelisana pruga Sub - Bg.
 
@Jelancha

Prvo ću citirati samog sebe

Niska bezbednost železnice u Nišu je višedecenijska neodgovornost države​

Još od prvih reformi železnica po preporukama Međunarodnog monetarnog fonda 1960-tih. Železnica je sa institucije i javnog dobra svedena na "preduzeće“. Dok se izdvajanja za gradnju i održavanje drumova, drumske raskrsnice i petlje smatrala namenskim ulaganjem, država se odrekla od finansiranja održavanja železničkih prelaza, a za uzvrat železnicama dozvolile da sami određuju kvalitet količinu i strukturu prelaza onako kako im je najjeftinije. Tu vrstu odricanja države od finansijske odgovornosti za prelaze nisu dopustile ni tradicionalno kapitalističke zemlje. A desila se u "socijalističkoj" zemlji, koja se klela u "rad ne za kapitaliste nego za narod".

Sa jednim bulevarskim podvožnjakom ukupno, Niš spada među infrastrukturno najzaostalije gradove Evrope veličine između 200.000 i 300.000 stanovnika.
Čudno mi je da neko ko je živeo u Holandiji, ko je imao sa čime da uporedi, smatra da je prelaza "previše". Naprotiv, premalo ih je. A to je samo jedan od problema. Tu su i loše podešeni prelazi (duga čekanja, pri svakom smanjenju brzine treba revizija), krađa i oštećivanje opreme, napredni kadrovski genocid, saobraćajna kultura sa kojom bi i u Belorusiji i Holandiji mnoge vratili u vrtić...
 
Još jedna lepa novost je da oba zvornička IR više ne preskaču sve seoske stanice, sada staju i u Donjoj Borini, Brasini, Koviljači, Lešnici, Prnjavoru Mačvanskom, Majuru, Platičevu i Buđanovcima.

Loša novost je da su svi dosadašnji Re polasci Kikinda-Subotica i Zrenjanin-Subotica skraćeni do Sente.

Primetio sam da su u listing pretraživača RV na sajtu ponovo ubačena službena mesta na severu KiM od Kosovske Mitrovice Sever do Jerine, iako vozovi i dalje saobraćaju samo od Kraljeva do Rudnice već petu godinu. Ubačene su i stanice na prugama NS-SU i NI-LE.
 
Ево данас сам ишао до Петроварадина. Ново је што на возовима пише Петроварадин уместо Нови Сад, најављују их исто као и до сад, без измена (изузетно саобраћа до станице Петроварадин). Једино ми је чудно што од Карловаца до Петроварадина вози левим колосеком, исто је у повратку па се враћа у нормалан колосек. Видим у апликацији да сад имају 4 категорије возова 24ХХ, 8ХХ, 7ХХ и 6ХХ. Ове 6ХХ зову ИнђијаЕкспрес јер од НС до Инђије не стаје нигде :cool: На свим поласцима осим 24ХХ вози подсерија 100, док су црвени на њима.

Воз вози суседним тј. левим колосеком због колосечне ситуације у станици Петроварадин где нема скретница које повезујеу два колосека као у Карловцима. Зато се у Карловцима користе скретнице за прелазак возова са једног на други колосек па од Карловаца до Петроварадина, воз путује контра колосеком, да тако кажем. То није никакав проблем у саобраћајном и безбедносном смислу, јер је пруга са обостраним саобраћајем и постоје сигнали на оба колосека за оба смера вожње.
 
Воз вози суседним тј. левим колосеком због колосечне ситуације у станици Петроварадин где нема скретница које повезујеу два колосека као у Карловцима. Зато се у Карловцима користе скретнице за прелазак возова са једног на други колосек па од Карловаца до Петроварадина, воз путује контра колосеком, да тако кажем. То није никакав проблем у саобраћајном и безбедносном смислу, јер је пруга са обостраним саобраћајем и постоје сигнали на оба колосека за оба смера вожње.
Ако то није проблем у саобраћајном и безбедносном смислу. што онда не пусте шидски да иде по левом колосеку у смеру ка Шиду него се вуче по распаднутом десном?
 
Воз вози суседним тј. левим колосеком због колосечне ситуације у станици Петроварадин где нема скретница које повезујеу два колосека као у Карловцима. Зато се у Карловцима користе скретнице за прелазак возова са једног на други колосек па од Карловаца до Петроварадина, воз путује контра колосеком, да тако кажем. То није никакав проблем у саобраћајном и безбедносном смислу, јер је пруга са обостраним саобраћајем и постоје сигнали на оба колосека за оба смера вожње.

Još jedan od neshvatljivih nedostataka kod modernizacije pruge Beograd - Subotica. Na celoj pruzi fale "obostrane" skretnice, da ih tako nazovem. Nije nikakav problem u bezbednosnom smislu, ali je problem u smislu smanjenja propusne moći pruge, naročito u ovakvim vanrednim situacijama. A na našim železnicama je vanredna situacija redovna pojava, na žalost...
 
Još jedan od neshvatljivih nedostataka kod modernizacije pruge Beograd - Subotica. Na celoj pruzi fale "obostrane" skretnice, da ih tako nazovem. Nije nikakav problem u bezbednosnom smislu, ali je problem u smislu smanjenja propusne moći pruge, naročito u ovakvim vanrednim situacijama. A na našim železnicama je vanredna situacija redovna pojava, na žalost...
Veliki broj skretnica, posebno onih za velike brzine znači skuplju gradnju i skuplje održavanje. Kada je u pitanju signalno-sigurnosna oprema, sa X vezom samo sa jednog kraja u četvorokolosečnoj stanici na pruzi sa dvostranim saobraćajem imamo 48 mogućih vožnji, a ako je na oba kraja 96. Više mogućih vožnji znači više varijanti upravljanja saobraćajem, ali i znatno veću relejnu sobu. Jedan deo opreme raste sa kvadratom povećanja broja mogućih vožnji. Na prugama JŽ postoji dosta čak paradoksalnih situacija štednje na tome. Recimo, u Rakovici specijalne (vangabaritne) terete možeš primiti samo na 7. kolosek bez perona. Do kapitalnog remonta Rasputnica G-Rakovica specijalni teret je morao da manevriše preko Rasputnice G. Iz smera Železničke stanice Beograd je morao da ga vraća u rikverc ka Topčideru, a zatim na levi kolosek ka Rakovici. Sada je tu situacija lakša i zato što su peroni spušteni, pored te X veze. U Markovcu, odvojna stanica pruge za Resavicu i Despotovac kolosek iz Despotovca je usmeren na sever, a sa severne strane nema kolosečne veze za direktan prolazak voza iz Beograda za Resavicu, Despotovac i Svilajnac. Mora da manevriše, izađe ka Nišu da se prebaci na kolosek za Despotovac.

U Nemačkoj su rešili da smanje broj skretnica i kolosečnih veza za 30% kao mera štednje, i došlo je do toga da su Nemačke železnice od ponosa postale sramota Nemačke vezano za kašnjenja. Međutim, od Stare Pazove do Novog Sada se koristi tek 20-tak posto propusne moći, bez izgleda da će ikada biti preko 40% propusne moći. To nije kritično opterećenje zbog kojeg bi stradao transport zato što je negde malo manje mogućih vožnji.
 
Vrh